2020-12-18, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cutcut1337
Var med om något liknande på Bauhaus där en kvinnlig försäljare vägrade att sälja ett visningexemplar utav
en duschpanel som var det sista dom hade inne. Hon drog ut på det och lovade dyrt och heligt att hon skulle montera ner det till oss och ringa upp oss dagen därpå men att hon ej kunde släppa det nu på engång pga att hon var tvungen att prata med sin chef först.
Åkte tillbaka dagen därpå iom att hon ej ringde upp oss och då hade duschpanelen redan blivit såld enligt hennes kollegor.
Förmodligen hade hon plockat hem det själv iom att visningexemplar säljs mycket billigare.

Förmodligen samma sak du åkte ut för själv.

bauhaus är ett annat ställe där det r en massa psyksjuka anställda. eller "säljare" som vissa väljer att kalla dem. där såg jag alltid när jag var där ligor som hekt öppet stal saker. det var därför det är så dyrt där. jag beblandar mig inte med kriminella så jag har aldrig handlat där efter det. sedan vill jag inte ha med psyksjuka att göra. har viktigare saker för mig än att stöta på någon som själv anser sig smart men inte är det och fått sitt jobb via arbetsförmedlingen som "säljare". "säljare" är ett annat ord för psyksjuka.
Citera
2020-12-18, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du kanske tänker på "Decathlon".

XXL är Norskt från början och inget vare sig i kundbemötande, prissättning, produktutbud etc tyder på att dom har låg IQ. Tvärtom.

om folk anser att du är en lögnare vill jag inte att du svarar på mina inlägg. jag vill inte ha att göra med dig.
Citera
2020-12-18, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrillePille
Då jag jobbat flera år som säljare inom elektronikbranchen så är det såhär det funkar, butiker har lockvaror för att få dit kunderna till butiken, sen är det deras jobb att få kunden att välja en "bättre" vara (mao en vara butiken har högre marginal på)
Ni som tycker man ska prata med säljarens chefer har fel, då det är cheferna som tvingar säljarna att agera på detta sättet.
Har t.o.m varit med om tillfällen där man förlorat provision om man sålt "fel" varor. Sen hade vi även vissa krav om att viss % av försäljningen skulle ske på kredit och att en viss % av ens totala försäljning skulle bestå av extraförsäkringar.

Så även om jag kan hålla med om att det är ett tråkigt bemötande så skyll inte på säljaren, han gör bara som han är upplärd och tillsagd att göra.

med andra ord så är man psyksjuk och man ska aldrig gå till elgiganten eller mediamarkt. vilket förklarar varfäör det är helt öde i dessa skitbutiker och det är bara psyksjuka som jobbar som "säljare". det förklarar också vaerflr folk handlar på nätet. vem vill ha kontakt med psyksjuka som kallar sig för säljare när man kan handla billigare på nätet och man kan slippa ha med mentalt sjuka att göra med. hela konceptet är ju så att de som har låg intelligens och ör psyksjuka ska kunna känna sig smart. det är bara det att kunden har svängt branschen till sin fördel och dessa idioter inte har fattat hur man bemöter detta. säljare är viudriga öckel med lägst intelligens, psyksjuka vildar och varelser.
Citera
2020-12-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det verkar som dom försöker använda denna cykel som lockvara. Och i så fall har säljarna fått instruktioner att inte sälja.
Det är vilseledande marknadsföring. Dom bryter mot någon konsumentlagstiftning.
Det skulle inte förvåna mig om de med flyt pajade cykeln för att undkomma ansvar , genom att peka på kundens bästa intresse och sista exemplar , om nån kom in med en anmälan.
Citera
2020-12-18, 17:47
Medlem
CrillePilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast nu är det inte så det funkar på XXL. Dom marknadsför och har kampanjer på lika mycket dyra som billiga varor inom resp segment. Och det finns ingen generell vilja att sälja på dyrare produkter än kunden behöver.

Det som finns är en vilja att sälja på kunden en produkt som inte är sämre än det han behöver.

Det är möjligt, vet inte hur det funkar på XXL specifikt, men man läser mycket skit om.säljare, men många ggr är det bra personer men en riktigt dålig ledning.
Citera
2020-12-18, 17:51
Medlem
CrillePilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkassoPierre
med andra ord så är man psyksjuk och man ska aldrig gå till elgiganten eller mediamarkt. vilket förklarar varfäör det är helt öde i dessa skitbutiker och det är bara psyksjuka som jobbar som "säljare". det förklarar också vaerflr folk handlar på nätet. vem vill ha kontakt med psyksjuka som kallar sig för säljare när man kan handla billigare på nätet och man kan slippa ha med mentalt sjuka att göra med. hela konceptet är ju så att de som har låg intelligens och ör psyksjuka ska kunna känna sig smart. det är bara det att kunden har svängt branschen till sin fördel och dessa idioter inte har fattat hur man bemöter detta. säljare är viudriga öckel med lägst intelligens, psyksjuka vildar och varelser.

Nu är det ju ganska många år sen jag jobbade i butik, men har ändå svårt att förstå hur nån som följer ledningens direktiv och regler kan anses som psyksjuk?

Dock ansågs jag vara en jobbig jävel när jag jobbade där för jag sa vad jag tyckte, jag vägrade sälja extraförsäkring till de som inte specifikt frågade om det, jag ville hellre göra kunden nöjd än några chefer på kontoret.
Detta fick jag mycket skit för och t.o.m ombads att söka mig vidare, vilket jag till slut gjorde! 👍
Citera
2020-12-18, 18:00
Medlem
Man måste stå på sig, kommer ihåg när jag behövde köpa en ny TV 1999 och säljaren försökte kränga en sämre och dyrare TV.
Jag var där på typ On-Off/Elgiganten/Siba på en vardag förmiddag när det var väldigt lite folk och jag bad tex att få se apparaterna med test bild istället för någon musik video.
Dessutom ville jag se fjärrkontrollerna vilket också var väldigt jobbigt för dom.
Kommer inte ihåg exakt hur det gick,men jag hittade en Panasonic wide-screen som jag tyckte hade bra bild men säljaren ville kränga en Philips istället.
När jag sa att den hade mycket sämre bild så fick jag bifall från några pensionärer som var i närheten.
Till sist gav säljaren upp och lät mig köpa den TV jag ville köpa.
Citera
2020-12-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Biltema har ingen reservdelsgaranti på 10 år. Man kan vara glad om det finns reservdelar till cyklar som är 3-4 år gamla.

Det är struntprat. Jag frågade och de svarade. Många år senare beställde jag delar och det levererades.
Citera
2020-12-18, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Du, jag har inte sagt något annat.

Jag skulle inte skrivit säljare, i själva verket jobbade jag inom kundtjänst - men det är samma grej.

Inte alls. Det är vad du tror händer.

Sedan så är jag sedan 10 år tillbaka egen företagare och drar troligtvis in din årslön på en månad, så tro inte att du är bättre bara för att jag en gång i tiden hade skitjobb.

Absolut, visst är det så för du vet ju vem jag är. Min erfarenhet mot din, klart det har en negativ påverkan för den individuelle säljaren utvecklingsmässigt. Men visst är det också en skitsak för ni är ju skitmänniskor ingen gillar.
Citera
2020-12-18, 18:43
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Nä, det ska man inte.

För väldigt många år sedan jobbade jag som säljare. De kommer enbart se ner på dig och tänka "jaha, en sån igen".

Det finns en viss grupp människor som tror att de för förmåner och att saker blir "rätt" om de ber att få prata med chefen eller hota med att ringa media.

Jag säger alltid till om det är nånting som inte passar.
Citera
2020-12-18, 18:47
Medlem
JayJayAdamss avatar
Har svårt att förstå vem som förbjöd dig att köpa cykeln?

Utifrån din text så rekommenderade säljaren dig att inte köpa cykeln men ingen förbjöd väl dig utan du gick självmant därifrån och tjurade?

Väldigt missvisande titel.
Citera
2020-12-18, 19:07
Medlem
Badassmfokas avatar
Ja fyfan har jobbat som säljare och det är varken kul att vara säljaren eller den som säljs till. Ni kan lita på att cheferna pushar som fan vilket så klart behövs från deras perspektiv. Även om det är irriterande när säljare ringer har det ändå gjort att jag är mer respektfull och försöker att inte vara otrevlig samt avslutar med ha de bra eller lycka till.
Bästa sättet för att få de att ge upp har jag märkt är att säga saker som: "Jo jag har jobbat massa som säljare själv så jag förstår men jag lovar jag kommer inte köpa något."
Om man säger någon invändning som är relevant för produkten de säljer så är de förberedda på det nämligen och kommer bara fortsätta köra på. Tips!
Kul när man säljer något till en kund som blir nöjd i alla fall.
Senast redigerad av Badassmfoka 2020-12-18 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in