Citat:
Ursprungligen postat av
Persimåån
Du borde åka till storstan någon gång och se hur otroligt inne det är med batteridrivet
Han kommer också upptäcka att landets i sär klass drygade och mest korkade konsumenter bor i just Stockholm.
Ingen stans i hela Sverige har kunderna så fundamentalt snedvriden och dålig attityd.
Vilket det uppenbart handlar om i ditt fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Titanicsurvivor
Verkar vara standard på en skitfirma som XXL
Varför kallar du XXL för en "skitfirma".
Vilken eller vilka butiker baserar du det omdömmet på?
Min ganska omfattande bild är rakt motsatt att XXL skiljer ut sig från konkurrenterna i possitivt bemärkelse på nästan samtliga plan.
-Anmärkningsvärt trevlig personal.
-En känsla av något så unikt som att säljarna faktiskt bryr sig om kunden på riktigt.
-Hantering av reklamationer och garantiärensen etc i världsklass.
-Dessutom oftast till lägsta butikspris.
Citat:
Ursprungligen postat av
Persimåån
Bara en tidsfråga innan exempelvis XXL checkar ut.
Jag tror nog XXL överlever dig. Faktum är att man snarare är glad över att slippa ha dom extremare stollarna bland kunderna. Dom ställer, som nu, till mer än dom ger lönsamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Antivalent
Våga vägra påstridiga säljare! Det lär inte ta lång tid innan xxl ändrar sina säljmetoder om tillvägagångssättet kommer uppifrån. Är det provis-lön hoss xxl kanske?
Jag upplever mer att dom på riktigt generellt är av hjälpsam karaktär med perfekt avkänning när dom ska dra sig tillbaka och ligga lågt.
Så det hoppas jag verkligen inte dom ändrar. Svårt att tro att dom har provision, däremot om man är trevlig och har glimten i ögat kan man ofta få någon ytterligare rabatt eller liten vara på köpet.
Citat:
Ursprungligen postat av
hubbabubblor
En skylt är inte bindande.
Citat:
Ursprungligen postat av
hestbice
Klassisk myt att butiker måste sälja något för annonserat pris. De kan tills den sekund du lämnar butiken neka dig att köpa en produkt. De kan skriva att en vara kostar 1000kr och sedan när ni kommer till kassan säga, den kostar 18000 och du får helt enkelt ta ställning till den nya kostnaden.
Kort variant: Det finns aldrig ett tvång till att varken sälja eller köpa.
Man får inte enligt lag marknadsföra med priser som inte gäller.
Nu är det knappast det XXL gjort men om så hade varit fallet hade dom brutit mot lagen.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...7_sfs-2004-347