2020-11-20, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johankalut
big ben.. är väl inte den bästa på söder

Vafan, har du aldrig varit på ett sunkhak? Det är inte ens sunkigt på Big Ben. Var kristallkronan inte putsad?

Tyvärr har Metropol i Sumpan stängt. Vissa dagar kunde man känna pisslukten från pissrännan/kletiga golvet ut till baren.
Citera
2020-11-20, 15:22
Medlem
Nu bor jag förvisso inte i huvudstaden men skulle bara vilja inflika att sunkkrogar tyvärr känns som ett utdöende släkte. Minns för tio-femton år sedan att de var vanligt förekommande, var själv ett riktigt drägg och saknar den tiden något enormt. Numera är mer eller mindre alla ställen, åtminstone där jag bor, upphottade hipsterställen med petiga bartenders och vakter, minns den gamla goda tiden då det var helt ok att vara dräggfull och bete sig lite hur som helst. Även lokala pizzerior tycks vilja vara riktiga restauranger numera, detta alldeles oavsett kvalitet på maten.
Citera
2020-11-20, 22:57
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Låter som något sexuellt för er!
Utöver att ni saknar det mest fundamentala vi människor behöver för att kunna fungera över tid i ett demokratiskt samhälle.

Idioter!

Vi tog ett demokratiskt majoritetsbeslut till fördel för en nedpissning av deras ställe pga den usla servicen och attityden.
Citera
2020-11-21, 01:41
Medlem
Lobbaaans avatar
Jag bodde i Skarpnäck nåt år. Piloten är ett riktigt bra sunkhak med lokala förmågor av högsta klass.

Jag minns en gång jag och en kompis skulle gå dit för att äta en pizza en lördag lunch. Pizzan är väldigt billig och ganska god ska sägas. När vi kom dit stod ägaren utanför med sin vita Volvo 740 och lastade ur backar med Falcon 50cl ur bakluckan.

Medan vi väntade på pizzan så kom de ut och tände ett ljus på vårat bord. Vet i fan om de trodde vi var bögar eller om de försökte skapa trevlig stämning. I lokalen sitter några stammisar och har fått i sig ordentligt med öl. När vi ätit en stund så hörs ett duns från toaletten. En riktigt tjock alkisfinne hade trillat och kunde inte ta sig upp för egen maskin så personalen släpade ut han ur lokalen och satte han i en vit plaststol utanför ingången för att nyktra till lite.

Natalies mitt emot är också av god kvalitet, köper du ett glas husvin får du det rakt ur en bag in box.

Trådens favorit Hanks Heaven är legendariskt. Finns ett diskotek i Högdalen centrum också, där var det riktigt obehaglig stämning den enda gången jag var där.

Fridhemsplan bjuder på en hel gata sunkpubbar. Theodoras, Dovas, Nivå 22, La Isla och längre ner på gatan Retro och Hirchenkeller.

Det finns ett ställe som heter Thailändska Tigern i Hornstull om jag inte minns fel. Bjuds på karaoke och dräggfylla varje helg. Ackompanjerat av thailändsk karaokevärd i distande högtalare på högsta volym.
Citera
2020-11-21, 05:13
Medlem
prt-prt-prts avatar
I de centrala delarna slår jag ett slag för Lion bar på framförallt Fridhemsplan men delvis även i horan. Klassisk kombo av tjackisar, afghanska män och alkisar som sover på fyrans buss. Som ett wildcard slänger jag in "Bredängs bar & kök" - jävligt knivig stämning när jag besökte etablissemanget för c:a 2-3 år sedan. Fanns ett par sköna hak runt korsningen Kungsgatan/Vasagatan men de är dessvärre borta nu.
Citera
2020-11-21, 06:04
Medlem
JerryCottons avatar
[quote=Lobbaaan|73679807]Trådens favorit Hanks Heaven är legendariskt. Finns ett diskotek i Högdalen centrum också, där var det riktigt obehaglig stämning den enda gången jag var där.[quote]

Hanks må vara legendarisk men når inte enda riktigt fram. Alkisklientel men ganska städad sådan. Såg aldrig ett enda bråk under mina år i Högis. Diskoteket du tänker på är nog Engelbrekt, var dit kanske sammanlagt tre gånger. Alltid obehaglig stämning som du säger. Den finns väl inte kvar?
Citera
2020-11-21, 10:37
Medlem
terreces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prt-prt-prt
I Fanns ett par sköna hak runt korsningen Kungsgatan/Vasagatan men de är dessvärre borta nu.
Ja vafan! Nu boendes i exil (Sjöman) men uppväxt runt Hötorget och var i Stockholm nyss. Med inte så fet plånbok och avgång från Centralstationen tänkte jag att jag placerar mig på något av dessa guldkorn innan avgång. Men ICKE.

Trampade Vasagatan fram med min stora Sjösäck och nu var det bara en massa jävla Yuppie ställen med sallad och skit. Jävla trams! Stockholm är väl ända staden i världen där det numera inte ligger ett enda pang som skulle platsa i denna eminenta tråd invid sin Centralstation.
Citera
2020-11-21, 14:24
Medlem
Lobbaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Ja vafan! Nu boendes i exil (Sjöman) men uppväxt runt Hötorget och var i Stockholm nyss. Med inte så fet plånbok och avgång från Centralstationen tänkte jag att jag placerar mig på något av dessa guldkorn innan avgång. Men ICKE.

Trampade Vasagatan fram med min stora Sjösäck och nu var det bara en massa jävla Yuppie ställen med sallad och skit. Jävla trams! Stockholm är väl ända staden i världen där det numera inte ligger ett enda pang som skulle platsa i denna eminenta tråd invid sin Centralstation.
Bar City Central (City Baren) brukade vara riktigt sunkigt. Det var väl gatans enda riktiga sunkhak men kollade google nu och de verkar som du säger ha fräschat till sig och börjat servera mat.
Citera
2020-11-21, 14:26
Medlem
Lobbaaans avatar
[quote=JerryCotton|73680654][quote=Lobbaaan|73679807]Trådens favorit Hanks Heaven är legendariskt. Finns ett diskotek i Högdalen centrum också, där var det riktigt obehaglig stämning den enda gången jag var där.
Citat:

Hanks må vara legendarisk men når inte enda riktigt fram. Alkisklientel men ganska städad sådan. Såg aldrig ett enda bråk under mina år i Högis. Diskoteket du tänker på är nog Engelbrekt, var dit kanske sammanlagt tre gånger. Alltid obehaglig stämning som du säger. Den finns väl inte kvar?
Så är det nog. Ja jag håller med, Hanks är sunkigt som fan men aldrig bråkigt direkt. Högdalens alkisar är ju imponerande i sig, speciellt när de spelar boule i parken 500 meter från Hanks Heaven på sommarhalvåret det kunde vara ett jävla liv där.
Citera
2020-11-21, 19:26
Medlem
Gröne jägaren på Götgatan.
Blev utslängd därifrån i mina yngre dagar.
Tror jag är rätt ensam om det.
Nu dricker jag inte alkohol längre men det
var min personliga botten som drinkare.
Citera
2020-11-22, 02:49
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldbuying
Bump! Efter följt tråden då den var aktiv och efter för att hitta inspiration till min egna drägg runda har mitt första drägg äventyr nu blivit fullbordat! Det krävdes bara en pandemi och flera övertalningsförsök på polarna.

Kvällen började i "Svenska Silicon valley" - Kista.

(...text...)

Hoppas ni står ut med min recension halvfull och jag hoppas verkligen att jag kan få några bra tipps!
Mvh Oldbuying

Haha, tack för en levande beskrivning som gav stor lust till ett återbesök av huvudstaden.
Du borde ta ett sabbatsår i studierna och skriva "Sveriges drägghak från Ystad till Haparanda", en garanterad storsäljare.

Men för att bidra till TS rekommenderar jag Lion Bar vid Hornstull, ett härligt vattenhål där klientelet snarare än den spartanska men ändamålsenliga inredningen (bord, stolar, bardisk, ölkran) är huvudattraktionen. Lokala alkisar, luggslitna existenser som super upp socialbidraget, horsepundare, femöreshoror mellan jobbpass, snåla studenter, polska byggjobbare och andra prismedvetna ölaficionados samlas här. Trevlig utsikt/rökplats mot den mycket trafikerade infarten via Liljeholmsbron som pricken över i.
Citera
2020-11-29, 17:22
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Haha, tack för en levande beskrivning som gav stor lust till ett återbesök av huvudstaden.
Du borde ta ett sabbatsår i studierna och skriva "Sveriges drägghak från Ystad till Haparanda", en garanterad storsäljare.

Men för att bidra till TS rekommenderar jag Lion Bar vid Hornstull, ett härligt vattenhål där klientelet snarare än den spartanska men ändamålsenliga inredningen (bord, stolar, bardisk, ölkran) är huvudattraktionen. Lokala alkisar, luggslitna existenser som super upp socialbidraget, horsepundare, femöreshoror mellan jobbpass, snåla studenter, polska byggjobbare och andra prismedvetna ölaficionados samlas här. Trevlig utsikt/rökplats mot den mycket trafikerade infarten via Liljeholmsbron som pricken över i.
Lion Bar Hornstull är numera Älgen men din beskrivning stämmer fortfarande på pricken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in