2022-12-25, 14:27
Medlem
Lösningen är att ta reklamen bokstavligt och låta pk-ivern falla på eget grepp.

Lever du i en homorelation? Nej? I så fall ska du inte köpa en produkt för homosexuella.
Är du svart? Nej? I så fall ska du inte köpa en produkt för svarta.

Om reklammakarna inte anser din kundgrupp som viktig eller köpstark, visa dem med plånboken. Med största sannolikhet undviker du skräpprodukter och propaganda samtidigt.
Senast redigerad av Snigel 2022-12-25 kl. 14:32.
Citera
2022-12-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Du blandar ihop korten. Fortsätt med det.
Det var männen som förökade sig med de svarta slavarna. Det är ett som är säkert.
Citera
2022-12-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Man stör sig på att kvinnor & ”hens” på reklambyråer är helt marinerade i värdegrund & ej innehar någon som helst verklighetsförankring. Hur vet du att negrer i reklamen är välintegrerade när inte ens svarta fotbollsmiljonärer är det?

Men alltså, du förstår väl att det är skådespelare i reklamen?
Citera
2022-12-25, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Men alltså, du förstår väl att det är skådespelare i reklamen?
& hur vet du att dessa är ”välintegrerade”?
Citera
2022-12-25, 19:50
Medlem
Citat:
& hur vet du att dessa är ”välintegrerade”?

Du förstår väl att det är deras rollkaraktärer som är med i reklamen? De är inte med som privatpersoner.
Citera
2022-12-25, 19:51
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
All svenskproducerad reklamfilm nuförtiden ska idag ha med ett homopar, svarta (helst tillsammans med en vit partner) samt en morfar från Iran i soffan. Jag förstår att syftet är att locka en bredare kundgrupp, men gör det verkligen det? Är det den bilden av Sverige de flesta tycker är idealet och identifierar sig med? Själv ser jag det som en självutplåning.

Sluta se på normal tv.
Allt ska vara via Playkanaler så slipper man se skiten
Citera
2022-12-25, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Du förstår väl att det är deras rollkaraktärer som är med i reklamen? De är inte med som privatpersoner.
Är du liberal?
Citera
2022-12-25, 20:24
Medlem
MinionUnions avatar
Citat:
Är du liberal?
Troligen bara allmänt trög.
Citera
2022-12-25, 20:36
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Observera att när det är svart-vita par är det i 99,9% av fallen killen som är svart.

Min teori är att 'vit kille - svart tjej' visar på ett rasistiskt och kolonialt förtryck där den vite mannen betvingat den svarta tjejen till ett förhållande hon egentligen inte vill ha men på grund av hundratals år av nedärvt förtryck inte vågar säga emot. 'Svart kille - vit tjej' visar den svarte mannens frihet att 'ta vad han vill ha' och den vita kvinnans vilja - eller ovilja - ifrågasätts över huvud taget inte alls; klart att hon vill annars hade hon ju inte varit ihop med honom!

Fast är det inte oftast mulatter i såna reklam? Reklamfolket verkar undvika riktiga svarta afrikaner med afrocentriska drag utan föredrar dem som berikats med europeiska gener. De verkar vara rasister.
Citera
2022-12-25, 20:57
Medlem
Citat:
Är du liberal?

Nej, jag skulle beskriva mig som klassisk konservativ. Står åsiktmässigt nära Edmund Burke.
Citera
2022-12-25, 21:49
Medlem
eltonkebabs avatar
otroligt att orka bry sig om det här, gå ut och ta en promenad istället, skulle göra er gott.
Citera
2022-12-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
All svenskproducerad reklamfilm nuförtiden ska idag ha med ett homopar, svarta (helst tillsammans med en vit partner) samt en morfar från Iran i soffan. Jag förstår att syftet är att locka en bredare kundgrupp, men gör det verkligen det? Är det den bilden av Sverige de flesta tycker är idealet och identifierar sig med? Själv ser jag det som en självutplåning.
Nu såg jag just Karl -Bertil Jonsson som spelfilm på tv. Lite annorlunda än tecknade ursprungsfilmen. Slutade med Karl-Bertil som äldre man och vad jag tror familjen kring sig. Även där var det en brokig skara, så det verkar vara en medveten strategi från både reklammakare och filmmakare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in