Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
De är rätt så robusta. Men klart det är inte omöjligt att t.ex ”glaset” hoppar ur. Men de tål en hel del stryk. Matar man med mindre modell så blir det ju mer som ett knogjärn typ. Jag menar att slår man tillräckligt hårt så kan man slå i skallbenet med en sån här. Nu vet jag inte var skadorna i hennes huvid är än men får väl leta reda på det här.
Man får ha med sig att SD menar att i bakhållet hade han vunnit för han har ficklampan...
För att lysa dem i ansiktet? njaa...
Inlägget var inte skrivet till mig, men jag går in och svarar även på detta.
Vid det aktuella tillfället, det vill säga, Lördagen den 19 Maj 2018 då LW hade upptäckts avliden bakom bullerplanket och RättsLäkarna hade anlänt till mordplatsen kunde man så småningom konstatera följande ........................
LW hade stora sårskador på sina bägge händer tillika också på ett flertalet fingrar.
Enligt ovan skrivet så var det med mycket stor sannolikhet så kallade av-värjnings-skador då hon [LW] försökt att skydda sitt ansikte och huvudet mot slagen från gärningspersonen:s tillhygge.
LW hade vid det aktuella tillfället mottagit hårda och kraftfulla slag från gärningspersonen varav merparten av de minst 17 slagen som kunde konstateras av RättsMedicinare hade gjorts med hjälp av ett tillhygge.
Enligt ovan skrivet, de kraftfulla slagen som av gärningspersonen riktats in mot LW:s ansikte och huvudet förorsakade LW mycket omfattande sårskador med underliggande frakturer även med så kallade mjukdelsblödningar med underliggande frakturer tillika, även andra separata och svåra frakturer.
Obs ! det handlade om, mjukdelsblödningar och djupa sårskador ... Obs tillika ! stötskador och underhudsblödningar samt överhudsavskrapningar.
Gällande det mycket grova våldet som vid det aktuella tillfället riktades in mot LW:s huvud fick sålunda LW inter-kraniella skador med åtföljande blödning tillika yttre förblödning vilket var orsaken till att LW till sist avled.