2018-12-09, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Grattis till dina 6 år. Jag är uppe i 10 dagar nu
Det går bra men jag har tråkigt. Deppad också.

Tack så mycket!

10 dagar är en bra start, kämpa på och gör ditt bästa så kommer det att gå vägen.
Citera
2018-12-09, 12:33
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Jag har varit nykter i snart 6 år. Ville bara säga till alla som funderar på att sluta att det inte är så jäkla svårt som många tror!

Nu var inte jag alkoholist utan slutade helt enkelt av att jag ville leva mer hälsosamt, men alla vanor är svåra att bryta till en början oavsett hur beroende man är av något.

Så du var inte alkoholist och tyckte det var lätt att sluta... oväntat.
Jag tror kanske du ska ta och smacka i dig lite heroin ett par år och sen se om det var lika lätt att sluta med det som kaffe.
Citera
2018-12-09, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Så du var inte alkoholist och tyckte det var lätt att sluta... oväntat.
Jag tror kanske du ska ta och smacka i dig lite heroin ett par år och sen se om det var lika lätt att sluta med det som kaffe.

Jag har inte någonstans påstått att det skulle vara lätt att sluta med alkohol som alkoholist?
Citera
2018-12-11, 11:56
Medlem
lillaflippens avatar
Nu har jag varit nykter i 24 dagar 😊

Lägger all min tid på träning nu. Promenerar minst 2 Tim/dag och lägger 1-2 Tim/dag på gymmet förutom 2 dagar per vecka då jag tar vilodag.
Försöker dessutom se till att jag är på något sätt sysselsatt varje dag för att skingra tankarna.

Däremot hade jag hoppats på att man skulle se "fräschare" ut när man skippar alkoholen. Men ser ut som att jag åldrats flera år på dessa 24 dagar. Eller så kan jag nu se på mig själv med nyktra ögon....
Citera
2018-12-11, 12:51
Medlem
Hanningas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Nu har jag varit nykter i 24 dagar 😊

Lägger all min tid på träning nu. Promenerar minst 2 Tim/dag och lägger 1-2 Tim/dag på gymmet förutom 2 dagar per vecka då jag tar vilodag.
Försöker dessutom se till att jag är på något sätt sysselsatt varje dag för att skingra tankarna.

Däremot hade jag hoppats på att man skulle se "fräschare" ut när man skippar alkoholen. Men ser ut som att jag åldrats flera år på dessa 24 dagar. Eller så kan jag nu se på mig själv med nyktra ögon....

Hur sover du då? Får du i dig tillräckligt med mat? Det är lätt att se sliten ut om sömnen och näring blir lidande.
Det låter bra att du håller igång kroppen dock!
Citera
2018-12-11, 14:53
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanninga
Hur sover du då? Får du i dig tillräckligt med mat? Det är lätt att se sliten ut om sömnen och näring blir lidande.
Det låter bra att du håller igång kroppen dock!

Jag sover bra. Eller iaf inte sämre än förut. Äter dock mindre än förut men det är för att jag hade lagt på mig ett x antal kg sista året, så nu vill jag bli av med dom. Men äter regelbundet flera mål om dagen, försöker bara minska mängden lite.

Men det kan vara så att nu när man "vaknat upp" lite så ser jag hur sliten jag blivit av all alkohol. Har nog sett ut såhär länge men inte reflekterat eller velat reflektera över det.
Citera
2018-12-15, 14:12
Medlem
Fortfarande nykter. 350 dagar idag.

Känns utmärkt..
Citera
2018-12-15, 16:42
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakka
Fortfarande nykter. 350 dagar idag.

Känns utmärkt..

17 dagar här 5 år sen jag var nykter så här länge senast.
Citera
2018-12-17, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
17 dagar här 5 år sen jag var nykter så här länge senast.

Grattis :-)
Citera
2018-12-24, 00:33
Bannlyst
Satan vad kul jag har och fan hur bra jag mår. Jag tog en tvåveckors paus för att det började värka lite i levern efter 20 års dagligt drickande. Men vem bryr sig.
Citera
2018-12-26, 16:59
Bannlyst
Haller sjalv pa att bli storalkis, fy fan som jag mar om dagarna och sen sa sitter man dar igen och halsar skiten.

Nu far det fanimig vara slut, nyarslofte.
Citera
2018-12-26, 19:13
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Haller sjalv pa att bli storalkis, fy fan som jag mar om dagarna och sen sa sitter man dar igen och halsar skiten.

Nu far det fanimig vara slut, nyarslofte.

Ja! Ska vi tumma på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in