2020-11-27, 22:29
Medlem
Alvids avatar
Satte fredagsmyset i halsen när jag såg Skodas reklam på tv'n. Negrer som lever svenssonliv, åker Skoda och går på hockey! Neger-propagandan fortsätter och denna fick det att vända sig i magen.
Citera
2020-12-01, 01:50
Medlem
Rammsbergs avatar
Det är också så att i reklamens familjerelationer är det alltid en svart man och en vit kvinna. Aldrig tvärtom. Ge gärna ett exempel på om ni finner något annat.

Teorin är att eftersom vita historiskt anses som överlägsna svarta och män som överlägsna kvinnor, passar det bättre i reklamen med en svart man och en vit kvinna, då de blir mer jämställda.

Det blir liksom dubbelfel med en överlägsen vit man, med en underlägsen svart kvinna i reklamen. Nästan lite ägare-slavinna-situation.

Slutsatsen torde bli att reklammakarna har tydliga fördomar och egentligen är rasister
Citera
2020-12-01, 16:47
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Kollade nyss på Arlas reklam för SVENSKT smör. Det är ju så jäkla viktigt att mejeriprodukterna ska vara svenska när de säljs i Sverige. Vem tror ni syns i reklamfilmen när detta ursvenska smöret ska användas i matlagningen? Jo det svenskaste av allt tydligen - Negern.
Citera
2020-12-01, 17:22
Medlem
longbow4ys avatar
I den gamla rikshalvan gör man precis tvärtom.
Nakna män, stereotyper och framhävandet av den egna etniciteten

https://www.youtube.com/watch?v=6Q35akNanEs

Kippis!
Citera
2020-12-01, 17:51
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Satte fredagsmyset i halsen när jag såg Skodas reklam på tv'n. Negrer som lever svenssonliv, åker Skoda och går på hockey! Neger-propagandan fortsätter och denna fick det att vända sig i magen.

Gick de på hockey också Sådan där reklam blir ju bara komisk, övertydligt i kvadrat.
Citera
2020-12-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Brukar bojkotta företag som kör med 50% negrer i reklamen typ IKEA! Tänker bara på Ikea mördaren när jag ser sån reklam och då vänder det sig i magen.

Rätta mig om jag har fel, men visst var det efter Ikeamorden som de började att alltid ha en neger och en vit tjej i den svenska reklamen?
I vilket fall som helst så är det osmakligt.
Har också bojkottat Ikea med flera
Citera
2020-12-01, 21:03
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Gick de på hockey också Sådan där reklam blir ju bara komisk, övertydligt i kvadrat.

Reklam!? Media överöser oss med babbar i vartenda reportage och alla nyhetssoffor. Det är ju inkvoterat överallt.
Citera
2020-12-02, 06:47
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Kollade nyss på Arlas reklam för SVENSKT smör. Det är ju så jäkla viktigt att mejeriprodukterna ska vara svenska när de säljs i Sverige. Vem tror ni syns i reklamfilmen när detta ursvenska smöret ska användas i matlagningen? Jo det svenskaste av allt tydligen - Negern.

Jag börjar verkligen må dåligt av alla svarta i ALLA reklamer. Har själv fem små barn med ljust blont hår och jag funderar på hur de kommer påverkas av att aldrig de sin egen sort representeras i media när de blir äldre.

Skulle köpa en Elsa-klänning på HM till min dotter (Elsa är ju faktiskt blond) och självklart var det en kolsvart modell som bar klänningen. Ikea, SJ, HM, Lindex, Arla... överallt dessa svarta barn och vuxna.
Citera
2020-12-03, 09:37
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Men även om det är så, hur är det möjligt att en så fånig verklighetsfrånvänd agenda kan fungera och styra? Det är ju trots allt vuxna människor som styr och bestämmer i samhället. Inte ens dagisbarn skulle komma upp med något så dumt och enfaldigt.

Och varför går så många på det? Det är ju som en psykologisk skräckfilm att betrakta människor nuförtiden. Borde inte alla bara skratta åt Kulturmarxism?

Jag begriper liksom inte(trots att jag begriper). Det är för dumt på något sätt.
Jag tror inte målgruppen är människor med redan färdigutvecklade hjärnor, utan det är barnen man riktar in sig på.
Dina småttingar sitter bänkade framför TVn och kollar på sitt favorit barnprogram. Dags för reklam med en svart man som grovhånglar med en blond kvinna på köksbordet.
Sedan tillbaka till den talande kaninen som vill hjälpa sin vän sköldpaddan att hitta en kompis.

Repetera dag ut, dag in, under hela uppväxten.
Under krigstiden kallades det här för psykologisk krigföring.
Citera
2020-12-04, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Vad händer om en reklamfilm bara innehåller vita, etniska svenskar? Blir den anmäld till Diskriminerings-
ombudsmannen då?

Vill minnas en Riksbyggen-reklam som gick häromåret som var som plockad ur 1950-talet. Kanske byttes reklambyrå senare för när nästa reklamfilmskampanj sjösattes hade snudd på alla demografiska segment inkluderats i bostadsrättsgemytet.
Citera
2020-12-04, 08:10
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid

Även du alltså!
Vill företagen associera sig med afrikaner i precis allt ifrån rakblad, möbler, kläder, diskmaskiner och bilar?
Är det den målgruppen som i huvudsak köper deras produkter?

Vill jag associera mig som afrikan och göra som dem?

Det är så inihelvete mycket afrikaner i varenda reklam så man bara undrar hur djävla snett det är.

Självklart har jag det i bakhuvudet och när mitt tyska premium också börjar med afrikaner så får jag väl byta upp mig några snäpp.
Det är ännu så länge bara de som inte har afrikaner i varenda bilannons.

Det är viktigt att sälja en vision, association, samhörighet och önskan med sin reklam.

Nej, jag är inte en del av ett analfabetiskt klansamhälle och jag använder inte deras typ av produkter.

Fan vad illa jag hade mått om ”mitt” motorsågsmärke kommer ut med en afrikan i skogen med den sågen.

Det här har gått helt över styr med afrikaner i huvudsak i varenda reklam.

Hur som helst, det är djävligt skönt att se hur de skapar sina ”rågångar” och vilka produkter jag bör köpa.

Tack idiotreklambyråer för att ni gör det enkelt för mig att köpa nästa kapitalintensiva produkter.
Gilette? Nej tack!
Mercedes? Nej tack!
Bosch? Nej tack!
Osv!

Jag vill inte associeras med analfabetiska klanmedlemmen ifrån Afrika.

Så djävla enkelt är det!
Citera
2020-12-04, 11:16
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Självklart gör dom det, har du aldrig gått på en SHL match? Hela läktaren är ju överfylld av negrer som sjunger fram sitt lag i ur och skur, har du tur kanske du ser en liten klick svenskar som sitter tyst i ett hörn. Dessutom åker alla negrer i sin nyinköpta familjebil från Skoda till matchen.

Nu när det lackar mot Jul kommer vi att få se hur den lyckliga negerfamiljen sitter vid julgranen i sina lussekoftor, dricker glögg, smakar på julskinkan och öppnar de glimrande klapparna medan negerpappan i tomteskägg önskar alla en alldeles underbart god jul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in