2016-07-09, 17:29
Medlem
SynAct Pharma noteras nu på måndag på Aktietorget.

Mycket intressant där ledningen har gedigen erfarenhet; Styrelseordf fd VD på Orexo och KDEV. Ytterligare en i styrelsen är fd EVP på Medivir o Orexo.

Intervju med vd:
http://nyemissioner.se/nyheter/intervju_med_synact_pharma_som_staar_infoer_en_not ering/551

Presentation från Sedermeradagen, prospekt mm. : http://www.sedermera.se/aktuella-emissioner/synact/

Disclaimer: Undertecknad äger aktier i bolaget.
Citera
2016-07-31, 12:44
Medlem
Kurspressen har avtagit och man kan skönja köpintresse de senaste två veckorna. Bra ingångskurs här vid 5kr IMO.
Citera
2016-08-10, 10:56
Medlem
Ny analys på Redeye: http://www.redeye.se/aktiebloggen/synact-pharma/synact-bevisa-effekt-sen-exit

Citat:
Synact - Bevisa effekt sen exit

Synact Pharma har den tydligaste exit-strategin av alla de noterade biotech- bolagen. I slutet av året går bolaget in i klinik. Effekt ska visas för bolagets unika molekyl. 20018 har vi resultaten. Under tiden kläs bruden och exit i form av försäljning av hela bolaget sker så snabbt som möjligt. Det finns inga alternativa spår eller sätt att forska bort försäljningslikviden. Det ska delas ut till aktieägarna. Marknaden bedömer sannolikheten för framgång till 6,5 %. Det är på tok för lågt. Jag äger aktier och menar att värderingen borde vara ca 4 gånger högre.
Citera
2016-08-23, 08:00
Medlem
Analysen ovan är klockren. Dags att ta fart känns det som
Citera
2017-07-04, 15:48
Medlem
Mycket intressant bolag.

Aktien känns nästan lite bortglömd och det verkar inte pratas speciellt mycket om Synact i biotech-sverige heller. Bolaget ser ut att följa tidsplanen och värderas fortfarande runt introduktionskurs. Ledningen verkar äga omkring 50% av bolaget med nysignade lockup-avtal vilket bör resultera i en begränsad freefloat när investerare väl börjar ta position.

Bolaget är mitt uppe i fas 1 och det känns som att den har aktien kan bli en fin mångdubblare. Hög risk men otroligt erfaren ledning som verkar ha success i bagaget.

Låter lite för bra för att vara sant men jag köpte mer i veckan. Känns som något man ska ha i portföljen.

Ny analys jag hittade på nätet

https://thepharmahub.wordpress.com/2017/06/24/synact-pharma/
Citera
2017-07-18, 18:39
Medlem
Har ägt aktien sen någon vecka efter notering, dubblade innehav vid meddelande om studiestart - trodde att den skulle få ett ryck uppåt, vilket den inte fick.

Är intresserad att höra hur folk tror att aktieutvecklingen kan se ut framöver.

Som jag har förstått så kommer det komma några preliminära resultat efter halva studiens utförande - stiltje i aktiekurs fram tills dess?

Nästa milestone, avslutad och lyckad FAS 1, eventuell uppbyggnad inför studieresultat följt av några 100% upp i fall den är bra och fullständigt ner till 0% om den misslyckas?

Vad är era tankar.
Citera
2017-08-30, 17:04
Medlem
Tror det kan vara bra att kliva in nu. Har själv fyllt på runt 5kr. Bolaget släpper rapport imorgon och enligt VD följer man plan.
Citera
2017-09-01, 18:11
Medlem
Intressant bolag. Men underligt att bara ca 750 pers är ägare, men det är enbart på avanza antar jag.
Citera
2017-09-14, 19:18
Medlem
Börjar ta fart nu!!!!
Citera
2017-12-09, 11:19
Medlem
Lilla Synact pharma tuffar på som det ska.

Deras molekyl AP1189 stimulerar de vita blodkropparna och hjälper kroppen att läka ut inflammationer, man ska alltså inte bota cancer eller något annat hokus pokus.

Synact bör rapportera positiva data från fas-1 studien i Q1. Preliminära resultat från den pågående studien visar att man kan dosera upp till 10x dosen utan några biverkningar.

Samtidigt har bolaget även flera prekliniska studier igång i nya inflammatoriska sjukdomsmodeller. Resultaten från dessa kommer att rapporteras efter årsskiftet.

Synact och AP1189 ska enligt plan vara redo för fas 2 nu till våren i minst två modeller ( psoriasis-artrit och tarminflammation) där man redan har grymt bra data från preklinik. Får man positiv data från pågående studier (MS, Lupus, Ledgångsrematism) kan man starta fas 2 i upp till fem indikationer med samma molekyl.

Målet är att sälja AP1189 till big pharma så snart som möjligt, förhoppningsvis redan till sent 2018.

Värderas nu till omkring 110MKR men borde med ha chans på 250MKR+ redan till våren.

Det här bolaget kan komma att bli 2018's aktieraket!

SynAct har kassa till en indikation (psoriasisartrit) i fas 2 och ledningen har flera gånger påtalat att man tänker försöka sälja bolaget efter fas 2 studien, därför är inte emission aktuellt som det ser ut nu.

Era tankar?

Presentation från 2017
https://www.youtube.com/watch?v=uGpu2JzGjp4&t=
Senast redigerad av dinfantasi 2017-12-09 kl. 12:05.
Citera
2017-12-14, 11:35
Medlem
jckeis avatar
Jag har ägt Synact-aktier sedan starten men det är först nu efter höstens nyheter det har börjat röra på sig lite. Jag håller hårt i mina aktier. Det här är bara början.
Citera
2018-01-12, 12:26
Medlem
Snart kommer de prekliniska resultaten för MS, lupus och ledgångsreumatism. Fas I bör även avslutas i februari-mars. Bara hålla tummarna för att det går vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in