2020-12-18, 11:13
Hej!
Jag har råkat ut för liknande upplevelse på xxl.Jag hade hittat en lämplig mountainbike på rea och åkte för att köpa, väl där sa säljaren åt mig att det bara va skit att den knappt dög att cykla över kullersten med. Blev förbannad och gick därifrån.

Mvh
Macallan
Citera
2020-12-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Och där slog min tråd i taket när en rårasist från djupaste högern skall komma hit och visa sina godaste sidor och försvara en vidrig verksamhet i XXL. Det lyfter tyvärr inte det du skriver, mer än att du låter som en anställd på företaget.

Där, när du kallar mig rårasist från djupaste högern, kan vi nog med all säkerhet slå fast att ditt omdömme och din förmåga att ta in andra människor är bland den lägsta vi sett här inne på Flashback.

Nej jag jobbar inte på XXL men jag blir irriterad när man målar upp bilder av andra som inte stämmer.

I synnerhet när det drabbar företag som tvärtom mot Vad du ger sken av sköter sig anmärkningsvärt bra på i princip samtliga plan.

Jag skulle vilja säga att XXLs intåg på den Svenska marknaden var en välgärning för kunder inom det segmentet.

Naturkompaniet med sina horaktigt höga priser behövde verkligen en knäpp på näsan.

Stadium med sitt ofta tråkiga sortiment en uppryckning.

Intersport och Team Sportia ska vi inte prata om.

Det är mycket möjligt att du fått för dig att du blivit kränkt av säljaren men det du skulle gjort då är att gått till kassan och frågat efter butiksansvarig och tagit det hela på plats.

Det här blir bara löjligt. Alla vi som är intresserade av sport/friluftsliv, har erfarenhet från tidigare inköp i den branschen och som varit på XXL mer än tre gånger vet att det du försöker måla upp inte stämmer.
Citera
2020-12-18, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macallan40
Hej!
Jag har råkat ut för liknande upplevelse på xxl.Jag hade hittat en lämplig mountainbike på rea och åkte för att köpa, väl där sa säljaren åt mig att det bara va skit att den knappt dög att cykla över kullersten med. Blev förbannad och gick därifrån.

Mvh
Macallan

Det är väl inget konstigt med det. Om du trodde du skulle kunna köra i skogen på ett vettigt sätt med en cykel för typ 2.995:- var det väl bra att säljaren var ärlig och berättade att det inte är så det fungerar.
Citera
2020-12-18, 11:26
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Där, när du kallar mig rårasist från djupaste högern, kan vi nog med all säkerhet slå fast att ditt omdömme och din förmåga att ta in andra människor är bland den lägsta vi sett här inne på Flashback.

Nej jag jobbar inte på XXL men jag blir irriterad när man målar upp bilder av andra som inte stämmer.

I synnerhet när det drabbar företag som tvärtom mot Vad du ger sken av sköter sig anmärkningsvärt bra på i princip samtliga plan.

Jag skulle vilja säga att XXLs intåg på den Svenska marknaden var en välgärning för kunder inom det segmentet.

Naturkompaniet med sina horaktigt höga priser behövde verkligen en knäpp på näsan.

Stadium med sitt ofta tråkiga sortiment en uppryckning.

Intersport och Team Sportia ska vi inte prata om.

Det är mycket möjligt att du fått för dig att du blivit kränkt av säljaren men det du skulle gjort då är att gått till kassan och frågat efter butiksansvarig och tagit det hela på plats.

Det här blir bara löjligt. Alla vi som är intresserade av sport/friluftsliv, har erfarenhet från tidigare inköp i den branschen och som varit på XXL mer än tre gånger vet att det du försöker måla upp inte stämmer.
Mycket har jag sett dig kallas, men rasist och höger var nog första gången. Uppenbarligen har han noll koll på vem han pratar med, utan slänger bara ur sig saker i hopp om att den andre ska bli förolämpad. I tron om att alla är lika lättstötta och känsliga som honom.

Hans känslosamma svar i tråden visar på vilken beta han är. Han letade till och med upp andra inlägg jag gjort på forumet och försökte provocera mig - till ingen nytta.

Att inte ens våga säga till en butiksanställd i tonåringen att man inte är intresserad, och istället kuta hem och börja gråta på Flashback, visar på vilken vekling man är.

Hans svar i tråden gör det hela än mer sorgligt. Man får hoppas att det inte är en vuxen man som sitter bakom tangentbordet. Jag kan inte ens föreställa mig någon över 15 år vara så rädd och svag. Men det är väl en reflektion av vad Sverige har blivit till.
Citera
2020-12-18, 11:30
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Oj det där tog dig hårt märker jag. Stå för dina åsikter rasistjävel. Sen att kalla mig lägsta vi sett osv osv. Det är ju du som kommer hit, och i ditt första inlägg gör personangrepp direkt på någon du inte känner. Är du så jäkla mycket bättre? Högern...

Jag minns när XXL grät ut i media om att man är mycket nära en konkurs och kommer att sälja av sitt lager för otroligt billiga priser. En av de största reklamhykleri i Sverige där man fullstänsigt lurar konsumenten, och nej, inte bara Stockolmare, rasist-conny.

Konkurs väntar vi alla på!
Citera
2020-12-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Jag råkade ut för samma sak på Levis. Skulle köpa ett par jeans, sedan kommer en säljare med en jacka som hon säger passar till jeansen. Jag säger att jag inte är intresserad och köper enbart jeansen.

Jag trodde att det var såhär alla handskades med sådana situationer

Oj detta är intressant. Är irriterande säljare inte vanlig i Sverige? Denna situationen händas överallt där jag kommer ifrån. Jag håller med om att detta är dum som fan.
Citera
2020-12-18, 11:36
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestbice
Klassisk myt att butiker måste sälja något för annonserat pris. De kan tills den sekund du lämnar butiken neka dig att köpa en produkt. De kan skriva att en vara kostar 1000kr och sedan när ni kommer till kassan säga, den kostar 18000 och du får helt enkelt ta ställning till den nya kostnaden.

Kort variant: Det finns aldrig ett tvång till att varken sälja eller köpa.
Nåja, så kan det kanske vara men det kan aldrig vara rätt rent rättsligt att annonsera med missvisande skyltar. Jag råkade ut för detta på Lidl en gång och jag fick köpa till skyltpris eftersom jag burit 6 st colaflaskor á 2 L till kassan för ett pris av 18 kr och killen före mig fick också köpa till samma pris men sen var det stopp då de ändrade skyltpriset.

Som kund behöver man ju aldrig hamna i underläge om man förmår spela ut sin hand (pengarna) rätt, i alla fall i helt lagliga affärer.
Citera
2020-12-18, 11:36
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Om en säljare starkt avråder mig från att köpa en vara skulle jag tänka två gånger innan jag köpte varan.

Vill jag ha varan skulle jag sagt till på skarpen att det är den varan jag ska ha. Men om jag inte gjort undersökning gällande produkten skulle jag tänka till 2 gånger. Känns dumt att vara dumsnål för de pengarna, kan sluta med pengarna i sjön om du har otur.
Citera
2020-12-18, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Mycket har jag sett dig kallas, men rasist och höger var nog första gången. Uppenbarligen har han noll koll på vem han pratar med, utan slänger bara ur sig saker i hopp om att den andre ska bli förolämpad. I tron om att alla är lika lättstötta och känsliga som honom.

Hans känslosamma svar i tråden visar på vilken beta han är. Han letade till och med upp andra inlägg jag gjort på forumet och försökte provocera mig - till ingen nytta.

Att inte ens våga säga till en butiksanställd i tonåringen att man inte är intresserad, och istället kuta hem och börja gråta på Flashback, visar på vilken vekling man är.

Hans svar i tråden gör det hela än mer sorgligt. Man får hoppas att det inte är en vuxen man som sitter bakom tangentbordet. Jag kan inte ens föreställa mig någon över 15 år vara så rädd och svag. Men det är väl en reflektion av vad Sverige har blivit till.

Tack!

Ja det här är nog med största sannolikhet ett ypperligt fall av hur otroligt snett en del av den uppväxande generationen har hamnat när det gäller att interagera med andra människor och läsa av sociala situationer.

Jag undrar vad det blir av det här landet när dessa personer är färdigutbildade och har hamnat på positioner i samhället med lite inflytande.

Kan man inte stå på sig och köpa den cykel man själv vill ha i en butik med omvittnat trevlig personal är det nog bara att dra ner rullgardinen. Tyvärr.
Citera
2020-12-18, 11:46
Bannlyst
Citat:
Hej!

Jag hoppas att jag skriver under rätt avdelning nu.
Jag har under en längre tid letat elcykel. Igår gick jag förbi XXL och hittade en cykel på rea för 12 000:- där exempelvis batteriet var inbyggt i ramen, något jag letat efter länge till det priset. När jag efter en längre väntan äntligen får prata med en säljare vilseleder han mig direkt och pekar på cyklar för 30 000:- till 40 000:- och förklarar att jag bör undvika cykeln på rea. Jag förklarar flera gånger för säljaren att jag enbart är intresserad av den för 12 000:-. Eftet ca 10 minuter gav jag upp och gick därifrån.

Vad är det som händer? Har någon mer än jag råkat ut för liknande? Det är ju helt sjukt.

en gång för länge sedan körde en inavlad retard (notera att jag alltid blir skitnödig när någon kallar sig för säljare) på elgiganten att den produkten jag ville handla inte var bra. när jag frågade honom varför de säljer saker som inte var bra till folk blev han tyst. de med lgst iq brukar bli tysta när de inte kommer på något på sitt eget påstående. att vara säljare och att ha låg intelligens är norm om man ör säljare. att vara tjuv och lögnare är vad de klarar av bäst. det är därför du ser så många muslime roch negrwr som "säljare". iq är en bristvara. man kan undra vem som knullar dessa äckel. en chefssäljare på elgiganten körde till och med bil utan körkort, en bil som var skriven på sin muslimska mamma som var bidragsfuskare och där han hade en pistolsamling. det är vad "säljare" är, kriminella slödder och avskum.

jag handlade varan idioten till säljare ansåg inte var bra. det är bara att vara bestämd och säga att det är det jag vill ha och om du inte vill sälja den så vill jag snacka med din chef eller att man bara vänder på klacken och går. det är du som är kunden och inte den vidriga och äckliga inavlade bottenskrapet med den låga intelligensen. det är därför det är folktomt på skitställen som elgiganten och mediamarkt vem vill beblanda sig med lögnare och tjuvar som anser sig vara smarta men inte är det. vem kom på att de med allra lägst intelligens passar som "säljare". det är just dem ingen vill ha med tt göra.
Citera
2020-12-18, 11:47
Medlem
Citat:
Oj det där tog dig hårt märker jag. Stå för dina åsikter rasistjävel. Sen att kalla mig lägsta vi sett osv osv. Det är ju du som kommer hit, och i ditt första inlägg gör personangrepp direkt på någon du inte känner. Är du så jäkla mycket bättre? Högern...

Jag minns när XXL grät ut i media om att man är mycket nära en konkurs och kommer att sälja av sitt lager för otroligt billiga priser. En av de största reklamhykleri i Sverige där man fullstänsigt lurar konsumenten, och nej, inte bara Stockolmare, rasist-conny.

Konkurs väntar vi alla på!

Förlåt att jag tog i lite väl mycket i tidigare inlägg, det är lite svårt i bland över Internet, märkte inte inledningsvis att du är så här otroligt skör.

Och nej dina rasistanklagelser tog inte hårt
Citera
2020-12-18, 11:50
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Förlåt att jag tog i lite väl mycket i tidigare inlägg, det är lite svårt i bland över Internet
Du är en hater, men bra att du har ånger. Det gillar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in