Då har jag sett dagens avsnitt av både huvudprogrammet och kärlek åt alla. Det står nu klart att den dramatiska vändningen där kärlek uppstår "mellan fel personer" syftar på Patrik och Nicklas(19-åringen). Nicklas valde att åka hem i dagens program, men inte för att han saknade känslor utan för att han inte klarade av omständigheterna. I nästa program kommer Patrik skicka hem dom andra två och hämta tillbaka Nicklas.
Amy valde självmant att åka hem. Föga förvånande då hon aldrig var det minsta intresserad av honom. Erik blev märkbart ställd,
eftersom han hade tänkt välja att ha henne kvar - detta av
tre anledningar som jag listar nedan:
1.
Erik har redan bestämt sig för Caroline's ansikte. Men istället för att berätta det för produktionen så fick han idén att han skulle välja att ha Amy kvar eftersom hon var ointresserad av honom - i hoppet och tron att hon skulle lämna självmant senare så att han hade sluppit ta den jobbiga diskussionen med produktionen som hade blivit. Han förstod ju att det hade blivit extra jobbigt eftersom den andra Eric valde att hoppa av och då hängde mycket på att Erik själv hade kvar tjejerna till slutet så att det skulle gå att få ihop material till en programserie.
2.
Amy är snyggare än Johanna. Erik har ett undertryckt behov av att hävda sig. Att, om så bara för stunden, få känna att han inte är den där töntiga betahanen som han ju är. Undermedvetet tyckte han att det hade sett bättre ut om han hade kvar dom två snyggaste tjejerna.
3. För att minimera hur sårad Johanna blivit. Detta, vill jag betona, var dock
betydligt mindre viktigt än ovanstående. Det var mer en bonus än en anledning i sig.
I trailern för nästa avsnitt sa Caroline "jag är kär i Erik". Här finns naturligtvis utrymme att utveckla vad hon menar:
Caroline är inte kär i Erik i ordets rätta mening. Vad hon är kär i är
ett koncept. Ett koncept som består i att hon får en snäll och pålitlig kille som blir en plastpappa till hennes son. Hon vet att han aldrig skulle lämna henne, eftersom hon är så mycket snyggare än honom. Den andra delen - och det roliga i kråksången

- är att detta ger henne friheten att vänstra så mycket hon orkar med svarta män. Ja, det är just
svarta män som gäller för Caroline. Kan man nånting om tjejer så vet man att Caroline är typen som är spritt språngande galen i svart kuk. Framförallt att
suga svart kuk. Att tillbe en ståtlig ebenholtskarl och svälja dennes säd...
Frågan är hur det påverkar Erik's psyke i längden när hennes pliktskyldiga hälsningspussar smakar sharonfrukt varje gång hon har "jobbat över" och kommer hem sent...
Det är så enkelt gott folk. Det är så enkelt.