2020-12-05, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Nu när det lackar mot Jul kommer vi att få se hur den lyckliga negerfamiljen sitter vid julgranen i sina lussekoftor, dricker glögg, smakar på julskinkan och öppnar de glimrande klapparna medan negerpappan i tomteskägg önskar alla en alldeles underbart god jul.

Är ganska säker på att vi snart kommer att få se just en sådan reklamfilm. Vilket företag blir först ut, månntro?
Citera
2020-12-05, 18:57
Medlem
stone_sleepers avatar
Såg en annons nyligen på en sida där man söker efter skådespelare och statister. Man sökte efter tre skådespelare till reklamfilm för ett möbelföretag. Man sökte efter en man, en kvinna och ett barn, och man skrev rakt ut att mannen ska vara svart, kvinnan vit och barnet blandat. Denna reklamfilm kommer bli en powerful statement, tänkte jag. Kudos till dem för att de ens vågar i dessa tider, då kanske endast möjligen hälften av svenska reklamfilmer har svarta skådespelare, om ens det...
Senast redigerad av stone_sleeper 2020-12-05 kl. 19:01.
Citera
2020-12-05, 20:03
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Vad händer om en reklamfilm bara innehåller vita, etniska svenskar? Blir den anmäld till Diskriminerings-
ombudsmannen då?

Blev ett jävla liv när kd hade en broschyr med några blonda barn. Och de pudlade om jag minns rätt.
Kan du tänka dig något så fräckt!? Blonda barn!
Citera
2020-12-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Såg en annons nyligen på en sida där man söker efter skådespelare och statister. Man sökte efter tre skådespelare till reklamfilm för ett möbelföretag. Man sökte efter en man, en kvinna och ett barn, och man skrev rakt ut att mannen ska vara svart, kvinnan vit och barnet blandat. Denna reklamfilm kommer bli en powerful statement, tänkte jag. Kudos till dem för att de ens vågar i dessa tider, då kanske endast möjligen hälften av svenska reklamfilmer har svarta skådespelare, om ens det...

Länka gärna. Kanske det går att ge feedback?
Citera
2020-12-05, 22:19
Medlem
CMC-Urgayles avatar
ICA reklamen är ju en riktig "rassereklam". Det finns ju en så länge inte en enda babbe med i reklamen vad jag vet. Men hur länge dröjer det inte innan "Ica stig" byts ut mot "Ica Hassan Mohamoud"?
Citera
2020-12-05, 22:40
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Länka gärna. Kanske det går att ge feedback?

Det var på filmcafe.se men tyvärr så verkar de inte spara äldre/utgångna annonser så den är borta.
Citera
2020-12-06, 08:35
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:

?

Det är absolut riskfritt.

Att göra tvärtom, söka specifikt efter en vit man, där har vi en stor risk.
Citera
2020-12-06, 08:53
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Kan du länka till annonsen?
Citera
2020-12-06, 08:58
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Satte fredagsmyset i halsen när jag såg Skodas reklam på tv'n. Negrer som lever svenssonliv, åker Skoda och går på hockey! Neger-propagandan fortsätter och denna fick det att vända sig i magen.
Och vad är problemet med det?

Är det inte vad vi vill, att alla i Sverige skall leva samma typ av liv. Villa, Volvo och vovve. Alla jobbar och alla sköter sig, precis som i reklamen.
Citera
2020-12-06, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Nu är du väl lite väl konspirationsteoretisk?
Jag tror inte reklammakare har någon direkt politiskt agenda.

Den enda negern jag kan komma på på rak arm i en reklam, är den där fula snubben som gör reklam för Coop. Jobbig röst har han också.

Men, det finns ju en multikulti-trend i Sverige som delvis kommer ifrån media. Reklamer är dock inte där det märks tydligast.
Verkligen, vad sägs om reklamen för gillettes för att inte tala om SAS?
Citera
2020-12-06, 11:42
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Och vad är problemet med det?

Är det inte vad vi vill, att alla i Sverige skall leva samma typ av liv. Villa, Volvo och vovve. Alla jobbar och alla sköter sig, precis som i reklamen.
Visst, fast utan negrer och annat löske!
Citera
2020-12-06, 16:15
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
ICA reklamen är ju en riktig "rassereklam". Det finns ju en så länge inte en enda babbe med i reklamen vad jag vet. Men hur länge dröjer det inte innan "Ica stig" byts ut mot "Ica Hassan Mohamoud"?
Det fanns ju en "sån" (afghan?) med för ett tag sedan, som den unga tjejen blev kär i!
Han drog, men in klev i stället en "trumvirvel"... Neger!

https://www.youtube.com/watch?v=ZaZ3UHOEDeA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in