2020-12-18, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Du, vi normala människor ser ju ner på säljare. Beter sig som pack, skulle ljugit för sin mamma om de tjänat en 100-lapp. Det enda de har i huvudet är att blåsa kunden så mycket som det går och när de blåst kunden, så mår de bra.

Säljare idag är så fulla av skit att man inte längre vill handla och säljare måste vara det sämsta jobbet en människa kan ha. Hade hellre tvättat toaletter än varit säljare.

Xxl är en fritidsgård för arbetslösa tänkte jag säga. Det finns väl ingen över 25 där? Kunskapen om sport och natur är ungefär som Anders Tegnels utalanden, högst tvivelaktiga.
Senast redigerad av sajens 2020-12-18 kl. 07:47.
Citera
2020-12-18, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Nä, det ska man inte.

För väldigt många år sedan jobbade jag som säljare. De kommer enbart se ner på dig och tänka "jaha, en sån igen".

Det finns en viss grupp människor som tror att de för förmåner och att saker blir "rätt" om de ber att få prata med chefen eller hota med att ringa media.
Det gäller prata med den högre chefen och inte den chef som befann sig på samma skräpnivå som du själv, så brukar sådana som du få krypa.
Citera
2020-12-18, 07:56
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Du, vi normala människor ser ju ner på säljare. Beter sig som pack, skulle ljugit för sin mamma om de tjänat en 100-lapp. Det enda de har i huvudet är att blåsa kunden så mycket som det går och när de blåst kunden, så mår de bra.

Säljare idag är så fulla av skit att man inte längre vill handla och säljare måste vara det sämsta jobbet en människa kan ha. Hade hellre tvättat toaletter än varit säljare.
Du, jag har inte sagt något annat.

Jag skulle inte skrivit säljare, i själva verket jobbade jag inom kundtjänst - men det är samma grej.

Citat:
Ursprungligen postat av sajens
Det gäller prata med den högre chefen och inte den chef som befann sig på samma skräpnivå som du själv, så brukar sådana som du få krypa.
Inte alls. Det är vad du tror händer.

Sedan så är jag sedan 10 år tillbaka egen företagare och drar troligtvis in din årslön på en månad, så tro inte att du är bättre bara för att jag en gång i tiden hade skitjobb.
Senast redigerad av ColinRobinson 2020-12-18 kl. 08:03.
Citera
2020-12-18, 08:10
Medlem
JosefMengeles avatar
Gör en Karen och kräv att få träffa managern.
Citera
2020-12-18, 08:11
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Den finns inte på nätet!! Bara ett exemplar kvar, just i den butiken jag var hos
Han vill ha den själv men får inte reservera den som anställd eller nått. Eller försöker han rädda sin julbonus. Fast XXL är ju ett skitföretag har jag hört så de har nog ingen bonus.
Citera
2020-12-18, 08:16
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Det enda sjuka är att du gör en tråd om det. Helvete vad tråkigt folk har. Tror inte ens det har hänt öht.

Om det gick till så är du en riktig mes. Stå på dig.. blir nästan irriterad på sån handfallenhet. Kanske du är kvinna eller väldigt gammal?
Varför går du då in och ödslar tid på att svara i tråden? Du gör dig själv till åtlöje, vilket klär dig.
Sen att du är kvinnohatare gör saken ännu värre, mentalsjukhus ska givetvis vara din plats. Smuts
Citera
2020-12-18, 08:20
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Du, jag har inte sagt något annat.

Jag skulle inte skrivit säljare, i själva verket jobbade jag inom kundtjänst - men det är samma grej.

Inte alls. Det är vad du tror händer.

Sedan så är jag sedan 10 år tillbaka egen företagare och drar troligtvis in din årslön på en månad, så tro inte att du är bättre bara för att jag en gång i tiden hade skitjobb.
Haha vad har du i månaden jävla säljare?
Skulle själv gissa på socialbidrag om jag ska vara ärlig.
Citera
2020-12-18, 08:34
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Är jag säljare?

Du får gissa på vad du vill. Baserat på tråden, så är det nog du som har det struligt både ekonomiskt och med självrespekten. Du vågar ju inte ens prata med folk i butiker, utan stormar ut, tjurig som en tonårsflicka.
Citera
2020-12-18, 08:37
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Du vågar ju inte ens prata med folk i butiker, utan stormar ut, tjurig som en tonårsflicka.
Vad bygger du det på? Är dock inte förvånad när jag har dialog med en outbildad, efterbliven telefonförsäljare. Smuts
Citera
2020-12-18, 08:40
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Du valde att inte köpa en produkt för att du blev rekommenderad andra produkter, viss skillnad till att bli nekad köp.
Citera
2020-12-18, 08:40
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Vad bygger du det på?
Trådstarten och dina känslosamma svar.

Citat:
Är dock inte förvånad när jag har dialog med en outbildad, efterbliven telefonförsäljare. Smuts
Jag vet inte om du menar mig nu, men det här visar på hur känslosam du är. Jag är varken outbildad eller telefonförsäljare.

Måste vara jobbigt att ha så dålig självkontroll och vara så känslosam som dig.

Är du avundsjuk för att jag gick från att slita i kundtjänst, till att inte längre behöva arbeta om jag inte vill?
Citera
2020-12-18, 08:45
Medlem
Chevrons avatar
TS råkade ut för en form av naturligt urval där inne i butiken. Tycker själv det är svårt att hävda mig när det gäller konsumenträtt eftersom jag är så himla okunnig om det, men du verkar ju inte ens ha lett diskussionen in på varför du inte kunde köpa den cykeln. Eller glömde du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in