Citat:
Ursprungligen postat av
knickedick108
Håll ut och håll i. Det är helt normalt med en dipp efter 2-3 veckor när man plötsligt börjar inse att detta är det nya normala. Om någon vecka kommer det kännas bättre, livet återvänder och luften blir lättare att andas. Sedan ny dipp efter 3 månader, då gäller det att hitta långsiktiga sysselsättningar. Som sagt, ta dag för dag.
Tack, ditt inlägg lyfte mig i måndags. Dag 22 som nykter, mår bättre allmänt när jag vet att jag inte kan fly in i spritdimmans känsla av lycka. Är riktigt sugen på lite alkohol nu, men blir ett träningspass (hemma pga Corona) istället.
Mitt mål är inte att bli nykterist just nu, snarare en avgiftning efter 3 års hårt helgsupande och några bärs mitt i veckan. Har aldrig misskött jobb (tvärtom är jag känd som en flitig och kreativ anställd) och aldrig sjukskrivit mig pga bakfylla, har t.o.m tränat och löpt mycket under dessa år. Kan springa en mil bakfull på ren disciplin, och egentligen funkar vardagen med supandet, men livet blir till slut bara en dimma när allt man ser fram emot är att bli lullig en onsdag och vrålpackad fredag-lördag.
Har en nykter månad som mål nu, som kan bli två, och t.o.m tre. Ett rejält mål skulle vara ett nyktert år, de flesta som dricker men som inte skulle säga att de har alkoholproblem skulle inte fixa det. Ju större mål, ju mer motiverad blir jag. Har lagt tid på gamla intressen och matlagning med tjejen jag dejtar, så mycket mer värdefullt än att förstöra sig själv.