2020-12-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Varför ens ficklampa en ljus sommarkväll?

Sant, men solen gick ner 21:23 aktuell kväll (upp igen 04:24).
Senast redigerad av Zymbal 2020-12-09 kl. 18:52.
Citera
2020-12-09, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Sant, men solen gick ner 21:23 aktuell kväll (upp igen 04:24).
Månljuset borde räckt?
Citera
2020-12-09, 19:06
Medlem
Citat:
Månljuset borde räckt?

Polisen besökte platsen samma tid 2019. Bilder finns i fupen hur mörkt det var på platsen.
Citera
2020-12-09, 19:09
Medlem
Citat:
Månljuset borde räckt?

För geocaching? För att jaga skummisar ute i skogen?

Alltså, jag menar att detta bara var svepskäl, naturliga anledningar för en sådan som SD att ha med sig nämnda ficklampa ut.

Sen, som sagt, så tänker jag mig att han döljer själva mordvapnet inne i ficklampan. Inte för att ficklampan i sig inte skulle klara jobbet utan för att han behöver använda sig av ett tillhygge som går att göra rent till 100% (inga skarvar osv).
Citera
2020-12-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hävdar motsatsen.

https://youtu.be/wXWxzUkC_c8

En Maglite är polis och väktares ”reservvapen” om du surfar runt en stund på nätet och Youtube så blir du varse hur mycket skada de gör.

Tillägg. Känsliga tittare varnas. Person sänkt med Maglite. Tre slag. Jänkare alltså...

https://youtu.be/dinrN2VO38Y

Googla även Maglite Bezel så ser man hur man kan göra den vass och ännu farligare.
Kan man få till ordentliga svingslag med en sådan ficklampa?
Citera
2020-12-09, 19:14
Medlem
Jag tror det var en teleskopspade.Fäller man ut den får man till ordentliga svingslag
Citera
2020-12-09, 19:17
Medlem
Citat:

Beror på vilken lampa du menar. Kolla på nätet. Här räckte det med 7-14 slag för poliserna att ha ihjäl en kille. De går inte runt med den långa varianten.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Death_of_Malice_Green
Citera
2020-12-09, 19:26
Medlem
Kan man få till rejäla svingslag så det blir dessa märken i Syrenträdet av dessa ficklampor? Med diagonal linje..? Tror ej det var en ficklampa.
Citera
2020-12-09, 19:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
SD pratar lite (spelat?) undrande i förhör angående gropen som han inte blir riktigt klok på. Kan varit en förberedelse för cachen eller som teknikerna tror en naturlig grop på nåt sätt. Ser lite väl ”jordigt” och tillplattat ut på platsen men beror kanske på ungdomstillhåll eller att i skugga från träd/buskar. Var rätt torrt också om så varm vår.

Av vad jag förstått, är det en regel för geocachare att man inte ska skada naturen när man anlägger cacher.

Jag tycker att hålet ser ut att ha rundade kanter, vilket kan tala för att det funnits en längre tid, att det kan ha skapats naturligt av djur och/ eller av rötter. Om ett träd och buskar växer länge på en plats, blir rötterna med tiden ganska grova. De skickar också ut nya skott, vilket gör att buskaget förökar sig. Gräs har svårt att växa i skuggan av växtligheten och jorden blir lätt torr och sprucken och silas bort med regn. Ibland hittar något djur en möjlighet att bygga sitt bo, t ex sorkar.
Citera
2020-12-09, 19:36
Medlem
Citat:

Du kan hålla den som du skulle hålla en isdubb.

Citat:
Jag tror det var en teleskopspade.Fäller man ut den får man till ordentliga svingslag

Tycker skadorna borde vara mer yxliknande i så fall.
Citera
2020-12-09, 19:41
Medlem
Citat:
Hävdar att en ficklampa inte håller för den behandlingen.Den ska man lysa med och inte gå bärsärk med.

Dom med kantig krona i stål gjordes för att panga sidorutor på bilar för
att US-Polis skulle komma åt rattfyllon som låste in sig.

Räkna med att en sådan håller.
Citera
2020-12-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
@Dalaan har deklarerat för polisen och åklagaren ÅH att hen hört ångestfyllda och panikartade kvinnoskrik från cirka klockan 23:28 till cirka klockan 23:35 vilka emanerat med intervall. Detta innebär en ungefärlig tid av 7 minuter.

Vad som verkligen är intressant i detta fallet är var, LW befann sig vid klockan 23:25, nära angränsande till brottsplatsen ?

Därstädes som LW var ståendes vid klockan 23:25, skulle det ha löpt en cirkatid av tre minuter innan första slaget av gärningspersonens tillhygge träffade hennes huvud eller ansiktet.

Fråga: Vad hände under dessa cirka tre minuter ?

Skall man istället rätta sig efter tiden klockan 23:30 då första slaget träffade offret LW:s huvud eller ansikte av gärningspersonens tillhygge, då uppstår en tid som förlupit med cirka 5 minuter.

Fråga: Vad gjorde LW och gärningspersonen tillsammans under cirka 5 minuters tid ?

Jag ställer en sidofråga till dig och, jag vill att du under en längre tid tänker igenom detta innan du svarar på frågan så skall jag därefter berätta vad jag har kommit fram till.

Frågan: Hur, och på vilket sätt hamnade SD:s sperma på LW:s kjol ?
Hon gav honom oralsex Hon spottade ut det och det hamnade på kjolen är min teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in