2020-12-14, 17:34
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Låst patreonavsnitt men avslöjandet ska handla om att Evertsson har tryckt på gilla på sociala medier när folk från NMR, DFS, Dan Park och Ingrid Carlqvist skrivit något.

Han har tidigare gjort en dokumentär kallad Raskrigarna för NRK om just NMR. Kan förklara varför han har närmat sig dom.
Citera
2020-12-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
De ska inom kort släppa någon form av avslöjande / gräv om Henrik Evertsson, mannen som belönades med journalistpriset för sin dokumentär om Estonia.
Hoppla! Kul att de fokuserar på något nytt istället för "de gamla vanliga" (CW, Lamotte, Bali, Bard etc.)
Citera
2020-12-14, 23:35
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Han har tidigare gjort en dokumentär kallad Raskrigarna för NRK om just NMR. Kan förklara varför han har närmat sig dom.

Jag kan också tänka mig att det finns en viss överlappning av "naschizzter" och konspiraionsteoretiker så det kan ju också vara att även senare kontakter helt enkelt är jobbrelaterade. Någon som är patron får gärna berätta om det uppenbarligen rör sig om mer än vanligt kontaktknytande inför research.

Vad de nu spelar för roll. Hålet i vraket finns ju där helt oavsett om filmaren är nazist, folkpartist eller laestadian.
Citera
2020-12-15, 17:35
Medlem
Låter som dom blivit sjärtknullad hela högen. Helt oväntat.
Roligt att lyssna på dom ibland iofs Dalmasen är ju stereotypiskt en femfemma som ska
hitta lite IQ poänger eftersom utbudet med bondläppar i Avesta är fruktansvärt stort.
Skånskan är bara tråkig likaså den andre.
Skitpodd men funkar ibland.
Citera
2020-12-16, 23:05
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Jag kan också tänka mig att det finns en viss överlappning av "naschizzter" och konspiraionsteoretiker så det kan ju också vara att även senare kontakter helt enkelt är jobbrelaterade. Någon som är patron får gärna berätta om det uppenbarligen rör sig om mer än vanligt kontaktknytande inför research.

Vad de nu spelar för roll. Hålet i vraket finns ju där helt oavsett om filmaren är nazist, folkpartist eller laestadian.

Jag tycker att den här debattartikeln belyser problemet med den typen av dokumentärer rätt bra: https://www.dn.se/debatt/stora-journalistpriset-ger-tyngd-at-konspirationsteorier/

TL;DR, den är emotionellt manipulativ med suggestiv klippning, undanhållande av information och ensidig. Det är förvisso inget nytt - Loose Change måste ju varit en av de första "virala" konspirationsvideorna som till och med visades i det dåtida TV4+ och Making a Murderer framställde en kronisk barn- och kvinnomisshandlare som en teddybjörn som haft lite otur i livet.

Sedan så blir det svårt att bedöma om Evertsson är en konspirationsteoretiker själv eller en cyniker som helt enkelt insåg att det fanns en säljbar vinkel på det hela. Jag tror, som sagt, många journalister i sig har rätt udda kontakter, så det blir varken bu eller bä i det här fallet.
Citera
2020-12-16, 23:24
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tycker att den här debattartikeln belyser problemet med den typen av dokumentärer rätt bra: https://www.dn.se/debatt/stora-journalistpriset-ger-tyngd-at-konspirationsteorier/

TL;DR, den är emotionellt manipulativ med suggestiv klippning, undanhållande av information och ensidig. Det är förvisso inget nytt - Loose Change måste ju varit en av de första "virala" konspirationsvideorna som till och med visades i det dåtida TV4+ och Making a Murderer framställde en kronisk barn- och kvinnomisshandlare som en teddybjörn som haft lite otur i livet.

Sedan så blir det svårt att bedöma om Evertsson är en konspirationsteoretiker själv eller en cyniker som helt enkelt insåg att det fanns en säljbar vinkel på det hela. Jag tror, som sagt, många journalister i sig har rätt udda kontakter, så det blir varken bu eller bä i det här fallet.

Tack för länken. Har bara sett hyllningar av estoniaavslöjandet hittills så det är intressant med ifrågasättande också. Själv är jag alldeles för okunnig för att bedöma skandalvärdet i det Evertsson presenterat och ifall det på något sätt är fulvinklat.

I det som teasats av Henko nämndes bara (som jag minns det) kontakter med högerextrema och inget om tveksamheter i själva dokumentärfilmen. Kanske är de bara dåliga på att göra reklam men kanske har de inte mer att komma med än att Evertsson tycker fel på internet. Om det är det sistnämnda känns det ju inte så intressant.

Som sagt, de som betalar för eländet får gärna rapportera om de har ett scoop eller spiksoppa.
Citera
2020-12-17, 23:40
Medlem
Smutzs avatar
Besynnerligt. Henko försöker fortfarande runka upp drevkuken på twitter. Nu är han riktigt nöjd över att Malcom blockade honom efter idogt spammande.
Normala människor måste ju till slut känna sig lite löjliga om de står och gapar på någon som knappt bevärdigar en med en reaktion men Henko har verkligen varit ihärdig. Också det en talang antar jag.
Citera
2020-12-18, 12:11
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Besynnerligt. Henko försöker fortfarande runka upp drevkuken på twitter. Nu är han riktigt nöjd över att Malcom blockade honom efter idogt spammande.
Normala människor måste ju till slut känna sig lite löjliga om de står och gapar på någon som knappt bevärdigar en med en reaktion men Henko har verkligen varit ihärdig. Också det en talang antar jag.

Ja om vill kalla ett maniskt runkande av en micropenis inför en allt mer ointresserad omgivning (likt en bussrunkare) för en talang så visst.
Citera
2020-12-18, 14:10
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Han la även upp i deras facebook-grupp ett meme med en bild där Malcom har ganska dålig hållning. Sen postade han originalbilden så att andra skulle kunna hänga på och göra memes på Malcoms dåliga hållning. Jag tror inte en enda gjorde ett meme på det, så även det försöket gick sådär.
Citera
2020-12-18, 14:34
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

Henko får periodvis hang-ups på olika personer. För några år sedan var det mycket om Katerina Janousch. Därefter hoppade han över till Cissi Wallin och Linnea Claesson istället. Nu senaste månaderna har det blivit mycket Malcom Kyeyune.
Citera
2020-12-18, 17:50
Medlem
Cucktims avatar
I senaste avsnittet sitter dem (framförallt nebern och alkisen) och skrattar och gör sig lustiga över Estonia där över 500 svenskar dog. Hånar anhöriga och andra som kritiserar mörkläggningen, som vanligt uppenbarligen utan att kunna någonting. Läser innantill från en text från den vänsterextrema "kultursajten" Filter.

Så låter diktaturens kreatur och människor som tjänar grova pengar på att hata sitt eget folk.
Citera
2020-12-18, 17:51
Medlem
Cucktims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Henko får periodvis hang-ups på olika personer. För några år sedan var det mycket om Katerina Janousch. Därefter hoppade han över till Cissi Wallin och Linnea Claesson istället. Nu senaste månaderna har det blivit mycket Malcom Kyeyune.
Axels och Henriks komplex över egen autism allt mer uppenbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in