Citat:
Ursprungligen postat av
Dristigheten
Vad spelar det för roll om den skenar nu? Den kommer ju krascha enligt din analys. Det blir omöjligt för tesla att upprätthålla det aktiepriset kopplat till att man, enligt dig, är på väg att misslyckas som företag, det är ju ett perfekt tillfälle för dig att korta aktien!
För galenskaper kan fortgå längre än man rimligtvis kan tro, jovisst kan jag blanka nu, men jag kan inte utesluta att teslan ökar 100% till inom en månad varpå det känns som gambling de med. Det är ett löjligt stort antal småsparare i aktien som pumpar in alla sina pengar i den regelbundet (Powr är ju ett exempel på detta), som i sin tur tvingar indexfonder köpa en massa med. Det funkar bra tills det går åt skogen...
"the market can stay irrational longer than you can stay solvent"
Citat:
Ursprungligen postat av
Powr
Fast det funkar ju åt båda hållen eller hur? Det skulle vara lika enkelt att tappa 37%. En ökning är en ökning medan alla andra minskat. Detta är bara början ska du se.
Haha alla genier som blankar Tesla tycker jag synd om. Att ni aldrig lär er

Det är inte så svårt att öka antalet sålda bilar jämfört med förra året om man sålde ett väldigt litet antal bilar då, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
Powr
Han måste ju vara ett troll. Först spekulerar han att efterfrågan i Tyskland i princip försvunnit pga bilar i lager, sen visar det sig att Tesla var den enda tillverkaren i Tyskland som ökat i november, då är siffrorna för låga

Hela anledningen till att bilarna skickas från Kina till Europa är ju för att efterfrågan är bortblåst i Kina, trots att dom sänkte priset på dom med ca 20%. Nu kommer det hit Teslor med ännu sämre kvalite än den redan dåliga från USA...