2020-12-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Dom kanske säjer det på era kickoffs, men det är inte så.

Det är väl bara du tittar i deras kampanjtidning, fysiskt eller på nätet, så ser du själv att det är en blandning mellan lågpris modeller/produkter och produkter i dom högre segmenten.

Citat:
Ursprungligen postat av workinman
För att bli en bra säljare krävs ett väl utvecklat dubbeltänk där man vill lura sig sig själv. Den bästa lögnaren är den som själv tror på lögnen.
Detta vet säljföretag som XXL sedan länge, så hela företagskulturen genomsyras av detta dubbeltänk. Nästan alla vet innerst inne, men de hakar på i lögnen köper den själva, så de kan fortsätta göra ett bra jobb åt företaget och tjäna mer pengar.

Management till säljarna "Det här är ingen bra cykel, det är därför den är så billig. Det är bara dom som verkligen inte har råd med något annat och verkligen måste ha en elcykel som borde köpa detta. Ge kunden det egentligen vill ha istället. Vi vill ha nöjda kunder här på XXL." Bara floskler.
Sen annonserar dom samma skitcykel stort, kanske ska skriva att det är en skitcykel i annonsen?
Management säger inte till säljarna "Det här är en skitcykel, vi har en svinstor annonskampanj på denna just nu för att lura in kunderna i butiken, då ska ni haffa dom, och sälja dom dyra cyklar dom inte behöver." För då skulle säljarna inte kunna applicera sitt dubbeltänk, och sälja lika bra.

Otroligt förvirrat resonemang. Hur många besök och köp har du gjort totalt på XXL?

Menar du att man bara ska sälja cyklar för 10.000 och uppåt och elcyklar som börjar på 25.000:- och att man är en lögnare/ luras om man tillhandahåller billigare/enklare cyklar?

Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Det är precis så XXL fungerar. Jag vet, han har rätt.

Vadå "han har rätt" han skrev klart och tydligt att han hämtade sina erfarenheter från hemelektronik branschen och att han inte har en susning om hur det funkar på XXL.

Det är inte första gången i tråden som du vrider till saker och kommer med uppenbara lögner. Jag börjar fundera lite på om allt du skrivit i tråden är påhitt för att svärta ner XXL.

Det finns inga cyklar av den modell du pratar om till dom priserna på hemsidan.

Vilken butik i Stockholm är det du besökt och vilken modell av cykel pratar du om?
Citera
2020-12-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkassoPierre
är inte xxl ett franskt skitföretag? fransmön är ju kända för att ha mycket låg intelligens precis som latinamerikaner. om xxl är franskt ska man bojkotta skiten. precis som man ska bojkotta alla som kommer från radioaktiva skitlandet japan.

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du kanske tänker på "Decathlon".

XXL är Norskt från början och inget vare sig i kundbemötande, prissättning, produktutbud etc tyder på att dom har låg IQ. Tvärtom.

Citat:
om folk anser att du är en lögnare vill jag inte att du svarar på mina inlägg. jag vill inte ha att göra med dig.

Citat:
det är franskägt, det är därför man bara anställer psyksjuka där. det är därför de som är normala kommer med alla möjliga slags stories, efter de har varit där. man ska hålla sig därifrån och lägga tiden på något annat. även om man får med sig en vara som man verkligen velat ha länge så kommer den färmodligen att rasa kort efteråt efter skiten antingen är tillverkad i skitlandet frankrike av fransmän eller så är det rent allmänt kass kvalité, "fransk kvalité".

Det verkar mest vara du som har problem med psyket tycker jag och så länge DU fortsätter ljuga får du så klart räkna med att folk säger emot dig vilket du vill eller inte.

XXL är ursprungligen Norskt och har sitt huvudkontor där. Börsnoterat men har ingen större ägare med säte i Frankrike.
Citera
2020-12-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Tror snarare säljaren försökte göra dig en tjänst. Du får vad du betalar för, och han var nog mer intressad av att få en nöjd kund långsiktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Har svårt att förstå vem som förbjöd dig att köpa cykeln?

Utifrån din text så rekommenderade säljaren dig att inte köpa cykeln men ingen förbjöd väl dig utan du gick självmant därifrån och tjurade?

Väldigt missvisande titel.

Exakt. Dessutom inga detaljer alls när det gäller märke/modell på cykel, vilken butik det rör sig om etc. Däremot är tråden nerlusad av kommentarer som hejar på TS från konton som man bara kan spekulera i vem som står bakom.
Citera
2020-12-18, 22:57
Medlem
McAns avatar
Kan flika in med att jag va inne i butiken i Bromma i dag, kunde inte hitta en enda cykel eftersom man helt har bytt till skidprylar och dylikt. Lite synd tycker jag, många cyklar faktiskt året runt.

TS verkar vara ute och cykla mest hela tiden
Citera
2020-12-18, 23:37
Att du inte fick köpa cykeln stämmer ju inte. Tråden borde heta "P g a mitt dåligt tålamod gick jag ifrån världens deal på en el-cykel".
Citera
2020-12-19, 00:53
Medlem
shevitas avatar
Jag var där idag faktiskt och köpte denna cykel för 12 lappar.

Säljaren försökte få mig att köpa en dyrare men jag sa bara nja det är lugnt. Ta fram den där jag bad om så går jag till kassan. Har bråttom

Cyklat heeeela dagen på den cykeln. Vilket klipp jag gjorde dessutom, så glad att jag inte bara gick därifrån som du
Citera
2020-12-19, 04:39
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajens
Det är struntprat. Jag frågade och de svarade. Många år senare beställde jag delar och det levererades.

Nej då rörde de nog ihop det eller gissade bara, vanligt på biltema tyvärr.
Jag har jobbat i biltemas kundservice och med reparationer i två år och det finns ingen garanti att det finns några reservdelar alls till några av biltemas produkter och det finns ingen främre eller bortre tidsgräns. Biltema köper reservdelar med de cyklar och andra produkter man säljer och det ingår vissa tillbehör i köpet av en "lot" som leverantören tillhandahåller. Tyvärr ställs det hela till ordentligt när biltemas ledning helt plötsligt väljer att köpa sina cyklar från en annan leverantör och reservdelarna då inte längre finns att tillgå. Därav det STORA problemet med att få tag i batterier som existerade för ca 1,5 år sen.
Men till de nyare low-step cyklarna, e-comfort, bafang och shimano och andra nyare modeller finns det delar. Det var även positivt att se att man återinfört en modell i systemet och helt plötsligt går det då att få tag i delar till cyklar som utgick för fyra år sen och nu säljes igen som en ny cykel med lite annorlunda design. Så det är ju inte helt hopplöst även om man har en äldre cykel. Jag har vid flera tillfällen helt sonika byggt om en äldre modell till en nyare modells batteri, elkomponenter och motor och på det viset lagat kundens cykel. Detta kräver dock tillgång till reservdelarna och vissa saker går inte ens att få tag i nya utan man får söka efter skrotade cyklar i Biltemas interna reklamationssystem. Har man tur så svarar nån och man kan få en del skickad till sig. Det är 50/50 chans ungefär.

För andra produkter som gräsklippare, motorsågar, röjsågar och kompressorer är det lite värre, för när en gammal modell ersätts av en ny så säljer man ut det reservdelslager som finns men tar inte in nånting nytt. Har man tur så kan man hitta nåt annat som passar man ibland är det kört och man får skrota produkten. Kunden har då sällan garanti eller reklamationsrätt kvar.

Jag jobbar inte längre på Biltema, annars hade jag inte ens kunnat berätta dessa saker för dig.
Citera
2020-12-19, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Nej då rörde de nog ihop det eller gissade bara, vanligt på biltema tyvärr.
Jag har jobbat i biltemas kundservice och med reparationer i två år och det finns ingen garanti att det finns några reservdelar alls till några av biltemas produkter och det finns ingen främre eller bortre tidsgräns. Biltema köper reservdelar med de cyklar och andra produkter man säljer och det ingår vissa tillbehör i köpet av en "lot" som leverantören tillhandahåller. Tyvärr ställs det hela till ordentligt när biltemas ledning helt plötsligt väljer att köpa sina cyklar från en annan leverantör och reservdelarna då inte längre finns att tillgå. Därav det STORA problemet med att få tag i batterier som existerade för ca 1,5 år sen.
Men till de nyare low-step cyklarna, e-comfort, bafang och shimano och andra nyare modeller finns det delar. Det var även positivt att se att man återinfört en modell i systemet och helt plötsligt går det då att få tag i delar till cyklar som utgick för fyra år sen och nu säljes igen som en ny cykel med lite annorlunda design. Så det är ju inte helt hopplöst även om man har en äldre cykel. Jag har vid flera tillfällen helt sonika byggt om en äldre modell till en nyare modells batteri, elkomponenter och motor och på det viset lagat kundens cykel. Detta kräver dock tillgång till reservdelarna och vissa saker går inte ens att få tag i nya utan man får söka efter skrotade cyklar i Biltemas interna reklamationssystem. Har man tur så svarar nån och man kan få en del skickad till sig. Det är 50/50 chans ungefär.

För andra produkter som gräsklippare, motorsågar, röjsågar och kompressorer är det lite värre, för när en gammal modell ersätts av en ny så säljer man ut det reservdelslager som finns men tar inte in nånting nytt. Har man tur så kan man hitta nåt annat som passar man ibland är det kört och man får skrota produkten. Kunden har då sällan garanti eller reklamationsrätt kvar.

Jag jobbar inte längre på Biltema, annars hade jag inte ens kunnat berätta dessa saker för dig.

Tack, vad köper biltema sina cyklar ifrån? Vet du? Till mig sa de en leverantör i Sverige men de fick inte nämna namnet. Jag har letat som tusan på alibaba.

Jag ger mig i övrigt du verkar ha koll jag kan bara gå från vad de berättar för mig och vad jag har sett.
Citera
2020-12-19, 05:17
Säljare är ju också ett jävla pack som bara är otrevliga så fort man väljer att neka till deras "fantastiska" erbjudanden. Värst är nog dom unga, nonchalanta och högst dryga på Telenor Frölunda Torg.. Men överlag är säljare opålitliga, det gäller i alla fall 9 av 10.
Bra att du fick en bättre deal på Biltema TS.
Citera
2020-12-19, 08:42
Medlem
Jag brukar aldrig tjafsa med säljaren, men däremot skicka ett mail efteråt om varför det inte gick att handla i butiken. Kan handla om personal som inte syns, jackor som inte går att prova för att de är larmade och personal finns inte inom synhåll eller att man blir trakasserad i provrummet (lite för många frågor om hur det går eller att dörren rycks upp). Det här påstridiga onaturliga säljet är bara jobbigt, jag tror att de som håller på så inte är säljare av naturen utan försöker för mycket. Kanske också att ledningen har ett osvenskt tänk om hur man säljer till svenskar. Blir lite blatte torgmarknad över det hela, och det pallar man ju bara inte... Ta med dina pengar till ett bättre bemötande är mitt tips.
Citera
2020-12-19, 09:12
Medlem
Citat:
det är franskägt, det är därför man bara anställer psyksjuka där. det är därför de som är normala kommer med alla möjliga slags stories, efter de har varit där. man ska hålla sig därifrån och lägga tiden på något annat. även om man får med sig en vara som man verkligen velat ha länge så kommer den färmodligen att rasa kort efteråt efter skiten antingen är tillverkad i skitlandet frankrike av fransmän eller så är det rent allmänt kass kvalité, "fransk kvalité".
Har fått för mej att bolaget är norskt. Gör inte saken bätter
Citera
2020-12-19, 09:23
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Har svårt att förstå vem som förbjöd dig att köpa cykeln?

Utifrån din text så rekommenderade säljaren dig att inte köpa cykeln men ingen förbjöd väl dig utan du gick självmant därifrån och tjurade?

Väldigt missvisande titel.
Du kan inte bara rulla iväg med en cykel till kassan på XXL.
Säljaren ska göra en del pappersarbete och dessutom se till att cykeln är leverans-checkad innan kunden kan ta med den hem.
Om säljaren är helt omöjlig till samarbete så har man inget val än att gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in