2020-12-18, 13:24
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Du kunde inte bett han dra åt helvete och be få prata med chefen
Egentligen, men det är chefer man ska visa sitt missnöje emot. Anställda får inte sälja billigare produkter. XXL jobbar så.

Läs artikeln om anställda från sent 2019. XXL är en vidrig arbetsgivare:

https://www.lag-avtal.se/nyhetsarkiv...ningar-6952105
Citera
2020-12-18, 13:25
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast nu är det inte så det funkar på XXL. Dom marknadsför och har kampanjer på lika mycket dyra som billiga varor inom resp segment. Och det finns ingen generell vilja att sälja på dyrare produkter än kunden behöver.

Det som finns är en vilja att sälja på kunden en produkt som inte är sämre än det han behöver.
Det är precis så XXL fungerar. Jag vet, han har rätt.

Här har du arbetsgivaren du försvarar. Ner på knä

https://www.lag-avtal.se/nyhetsarkiv...ningar-6952105
Senast redigerad av Persimåån 2020-12-18 kl. 13:27.
Citera
2020-12-18, 13:34
Medlem
Var med om något liknande på Bauhaus där en kvinnlig försäljare vägrade att sälja ett visningexemplar utav
en duschpanel som var det sista dom hade inne. Hon drog ut på det och lovade dyrt och heligt att hon skulle montera ner det till oss och ringa upp oss dagen därpå men att hon ej kunde släppa det nu på engång pga att hon var tvungen att prata med sin chef först.
Åkte tillbaka dagen därpå iom att hon ej ringde upp oss och då hade duschpanelen redan blivit såld enligt hennes kollegor.
Förmodligen hade hon plockat hem det själv iom att visningexemplar säljs mycket billigare.

Förmodligen samma sak du åkte ut för själv.
Citera
2020-12-18, 13:38
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Sikket svin , han ville ha den själv alltså. Som anställd är detta verkligen inte ok.
Citera
2020-12-18, 13:38
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutcut1337
Var med om något liknande på Bauhaus där en kvinnlig försäljare vägrade att sälja ett visningexemplar utav
en duschpanel som var det sista dom hade inne. Hon drog ut på det och lovade dyrt och heligt att hon skulle montera ner det till oss och ringa upp oss dagen därpå men att hon ej kunde släppa det nu på engång pga att hon var tvungen att prata med sin chef först.
Åkte tillbaka dagen därpå iom att hon ej ringde upp oss och då hade duschpanelen redan blivit såld enligt hennes kollegor.
Förmodligen hade hon plockat hem det själv iom att visningexemplar säljs mycket billigare.

Förmodligen samma sak du åkte ut för själv.
Detta är svaret.
Citera
2020-12-18, 13:56
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andymitchell
Skyltpriset är bara ett förslag till konsumenten, det är inget bindande att skriva ut ett pris på någon skylt. Hur skulle eventuella felskrivningar annars påverka utfallet? tänk en nolla för lite på exvis. en bil..
Det är inte tillåtet med låtsaspriser. Det finns också regler vid uppenbara felskrivningar vilket framgår av tidigare inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Macallan40
Hej!
Jag har råkat ut för liknande upplevelse på xxl.Jag hade hittat en lämplig mountainbike på rea och åkte för att köpa, väl där sa säljaren åt mig att det bara va skit att den knappt dög att cykla över kullersten med. Blev förbannad och gick därifrån.

Mvh
Macallan
Du kände dig förolämpad när du inte längre kunde intala dig att det var ett bra köp. Säljaren gjorde ett misstag som inte bara sålde cykeln till dig men de behöver ha skyltexen för att locka in kunder i butiken. De vet att kunder blir sura om de får veta att reavarorna är slutsålda.
Citera
2020-12-18, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Hej!

Jag hoppas att jag skriver under rätt avdelning nu.
Jag har under en längre tid letat elcykel. Igår gick jag förbi XXL och hittade en cykel på rea för 12 000:- där exempelvis batteriet var inbyggt i ramen, något jag letat efter länge till det priset. När jag efter en längre väntan äntligen får prata med en säljare vilseleder han mig direkt och pekar på cyklar för 30 000:- till 40 000:- och förklarar att jag bör undvika cykeln på rea. Jag förklarar flera gånger för säljaren att jag enbart är intresserad av den för 12 000:-. Eftet ca 10 minuter gav jag upp och gick därifrån.

Vad är det som händer? Har någon mer än jag råkat ut för liknande? Det är ju helt sjukt.
Du kunde tagit cykeln och gått till kassan. Hur svårt kan det vara
Citera
2020-12-18, 14:58
Medlem
Jag antar att säljaren går på provision
Citera
2020-12-18, 14:59
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinjo
Du kunde tagit cykeln och gått till kassan. Hur svårt kan det vara
Det har jag förklarat förut i den här tråden men tar det igen.

Såhär stod det: Ramlås, nycklar och batteri hjälper verkstaden till med. Problemet är att säljaren inte ville sälja cykeln och ta den till verkstaden, trots att jag vid flera tillfällen hotade med att lämna butiken, vilket jag till slut också gjorde.
Citera
2020-12-18, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Det har jag förklarat förut i den här tråden men tar det igen.

Såhär stod det: Ramlås, nycklar och batteri hjälper verkstaden till med. Problemet är att säljaren inte ville sälja cykeln och ta den till verkstaden, trots att jag vid flera tillfällen hotade med att lämna butiken, vilket jag till slut också gjorde.
XXL är ett märkligt ställe. Har varit inne men aldrig handlat. Kommer inte heller att göra
Citera
2020-12-18, 15:31
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-lies-matter
Inte?
Nej ett anbud är bindande, annonsering är utbud vilket inte är bindande. Stor skillnad rent juridiskt.
Citera
2020-12-18, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dinjo
XXL är ett märkligt ställe. Har varit inne men aldrig handlat. Kommer inte heller att göra

det är franskägt, det är därför man bara anställer psyksjuka där. det är därför de som är normala kommer med alla möjliga slags stories, efter de har varit där. man ska hålla sig därifrån och lägga tiden på något annat. även om man får med sig en vara som man verkligen velat ha länge så kommer den färmodligen att rasa kort efteråt efter skiten antingen är tillverkad i skitlandet frankrike av fransmän eller så är det rent allmänt kass kvalité, "fransk kvalité".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in