2020-12-17, 18:38
Medlem
Persimååns avatar
Hej!

Jag hoppas att jag skriver under rätt avdelning nu.
Jag har under en längre tid letat elcykel. Igår gick jag förbi XXL och hittade en cykel på rea för 12 000:- där exempelvis batteriet var inbyggt i ramen, något jag letat efter länge till det priset. När jag efter en längre väntan äntligen får prata med en säljare vilseleder han mig direkt och pekar på cyklar för 30 000:- till 40 000:- och förklarar att jag bör undvika cykeln på rea. Jag förklarar flera gånger för säljaren att jag enbart är intresserad av den för 12 000:-. Eftet ca 10 minuter gav jag upp och gick därifrån.

Vad är det som händer? Har någon mer än jag råkat ut för liknande? Det är ju helt sjukt.
Citera
2020-12-17, 18:40
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Hej!

Jag har under en längre tid letat elcykel. Igår gick jag förbi XXL och hittade en cykel på rea för 12 000:- där exempelvis batteriet var inbyggt i ramen, något jag letat efter länge till det priset. När jag efter en längre väntan äntligen får prata med en säljare vilseledar han mig direkt och pekar på cyklar för 30 000:- till 40 000:- och förklarar att jag bör undvika cykeln på rea. Jag förklarar flera gånger för säljaren att jag enbart är intresserad av den för 12 000:-. Eftet ca 10 minuter gav jag upp och gick därifrån.

Vad är det som händer? Har någon mer än jag råkat ut för liknande? Det är ju helt sjukt.

Självklart bad du väl att få prata med chefen, eller kollade upp om du kunde beställa online?
Citera
2020-12-17, 18:41
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Självklart bad du väl att få prata med chefen, eller kollade upp om du kunde beställa online?
Den finns inte på nätet!! Bara ett exemplar kvar, just i den butiken jag var hos
Citera
2020-12-17, 18:42
Medlem
Citat:
Hej!

Jag har under en längre tid letat elcykel. Igår gick jag förbi XXL och hittade en cykel på rea för 12 000:- där exempelvis batteriet var inbyggt i ramen, något jag letat efter länge till det priset. När jag efter en längre väntan äntligen får prata med en säljare vilseleder han mig direkt och pekar på cyklar för 30 000:- till 40 000:- och förklarar att jag bör undvika cykeln på rea. Jag förklarar flera gånger för säljaren att jag enbart är intresserad av den för 12 000:-. Eftet ca 10 minuter gav jag upp och gick därifrån.

Vet du vad som är sjukt?

Att du gick utan en cykel för 12K...

Ännu konstigare är att du åkte hem och skrev ett inlägg på Fb om det.

XXL har väl öppet till 20 gissar jag.
Citera
2020-12-17, 18:42
Medlem
reCAPTCHAs avatar
Citat:
Hej!

Säljaren har väl inte nekat dig att köpa cykeln? Du gav upp och valde självmant att gå därifrån tomhänt.
Citera
2020-12-17, 18:43
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Den finns inte på nätet!! Bara ett exemplar kvar, just i den butiken jag var hos

Och du bad då att få prata med säljarens chef?
Citera
2020-12-17, 18:44
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Och du bad då att få prata med säljarens chef?
Det är väl dom som uppmuntrar sin personal till följande beteende tänker jag...
Citera
2020-12-17, 18:48
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Vet du vad som är sjukt?

Att du gick utan en cykel för 12K...

Ännu konstigare är att du åkte hem och skrev ett inlägg på Fb om det.

XXL har väl öppet till 20 gissar jag.
Förstår inte riktigt vad du menar med ditt inlägg? Är det ett försök från din sida att håna mig?
Citera
2020-12-17, 18:49
Medlem
Citat:
Förstår inte riktigt vad du menar med ditt inlägg? Är det ett försök från din sida att håna mig?

Varför skyller du på säljaren för?

Köp cykeln eller gå därifrån.
Citera
2020-12-17, 18:49
Medlem
Aldrig kul att råka ut för påstridiga säljare som är så självsäkra på att bara de tjatar tillräckligt så kommer dom få sin vilja igenom. Du blev inte nekad att köpa cykeln, du valde att gå därifrån. Du var antagligen inte tydlig nog, pröva nästa gång att ryta ifrån på skarpen, du gör ju inget fel så varför beteer du dig så nervöst?
Citera
2020-12-17, 18:50
Medlem
Säljaren försökte väl se till så att en bekant skulle kunna lägga vantarna på cykeln.
Citera
2020-12-17, 18:58
Medlem
beardbraids avatar
" Jag är intresserad av cykeln ni erbjuder för tolv lakan på skylten, som rent juridiskt borde vara bindande. Jag vill köpa cykeln för tolv lakan och om du slutar göra bort dig kan jag kanske om du är snäll köpa tillbehör för max en röding. Funkar inte det så går jag".

Sätt gränser och säg vad du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in