59.284869, 15.78506 kan ni utläsa i url ovan. Alltså en koordinat som är enligt decimalgrader och standarden wgs84
Klistrar jag in de koordinaterna ovan i Google Maps, som alltså speglar de koordinaterna i länken som forensikerna hittat i LW:s Googlekonto så hamnar vi inte i Varberga, inte ens i Örebro utan här. Långt ut i mitten av ingenstans men inte långt från Örebro. Varför? Finns det en cache där eller nåt annat LW är nyfiken på?
Hojta till om ni inte hängde med så ska jag försöka förklara lite bättre.
Hur jag gjord med koordinaterna i Google Maps:
Söka efter en plats genom att ange koordinater
Öppna Google Maps på datorn.
Skriv dina koordinater i sökrutan högst upp. Några exempel på format som fungerar:
Grader, minuter och sekunder (DMS): 41°24'12.2"N 2°10'26.5"E
Grader och decimalminuter (DMM): 41 24.2028, 2 10.4418 Decimalgrader (DD): 41.40338, 2.17403
En nål visas vid dina koordinater.
Frågan är hur polisen gjort en tolkning att stället som LW söker är i Varberga? Givetvis hoppas jag min tolkning här är felaktig vad gäller longituden då främst.
Polisen har tolkat ett litet L (l) som en etta är mitt förslag på varför de placerar LW:s sökning i Varberga. Se i url ovan.
Senast redigerad av Avel 2020-11-24 kl. 18:09.
Klart de har använt självradering i Telegram. Åtminstone i perioder.
Klickar man på den symbol som ser ut som ett runt sikte i Eniro för den UNGEFÄRLIGA platsen du länkar till så får man dessa koordinater i olika ”standarder” om jag tolkat allt rätt.
Fetade verkar vara den standarden som Google Maps använder i sin URL. Jämför med ”sökresultatet”. Benämns även decimalgrader i dessa sammanhang.
Min tanke vidare är att SD menar att det nog var Telegram som användes även 11-12/5 och jag menar att han inte är helt öppen med hur hitta varandra där i skogen. Han visste ingen speciell plats eller tid i tingsrättsförhör. Då och även mordnatten kan de ha använt Live Locations i Telegram. Men såklart vanlig chat i Telegram även om Live Locations i princip är samba sak för det ligger i flödet.
Och sen bara för att förtydliga så menar jag att två saker sker gällande Varbergagatan.
1. SD skickar (live?)location i Telegram till Lena på väg till Viken.
(Live Location kan vara på i 15 min, 1 timme eller 8 timmar kan tilläggas.)
2. En (nästa sista?) sökning sker i LW:s Google Maps efter en adress på Varbergagatan eller i dess närhet.
Varför viktig för de båda kan man undra ja?
Om man bekräftar att SD skickar location från vägen han cyklar på hemifrån som då är Varbergagatan så passerar han den ungefärliga plats du skickat (LW:s sökning) ett kvarter bort. Det ser man i t.ex Eniro då. SD:s plats skulle då vara ungefär där gång/cykelbron kommer över Västerleden till Varbergagatan och den plats du skickar ligger nån 10” meter bort västerut vid en lekpark.
SD:s plats i Telegram på Varbergagatan är iaf nån stans mellan överfarten Ekersvägen vid Skördevägen och nästa överfart Västerleden han måste ta på väg till Gustavsvik vid Tegelmästargården. Om han cyklade den vägen.
Nu var det länge sedan jag lyssande på TR förhören, och minns inte längre vad han sa där. I förhören är han ju helt svävande på hur de bestämt hur de skulle träffas, men i förhör säger han 31 maj- 18:
A 147/315
"MT: Nej vi skulle nog mötas vid, ja vi skulle mötas ehh vid, där man gick in i skogen,
FL:Mm.
MT: Och det var precis just där som jag, blev lite ansatt.
FL: Exakt, var var det sa du nånstans?
MT: Det är som en bro över motorvägen vid Bricke, nej Baronbacken heter det. "
I förhören om just 11-12 maj är han så svävande att jag uppfattar det som att han hittar på berättelsen just under förhöret, allteftersom frågorna kommer. Han är så svävande att det inte låter troligt att han inte minns i början av förhöret det som han berättar i slutet. Det här är ett sätt att ljuga som visar på förslagenhet, kyla och vana.
Jag tycker mig minnas vagt att han i TR fick sätta nr på en karta för att visa var de skulle träffas och var poliserna kom, men kan minnas fel.
Vägen till Viken kan vara den väg du beskriver, men jag är ännu inte riktigt på det klara med varför Lena gör sökningen där och vid den tidpunkten.
Kanske det inte är den väg som hon tänker sig att SD skulle ta?
Finns där något annat av intresse?
Parken som A*ron ochLena besökte 13 maj, kan det vara den du beskriver? Kan dock inte hitta den riktigt på kartan. Ser på bilderna i kompletteringen sid 18, att det finns klätterställning, hinderbana och tennisbana, men lyckas inte hitta denna lekpark på kartan, men kanske är det Varbergaparken som avses?
Ah, ser att du gjort tillägg i ditt inlägg. Får läsa det i efterhand då.
Senast redigerad av notknapparen 2020-11-24 kl. 18:22.
Nu var det länge sedan jag lyssande på TR förhören, och minns inte längre vad han sa där. I förhören är han ju helt svävande på hur de bestämt hur de skulle träffas, men i förhör säger han 31 maj- 18:
A 147/315
"MT: Nej vi skulle nog mötas vid, ja vi skulle mötas ehh vid, där man gick in i skogen,
FL:Mm.
MT: Och det var precis just där som jag, blev lite ansatt.
FL: Exakt, var var det sa du nånstans?
MT: Det är som en bro över motorvägen vid Bricke, nej Baronbacken heter det. "
I förhören om just 11-12 maj är han så svävande att jag uppfattar det som att han hittar på berättelsen just under förhöret, allteftersom frågorna kommer. Han är så svävande att det inte låter troligt att han inte minns i början av förhöret det som han berättar i slutet. Det här är ett sätt att ljuga som visar på förslagenhet, kyla och vana.
Jag tycker mig minnas vagt att han i TR fick sätta nr på en karta för att visa var de skulle träffas och var poliserna kom, men kan minnas fel.
Vägen till Viken kan vara den väg du beskriver, men jag är ännu inte riktigt på det klara med varför Lena gör sökningen där och vid den tidpunkten.
Kanske det inte är den väg som hon tänker sig att SD skulle ta?
Finns där något annat av intresse?
Parken som A*ron ochLena besökte 13 maj, kan det vara den du beskriver? Kan dock inte hitta den riktigt på kartan. Ser på bilderna i kompletteringen sid 18, att det finns klätterställning, hinderbana och tennisbana, men lyckas inte hitta denna lekpark på kartan, men kanske är det Varbergaparken som avses?
Ah, ser att du gjort tillägg i ditt inlägg. Får läsa det i efterhand då.
Ja så snart jag publicerat så började jag undersöka den länk som forensikerna hittat som skulle vara en plats i Varberga då enligt den Enirolänk du skickade.
Jag har försökt luska i hur Google Maps länkar är uppbyggda:
Slutsatsen är att länken trots allt visar Varberga men sätter ingen nål utan centrerar en karta (map center) över området. Alltså är ettan i länken obfuskwrad till ett litet L. Case closed. Men kvarstår faktumet att det är ungefär samma plats som SD skickar platsangivelse från 14/5.
Viktiga i sammanhanget är att en sån här karta får man nog inte om man söker på en specifik plats. För då sätts en nål 📍. Som synes sker inte det om ni testar länken.
Skillnaden hur länkarna ser ut om man söker på en plats eller kartan ska visa på annat sätt finns i länken.
Forensikern skriver ”Koordinaterna ger en
adress i Varberga, enligt nedan kartbild.”
Adress är det inte utan en kartbild med koordinater inzoomad till 12. Någon nål är inte satt så kan vara att sökningen är aktiverad genom att ha klickat på en länk istället för en aktiv söknkng i Google Maps. Då hade sökresultatet (länken) sett annorlunda ut. Ja alla detaljer hur detta funkar som sagt i Googles länk ovan.
Senast redigerad av Avel 2020-11-24 kl. 19:17.
Ja så snart jag publicerat så började jag undersöka den länk som forensikerna hittat som skulle vara en plats i Varberga då enligt den Enirolänk du skickade.
Jag har försökt luska i hur Google Maps länkar är uppbyggda:
Ja, när du säger det, ser ju 1:an lite mer ut som ett l (litet L, saknar taket) i FUP.
Men länken funkar ändå så då är ettan obfuskerad i länken. Sånt sker ju ibland och även kommatecken osv kan obfuskeras till andra tecken, främst % ihop med nån siffra.
Nu vet jag inte i vilken utsträckning man testat alla de ytor som mgm pekat ut, men inte har vi väl hört något annat ställe där Lenas blod ska ha hittats.
Nej, LW:s blod har vad beträffar mgm:s hus endast hittats strax t.v. om tvättmaskinens lucka och handtag. - Men det kanske inte är så konstigt: Man släppte ett kaosartat och ofullständigt genomsökt hus trots att blod hittats på ett par shorts (+indikation på blod i såväl golvbrunn som vattenlås). Vidare framkom redan i förhör 29 maj att en vattenspridare flyttats runt mitt i natten, men trots detta tjatas om denna spridare i förhör efter förhör och utan att någon tycks ha brytt sig om att leta reda på den. - PM utses så småningom av mgm till den som efter x antal timmar stängt av spridaren. - Och säkert var mgm på det klara med alla hundrastares vanor och promenadstråk.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mgm är väldigt skicklig på att vara väldigt flytande i svaren så att de passar både mycket eller lite, ofta eller sällan, finns eller finns inte, alltid eller aldrig.
Ja - och du är väldigt skicklig på att karakterisera hans svar.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fiskar efter svar gör han också, på ett sätt som är ganska diskret.
A 147/377
"MT: Så det finns nog lika spår på många ställen.
PS: Blodspår ...
MT: Sängen ( ohörbart)
PS: Från henne i ditt hus?
MT: Ja, både i sängen och soffan och, TV-rum i källaren och pysselrum i källaren och,
tvättstuga, garage, ja det finns nog.
PS: Mm.
377
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-06-07 13:05 diarienr: 5000-K574218-18
MT: På många ställen, det låter som att ni har hittat sånt. Men svar på din fråga, nej jag har
väl inget så där minne av nån särskild skada.
PS: Nej jag tänkte bara om du hade, nej just det, det var det jag tänkte om du hade, nåt i, i
minnet, färskt, då vet jag att då var det si och då var det så, ungefär i tidpunkt.
MT: Ja, ja nej det, men som sagt, hon har ofta rispor, precis som jag.
PS: Så det är inget konstigt menar jag om, att Lenas blod skulle kunna dyka upp i ditt hus?
MT: Nej det är nog att förvänta sej, det kommer ni hitta ...
PS: På grund av .. .
MT: På många .. .
PS: Att hon ...
MT: Ställen.
PS: Blöder varje gång ni har sex i stort sett...
MT: Ja.
PS: Från underlivet?
MT: Ja.
PS: Okey.
MT: Så det, det borde ni ha hittat på många ställen"
Det här är ett typiskt sådan exempel på att mgm svarar både ja och nej i samma mening.
Man kan ju fråga sig hur han visste öht att det kom blod oftast/alltid när han nästan inte tittar, och han inte har sett det det flesta gångerna och inte märks så ofta vid själv akten.
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
MGM i TR (Band 29722824 Dag 1, inspelning 2):
(40:40)
Å: Du, är det nånting som har varit lite... som har varit utmärkande eller speciellt med ert sexliv?
T: Om det är det?
Å: Ja, om det har varit nånting som har varit lite utmärkande?
T: Jag vet ju i utredningen så är det ju det, men näe. Nej är svaret i min uppfattning.
Å: Näe. - Nånting som inträffa... nån... som kanske för gemene man skulle vara lite ovanligt men som för er har varit mer vanligt, då?
T: Um.
Å: Finns det nåt sånt?
T: Ja.
Å: Berätta om det!
T: Att, eh... när man har haft samlag en stund - vi var ganska så nöjda med att vi... vi... Som vi sa själva; vi jobbade inte med snabbisar: Vi var ganska så nöjda med att kunna hålla på så länge vi hade tid... så att det kom ofta blod... från hennes vagina.
Å: Uum. - Eh, och i vilken omfattning då?
T: Svårt att säga; de flesta gångerna har jag inte ens sett det.
Å: Vad sa du?
T: De flesta gångerna har jag inte ens sett det, utan det kan vara att man upptäcker att... När man tar på sig efteråt, att det... finns i kalsongerna.
Å: Ja, ja.
T: Eh, eller när hon går på toaletten efteråt... och torkar sig, att man ser det då.
Å: Att du har sett det, eller hon?
T: Ja, både ock.
Å: Ja. Så ofta har det märkts mest vid senare toalettbesök, eller..?
T: Jaa, det har väl inte märkts så där asofta vid själva akten, utan det är mera kanske... direkt efter.
Å: Jaa. Eh, men hur... Hur ofta... eller...av alla gånger ni då - hundratals - som ni har haft sex, hur många gånger har det varit relaterat till blod då?
T: Jag skulle vilja påstå oftast. Eh, jag skulle nog kunna säga alltid, men det vet jag inte; jag tittar inte så, eh... Det finns liksom ingen anledning att jag ska gå ner och... undersöka och titta efter.
Å: Du, det förstår jag. - Och under er fleråriga relation, när... Har det varit så här sen första gången, eller har det kommit..?
T: Ja, det var nån av de allra första gångerna, så... Det upptäcktes just när jag hade kommit hem; det minns jag ganska så väl: Första gången då var det faktiskt en ganska stor sak.
Å: Uhum.
T: Eh... när jag kom hem och skulle ta av mig för kvällen: då hade jag just vita kalsonger, och så såg jag att det var blod i dom. Och... ja.
Å: Men då ligger vi i tiden 2012, eller..?
T: Ish.
Å: Ish. - Uum. Ehh, då säger du ju ofta så har du inte ens märkt det, och... förrän lite efter så där, men har det varit nån gång då det har varit på nåt annat sätt, då?
T: Ja, eh... L blir väldigt, väldigt fuktig när hon har sex, eh... och ibland så är det faktiskt så att man har till och med fått se när det har, eh, runnit blod. Men vad som egentligen... hur mycket det är som är blod och hur mycket som är annan vätska, det är ju svårare att säga, men... Um, det har varit så att vi har känt att vi behövt skydda möbler och...
Å: Och de... det har runnit så det... Då och då, eller var det en gång, eller var det..?
T: Nej, det är regelbundet, um.
Å: Och varför är det då att det blöder?
T: Jag vet inte.
Å: Har ni försökt ta reda på det, eller åtgärda det, eller..?
T: Nä, alltså vi har ju inte gärna kunnat ta reda på eller åtgärda, eh, men jag vet ju att hon har ju inte sökt nån hjälp för det, och hon har inte sett det som en stor affär. Eh...
Å: Men har ni...
T: Nä... Det är nästan så att... Det är ju så absurt att sitta och prata om sitt sexliv inför publik; det tror jag inte nån skulle vara särskilt bekväm med, men...
Å: Vi får göra vårt bästa, du.
T: Um.
Å: Har ni pratat om det?
T: Ja, eh... snudd på att hon nästan har varit lite stolt över det. Vi har kallat det för friktionsskador, skavsår och...
Å: Jahaa...
T: ...eh, ja.
Å: Ja, ja.
T: Så här blir det när man är så gymnastisk. [Se där! Äntligen kom det förlösande ordet som förklarar varför LW stolt berättat för HD att hon kört så hård sexgymnastik med maken att han alltid blodade ned sina kalsonger.]
Å: Ja, okey. - Du, det här med skavsår, det var ju en ny uppgift. Det har du inte sagt till polisen innan. Men det är så det var; att det är nån slags skavsårsåkomma.
T: Det säger jag inte.
Å: Nähe.
T: Neej. - Därför jag vet inte vad det beror på.
Å: Näe, nä. Men det var en teori ni hade?
T: Nääe, det är nog inte ens en teori...
Å: Nähe.
T: ...utan mera... ett uttryck. [Nej, det är FUP-relaterat; se TR:s dom och vad barnmorskan sade.]
Å: Ja, så ni var inte så mycket för snabbisar, då? - Men jag tänkte så här, om man ska ses hemma hos dig och du har familjen hemma, och ni ska ses i tvättstugan - men ni har ändå tagit rejält med tid för varandra?
T: Ja, det är ju inte så att vi har träffats när familjen har varit vaken. Men det är ju inte så att jag sticker ifrån läxläsning med barnen för att gå ner och älska en stund, det...
Å: Nä. - Men det här blodet, är det mens, eller är det..?
T: Det tror jag absolut inte eftersom hon inte har mens jämt, och till och med så att hon aldrig har mens. - Så, näe.
Å: Näe. - Uum. Jaa. - Tror vi kan släppa det obekväma ämnet, då.
Saxat ur förhöret ovan:
- " så att det kom ofta blod..."
- "de flesta gångerna har jag inte ens sett det."
- "Jaa, det har väl inte märkts så där asofta vid själva akten,"
- ", utan det är mera kanske... direkt efter."
- "Jag skulle vilja påstå oftast. Eh, jag skulle nog kunna säga alltid,"
- ",men det vet jag inte; jag tittar inte så, eh.."
- "Vi har kallat det för friktionsskador, skavsår"
- Å: " Men det är så det var; att det är nån slags skavsårsåkomma."
- "Det säger jag inte."
- Å: "Men det var en teori ni hade?"
-" Nääe, det är nog inte ens en teori..."
Här förklarar SD varför han inte vill spekulera (nu handlar det inte om blodet, utan om hur länge SD och Lena sågs vid ett tillfälle). Det är förstås ett väldigt bra sätt att slippa undan att svara på frågor under förhöret. Vem har exakta tider för när man träffades?
A 147/376
"PS: Nej det, jag bara frågar,
MT: Mm, ja jo så kan det vara lite ...
PS: Och kan du inte veta ...
MT: Förut och jag har sagt att jag vet inte ...
PS: Vet du inte ...
MT: Så vill du att jag ska gissa och, jag tycker det är jättetråkigt när det. ..
PS: Ja.
MT: Kommer upp som sanningar sen ...
PS:Mm.
MT: l en häktningsförhandling"
Ingen ska säga att inte mgm är bra på att dribbla bort både åklagare och förhörsledare; låta deras tankar åka karusell tills de blir alldeles yra i mössan, för att till sist tappa tråden; ibland t.o.m. fattningen.
Nej, LW:s blod har vad beträffar mgm:s hus endast hittats strax t.v. om tvättmaskinens lucka och handtag. - Men det kanske inte är så konstigt: Man släppte ett kaosartat och ofullständigt genomsökt hus trots att blod hittats på ett par shorts (+indikation på blod i såväl golvbrunn som vattenlås). Vidare framkom redan i förhör 29 maj att en vattenspridare flyttats runt mitt i natten, men trots detta tjatas om denna spridare i förhör efter förhör och utan att någon tycks ha brytt sig om att leta reda på den. - PM utses så småningom av mgm till den som efter x antal timmar stängt av spridaren. - Och säkert var mgm på det klara med alla hundrastares vanor och promenadstråk.Ja - och du är väldigt skicklig på att karakterisera hans svar.Ingen ska säga att inte mgm är bra på att dribbla bort både åklagare och förhörsledare; låta deras tankar åka karusell tills de blir alldeles yra i mössan, för att till sist tappa tråden; ibland t.o.m. fattningen.
Ja, det är skandal att man inte fick fortsätta undersökningarna i SD´s hus. Den jouråklagaren har ett lika stort ansvar i detta klanteriet, som den polis som beslöt att inte skicka ut en bil efter Dalaans samtal om fruktansvärda skrik. Och att SD och hans gäng fick chansen att storstäda huset är ett fullständigt vansinne. Det är några FÅ som låtit detta gå så förbannat illa i början av utredningen. Och det är inte Peter Springare. Och heller inte alla de poliser och tekniker som ville fortsätta, och som ännu fortsätter att utreda.
Istället fick Golvbrunns-Hanna städa vattenlås och avloppsbrunnar för det vilda, trots att hon inte städat sina egna sen 1800-talet. INGEN kan få mig att tro att hon är helt oskyldig och helt ovetande. INGEN!
Minns bara att hon rapporterade om sin "försvunna granne" till sin chef 07:40 på dagen efter mordet. Då hon enligt sig själv inte ens visste något om detta med LW.
"Hoppas att hon är död", var hennes kommentar. Helt normalt?
Nej, SD har fått behålla en av sina "mammor", den andra mördade han och originalet verkar lysa med sin frånvaro sen han blev häktad? Minns att SD´s syskon sa att HD är en exakt kopia av deras mamma.
Det är inte flera fruar han vill ha, skulle jag tro. Han vill ha flera mammor.
Och en favorit i repris:
TR, Rättegången del 21, ungefär 10:40, gällande blodlögnerna:
"Tja, ibland kan det se rent förskräckligt ut. Ehhh, ja, där på kontoret hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat och halsen och usch, ja, så ser det ut som om det har varit litervis..."
Ja, det är skandal att man inte fick fortsätta undersökningarna i SD´s hus. Den jouråklagaren har ett lika stort ansvar i detta klanteriet, som den polis som beslöt att inte skicka ut en bil efter Dalaans samtal om fruktansvärda skrik. Och att SD och hans gäng fick chansen att storstäda huset är ett fullständigt vansinne. Det är några FÅ som låtit detta gå så förbannat illa i början av utredningen. Och det är inte Peter Springare. Och heller inte alla de poliser och tekniker som ville fortsätta, och som ännu fortsätter att utreda.
Istället fick Golvbrunns-Hanna städa vattenlås och avloppsbrunnar för det vilda, trots att hon inte städat sina egna sen 1800-talet. INGEN kan få mig att tro att hon är helt oskyldig och helt ovetande. INGEN!
Minns bara att hon rapporterade om sin "försvunna granne" till sin chef 07:40 på dagen efter mordet. Då hon enligt sig själv inte ens visste något om detta med LW.
"Hoppas att hon är död", var hennes kommentar. Helt normalt?
Nej, SD har fått behålla en av sina "mammor", den andra mördade han och originalet verkar lysa med sin frånvaro sen han blev häktad? Minns att SD´s syskon sa att HD är en exakt kopia av deras mamma.
Det är inte flera fruar han vill ha, skulle jag tro. Han vill ha flera mammor.
Och en favorit i repris:
TR, Rättegången del 21, ungefär 10:40, gällande blodlögnerna:
"Tja, ibland kan det se rent förskräckligt ut. Ehhh, ja, där på kontoret hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat och halsen och usch, ja, så ser det ut som om det har varit litervis..."
Tick, tack, tick, tack...
#TeamÅsaHiding
SD:s beskrivning av hur hela ansiktet utsmetat och halsen... ser ut som om det har varit litervis!
Detta hände på hans kontor en klämdag när någon av hans arbetskamrater skulle kunna dyka upp när som helst!
OM nu LW var där, vilket jag inte är så övertygad om, så var hon förmodligen inte helt näck eftersom någon kunde dyka upp. Alltså skulle hon ha kläder på sig och med tanke på hur SD säger att han såg ut så borde LW:s kläder vara riktigt blodiga när hon cyklade hem!
Så klart var detta blodbad något som SD tänkt ut inför förhören som komma skulle (likt blodet som de kunde finna i hans hus överallt, tom på cykelsadeln).
LW kanske var upp på kontoret men tackade nej till sex, då förstod SD att det var allvar.
Han hade inte LW runt sitt lillfinger längre och då blev det riktigt allvarligt med hans oro att LW skulle avslöja allt för HD under deras resa.
Våldtäcktsmän är inte helt ovanligt med förskräckliga följder.
Ja, det är väldigt bra tänkt av dig i detta fallet gällande en GM.
Rättar*vägen 5, mannens fru var ju kompis med LW på Facebook och därför undrar jag vad du tror i detta fallet ...... kan det möjligtvis vara så, att mannen på Rättar*vägen 5 kan ha varit huvamannen eller kanske till och med MVM, vad tror du om det ?
Jag tänker på om denne mannen kan ha våldtagit LW bakom bullerplanket och när han då märkte att LW gjorde våldsamt motstånd och skrek så slog han ihjäl henne ? ... kanske med en hård ficklampa som han hade med sig i en ficka när det var mörkt ute ?
Rättar*vägen 5, mannens fru var ju kompis med LW på Facebook och därför undrar jag vad du tror i detta fallet ...... kan det möjligtvis vara så, att mannen på Rättar*vägen 5 kan ha varit huvamannen eller kanske till och med MVM, vad tror du om det ?
Jag tänker på om denne mannen kan ha våldtagit LW bakom bullerplanket och när han då märkte att LW gjorde våldsamt motstånd och skrek så slog han ihjäl henne ? ... kanske med en hård ficklampa som han hade med sig i en ficka när det var mörkt ute ?
Detta inlägg från mig var den 29/6 2018
Förutom att jag inte kan stava så framgår det iaf att jag inte hade en absolut mördare klar för mig från början (som vissa andra i tråden).
Nu har vi som du skriver fått mycket mer info... och det lutar inte åt någon våldtäktsman. Om så vore är det väl SD... det var hans sperma på LW:s kjol.
Har du hittat var glorius lyckats avslöja stalkern från Gbg?
SD:s beskrivning av hur hela ansiktet utsmetat och halsen... ser ut som om det har varit litervis!
Detta hände på hans kontor en klämdag när någon av hans arbetskamrater skulle kunna dyka upp när som helst!
OM nu LW var där, vilket jag inte är så övertygad om, så var hon förmodligen inte helt näck eftersom någon kunde dyka upp. Alltså skulle hon ha kläder på sig och med tanke på hur SD säger att han såg ut så borde LW:s kläder vara riktigt blodiga när hon cyklade hem!
Så klart var detta blodbad något som SD tänkt ut inför förhören som komma skulle (likt blodet som de kunde finna i hans hus överallt, tom på cykelsadeln).
LW kanske var upp på kontoret men tackade nej till sex, då förstod SD att det var allvar.
Han hade inte LW runt sitt lillfinger längre och då blev det riktigt allvarligt med hans oro att LW skulle avslöja allt för HD under deras resa.
Ja, 10 par trosor i tvättkorgen, helt utan blod i dem och inga andra blodiga kläder säger väl allt? Eller var LW hemma och tvättade sina blodiga kläder i SD´s tvättmaskin i smyg - företrädesvis då ett tag EFTER hon blivit mördad? Han ljuger så skämskudden åker fram när man läser förhör och lyssnar på TR!
Blodet som han trodde var kvar på cykelsadeln, det ser jag ENDAST ett bevis för att han cyklade efter omedelbart efter mordet.
Sen spolade han av både sig och cykel med vattenslangen. Dagarna efter var han rädd att han inte spolat rent ordentligt på den torra gräsmattan, därför jagade han folk som skulle vattna gräset i en vecka. Jag undrar fortfarande om det var just till den platsen han flyttade SPA´s till? Med hjälp av en polis/polistekniker?
Tick, tack, tick, tack...
#TeamÅsaHiding
Kan man inte känna empati och andra normala känslor, så blir det så här när en älskarinna sen minst 6 år tillbaka "försvinner":