2020-12-17, 21:36
Medlem
Hade folk agerat mer som ts hade kanske pushiga metoder varit ovanligare. Heder att ge upp en bra deal av ren princip. Man kan tycka att ts t.om kunde dragit en syrlig kommentar innan han gick.
Citera
2020-12-17, 21:44
Medlem
PerniWhas avatar
Knepigt land vi lever i när man i en affär inte får köpa vad man vill av det som erbjuds till försäljning?
Citera
2020-12-17, 21:45
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Ja ibland blir man lack på kassa säljare.

Minns en gång när jag skulle till elgiganten och köpa en specifik TV, där det stod online att de hade den.Jag hade spenderat åtskilliga timmar att researcha TVs som jag ville ha. Jag saknade bil på den tiden. Så jag fick styra upp att låna en bil av en vän, men väl i butiken, efter tio minuters letande så "finns inte i butiken". Varpå jag funderade en stund och bestämde mig på att jag faktiskt kan ta en som kostar 2-3k mer. Så säger jag det till säljaren, efter 5 minuter kommer säljar med en TV, som jag för bort till kassan.

När jag kom till kassan så upptäcker jag att det inte var den TVn som jag efterfrågat utan en tidigare generations TV som de inte sänkt priset på... Det var sista gången jag sätter min fot i den jävla horbutiken. Elgiganten, nej tack.
Citera
2020-12-17, 22:03
Medlem
Butikssäljare av teknik är fan inte ett jobb. Det är en diagnos.
Citera
2020-12-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Det behövs monteras lås osv först.. För oss som tidigare köpt nya cyklar känner till det.

Ok, har bara köpt på Stadium och då tog jag den bara och gick till kassan.
Citera
2020-12-17, 22:08
Medlem
08oss avatar
Nuförtiden går det att köpa/boka på nätet och bara hämta i butik. Mycket skönare då man dels vet att varan finns på plats och dessutom slipper diskutera med säljare.

Har varit precis som många andra varit intresserad av en vara, i det här fallet en dator och fått en dyrare presenterad för mig och varför den är så bra.
Har även hänt att varan som var på rea på nätet (pjäxor i detta fall) inte fanns kvar när säljaren kollade men när jag kom hem så var reapjäxorna kvar och gick att beställa...

Men med säljare ska man nog verka fattig eller helt enkelt säga att man inte har råd när de ska visa någon "mycket bättre" produkt.
Citera
2020-12-17, 22:16
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Gjorde precis det! Köpte en liknande för 11 000:-.

Grattis XXL, nu fick ni 0:- istället

Håller helt med dej. Firmor med såna säljare som du råkade ut för går fetbort.

Bra löst med Biltemacykeln!
Citera
2020-12-17, 22:16
Medlem
LenaPauls avatar
Dem som jobbar där har instruktioner från chefen att jävlas med kunderna på det sättet.

Se om du inte kan beställa den online istället.
Citera
2020-12-17, 22:17
Medlem
McAns avatar
Såatteh, vilken butik var det? man kanske skulle köpa sig en ny cykel i morgon.
Citera
2020-12-17, 22:33
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Han skulle inte gått iväg utan bara snackat med någon annan om att ta ner cykeln från skyltfönstret och köpt den. Case closed.

Jag förstår alla parter i konflikten, en lite väl för påstrigig säljare försökte sig på merförsäljning. Det bästa för alla parter hade väl varit att ts betalat 14 000 och fått hydrauliska skivbromsar (för det behöver man om man kan cykla utan stödhjul i staden) och en massa annat användbart skräp på köpet.
Elcyklar är väl en produkt man drar in folk med för att merförsälja som fan då det är en produkt riktad till kunder över 75 år. Ingen normal människa under 80 köper elcykel, om de inte har nåt annat fel, som givetvis är lätt att exploatera.
Citera
2020-12-17, 22:56
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Hej!

Jag hoppas att jag skriver under rätt avdelning nu.
Jag har under en längre tid letat elcykel. Igår gick jag förbi XXL och hittade en cykel på rea för 12 000:- där exempelvis batteriet var inbyggt i ramen, något jag letat efter länge till det priset. När jag efter en längre väntan äntligen får prata med en säljare vilseleder han mig direkt och pekar på cyklar för 30 000:- till 40 000:- och förklarar att jag bör undvika cykeln på rea. Jag förklarar flera gånger för säljaren att jag enbart är intresserad av den för 12 000:-. Eftet ca 10 minuter gav jag upp och gick därifrån.

Vad är det som händer? Har någon mer än jag råkat ut för liknande? Det är ju helt sjukt.
Det är väldigt många som råkat ut för något liknande. Det är en av de grundläggande bluffarna inom marknadsföring och försäljning. "Bait-and-switch" kallas den.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bait-and-switch
Senast redigerad av MagisterBister 2020-12-17 kl. 23:00.
Citera
2020-12-17, 22:58
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det är väldigt många som råkat ut för något liknande. Det är ett av de grundläggande bluffarna inom marknadsföring och försäljning. "Bait-and-switch" kallas den.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bait-and-switch
Tack för länktipset. Inte konstigt att folk väljer att handla på nätet istället. Bara en tidsfråga innan exempelvis XXL checkar ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in