Citat:
Ursprungligen postat av
Zymbal
Ja du, ficklampan tycks vara borta oavsett inblandning i mordet om jag förstått det hela rätt. Vilket i sig i sådana fall är en besvärande omständighet.
Men det var länge sedan jag läste fup och lusläste inte då heller så information om huruvida ficklampan är beslagtagen/funnen eller ej har jag endast hämtat härifrån tråden.
Men jag tror själv att jag kan vara något på spåren. Hade han med sig en ficklampa modellen större ut på fredagen som sedan spårlöst försvunnit så tror jag att han förvarade mordvapnet inne i denna ficklampa. (Visst trodde poliserna som han träffade på fredagen först att han gömde något slags tillhygge som ett basebollträ eller liknande under jackan först, men att det sedan visade sig att det var just denna omtalade ficklampa modell större han hade innanför jackan? Eller minns jag fel? Om jag minns rätt så vore det även märkligt i sig att förvara ficklampan innanför jackan..)
Ja alltså bättre ha den i handen och vara lite bredd. Varför dölja den för polisen och verka än mer misstänkt ja.
En Maglite D6 med batterier väger ungefär 1,5 kg med batterier. En D4 väger ca ett kg.
Jag har en D6 och den skulle man kunna dräpa en ponny med på 17 slag känns den som. SD är garanterat typen som hade uppskattat en riktigt tuff ficklampa.
Har doktorerat lite i skallben här på em och allt beror på hur mkt hår man har (de gör t o m skilland på ”svart och vitt hår”)och om man träffar där skallbenet är någon mm tjockt eller nån cm.
Människor dör av att falla mot en sten. Så så värst mycket kraft behövs inte. Handlar mest om var man träffar.
Också varit inne på att han snott med sig något på nåt bygge eller gym. Stolpsko från hans eget bygge verkar de inte testat trots att de har med kvittona i fupen.
Men sen kommer jag alltid tillbaka till att det tog tid och att det borde vara nåt han har till hands när ute på nätterna.
Den världsberömda vattenspridaren hittade man inte heller va? På tal om borttappade grejer.