Citat:
Ursprungligen postat av
Lova33
A164
2017-04-09 08:56 - S: Du bör alltid fråga om något annat i ditt mail
2017-04-09 08:56 - S: "Har fått ritningarna nu. När ska vi boka in samråd" tex
2017-04-09 14:36 - L: Jag använder ju nu bara wa och Anders mejl.
Utgår från att du säger till särskilt om jag nån gång inte ens kan skicka neutralt från Anders. Ok?
2017-04-09 16:09 - L: Säg tydligt vad du menar nu med stänger. Rt i wa och andra kanaler, men KAN skicka mejl från Anders till Dig?
2017-04-09 16:11 - S: Anders går alltid bra. Ska förklara vad du kan skriva senare.
Han hade även döpt LW till "mamma" i mobilens kontaktlista vill jag minnas. Undrar hur många fler typer/kategorier av namn/relationer som används dem emellan?
Det ska se oskyldigt ut på hemskärmen när mejlnotiserna droppar in. Och Mamma smsar ofta...
Men det intressanta är följande om det inte dryftats tidigare?
WA i det fetade ovan är väl Whatsapp om jag förstått rätt. Det är där som LW heter ”mamma” och det är där det framförs hot.
Whatsapp har en funktion så meddelanden försvinner precis som Telegram:
https://faq.whatsapp.com/general/chats/about-disappearing-messages/?lang=sv
(Telegram har förresten en funktion så man kan redigera meddelanden utan tidsbegränsning.)
Dock så försvinner de först efter sju dagar och då om Whatsapp inte använts. Dessutom så försvinner inte medelanden med samma förutsättningar som i Telegram. Kika i länken för detaljer.
Så om det inte varit på tapeten tidigare, jag har sökt i tråden och inte hittat någon diskussion om förvinnande meddelanden i Whatsapp:
Det kan ha skickats meddelande till eller från SD/LW via Whatsapp den 14/5 som efter sju dagar försvunnit pga denna funktion i chatappen.
Vidare då. Vad är ”rt” ovan? Ett alias till?
Edit: Kom på. Radiotystnad såklart.
Diskuteras här:
L: ja vad blir det nu då, whatsapp är också stängt för evigt nu eller?
S: whatsapp är stängd ja
L: varför?
S: därför att HON kommer att hålla koll på när du är inloggad och när jag är inloggad ... precis som telegram 25
L: när jobbar hon kväll nästa gång?
S: idag
L: idag, då ses vi nånting idag
S: ähm ..
L: det gör vi
S: jag vill inte ha kontakt med dig när du inte respekterar RT du måste respektera det 100%
L: jag respekterar RT, du respekterar mig, vi syns ikväll, du hör av dig ..
S: jag respekterar dig inte när du bryter mot RT för RT är en instruktion, det är inte nånting man kan diskutera, den möjligheten finns inte, RT diskuteras inte förhandlas inte den gäller
L: jaa RT är ingen bekvämlighetsinrättning, vi .. du hör av dig till .....
S: nej det är den inte det håller jag med om och det har vi kommit överens om
L: du hör av dig till mig om när och var vi ses ikväll, sen eftermiddag eller kväll
S: jag vet inte vad jag kommer att ha för möjligheter hejdå
L: vi ses, vi ses, hejdå