2020-11-24, 09:35
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag har släppt det nu. Driveappen Backup and Sync gör en kopia i sin helhet (en funktion sedan februari 2018) och där ingår även historiken (cookies/cacheminne). På en dator ligger denna mapp i den lokala hårddisken.
Finns således inga oklarheter från min sida kring detta längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vill du utveckla det en smula..?

Vi har förstått att tråden tidigare fr.a. rotat i begränsade system.
Cacheminnet hanteras av webbläsaren, Chrome i det här fallet. Det alltså inget som Backup And Sync lägger sig i över huvud taget.

Surfandet 23.34 har en enkel förklaring tekniskt sett, datorlocket har öppnats eller gått upp. "Gått upp" skulle innebära av "misstag". Eftersom ett dokument öppnades 00.00 känns inte misstagsspåret speciellt troligt.

Det är här de "forensiska" verktygen tittar

C:\Users\XXXX\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Cache
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-11-24 kl. 09:54.
Citera
2020-11-24, 10:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
A164
2017-04-09 08:56 - S: Du bör alltid fråga om något annat i ditt mail
2017-04-09 08:56 - S: "Har fått ritningarna nu. När ska vi boka in samråd" tex

2017-04-09 14:36 - L: Jag använder ju nu bara wa och Anders mejl.
Utgår från att du säger till särskilt om jag nån gång inte ens kan skicka neutralt från Anders. Ok?

2017-04-09 16:09 - L: Säg tydligt vad du menar nu med stänger. Rt i wa och andra kanaler, men KAN skicka mejl från Anders till Dig?
2017-04-09 16:11 - S: Anders går alltid bra. Ska förklara vad du kan skriva senare.

Funderar på detta kring jobbmailen som inkom och skickades under mordkvällen, är alla dessa verkligen verifierade från SD:s arbetskollegors håll?
LW verkar ju använda flera identiteter/kontaktnamn på SD:s befallning.
Tänker mig att något "jobbmail" kanske faktiskt är till/från LW och "kodat" enligt ovan. Om någon kan "avkoda" isåfall så kanske det finns bevis på var/när de bestämde träff under mordkvällen?

Han hade även döpt LW till "mamma" i mobilens kontaktlista vill jag minnas. Undrar hur många fler typer/kategorier av namn/relationer som används dem emellan?

Det förutsätter man.
Vad gäller AJ, som det mailas till tillsammans med TH, kan man hitta ett företag som verkar stämma med hans namn och det företag som mailadressen har.

https://www.bistamekan.se/kontakta-oss/

TH svarar ju också till SD vid 23:32, precis innan 23:34 händelsen i SDs dator, vilket ju skulle ha varit just vid mord- tidpunkten. Därefter är det ju "tyst" och TH får svar först 00:23:07.

Lite intressant är också att TH verkar få ett mail från SDs dator med info om ny cache vid 16:15- tiden. En geocachare ?

Man har ju koll på flera andra av Lenas alias mailadresser som hon använder till SD. Minns inte på rak arm nicken. De första meningarna i meddelandena är ofta väldigt anonyma och ska låta som att det är jobbrelaterade meddelanden.
Citera
2020-11-24, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Helt rätt! Men vissa vägrar ta till sig detta faktum.

SD vet mycket väl vad han gjorde mordnatten, särskilt strax efteråt när minnet var färskt. Därför ser jag datoraktiviteten som ointressant för hans del eftersom han skulle ha dragit fram det kortet långt tidigare. Det här är inte ens ett halmstrå för hans del.
Som så många har påpekat: vem som helst hade dessutom kunnat peta på datorn. Japp.
Citera
2020-11-24, 10:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag instämmer till fullo att allt du beskriver pekar på att hon gick ut, skrek och dog där runt 23:30.

Om inte annan kvinna i området som skrek så kan försvaret alltid hävda lodjur. De låter som en skrikande kvinna:

https://youtu.be/eaXmIPHrHmY

Det här klippet är upplagt 21 maj -18 men försvaret kan ju även hävda att nån granne satt och kollade gamla lodjursklipp med öppet fönster i 3-5 minuter...

Rävar kan låta likt skrikande kvinnor också.

Konstigare saker har hänt men i detta fallet så var det med all sannolikhet LW.

Haha, väldigt kusliga skrikljud som lodjuren markerar mot varandra. Jag har hört andra ljud i skogen, som kan låta ganska likt människoljud, tror att det varit räven eller rådjur.

Om försvaret tar till lodjursskriken som ett alternativ till att Lena skrek, påminner tyngden av argumentationen lite om plånboksteorin som förvaret hade. Lika troligt att det är någon annan gm pga av att mgm redan hade eget kort, och därför inte behövde stjäla Lenas mobil med fodral där kortet satt.

Naturligtvis måste försvaret visa på alla svagheter i bevisningen, om aldrig så vaga.

Jag kan dock hålla med om att det är märkligt att inte det har funnits andra vittnen som har hört skriken. Jag tvivlar inte en sekund på dalaans vittnesmål, så oavsett vems skriken var, är det ett faktum att ingen annan har framträtt för att berätta om skriken.

Det finns ett vittne som hört skrik och som bor på samma sida som Lena/Stefan, dvs Nya Hjärsta, men som bor en bra bit bort nära Vivallaskogen. Ljud kan transportera sig långt, med rätt förutsättningar. Och det krävs också mottagare som ljudet kan nå.
Citera
2020-11-24, 10:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Mannen som låg och sov på soffan när EW kom in i bostadsrätten vid det aktuella tillfället.

Mannen kanske bara låtsades sova när han märkte att EW kom in i bostadsrätten ?

När EW kom upp till sitt rum upptäckte hon att LW och en för henne främmande kille låg i hennes [EW:s] säng.

Till detta följer frågan, varför låg LW tillsammans med en främmande kille i EW:s säng ? ... vad tror du själv att LW och denne främmande kille höll på med vid det aktuella tillfället ?

Varken soffamannen eller Stockholmskillen var SD för då hade givet vis EW berättat det.

Det är bara att konstatera fakta att LW hade sexuella förhållanden vid sidan om SD.

Vill först rätta mig själv. Ser att jag uttryckt mig dåligt, så att det ser ut som att E*ster har vittnat om det du skrev, vilket ju inte stämmer. Det är min dåliga svenska som spökat till det.

Mannen på soffan kan ha sovit eller låtsats ha sovit, när E*ster kom. Det har ingen betydelse. Du kan spekulera, men ingen vet vad denne man hade för ärende i bostaden. Det finns inga vittnen och inga andra omständigheter som styrker din spekulation.

Vad är det som säger att Lena och Stockholmaren (låter väl som JH?) inte också låg och sov? Vad dom gjorde när dottern kom hem, det vet vi inte.

Att Lena hade förhållanden vid sidan om SD, det vet vi.
SD har tydligt klargjort att han inte ville ha en relation med Lena, vilket gör henne helt fri att göra vad hon vill. Hon har inga obligationer till (den otrogna fd maken till HD), även om han krävde total transparens från andra, medan han själv hade total dolt hemligt liv med lögner till båda.

Diktator.
Citera
2020-11-24, 10:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
[/b] Min uppfattning är att han spelar och pratar tvärtom. Vid flera tillfällen har han setts vara mån om att få framföra LWs ointresse av BX - vad är det som driver honom till att gång på gång lyfta fram deras inbördes känslor för varandra? Tänk om LW delgav SD sin spirande förälskelse i BX och att han inte kunde hantera det - nu var det på riktigt. En del av motivet kan då utgöras av en okontrollerbar svartsjuka och för att inte bli avslöjad måste han ligga ett steg före genom att hävda LWs ointresse för BX; samtidigt som han här ser sin chans att ge en känga till BX.
Att hon har haft andra tillfälliga relationer, utan känslomässig investering, kan ha utgjort en sexuell trigger för honom; fantasier, utfrågningar på detaljnivå, ev straff, tillfälle att få leka porrfotograf och filma utanför hennes sovrumsfönster.

Det här är riktigt intressant, och svårt att riktigt få kläm på.

Jag tänker dels på hur SD reagerade på KN kommentarer om vad han hade hört och läst om Lenas sexuella relationer.

Jag kan hålla det för troligt att det är som Letsdoit säger, att SD har total koll på allt.
Men jag uppfattar att SD blir lite tagen av förhörsledarens frågor.

Jag tycker mig se en uppriktig förvåning. Ofta när SD ljuger, verkar det som att han tar sats (eh, eh), sedan kommer en ganska stor mängd nya uppgifter och teorier. Här är det mer några få ord.

Kan hända att SD har en sådan svår svartsjuka att han knappt klarar av att höra om det. Att höra att andra skriver på nätet (om hans nederlag, hans tappade krona) och sedan få höra detaljer om sperma i trosor, där hans varit varit inblandade, kanske ger honom riktiga chills.

Det som driver honom när det gäller frågan om att hela tiden lyfta fram Lenas ointresse, kan vara att SD inte klarar av att tappa glorian. Att ha två kvinnor som trånar efter honom ger honom total kontroll och makt över dom. Han får glänsa inför sig själv och inför andra. Hans bräckliga självkänsla kräver detta för att inte krackelera. Han klarar helt enkelt inte av att kronan hamnar på sned? Han måste blunda...hålla för öronen...
Citera
2020-11-24, 11:14
Medlem
Citat:
A164
2017-04-09 08:56 - S: Du bör alltid fråga om något annat i ditt mail
2017-04-09 08:56 - S: "Har fått ritningarna nu. När ska vi boka in samråd" tex

2017-04-09 14:36 - L: Jag använder ju nu bara wa och Anders mejl.
Utgår från att du säger till särskilt om jag nån gång inte ens kan skicka neutralt från Anders. Ok?

2017-04-09 16:09 - L: Säg tydligt vad du menar nu med stänger. Rt i wa och andra kanaler, men KAN skicka mejl från Anders till Dig?
2017-04-09 16:11 - S: Anders går alltid bra. Ska förklara vad du kan skriva senare.

Funderar på detta kring jobbmailen som inkom och skickades under mordkvällen, är alla dessa verkligen verifierade från SD:s arbetskollegors håll?
LW verkar ju använda flera identiteter/kontaktnamn på SD:s befallning.
Tänker mig att något "jobbmail" kanske faktiskt är till/från LW och "kodat" enligt ovan. Om någon kan "avkoda" isåfall så kanske det finns bevis på var/när de bestämde träff under mordkvällen?

Han hade även döpt LW till "mamma" i mobilens kontaktlista vill jag minnas. Undrar hur många fler typer/kategorier av namn/relationer som används dem emellan?

Det ska se oskyldigt ut på hemskärmen när mejlnotiserna droppar in. Och Mamma smsar ofta...

Men det intressanta är följande om det inte dryftats tidigare?

WA i det fetade ovan är väl Whatsapp om jag förstått rätt. Det är där som LW heter ”mamma” och det är där det framförs hot.

Whatsapp har en funktion så meddelanden försvinner precis som Telegram:

https://faq.whatsapp.com/general/chats/about-disappearing-messages/?lang=sv

(Telegram har förresten en funktion så man kan redigera meddelanden utan tidsbegränsning.)

Dock så försvinner de först efter sju dagar och då om Whatsapp inte använts. Dessutom så försvinner inte medelanden med samma förutsättningar som i Telegram. Kika i länken för detaljer.

Så om det inte varit på tapeten tidigare, jag har sökt i tråden och inte hittat någon diskussion om förvinnande meddelanden i Whatsapp:

Det kan ha skickats meddelande till eller från SD/LW via Whatsapp den 14/5 som efter sju dagar försvunnit pga denna funktion i chatappen.

Vidare då. Vad är ”rt” ovan? Ett alias till? Edit: Kom på. Radiotystnad såklart.

Diskuteras här:

L: ja vad blir det nu då, whatsapp är också stängt för evigt nu eller?
S: whatsapp är stängd ja
L: varför?
S: därför att HON kommer att hålla koll på när du är inloggad och när jag är inloggad ... precis som telegram 25
L: när jobbar hon kväll nästa gång?
S: idag
L: idag, då ses vi nånting idag
S: ähm ..
L: det gör vi
S: jag vill inte ha kontakt med dig när du inte respekterar RT du måste respektera det 100%
L: jag respekterar RT, du respekterar mig, vi syns ikväll, du hör av dig ..
S: jag respekterar dig inte när du bryter mot RT för RT är en instruktion, det är inte nånting man kan diskutera, den möjligheten finns inte, RT diskuteras inte förhandlas inte den gäller
L: jaa RT är ingen bekvämlighetsinrättning, vi .. du hör av dig till .....
S: nej det är den inte det håller jag med om och det har vi kommit överens om
L: du hör av dig till mig om när och var vi ses ikväll, sen eftermiddag eller kväll
S: jag vet inte vad jag kommer att ha för möjligheter hejdå
L: vi ses, vi ses, hejdå
Senast redigerad av Avel 2020-11-24 kl. 11:36.
Citera
2020-11-24, 11:17
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det ska se oskyldigt ut på hemskärmen när mejlnotiserna droppar in. Och Mamma smsar ofta...

Men det intressanta är följande om det inte dryftats tidigare?

WA i det fetade ovan är väl Whatsapp om jag förstått rätt. Det är där som LW heter ”mamma” och det är där det framförs hot.

Whatsapp har en funktion så meddelanden försvinner precis som Telegram:

https://faq.whatsapp.com/general/chats/about-disappearing-messages/?lang=sv

Dock så försvinner de först efter sju dagar och då om Whatsapp inte använts. Dessutom så försvinner inte medelanden med samma förutsättningar som i Telegram. Kika i länken för detaljer.

Så om det inte varit på tapeten tidigare, jag har sökt i tråden och inte hittat någon diskussion om förvinnande meddelanden i Whatsapp:

Det kan ha skickats meddelande till eller från SD/LW via Whatsapp den 14/5 som efter sju dagar försvunnit pga denna funktion i chatappen.

Vidare då. Vad är ”rt” ovan?

Diskuteras här:

L: ja vad blir det nu då, whatsapp är också stängt för evigt nu eller?
S: whatsapp är stängd ja
L: varför?
S: därför att HON kommer att hålla koll på när du är inloggad och när jag är inloggad ... precis som telegram 25
L: när jobbar hon kväll nästa gång?
S: idag
L: idag, då ses vi nånting idag
S: ähm ..
L: det gör vi
S: jag vill inte ha kontakt med dig när du inte respekterar RT du måste respektera det 100%
L: jag respekterar RT, du respekterar mig, vi syns ikväll, du hör av dig ..
S: jag respekterar dig inte när du bryter mot RT för RT är en instruktion, det är inte nånting man kan diskutera, den möjligheten finns inte, RT diskuteras inte förhandlas inte den gäller
L: jaa RT är ingen bekvämlighetsinrättning, vi .. du hör av dig till .....
S: nej det är den inte det håller jag med om och det har vi kommit överens om
L: du hör av dig till mig om när och var vi ses ikväll, sen eftermiddag eller kväll
S: jag vet inte vad jag kommer att ha för möjligheter hejdå
L: vi ses, vi ses, hejdå

RT betyder radiotystnad som SD krävde att LW inte fick bryta.
Citera
2020-11-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, väldigt kusliga skrikljud som lodjuren markerar mot varandra. Jag har hört andra ljud i skogen, som kan låta ganska likt människoljud, tror att det varit räven eller rådjur.

Om försvaret tar till lodjursskriken som ett alternativ till att Lena skrek, påminner tyngden av argumentationen lite om plånboksteorin som förvaret hade. Lika troligt att det är någon annan gm pga av att mgm redan hade eget kort, och därför inte behövde stjäla Lenas mobil med fodral där kortet satt.

Naturligtvis måste försvaret visa på alla svagheter i bevisningen, om aldrig så vaga.

Jag kan dock hålla med om att det är märkligt att inte det har funnits andra vittnen som har hört skriken. Jag tvivlar inte en sekund på dalaans vittnesmål, så oavsett vems skriken var, är det ett faktum att ingen annan har framträtt för att berätta om skriken.

Det finns ett vittne som hört skrik och som bor på samma sida som Lena/Stefan, dvs Nya Hjärsta, men som bor en bra bit bort nära Vivallaskogen. Ljud kan transportera sig långt, med rätt förutsättningar. Och det krävs också mottagare som ljudet kan nå.

Jag tvivlar inte heller på att @Dalaan:s hörde skrik under den aktuella kvällen.

Men, det finns en möjlighet att det var två kvinnor som var i luven på varandra och bråkade, slet varandra i håret av all kraft som kvinnor brukar att göra när dom bråkar på allvar, och just vid sådana lite mer allvarligare kvinnobråk då dom sliter varandra i håret med full kraft, då är det inte ovanligt att den ena eller båda kvinnorna skriker riktigt högt.

Enligt @Dalaan:s pågick ju skriken under nästan hela 5 minuters tid (23:30 - 23:35)

Jag tycker, att det är en ovanligt lång och utdragen tid i detta fallet med tanke på, att om gärningspersonen slog en hammare i huvudet på LW så tuppade hon av för gott och var sålunda inte kapabel till att kunna skrika något mera. LW hade rundade märken efter slagen som kan ha orsakats av en hammare.

Jag ifrågasätter om det verkligen var LW:s skrik som @Dalaan:s hörde under en så pass lång tid som 5 minuter.
Senast redigerad av JokerMannen 2020-11-24 kl. 11:21.
Citera
2020-11-24, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
RT betyder radiotystnad som SD krävde att LW inte fick bryta.

Tack. Ja jag kom på det nån minut efter och gjorde en edit.

”RT är ingen bekvämlighetsinrättning” Vad de höll på...
Citera
2020-11-24, 11:25
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Tack. Ja jag kom på det nån minut efter och gjorde en edit.

”RT är ingen bekvämlighetsinrättning” Vad de höll på...

Nej han krävde total lydnad när det gäller RT annars kan det lätt hända att det ligger ett ljus i sängen som en påminnelse på olydnad
Citera
2020-11-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tvivlar inte heller på att @Dalaan:s hörde skrik under den aktuella kvällen.

Men, det finns en möjlighet att det var två kvinnor som var i luven på varandra och bråkade, slet varandra i håret av all kraft som kvinnor brukar att göra när dom bråkar på allvar, och just vid sådana lite mer allvarligare kvinnobråk då dom sliter varandra i håret med full kraft, då är det inte ovanligt att den ena eller båda kvinnorna skriker riktigt högt.

Enligt @Dalaan:s pågick ju skriken under nästan hela 5 minuters tid (23:30 - 23:35)

Jag tycker, att det är en ovanligt lång och utdragen tid i detta fallet med tanke på, att om gärningspersonen slog en hammare i huvudet på LW så tuppade hon av för gott och var sålunda inte kapabel till att kunna skrika något mera. LW hade rundade märken efter slagen som kan ha orsakats av en hammare.

Jag ifrågasätter om det verkligen var LW:s skrik som @Dalaan:s hörde under en så pass lång tid som 5 minuter.

Kanske nåt lesbiskt kärleksgnabb då.

Det är inte helt lätt att ha ihjäl någon med en hammare. I fallet Arboga/tyskan blev ju en mamma slagen med femton slag i huvudet och överlevde. Barnen gjorde det inte men ett slogs med 13 slag.

Skallen är rätt hård och svår att träffa om det är lite tumult.
Senast redigerad av Avel 2020-11-24 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in