Vill ni ha backup så ta det nu. Både screen och facebook-länk kan försvinna.
----
Jag har ett jävligt stort frågetecken just nu...
Jag satt och läste
(FB) Ibra Kadabra och haussgrupperna och drog in och kollade upp Ibra Kadabra på facebook.
Finner detta:
https://ibb.co/2S01t6K /
https://www.facebook.com/photo?fbid=660235401238270 här ser vi hur Synacts största ägare(?) Mil*d P grattade "Ibra Kadabra" för 18 veckor sedan. För att kunna göra detta måste M och Ibra vara vänner på facebook.
Detta väcker en del frågetecken kring P-familjens relation med Ibra.
Men jag tycker inte att vi ska döma P-familjen. Vi vet inte vad de har för relation med Ibra. Det kan vara så att Ibra hänger runt och deltar mycket i aktie-kretsar likt P, och på så sätt blir man kanske ytligt bekanta. Ibra har väl gjort sig själv till någon slags profil. P behöver inte ha någonting med de kriminella handlingarna att göra.
Men samtidigt läser jag att både Örj*n Berglu*d och Pourn*uri har fått någon slags "emission" av synact... vet inte riktigt vad det innebär. Men Örj*n nämns en hel del och här umgås Örj*n och "Ibra":
https://ibb.co/rb2PjMS
https://www.facebook.com/photo?fbid=650566178871859
Så både P och Ö verkar ha en relation till Ibra.
Någon eller några användare här har hela tiden påstått att det inte finns någon relation mellan dessa människor. Det sägs att det (ungefärligt citat) "inte finns några som helst bevis, ni är bara avis på framgångsrika människor". Men jag finner faktiskt här stora frågetecken.
Det ser ju inte bra ut när Synact råkat ut för kursmanipulation (nedåt senaste veckorna av någon anledning utan att någon egentligen verkar ha säjlt av förutom stopploss och folk som sålt i panik?) samtidigt som det är uppenbart att det finns någon typ av relation mellan Ö/P och Ibra.
Örjan verkar en hellylle typ om man kollar in videointervjuer med honom. Ibra däremot verkar vara en psykopat rakt igenom. Men samtidigt har Örjan också som jag förstår det dragit hem en massa bärplockare från utlandet vilket brukar vara kontroversiellt.
Jag ser det som möjligt att den där "Ibra" kanske bara inte riktigt var den där partnern/kompisen man trott och att det här kan vara ett stort svek för P/Ö och att de inte har någonting med dessa ekobrott (rubriceras som grovt) att göra. Om "Ibra" har någonting med detta att göra så kommer brottet sannolikt att rubriceras grovt precis så som hans andra ekobrott redan gjorts.
Jag fattar inte varför Ö skulle behåva syssla med detta och kan föreställa mig att Ibra skulle kunnat vara jävligt manipulativ och lurat in Ö och ev P i detta och sedan sålt av sina egna för en pytteliten vinst på sina "vänners" bekostnad.
Mil*d har ju gått med öppet namn i discorden och jag tror knappast att Ö/M behöver detta (brott). Men Ibra däremot verkar ju ha starka narcissistiska sjuka drag och har i förtid firat sin 300-miljonersvinst innan årsskiftet i förväg på sin facebook.
Det sägs att M och Ö varit med i övriga scams på många av de "småbolag" som Ibra använt, flera gånger. Om detta stämmer så är det ju väldigt suspekt. Även där finns ju min hypotes om att Ibra kanske drar med sig folk i saker de inte borde gå med på och utan att veta vad Ibra egentligen hållit på med. Men om de varit medvetna medbrottslingar så vore det ju inte konstigt om de hållit på med en massa skit kring Synact också.
Oavsett så är Synact ett bra bolag med stort potential och det är kanske därför man valde att manipulera ner kursvärdet i hopp om att köpa ett starkt bolag med stort potential billigt? Eller tror ni att kursminskningen var på grund av att man cashade ut? Så fort manipulationen upphörde så började aktien stiga igen.
Det allra viktigaste som talar emot att P och Ö har något med själva brotten att göra: Borde inte Ö och P också ha blivit föremål för ekobrottsmyndigheten om de hade något med brotten kring Ibra att göra? Den där I**a verkar ju vara en riktig idiot egentligen med väldigt låg empati och självinsikt (och storhetsvansinning desperation på 300-miljonvinster.. kom igen för fan) som gör det självklart att han förr eller senare skulle göra något desperat och åka fast.
Tycker metod skiljer sig ganska mycket åt också. Varför skulle P trasha kursvärdet när han varit tidigt ute och köpt storbelopp mycket billigt redan? Vad äger han, 30% redan? Varför skulle han göra det, för att köpa mer? Doesn't make sense.
Ibra däremot verkar jävligt primitiv i sina metoder. Han sitter och haussar under egen identitet (visst, pseudonym men ändå under egen identitet) och har vanföreställningar om att nå 300-miljoner innan årsskiftet och firar detta i förväng (får känslan av att han trott att hans brott ska löna sig).
Så frågan är om det verkligen är "Ibra-gänget" som ligger bakom manipulationen och om P och Ö verkligen har något med själva brotten att göra, eller om vi här har att göra med en annan grupp?
Eller vad säger ni?
----
Ett tips till stockcock: tagga ner lite. Även om du trots mångas förvåning och till trollens förargelse har rätt i sak så verkar trollen vara ute efter att förarga dig. Åk inte på det tricket, målet är uppenbart och vi behöver kvar dig här.