2020-12-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Fetade. Ingen dum tanke alls men som sagt var är ficklampan? Ingen är i beslag. Ja han är bra på att gömma saker.

Det sorgliga är att han har haft så gott om tid att vetkligen se till att alla spår verkligen försvinner.
Han kanske rent av har lånat en polisbatong med ficklampa, vore osmakligt.
Citera
2020-12-09, 18:00
Medlem
Citat:
Fetade. Ingen dum tanke alls men som sagt var är ficklampan? Ingen är i beslag. Ja han är bra på att gömma saker.

Ja du, ficklampan tycks vara borta oavsett inblandning i mordet om jag förstått det hela rätt. Vilket i sig i sådana fall är en besvärande omständighet.

Men det var länge sedan jag läste fup och lusläste inte då heller så information om huruvida ficklampan är beslagtagen/funnen eller ej har jag endast hämtat härifrån tråden.

Men jag tror själv att jag kan vara något på spåren. Hade han med sig en ficklampa modellen större ut på fredagen som sedan spårlöst försvunnit så tror jag att han förvarade mordvapnet inne i denna ficklampa. (Visst trodde poliserna som han träffade på fredagen först att han gömde något slags tillhygge som ett basebollträ eller liknande under jackan först, men att det sedan visade sig att det var just denna omtalade ficklampa modell större han hade innanför jackan? Eller minns jag fel? Om jag minns rätt så vore det även märkligt i sig att förvara ficklampan innanför jackan..)
Citera
2020-12-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Jag har svårt att tänka mig att SD skulle välja en ficklampa som mordvapen då det skulle vara nästintill omöjligt att till 100% städa bort dna efteråt från en sådan. Men vad sägs om en stång till en hantel som han förvarar inne i ficklampan tex?

Jag tänker att han städar undan dna på MP och då även från mordvapnet under natten. Jag tror att han har någon slags skyddsutrustning på sig men att han av någon anledning ändå lyckas få blod på tröjan (kan skyddsklädena gått sönder lite? Eller att det kommit in under kragen på skyddskläderna?)

Bilden på det elektriska ljuset i LWs säng menar jag tyder på att han vet hur man städar bort dna. Han säger till LW att hon aldrig kommer kunna bevisa att det var han som var inne i hennes hem och placerade dit ljuset då han vet att det inte finns några spår. Jag har hela tiden tänkt att han utför denna handling för att få fram till henne att han vet hur han skall gå till väga för att inte åka fast den dag han gör verklighet av sina hot gentemot henne och hennes yngste son.

Alltså: SD vet hur man städar bort spår. MP är mycket väl städad. SD har hotat att mörda LW. LW blir mördad.

Något var det som fick LW att börja skrika hysteriskt: var det när han tog fram mordvapnet, knuffade ner henne eller när hon såg en ev skyddsklädsel? Hade han kunnat ha en hantelstång gömd i kläderna (byxlinningen?) eller blir det svårt? Själva hantelgreppet är väl inget lämpligt mordvapen?
Citera
2020-12-09, 18:21
Medlem
Min teori: Det är en (typ armé-) spade som varit mordvapnet. Teleskop/ihopfällbar. Därav ordentlig sving.Den kan man använda som både spade,hacka och yxa.
Senast redigerad av Aqua-Rell 2020-12-09 kl. 18:29.
Citera
2020-12-09, 18:23
Medlem
Står det om gropen intill L var nygrävd? Kan ev varitså att planen var att grävt ner henne.
Citera
2020-12-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ja du, ficklampan tycks vara borta oavsett inblandning i mordet om jag förstått det hela rätt. Vilket i sig i sådana fall är en besvärande omständighet.

Men det var länge sedan jag läste fup och lusläste inte då heller så information om huruvida ficklampan är beslagtagen/funnen eller ej har jag endast hämtat härifrån tråden.

Men jag tror själv att jag kan vara något på spåren. Hade han med sig en ficklampa modellen större ut på fredagen som sedan spårlöst försvunnit så tror jag att han förvarade mordvapnet inne i denna ficklampa. (Visst trodde poliserna som han träffade på fredagen först att han gömde något slags tillhygge som ett basebollträ eller liknande under jackan först, men att det sedan visade sig att det var just denna omtalade ficklampa modell större han hade innanför jackan? Eller minns jag fel? Om jag minns rätt så vore det även märkligt i sig att förvara ficklampan innanför jackan..)

Ja alltså bättre ha den i handen och vara lite bredd. Varför dölja den för polisen och verka än mer misstänkt ja.

En Maglite D6 med batterier väger ungefär 1,5 kg med batterier. En D4 väger ca ett kg.
Jag har en D6 och den skulle man kunna dräpa en ponny med på 17 slag känns den som. SD är garanterat typen som hade uppskattat en riktigt tuff ficklampa.

Har doktorerat lite i skallben här på em och allt beror på hur mkt hår man har (de gör t o m skilland på ”svart och vitt hår”)och om man träffar där skallbenet är någon mm tjockt eller nån cm.
Människor dör av att falla mot en sten. Så så värst mycket kraft behövs inte. Handlar mest om var man träffar.

Också varit inne på att han snott med sig något på nåt bygge eller gym. Stolpsko från hans eget bygge verkar de inte testat trots att de har med kvittona i fupen.

Men sen kommer jag alltid tillbaka till att det tog tid och att det borde vara nåt han har till hands när ute på nätterna.

Den världsberömda vattenspridaren hittade man inte heller va? På tal om borttappade grejer.
Citera
2020-12-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Något var det som fick LW att börja skrika hysteriskt: var det när han tog fram mordvapnet, knuffade ner henne eller när hon såg en ev skyddsklädsel? Hade han kunnat ha en hantelstång gömd i kläderna (byxlinningen?) eller blir det svårt? Själva hantelgreppet är väl inget lämpligt mordvapen?

Jag tror det pratats hantlar till förbannelse men det hade varit ett lämpligt vapen. Finns skivstänger som är delbara också.

https://www.jula.se/catalog/fritid/traning/traningsredskap/hantlar-och-skivstanger/skivstangset-951148/

https://www.jula.se/catalog/fritid/traning/traningsredskap/hantlar-och-skivstanger/hantelset-951147/
Citera
2020-12-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Står det om gropen intill L var nygrävd? Kan ev varitså att planen var att grävt ner henne.

SD pratar lite (spelat?) undrande i förhör angående gropen som han inte blir riktigt klok på. Kan varit en förberedelse för cachen eller som teknikerna tror en naturlig grop på nåt sätt. Ser lite väl ”jordigt” och tillplattat ut på platsen men beror kanske på ungdomstillhåll eller att i skugga från träd/buskar. Var rätt torrt också om så varm vår.
Senast redigerad av Avel 2020-12-09 kl. 18:35.
Citera
2020-12-09, 18:34
Medlem
Hävdar att en ficklampa inte håller för den behandlingen.Den ska man lysa med och inte gå bärsärk med.
Citera
2020-12-09, 18:38
Medlem
Citat:
SD pratar lite (spelat?) undrande i förhör angående gropen som han inte blir riktigt klok på. Kan varit en förberedelse för cachen eller som teknikerna tror en naturlig grop på nåt sätt. Ser lite väl ”jordigt” och tillplattat ut på platsen men beror kanske på ungdomstillhåll eller att i skugga från träd/buskar. Var rätt torrt också om så varm vår.
Tack. (Heter S bror Anders?)
Citera
2020-12-09, 18:40
Medlem
Citat:

Varför ens ficklampa en ljus sommarkväll?
Citera
2020-12-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Hävdar att en ficklampa inte håller för den behandlingen.Den ska man lysa med och inte gå bärsärk med.

Hävdar motsatsen.

https://youtu.be/wXWxzUkC_c8

En Maglite är polis och väktares ”reservvapen” om du surfar runt en stund på nätet och Youtube så blir du varse hur mycket skada de gör.

Tillägg. Känsliga tittare varnas. Person sänkt med Maglite. Tre slag. Jänkare alltså...

https://youtu.be/dinrN2VO38Y

Googla även Maglite Bezel så ser man hur man kan göra den vass och ännu farligare.
Senast redigerad av Avel 2020-12-09 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in