2020-11-20, 12:25
Medlem
skitstugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traders
Alltså vad är det här? Är du seriös på riktigt eller? Ren komedi

Här är en person som berättar:

Citat:
Efter att ha följt kursen de närmsta veckorna valde jag igår att kontakta myndigheterna, närmare bestämt Ekobrottsmyndigheten.

I växeln fick jag förklara mitt ärende, och efter att ha blivit rundkopplad till tre olika personer hamnade jag till sist hos en trevlig kvinna, kriminalinspektör NN. Fick återigen förklara mitt ärende och varvid hon efter lite hummande och lyssnade sa "Är det de där Danska bolaget?".

Jag förklarade att de hade sitt säte i Lund men sin ledning i Danmark varvid hon började slå i datorn. Efter en stunds knappade sa hon att hon inte kunde säga något om det mer än att det fanns en utredare som arbetade med det och att handlade om något de kallade "irreguljär handel". När jag frågade om det betyder vad jag tror det betyder började hon förklara vad spoofing innebär varvid jag sa "ja, det är ju därför jag ringer".

Sammanfattningsvis fick jag inte reda på så mycket (hon var hemlig som fan) mer än att det fanns "en handläggare på ärendet" och de tittade på "irreguljär handel" och hade "nära samarbete med bankerna".

Jag vet flera som har liknande historier gällande synact. Jag har själv kontaktat FI liksom många andra.

Lycka till som sagt. Ni är så jävla rökta. I Svea straffas man hårdare av ekobrott än våldsbrott.

Njut. Äckel.

Konstigt att synact plötslligt börjat återhämta sig vid det tillfället som det offentliggjordes att FI jobbar på det och att de skumma ordrarna bara försvann helt magiskt.

Åter igen, jävla äckel.

PS. Du fattar väl att gå in på flashback och skriva "ren komedi " som svar på en random kommentar om FI inte hjälper dig ett jädra smack?
Senast redigerad av skitstugan 2020-11-20 kl. 12:36.
Citera
2020-11-20, 12:33
Medlem
skitstugans avatar
Vet att ni AS läser här. Tro inte att det är över. Jag LOVAR dyrt och hederligt att stämma er. Jag gick back nästan 300.000 kr på er scam. Jag undrar vad ni hade tänkt göra med dem pengarna... vaskning, äckliga fula skinnskor, hårgelé, fälgar till bilen och kokain kanske?

Som sagt... ekobrott rimmar inte väl inom sveas lagar. Ä-C-K-E-L.

Och som sagt, det är inte över.. efter dom gör jag en personlig stämman också, och så är karussellen för er del igång en gång till. Var så säkra.

Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Men jag tror du får bättre genomslag med ett "vårdat" språk.

Kriminella svin ska inte behöva bemötas med "vårdat" språk, särskilt när de själva tillämpar ovårdat språk mot trevliga nyfikna aktiehandlare.
Citera
2020-11-20, 14:36
Medlem
skitstugans avatar
Hej. För er som är nya här och undrar vad det är som hänt så har flera personer manipulerat kursen SynAct. Det har skett med hjälp av sociala medier och direkt robothandel. Ett flertal personer har anat oråd och även observerat ordrar i orderboken som inte verkar stämma. I gamla inlägg på placera eller om det nu var flashback kan man läsa om hur individer på rutin lagt en sista order för att påverkar kursen vid dagsslutet (handla uppåt) med orimliga priser samtidigt som bland annat en utvald användare vid exakt samma tillfällen avslutar dagen med kommentarer som "köpte till mig .. fyllde på ... mot 200kr". Det har sedan övergått till ren manipulation där man växelvis handlat ner aktien under hela dagen (med starkast uppenbara effekt vid öppning) och lagt ut så kallade spoof-ordrar under hela dagarna som snabbt försvinner eller byter pris när kursen börjar närma sig det värdet. Man har även kunnat se avslut som liknar bot-buggar eller oigenomtänkta sätt att handla på (suspekta avslut där parter köpt och sålt med exakt samma antal och valuta utan spridning vilket inte är normalt vid normal handel). Mycket fiffel har förekommit.

I veckan smällde det till ordentligt när det blev offentligt att FI är inkopplade. Flera har hört av sig till dem. I samband med detta upphörde den manipulation som pågått i veckor omedelbart. Smack sa det bara och nu är kursen på väg mot sitt stabila normala värde som den bör ligga ganska starkt på då många investerare sitter kvar utan uppsåt att sälja billigt; detta på miljonbelopp.

Vi vet också att Avanza Pension har investerat ungefär en miljon i denna aktie, och en del andra storhandlare. De hade inte räknat med någon kursmanipulation och är nog lika förvirrad som alla andra småsparare. Så detta är mycket allvarigt och grovt.

Då vi vet att kursmanipulörerna läser här, eftersom att den upphörde när det blev offentligt på placera, flashback och discorden att finnansinspektionen granskar, så vill jag ännu en gång bara passa på att påminna er om konsekvenserna för det ni gjort.

Så här kan det se ut:
Betalartikel, men titeln räcker: "400 000 i böter för kursmanipulationer – för en vinst på 12 000 kronor".
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/400-000-i-boter-kursmanipulationer-en-vinst-pa-12-000-kronor/

Ni riskerar även fängelse (dessa är höga för ekobrott) och konsekvensen av att sitta i finkan och råka ut för så höga böter (anpassad till er eknomi så att ni garanterat blir fattiga en väldans lång tid) blir att ni kommer att få leva på existensminimum oavsett jobb i många år. Glöm att få jobba inom finans någonsin och glöm att kunna öppna fler aktiekonton i Sverige.

Jag hoppas att ni mår jävligt dåligt.

Jag står även vid det jag sagt tidigare:
* bot loggar ALL aktivitet i discorden, att radera poster hjälper inte utan blir snarare "rödmarkerade" i loggen istället och lockar ännu mer uppmärsksamhet.
* jag kommer personligen att väcka åtal mot de inblandade, så räkna med extra salt på såren

Är ni smarta så anmäler ni er själva och erkänner exakt allting.

Men det jag framförallt ville ha sagt är att ni kommer att åka fast. Om ett gäng amatörer oberoende av varandra kunnat dra samma slutsatser så ska ni vara så säkra på att ekobrott tar er. Er hybris kommer inte att rädda er.

God jul era jävla tomtenissar.
Citera
2020-11-20, 15:09
Medlem
Kirobas avatar
Det är oss andra du vill nå.
De du försöker skriva till struntar ett stort stycke i vad du tycker och tänker.

I princip anser jag att du har rätt och även jag har försökt informera FI om vad jag tror och tycker. Dock i annat bolag.
Jag har även skrivit något inlägg om algoritmhandel här på Flashback men den tråden hittar jag bara genom att titta vad min signatur skrivit.
Anser att den tråden skulle platsa i aktietråden då det är en företeelse som påverkar aktiepriset och FI kontrollen är obefintlig.

(FB) Algoritmhandel

PS För tydlighetens skull
,Jag äger inga aktier i SYNACT och följer inte bolaget
Däremot intresserar temat mig generellt. DS
Senast redigerad av Kiroba 2020-11-20 kl. 15:17.
Citera
2020-11-20, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitstugan
Vet att ni AS läser här. Tro inte att det är över. Jag LOVAR dyrt och hederligt att stämma er. Jag gick back nästan 300.000 kr på er scam. Jag undrar vad ni hade tänkt göra med dem pengarna... vaskning, äckliga fula skinnskor, hårgelé, fälgar till bilen och kokain kanske?

Som sagt... ekobrott rimmar inte väl inom sveas lagar. Ä-C-K-E-L.

Och som sagt, det är inte över.. efter dom gör jag en personlig stämman också, och så är karussellen för er del igång en gång till. Var så säkra.

Kriminella svin ska inte behöva bemötas med "vårdat" språk, särskilt när de själva tillämpar ovårdat språk mot trevliga nyfikna aktiehandlare.
Jaha det är därför du är så arg. Du har förlorat pengar. Fattade det som att du inte ägt Synact. Med språket du använder så blir det inte att man tar dig seriöst.
Citera
2020-11-20, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitstugan
Hej. För er som är nya här och undrar vad det är som hänt så har flera personer manipulerat kursen SynAct. Det har skett med hjälp av sociala medier och direkt robothandel. Ett flertal personer har anat oråd och även observerat ordrar i orderboken som inte verkar stämma. I gamla inlägg på placera eller om det nu var flashback kan man läsa om hur individer på rutin lagt en sista order för att påverkar kursen vid dagsslutet (handla uppåt) med orimliga priser samtidigt som bland annat en utvald användare vid exakt samma tillfällen avslutar dagen med kommentarer som "köpte till mig .. fyllde på ... mot 200kr". Det har sedan övergått till ren manipulation där man växelvis handlat ner aktien under hela dagen (med starkast uppenbara effekt vid öppning) och lagt ut så kallade spoof-ordrar under hela dagarna som snabbt försvinner eller byter pris när kursen börjar närma sig det värdet. Man har även kunnat se avslut som liknar bot-buggar eller oigenomtänkta sätt att handla på (suspekta avslut där parter köpt och sålt med exakt samma antal och valuta utan spridning vilket inte är normalt vid normal handel). Mycket fiffel har förekommit.

I veckan smällde det till ordentligt när det blev offentligt att FI är inkopplade. Flera har hört av sig till dem. I samband med detta upphörde den manipulation som pågått i veckor omedelbart. Smack sa det bara och nu är kursen på väg mot sitt stabila normala värde som den bör ligga ganska starkt på då många investerare sitter kvar utan uppsåt att sälja billigt; detta på miljonbelopp.

Vi vet också att Avanza Pension har investerat ungefär en miljon i denna aktie, och en del andra storhandlare. De hade inte räknat med någon kursmanipulation och är nog lika förvirrad som alla andra småsparare. Så detta är mycket allvarigt och grovt.

Då vi vet att kursmanipulörerna läser här, eftersom att den upphörde när det blev offentligt på placera, flashback och discorden att finnansinspektionen granskar, så vill jag ännu en gång bara passa på att påminna er om konsekvenserna för det ni gjort.

Så här kan det se ut:
Betalartikel, men titeln räcker: "400 000 i böter för kursmanipulationer – för en vinst på 12 000 kronor".
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/400-000-i-boter-kursmanipulationer-en-vinst-pa-12-000-kronor/

Ni riskerar även fängelse (dessa är höga för ekobrott) och konsekvensen av att sitta i finkan och råka ut för så höga böter (anpassad till er eknomi så att ni garanterat blir fattiga en väldans lång tid) blir att ni kommer att få leva på existensminimum oavsett jobb i många år. Glöm att få jobba inom finans någonsin och glöm att kunna öppna fler aktiekonton i Sverige.

Jag hoppas att ni mår jävligt dåligt.

Jag står även vid det jag sagt tidigare:
* bot loggar ALL aktivitet i discorden, att radera poster hjälper inte utan blir snarare "rödmarkerade" i loggen istället och lockar ännu mer uppmärsksamhet.
* jag kommer personligen att väcka åtal mot de inblandade, så räkna med extra salt på såren

Är ni smarta så anmäler ni er själva och erkänner exakt allting.

Men det jag framförallt ville ha sagt är att ni kommer att åka fast. Om ett gäng amatörer oberoende av varandra kunnat dra samma slutsatser så ska ni vara så säkra på att ekobrott tar er. Er hybris kommer inte att rädda er.

God jul era jävla tomtenissar.

Jag tror att detta kommer att komma upp i dagsljus rätt snart. Med den tillgänglighet och att alltid kunna varavuppkopplad, bjuder in till sådant här.

Kan tycka själv att ett antal skribenter på ett stort forum rätt tydligt har en agenda.

Då ena sidan ska man inte manipulera kurser, då andra sidan ska man väl kanske inte satsa en halv förmögenhet i små bolag eller förhoppningsbolag, och tro att man är helt oskyddad. Alla får inte glömma bort att man är personöigen ansvarig för i vad man lämnar in sina pengar i.

Ser man att en kurs står i alldelles galet höga nivåer - så säljer man.
Citera
2020-11-20, 16:32
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Jag tror att detta kommer att komma upp i dagsljus rätt snart. Med den tillgänglighet och att alltid kunna varavuppkopplad, bjuder in till sådant här.

Kan tycka själv att ett antal skribenter på ett stort forum rätt tydligt har en agenda.

Då ena sidan ska man inte manipulera kurser, då andra sidan ska man väl kanske inte satsa en halv förmögenhet i små bolag eller förhoppningsbolag, och tro att man är helt oskyddad. Alla får inte glömma bort att man är personöigen ansvarig för i vad man lämnar in sina pengar i.

Ser man att en kurs står i alldelles galet höga nivåer - så säljer man.

Det var jag som initialt larmade om pump & dump och att kursen manipulerades. Idag har den delvis manipulerats uppåt, men det talar sekten tyst om. Allt är okej i deras bok så länge det är gröna siffror på plus. Man hytter bara med fingret och gråter när kursen dumpas. Ta och titta på dagens orderhistorik och se hur en-petare trycker upp kursen med köp som är 50 öre högre än innan o.s.v.

Agendan är simpel, jag ville öppet alarmera andra om fulspelet jag snappat upp. Ingen lyssnade. I stället hånades jag och sekten skickade in folk hit för att kasta glåpord och underminera mig, eller ifrågasätta mitt beslut i att sälja när kursen nästan peakade. Jag har ingen koppling med någon annan här eller någon som bedrivit baisse och snackat skit om bolaget. Detta har ni bara fått för er i er paranoida sekt.

"Ser man att en kurs står i alldelles galet höga nivåer - så säljer man." Detta gjorde jag, men hånades. I slutändan är det jag som skrattar, som inte förlorade enorma mängder pengar. Ner och sug!

En sak till, ta och ställ er frågande varför det är sådan radioskugga från pumpblatten Milad, alkis-avkomman Aleksov och det gamla järngänget?
Senast redigerad av stockcock 2020-11-20 kl. 16:37.
Citera
2020-11-20, 18:07
Medlem
HeroesSilencios avatar
Alla vägar bär till impontenta fettot Örjan och hans Bullfittor. Milad och hans gäng är ju länkade direkt till lingonplockaren. Alla verkar sitta i en rejäl tacksamhets skuld till han och den lilla Thai horan som tror han är Gordon Gecko har ju intagit platsen som Örjans lilla stjärtgosse och har som heltidsjobb att hetsa upp kurserna samtidigt som han själv inte kan äga en enda aktie på grund alla skulder hos Kronofogden. Säkert skyldig Örjan pengar och får evighetsbetala påhittade skulder genom att sätta igång diverse slutna grupper på olika forum.. Jag tror att det är kört för dom alla nu. De har varit övervakade länge och EBM kommer inte backa en enda millimeter till slut. Det är sannolikt uppbyggt som ett pyramidspel omkring alla inblandade i detta där den som tjänar mest på det i slutändan ÄR Örjan.

SynAct, Parans, Celmondo, Spectrumone med flera bolag är pumpmaffians verk. Kikar man på historiken i bolagen så ser man exakt vad som händer när Örjan och hans blattegäng kliver in i bolagen. Det blir pump utan dess like, oftast har Örjan kommit in via en Riktad emission och sen börjar det ofattbara. Bolag som inte är större än en korvkiosk i omsättning och affärside börjar få börsvärden på 4-500 miljoner eller mer.
Citera
2020-11-20, 18:12
Medlem
skitstugans avatar
Vad tror ni aktien egentligen är värd?
Citera
2020-11-20, 18:18
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Alla vägar bär till impontenta fettot Örjan och hans Bullfittor. Milad och hans gäng är ju länkade direkt till lingonplockaren. Alla verkar sitta i en rejäl tacksamhets skuld till han och den lilla Thai horan som tror han är Gordon Gecko har ju intagit platsen som Örjans lilla stjärtgosse och har som heltidsjobb att hetsa upp kurserna samtidigt som han själv inte kan äga en enda aktie på grund alla skulder hos Kronofogden. Säkert skyldig Örjan pengar och får evighetsbetala påhittade skulder genom att sätta igång diverse slutna grupper på olika forum.. Jag tror att det är kört för dom alla nu. De har varit övervakade länge och EBM kommer inte backa en enda millimeter till slut. Det är sannolikt uppbyggt som ett pyramidspel omkring alla inblandade i detta där den som tjänar mest på det i slutändan ÄR Örjan.

SynAct, Parans, Celmondo, Spectrumone med flera bolag är pumpmaffians verk. Kikar man på historiken i bolagen så ser man exakt vad som händer när Örjan och hans blattegäng kliver in i bolagen. Det blir pump utan dess like, oftast har Örjan kommit in via en Riktad emission och sen börjar det ofattbara. Bolag som inte är större än en korvkiosk i omsättning och affärside börjar få börsvärden på 4-500 miljoner eller mer.

Exakt!

Varför erbjuder bolag riktade emissioner till sådana här jönsar? Många är nog med i fulspelet själva och stoppar huvudet i sanden.
Citera
2020-11-20, 18:37
Medlem
skitstugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio

Vad gör du för kopplingar mellan synact och detta gäng?

(Annan tråd om Ibra (FB) Ibra Kadabra och haussgrupperna)
Senast redigerad av skitstugan 2020-11-20 kl. 18:46.
Citera
2020-11-20, 19:49
Medlem
Riktigt tråkigt Skitstugan att du förlora massa pengar på dessa skitskallars fulspel.. Åkte du på en stopploss eller?

Men jag tycker att vissa här inne är helt fel ute när ni dömer hela discorden och alla dess medlemmar pga några patetiska människors kriminella handlingar. Ett antal individer man antagligen kan räkna på en hand.

Sen skulle jag vilja påstå att detta startade strax efter att de positiva interim datan presenterats.

Även jag har anmält detta till flertalet myndigheter och jag vet att många inne i discorden har gjort detsamma och att många tillsammans med mig hoppas innerligt att dessa kräk till ansvariga åker dit och det rejält! Jag skulle mer än gärna vilja ha namn på samtliga inblandade..

Kopplingen några gör mellan Synact och vissa andra nämnda bolag här i tråden är bara ren skitsnack. Det räcker
Senast redigerad av buuhuu 2020-11-20 kl. 19:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in