2021-01-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Jag har testat sugcentralen. När jag skriver i players eller targets logg och tabbar så hamnar jag i rullistan istället för på send knappen. Som en gammal man av vana blir det för krångligt att lära sig alla funktioner, jag vill egentligen bara se medellängden på meddelanden. De flesta kör väl med kortkommandon för logg, så det kanske kvittar för resten om man hamnar på send istället för rullistan när man tabbar. Kan du ändra detta, så att första tabbtrycket hamnar på send istället?
Och måste det vara svart där uppe? Så ovant att jag inte kan sluta kolla på ramen, skriver mycket långsammare haha.

Edit: Ser att så fort man refreshar sidan så raderas genomsnittslängden på meddelanden. Är det omöjligt att fixa så att den kommer ihåg det över en specifik period? 24h, en vecka? Och ha det som en egen stat bar?

Den resettas en gång per vecka, den laddas om igen när du skickar ett meddelande.
Ska kika på det där med rullistan.
2021-01-02, 14:53
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAnnInGSSEEKER
bestämmer du vad den andra tråden handlar om?

satan är ett annat ord för anklagaren. jag har sett den phan. en skrämmande varelse. lögnens fader.
Gud så löjligt att starta en tråd. Jobba i stället för att lägg din tid på att granska och gräva.
Vad är du bitter på?
2021-01-02, 15:10
Medlem
z-nexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VectorD
Vet inte vad du är så aggressiv över. Mitt namn finns inte heller någonstans på scriptet.
Uppdatering till SUGCentralen kommer snart.
Ditt script visar ju inte ens medellängden på mess.
Åh förlåt, jag trodde att du ändrat
Kod:
// @author       z-nexx
till
Kod:
// @author       SUGMAG
P.S. Ditt script visar inga meddelanden alls. Sen gillar jag hur du skickar alla meddelanden till din server, snyggt!
D.S.
2021-01-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-nexx
Kod:
// @author       z-nexx
till
Kod:
// @author       SUGMAG
P.S. Ditt script visar inga meddelanden alls. Sen gillar jag hur du skickar alla meddelanden till din server, snyggt!
D.S.
Tonårsdrama här i chatten igen men det gillar vi.

Kanske därför sugcentralen är långsammare för mig om allt skickas till shunnons server.

Har snabbcentralen 3.201 men när jag ska markerar så hamnar det inte hos loggen direkt som tidigare

Hade varit fett nice om du fixa en till Cloudw också vet grabbarna behöver en
2021-01-02, 17:16
Medlem
JosieLs avatar
Citat:
Kod:
// @author       z-nexx
till
Kod:
// @author       SUGMAG
D.S.
ey vad fuck menas me de? inget som påverkar mina meddelanden ja skriver va brush??
2021-01-02, 17:32
Medlem
z-nexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosieL
ey vad fuck menas me de? inget som påverkar mina meddelanden ja skriver va brush??
Ingen som vet. VectorD har nog tänkt använda det för att räkna ut snittantalet tecken per meddelande, vilket man smidigast hade gjort i front-end (d.v.s. bara i din webbläsare, inget skickas nånstans) så det är en märklig lösning. Som sagt är det bara VectorD som vet vad som händer med den datan. Jag samlar inte in någon liknande information och kommer aldrig göra det.

En disclaimer dock, är att Sugcentralen utöver detta har samma telemetri som Snabbcentralen, d.v.s. operatörens nickname (comm123 t.ex.) och version av skriptet (3.219 är senaste Snabbcentralen) skickas till ägaren av skriptet (mig om man kör Snabbcentralen, och Sugmag.se/VectorD) när man använder det. Jag använder detta för att kunna se statistik över hur vanligt det är att Snabbcentralen används, och om folk kör uppdaterade versioner av skriptet eller ej.
Jag har ingen möjlighet att få reda på vem en operatör är eller något sånt, och den datan är bara synlig för mig och jag kommer självfallet aldrig dela med mig av den till någon. Vad VectorD däremot gör med datan han samlar in från Sugcentralen kan återigen bara han svara på.
Senast redigerad av z-nexx 2021-01-02 kl. 17:35.
2021-01-02, 18:32
Medlem
Citat:
Ingen som vet. VectorD har nog tänkt använda det för att räkna ut snittantalet tecken per meddelande, vilket man smidigast hade gjort i front-end (d.v.s. bara i din webbläsare, inget skickas nånstans) så det är en märklig lösning. Som sagt är det bara VectorD som vet vad som händer med den datan. Jag samlar inte in någon liknande information och kommer aldrig göra det.

En disclaimer dock, är att Sugcentralen utöver detta har samma telemetri som Snabbcentralen, d.v.s. operatörens nickname (comm123 t.ex.) och version av skriptet (3.219 är senaste Snabbcentralen) skickas till ägaren av skriptet (mig om man kör Snabbcentralen, och Sugmag.se/VectorD) när man använder det. Jag använder detta för att kunna se statistik över hur vanligt det är att Snabbcentralen används, och om folk kör uppdaterade versioner av skriptet eller ej.
Jag har ingen möjlighet att få reda på vem en operatör är eller något sånt, och den datan är bara synlig för mig och jag kommer självfallet aldrig dela med mig av den till någon. Vad VectorD däremot gör med datan han samlar in från Sugcentralen kan återigen bara han svara på.

Citat:
Datan används för att träna en GPT2 modell (AI för Språk) för att sex chatta.
Scriptet ska senare använda den modellen för att fylla i text rutan med förslagssvar från AI:t, kommer att underlätta för de som använder SUGCentralen i framtiden.

Kan ni inte samarbeta och göra ett eller flera script utifrån önskemål från operatörer istället för att bråka med varandra på flashback?
Senast redigerad av NyttKontoLL 2021-01-02 kl. 18:35.
2021-01-02, 18:33
Medlem
Citat:

Scriptet ska senare använda den modellen för att fylla i text rutan med förslagssvar från AI:t, kommer att underlätta för de som använder SUGCentralen i framtiden.

Jag lägger till ditt namn bredvid SUGMAG i @Author i nästa version
Senast redigerad av VectorD 2021-01-02 kl. 18:39.
2021-01-02, 18:44
Medlem
Kan någon göra en eli5 sammanfattning?
eller finns det några bra inlägg att läsa för att sätta sig in i tråden?

Är det ett bra extraknäck/heltid om man är normalfuntad man/kvinna?
2021-01-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Kan någon göra en eli5 sammanfattning?
eller finns det några bra inlägg att läsa för att sätta sig in i tråden?

Är det ett bra extraknäck/heltid om man är normalfuntad man/kvinna?

Det är mycket skitsnack och tjafs rakt igenom tråden. Du kan fråga mig så svarar jag. Alla kan göra det som kan svenska och inte är en moralkärring.
2021-01-02, 19:01
Medlem
Citat:

Jag lägger till ditt namn bredvid SUGMAG i @Author i nästa version
Chilla ner med AI:n tills det finns medboarglön, kåta flickor behöver också mat, inte alla kan vinna på travet och bo i Paris
2021-01-02, 19:08
Medlem
z-nexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Jag har testat sugcentralen. När jag skriver i players eller targets logg och tabbar så hamnar jag i rullistan istället för på send knappen. Som en gammal man av vana blir det för krångligt att lära sig alla funktioner, jag vill egentligen bara se medellängden på meddelanden. De flesta kör väl med kortkommandon för logg, så det kanske kvittar för resten om man hamnar på send istället för rullistan när man tabbar. Kan du ändra detta, så att första tabbtrycket hamnar på send istället?
Och måste det vara svart där uppe? Så ovant att jag inte kan sluta kolla på ramen, skriver mycket långsammare haha.

Edit: Ser att så fort man refreshar sidan så raderas genomsnittslängden på meddelanden. Är det omöjligt att fixa så att den kommer ihåg det över en specifik period? 24h, en vecka? Och ha det som en egen stat bar?
Har kirrat i Snabbcentralen så det är valbart om man vill välja kategori först eller ha "save note" först!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in