2020-11-30, 10:46
Medlem
Ygg3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Gröne jägaren på Götgatan.
Blev utslängd därifrån i mina yngre dagar.
Tror jag är rätt ensam om det.
Nu dricker jag inte alkohol längre men det
var min personliga botten som drinkare.

En bar som oftast nämns i såna här sammanhang , någonting jag inte alls förstår . Det är en helt vanlig krog, inte sunkigt och inte billigt heller för fem öre. Jag har bara varit där de senaste åren , det kanske var annorlunda förr.
Citera
2020-11-30, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Gröne jägaren på Götgatan.
Blev utslängd därifrån i mina yngre dagar.
Tror jag är rätt ensam om det.
Nu dricker jag inte alkohol längre men det
var min personliga botten som drinkare.

Som tidigare svarats.
Gröne Jägaren är eller har inte varit sunkigt på något vis.
Det är en skön söderpub/restaurang.
Att ha blivit utslängd därifrån är du absolut inte ensam om, GJ har historiskt sett hårda och sviniga vakter som gärna slänger ut folk på oklara grunder.
Ledsen, men du är inte speciell.
Citera
2020-11-30, 15:51
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ygg3
En bar som oftast nämns i såna här sammanhang , någonting jag inte alls förstår . Det är en helt vanlig krog, inte sunkigt och inte billigt heller för fem öre. Jag har bara varit där de senaste åren , det kanske var annorlunda förr.

Haller med, agaren andrade konceptet 2018, vilket gjorde att en hel stammisar sokte sig till andra stallen. Agaren ar en skitskon snubbe.
Citera
2020-12-03, 08:00
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
Lion Bar Hornstull är numera Älgen men din beskrivning stämmer fortfarande på pricken.

Hehe, nästan helt rätt, Blå Älgen heter den. Det är här män och kvinnor av folket samlas. "Uteserveringen" på sommaren är rätt så okej ändå. Vem bryr sig om man sitter vid den här motorleden när stor stark direkt ur kran kostar 25 kr?
Citera
2020-12-03, 08:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Hur är det med Sever Inn nuförtiden?

Citera
2020-12-03, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Hehe, nästan helt rätt, Blå Älgen heter den. Det är här män och kvinnor av folket samlas. "Uteserveringen" på sommaren är rätt så okej ändå. Vem bryr sig om man sitter vid den här motorleden när stor stark direkt ur kran kostar 25 kr?

Nej.
Den heter Älgen.
Citera
2020-12-03, 11:01
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Precis, vi behöver bilder och uppdateringar!
Citera
2020-12-03, 12:27
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Gick förbi där i måndags kväll.. Det satt några ensamma själar och drack. Inte mycket till drag Hur det är med deras karaokekvällar vet jag inte....
Citera
2020-12-03, 13:10
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Nej.
Den heter Älgen.

Ja det stämmer fan. Falskt minne jag måste ha, tackar för rättelsen!
Citera
2020-12-03, 20:26
Medlem
don tonys avatar
Var precis på Sever Inn och sänkte 2 kalla med en kompis.
Lugnt i lokalen. Verkar vara ett gäng Eritrianer som driver den nu.
Kom in ett gäng orten kids med Sail Racing jackor och givetvis kapuschongen uppe.. killarna har säkert aldrig varit på en båt...
En polisbil gled sakta förbi. När den passerat så fick grabbarna jäkligt bråttom iväg. En stund senare kom en patrull in och gjorde ett genomsök av lokalen.
En vanlig dag i Hässelby..
Citera
2021-04-07, 11:09
Medlem
Sqeptisks avatar
Har rädslan för, och lagstiftningen orsakad av den ökända pesten från Wuhan lagt sordi på dräggkroglivet? Många hak verkar fortfarande öppna, men gapar tomma på gäster. En krognisch på väg att gå i graven?
Citera
2021-05-25, 19:07
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Har rädslan för, och lagstiftningen orsakad av den ökända pesten från Wuhan lagt sordi på dräggkroglivet? Många hak verkar fortfarande öppna, men gapar tomma på gäster. En krognisch på väg att gå i graven?
En befogad undran. Den välbeställda, bostadsrättsägande, rödbröstande Mede klassen som idag helt dominerar den forna arbetarstadsdelen Södermalm går på Hornsgatans nedre stråk glatt på Restaurang Aquavit och betalar villigt med plastkortet sjuttionio spänn lr mer för en öl.

Denna kategori värderäta samhällsbärare föraktar ställen med rimliga priser som om en letar ännu går hitta mitt på stråket i form av Dovas (det hette väl ngt annat under ett tag..?), i 84:an off krysset med Torkel Knutsson och BTW nxt door till bardyra och politiskt korrekta Häktet. Så, bladandes emot Hornstull till och på vägen Retro Sport Bar (...finns billiga sjappet vägg-i-vägg med Retro ännu kvar? Var det en av flera Hirschenkeller..?) Och så Älgen uppe vid Långholmsgatan, sista kvarteret On The Edge of Town, innan sta'n slutar i noll och intet i och med asfaltolyckan Liljeholmsbron.

Vi uppmanar trådens törstiga läsare: Om på Söder, stödköp då öl, på dessa av oss positivt omnämnda fetade hak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in