2020-11-20, 20:53
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitstugan
Vad gör du för kopplingar mellan synact och detta gäng?

(Annan tråd om Ibra (FB) Ibra Kadabra och haussgrupperna)

Milad P deltar med Örjan i riktade emissioner. Så de är i samma nätverk.
Citera
2020-11-20, 21:12
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xhavi
Tror du Milad P sålt allt eller bara delar? Tror du det är han som har gjort kursmanipulationen senaste tiden? Vad får dig att tro det i så fall? Vilka fler på Discorden tror du är inblandade än Peyman och Milad?

Det har jag ingen aning om. Troligen dessa herrar, som frekvent förekommer i samma investeringssällskap. Nästan uteslutande går man in i bolag med lågt BV. Ofta är dessa storägare, varför det skulle vara enkelt att manipulera kursen och t.ex. lägga spoof-block. Men så klart köpa och sälja till varandra. Flera Pournouris förekommer ju som storägare, så man sitter väl i samma pojkrum och handlar av varandra.

Detta får som sagt FI ta och kolla på. Är man oskyldig och har rent mjöl i påsen ska man absolut inte oroa sig.

Hmm, jag vet inte vad alla dessa personer heter på Discord eller går under för alias. Men lågoddsare att parasit, Lahdo Maradona, AKTIELIVET m.fl. är delaktiga.

Nya pumpen verkar vara Cereno, som har ett riktigt dassigt BV och kursen har gått åt fanders hela året. Har säkert någon värdelös trigger bakom hörnet som man ska saluföra den som nästa raket mot.

Nu lämnar jag detta ämne. Finns på PM om det är något.
Senast redigerad av stockcock 2020-11-20 kl. 21:16.
Citera
2020-11-21, 02:36
Medlem
skitstugans avatar
Vill ni ha backup så ta det nu. Både screen och facebook-länk kan försvinna.
----

Jag har ett jävligt stort frågetecken just nu...

Jag satt och läste (FB) Ibra Kadabra och haussgrupperna och drog in och kollade upp Ibra Kadabra på facebook.

Finner detta: https://ibb.co/2S01t6K / https://www.facebook.com/photo?fbid=660235401238270 här ser vi hur Synacts största ägare(?) Mil*d P grattade "Ibra Kadabra" för 18 veckor sedan. För att kunna göra detta måste M och Ibra vara vänner på facebook.

Detta väcker en del frågetecken kring P-familjens relation med Ibra.

Men jag tycker inte att vi ska döma P-familjen. Vi vet inte vad de har för relation med Ibra. Det kan vara så att Ibra hänger runt och deltar mycket i aktie-kretsar likt P, och på så sätt blir man kanske ytligt bekanta. Ibra har väl gjort sig själv till någon slags profil. P behöver inte ha någonting med de kriminella handlingarna att göra.

Men samtidigt läser jag att både Örj*n Berglu*d och Pourn*uri har fått någon slags "emission" av synact... vet inte riktigt vad det innebär. Men Örj*n nämns en hel del och här umgås Örj*n och "Ibra":
https://ibb.co/rb2PjMS
https://www.facebook.com/photo?fbid=650566178871859

Så både P och Ö verkar ha en relation till Ibra.

Någon eller några användare här har hela tiden påstått att det inte finns någon relation mellan dessa människor. Det sägs att det (ungefärligt citat) "inte finns några som helst bevis, ni är bara avis på framgångsrika människor". Men jag finner faktiskt här stora frågetecken.

Det ser ju inte bra ut när Synact råkat ut för kursmanipulation (nedåt senaste veckorna av någon anledning utan att någon egentligen verkar ha säjlt av förutom stopploss och folk som sålt i panik?) samtidigt som det är uppenbart att det finns någon typ av relation mellan Ö/P och Ibra.

Örjan verkar en hellylle typ om man kollar in videointervjuer med honom. Ibra däremot verkar vara en psykopat rakt igenom. Men samtidigt har Örjan också som jag förstår det dragit hem en massa bärplockare från utlandet vilket brukar vara kontroversiellt.

Jag ser det som möjligt att den där "Ibra" kanske bara inte riktigt var den där partnern/kompisen man trott och att det här kan vara ett stort svek för P/Ö och att de inte har någonting med dessa ekobrott (rubriceras som grovt) att göra. Om "Ibra" har någonting med detta att göra så kommer brottet sannolikt att rubriceras grovt precis så som hans andra ekobrott redan gjorts.

Jag fattar inte varför Ö skulle behåva syssla med detta och kan föreställa mig att Ibra skulle kunnat vara jävligt manipulativ och lurat in Ö och ev P i detta och sedan sålt av sina egna för en pytteliten vinst på sina "vänners" bekostnad.

Mil*d har ju gått med öppet namn i discorden och jag tror knappast att Ö/M behöver detta (brott). Men Ibra däremot verkar ju ha starka narcissistiska sjuka drag och har i förtid firat sin 300-miljonersvinst innan årsskiftet i förväg på sin facebook.

Det sägs att M och Ö varit med i övriga scams på många av de "småbolag" som Ibra använt, flera gånger. Om detta stämmer så är det ju väldigt suspekt. Även där finns ju min hypotes om att Ibra kanske drar med sig folk i saker de inte borde gå med på och utan att veta vad Ibra egentligen hållit på med. Men om de varit medvetna medbrottslingar så vore det ju inte konstigt om de hållit på med en massa skit kring Synact också.

Oavsett så är Synact ett bra bolag med stort potential och det är kanske därför man valde att manipulera ner kursvärdet i hopp om att köpa ett starkt bolag med stort potential billigt? Eller tror ni att kursminskningen var på grund av att man cashade ut? Så fort manipulationen upphörde så började aktien stiga igen.

Det allra viktigaste som talar emot att P och Ö har något med själva brotten att göra: Borde inte Ö och P också ha blivit föremål för ekobrottsmyndigheten om de hade något med brotten kring Ibra att göra? Den där I**a verkar ju vara en riktig idiot egentligen med väldigt låg empati och självinsikt (och storhetsvansinning desperation på 300-miljonvinster.. kom igen för fan) som gör det självklart att han förr eller senare skulle göra något desperat och åka fast.

Tycker metod skiljer sig ganska mycket åt också. Varför skulle P trasha kursvärdet när han varit tidigt ute och köpt storbelopp mycket billigt redan? Vad äger han, 30% redan? Varför skulle han göra det, för att köpa mer? Doesn't make sense.

Ibra däremot verkar jävligt primitiv i sina metoder. Han sitter och haussar under egen identitet (visst, pseudonym men ändå under egen identitet) och har vanföreställningar om att nå 300-miljoner innan årsskiftet och firar detta i förväng (får känslan av att han trott att hans brott ska löna sig).

Så frågan är om det verkligen är "Ibra-gänget" som ligger bakom manipulationen och om P och Ö verkligen har något med själva brotten att göra, eller om vi här har att göra med en annan grupp?

Eller vad säger ni?

----
Ett tips till stockcock: tagga ner lite. Även om du trots mångas förvåning och till trollens förargelse har rätt i sak så verkar trollen vara ute efter att förarga dig. Åk inte på det tricket, målet är uppenbart och vi behöver kvar dig här.
Senast redigerad av skitstugan 2020-11-21 kl. 03:10.
Citera
2020-11-21, 04:00
Medlem
skitstugans avatar
För att dra en egen slutsats om Pournouris inblandning i detta så tror jag inte att de har någonting med ekobrotten att göra. Inget pekar mer på dem än på någon annan.

Pournouri har något venture företag som sysslar med venture investeringar. Ett tretal pournoris, varav en är Aviciis manager Ash (som sysslat med affärer) var med och investerade stort i synact vid nyemission. Detta är väl antagligen via avtal och sådant.

Man har nu bara någon procent kvar och alla pournouri verkar ha sålt och kammat hem vinsten. De köpte för ca 6kr och om de sålde över 30 så är det ändå minst 500% vinst.

Visst har de varit med och "haussat" lite och varit aktiva i discorden, men tror inte att det rör sig om olagliga nivåer.

Ser dock inte varför de skulle vilja trasha värdet, vilket ju var vad attackerna handlade om.

Hur lyckades de sälja av utan att det märks dock och utan att det påverkat kursen för mycket? Undrar av ren nyfikenhet bara. runt 60,000*3 aktier har de behövt sälja av. Kan detta vara det som sänkt kursen? Finns ju andra ägare också, P-gänget är inte de enda som gått från storägare till "småägare".

Av attacken att döma, om det nu inte bero på dump(!) så verkar någon ha velat sänka kursen för att köpa billigt, eller?
Citera
2020-11-21, 04:25
Medlem
skitstugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Milad P deltar med Örjan i riktade emissioner. Så de är i samma nätverk.

Tror inte att de har så mycket med Ibra att göra dock gällande några ekobrott. Skulle inte tro att Ibra varit helt ärlig med P och Ö om sina avsikter isåfall. Det är bevisat att Ibra är bekant (möjligen ytligt) med P och Ö.

Ibra har ju boostat upp sig som någon slags super-star och kan ha kontaktat olika företagare av olika skäl. Men jag ser inget behov hos varken P eller Ö att behöva hålla på med brott. Iallafall inte samma desperata behov som Ibra som både verkar vara en rejäl loser och desperat efter en framgångssaga på samma gång.

P sysslar med venture och investerade i SynActs nyemissoin. Jag vet inte hur det där fungerar dock. Men Ibra investerade nog inte ett skit.

Två olika relationer till SynAct verkar det som.

Jag tvivlar mycket starkt på att Ö eller P (som gör detta professionellt och har ett venturebolag) skulle behöva råd av Ibra. Däremot sägs det att Örjan investerat i alla de bolag som Ibra haussat.. men där kan man tänka sig som sagt att Ibra är en manipulativ jävel som lyckats få sig ett förtroende då han på olaglig väg lyckats "förutspå" kursuppgångar på kort tid.

Men jävligt suspekt den där Örjan om det som skrivs om honom är sant. Men har han verkligen någon relation till SynAct?

Vad gäller P-gänget så får de ju egentligen göra vad fan de vill med sina aktier, helt lagligt, och de var bland de allra första att investera. Nu har de sålt av de mesta dock. Paym*n P sitter kvar med en del dock.
Citera
2020-11-21, 07:13
Medlem
Intressanta inlägg i tråden, blir lättare att läsa när det inte finns en underbyggd aggressiv ton i medlemmars inlägg.

Utblåsningar i dessa aktier sker titt som tätt och med stop loss som verktyg går det att åstadkomma stor skada med få medel och därmed skapa en enorm volatilitet. Efter att ha läst skitstugans inlägg så tror jag inte att det är någon/några storägare i Synact som aktivt dumpar ner kursen och därefter köper upp, de vinner inte något på att urholka förtroendet i aktien som de med stor sannolikhet vill göra vinst i.

Det mest troliga i denna historia är att det finns ett gäng traders som aktivt jobbar i orderböckerna i dels Synact och andra liknande bolag med relativt låg free float samt omsättning och kan utifrån dessa förutsättningar med små medel vända sentimentet till negativt eller positivt, allt utifrån vilken position de intar och vart de vill att aktiekursen skall gå.

Jag har inte haft någon större koll på detta bolag men har blivit intresserad av de inlägg som ni skrivit och därefter läst på. Kan kursrörelserna helt sonika ha med att en del inte tycker att resultaten från studien varit bra och sålt ner aggressivt, samtidigt som en annan hälft tycker att resultaten är bra och köper?

I vilket fall som helst, det är bra att Finansinspektionen granskar handeln i detta bolag som andra liknande inom denna sektor. Börsen har blivit en rejäl lekstuga på sistone och jag tror att traders som agerar på felaktiga sätt skulle må bra av att få rejält höga böter i avskräckande syfte så att vi kan återgå till en mer normaliserad handel på de mindre listorna.

Vi lär få mer information om vad som hänt om/när Finansinspektionen väljer att fullfölja sin utredning.
Citera
2020-11-21, 09:18
Medlem
Citat:
Vill ni ha backup så ta det nu. Både screen och facebook-länk kan försvinna.
----

Jag har ett jävligt stort frågetecken just nu...

Jag satt och läste (FB) Ibra Kadabra och haussgrupperna och drog in och kollade upp Ibra Kadabra på facebook.

Finner detta: https://ibb.co/2S01t6K / https://www.facebook.com/photo?fbid=660235401238270 här ser vi hur Synacts största ägare(?) Mil*d P grattade "Ibra Kadabra" för 18 veckor sedan. För att kunna göra detta måste M och Ibra vara vänner på facebook.

Detta väcker en del frågetecken kring P-familjens relation med Ibra.

Men jag tycker inte att vi ska döma P-familjen. Vi vet inte vad de har för relation med Ibra. Det kan vara så att Ibra hänger runt och deltar mycket i aktie-kretsar likt P, och på så sätt blir man kanske ytligt bekanta. Ibra har väl gjort sig själv till någon slags profil. P behöver inte ha någonting med de kriminella handlingarna att göra.

Men samtidigt läser jag att både Örj*n Berglu*d och Pourn*uri har fått någon slags "emission" av synact... vet inte riktigt vad det innebär. Men Örj*n nämns en hel del och här umgås Örj*n och "Ibra":
https://ibb.co/rb2PjMS
https://www.facebook.com/photo?fbid=650566178871859

Så både P och Ö verkar ha en relation till Ibra.

Någon eller några användare här har hela tiden påstått att det inte finns någon relation mellan dessa människor. Det sägs att det (ungefärligt citat) "inte finns några som helst bevis, ni är bara avis på framgångsrika människor". Men jag finner faktiskt här stora frågetecken.

Det ser ju inte bra ut när Synact råkat ut för kursmanipulation (nedåt senaste veckorna av någon anledning utan att någon egentligen verkar ha säjlt av förutom stopploss och folk som sålt i panik?) samtidigt som det är uppenbart att det finns någon typ av relation mellan Ö/P och Ibra.

Örjan verkar en hellylle typ om man kollar in videointervjuer med honom. Ibra däremot verkar vara en psykopat rakt igenom. Men samtidigt har Örjan också som jag förstår det dragit hem en massa bärplockare från utlandet vilket brukar vara kontroversiellt.

Jag ser det som möjligt att den där "Ibra" kanske bara inte riktigt var den där partnern/kompisen man trott och att det här kan vara ett stort svek för P/Ö och att de inte har någonting med dessa ekobrott (rubriceras som grovt) att göra. Om "Ibra" har någonting med detta att göra så kommer brottet sannolikt att rubriceras grovt precis så som hans andra ekobrott redan gjorts.

Jag fattar inte varför Ö skulle behåva syssla med detta och kan föreställa mig att Ibra skulle kunnat vara jävligt manipulativ och lurat in Ö och ev P i detta och sedan sålt av sina egna för en pytteliten vinst på sina "vänners" bekostnad.

Mil*d har ju gått med öppet namn i discorden och jag tror knappast att Ö/M behöver detta (brott). Men Ibra däremot verkar ju ha starka narcissistiska sjuka drag och har i förtid firat sin 300-miljonersvinst innan årsskiftet i förväg på sin facebook.

Det sägs att M och Ö varit med i övriga scams på många av de "småbolag" som Ibra använt, flera gånger. Om detta stämmer så är det ju väldigt suspekt. Även där finns ju min hypotes om att Ibra kanske drar med sig folk i saker de inte borde gå med på och utan att veta vad Ibra egentligen hållit på med. Men om de varit medvetna medbrottslingar så vore det ju inte konstigt om de hållit på med en massa skit kring Synact också.

Oavsett så är Synact ett bra bolag med stort potential och det är kanske därför man valde att manipulera ner kursvärdet i hopp om att köpa ett starkt bolag med stort potential billigt? Eller tror ni att kursminskningen var på grund av att man cashade ut? Så fort manipulationen upphörde så började aktien stiga igen.

Det allra viktigaste som talar emot att P och Ö har något med själva brotten att göra: Borde inte Ö och P också ha blivit föremål för ekobrottsmyndigheten om de hade något med brotten kring Ibra att göra? Den där I**a verkar ju vara en riktig idiot egentligen med väldigt låg empati och självinsikt (och storhetsvansinning desperation på 300-miljonvinster.. kom igen för fan) som gör det självklart att han förr eller senare skulle göra något desperat och åka fast.

Tycker metod skiljer sig ganska mycket åt också. Varför skulle P trasha kursvärdet när han varit tidigt ute och köpt storbelopp mycket billigt redan? Vad äger han, 30% redan? Varför skulle han göra det, för att köpa mer? Doesn't make sense.

Ibra däremot verkar jävligt primitiv i sina metoder. Han sitter och haussar under egen identitet (visst, pseudonym men ändå under egen identitet) och har vanföreställningar om att nå 300-miljoner innan årsskiftet och firar detta i förväng (får känslan av att han trott att hans brott ska löna sig).

Så frågan är om det verkligen är "Ibra-gänget" som ligger bakom manipulationen och om P och Ö verkligen har något med själva brotten att göra, eller om vi här har att göra med en annan grupp?

Eller vad säger ni?

----
Ett tips till stockcock: tagga ner lite. Även om du trots mångas förvåning och till trollens förargelse har rätt i sak så verkar trollen vara ute efter att förarga dig. Åk inte på det tricket, målet är uppenbart och vi behöver kvar dig här.

Jag har grävt vidare där du har slutat.

Går vi tillbaka i tiden så finner vi att Synact utfört en emission under föregående års sista månader, M är med i denna emission, kan dock inte finna någon information att Ö skall ha deltagit.

Jag har läst igenom Ms inlägg i Synacts Discord men kan inte hitta några inlägg av 'pumpkaraktär'. Ni får gärna hänvisa till sådana om jag mot all förmodan missat något inlägg. M verkar ha varit ägare i Synact sedan sent 2017.

Utifrån det jag läst i Synacts Discord har jag inte hittat några pump och dump schemes och kanalen verkar ändå vara relativt städad sett till annat skit som florerar på Facebook och i jämförelse mot en uppsjö av andra biotechbolags Discords. Det negativa med Synacts Discord är att det tenderar gå hett till när oliktänkande eller troll hoppar in i kanalen.

Nu till personen i fråga, M - jag har i takt med kursens uppgång försökt se om hans sätt att skriva på har ändrats.

Bild 1: https://ibb.co/HN6tTnK
2019-10-23.
Inlägg skrivs två dagar efter att bolaget kommunicerar sin kapitalanskaffning.
(https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2019/10/21/synact-synact-genomfor-riktad-emission-och-fullt-garanterad-foretradesemission-i-syfte-att-oka-det-k ommersiella-vardet-for-ap1189.html)

M deltar i dels den riktade emissionen, i företrädesemissionen samt garanterar en del av företrädesemissionen. M bidrar enligt bilden med både ris och ros till ledningen. Kursen ligger vid detta tillfälle på ca 8,80 kronor.

Bild 2: https://ibb.co/85J3PRx
2020-05-06.
Inlägg skrivs dagen efter att bolaget kommunicerar initiala data från en Phase II study.(https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2020/05/05/synact-synact-presents-initial-data-from-the-first-part-of-the-phase-ii-study-within-ra-and-gives-an -update-on-its-progression.html).
Datan uppfattas vara bra enligt M men han uppmanar samtidigt till lugn och poängterar att datan är blindad och preliminär. Investerare uppmanas att läsa igenom pressmeddelandet och dra egna slutsatser från bolagets kommunikation. Kursen ligger vid detta tillfälle på ca 10,60 kr.

Bild 3: https://ibb.co/vQzjwC4
2020-07-03.
Inlägget som skrivs är inte kopplat till någon specifik händelse eller kommunikation av pressmeddelande.
Kursen ligger vid detta tillfälle på ca 19 kr och bolaget har gjort vissa framsteg i sina projekt om man läser de pressmeddelanden som kommunicerats mellan perioden för bild 2 och 3. Till skillnad från det man brukar se hos pump och dumpare när en aktiekurs ökat och när positivt momentum finns så fortsätter M att mana till lugn och att man inte skall investera mer än vad man har att förlora samt att risker bör kalkyleras.

Bild 4: https://ibb.co/z2J4npb
2020-08-22.
M besvarar en annan medlems inlägg om risk. M uppmanar kanalen att återigen investera det som medlemmarna har att förlora samt utföra sin egna research.
Kursen ligger vid detta tillfälle på ca 33 kr.

Jag kommer att under dagen och veckan som kommer att fortsätta leta inlägg från M. Dessa inlägg är spridda och trots några 100% uppgång från den riktade emissionen ser jag inte att denna individs sätt att skriva har ändrats i takt med att kursen går upp. Jag kan inte se att han uppmanar medlemmarna till köp, snarare anses han av andra medlemmar att vara relativ sparsam på sitt 'haussande'.

Jag har sökt på Ms inblandning i Parans Solar Lightning, SpectrumOne, SpectraCure samt Clemondo Group, samtliga aktier som Ibra Kadabra är inblandad i. Jag kan inte hitta något inlägg i någon aktiegrupp att M skriver om ovanstående bolag.

Det verkar dock som om att Ö genom Jörns Bullmarknad AB har investerat med M i några andra bolag. Jag kan inte se att Ibra Kadabra skrivit om något av dessa bolag. Att Ö och M investerat tillsammans genom riktade emissioner betyder inte att de ingår i samma 'nätverk' - ofta har fondkommissionerna uppdraget att hitta kapital.

Det framgår efter min research att M är raka motsatsen till Ibra Kadabra. Finner ni inlägg i Synacts Discord som motbevisar detta påstående från min sida tar jag mer än gärna en koll på dessa.

I nuläget är Ibra Kadabra som enligt DI artikeln den enda individen som hamnat under lupp hos Ekobrottsmyndigheten för otillbörlig kurspåverkan, det finns inga indikationer på att någon annan också skulle vara det. Enligt ovanstående fakta kanske det heller inte finns någon anledning heller.
Citera
2020-11-21, 09:25
Medlem
Citat:
För att dra en egen slutsats om Pournouris inblandning i detta så tror jag inte att de har någonting med ekobrotten att göra. Inget pekar mer på dem än på någon annan.

Pournouri har något venture företag som sysslar med venture investeringar. Ett tretal pournoris, varav en är Aviciis manager Ash (som sysslat med affärer) var med och investerade stort i synact vid nyemission. Detta är väl antagligen via avtal och sådant.

Man har nu bara någon procent kvar och alla pournouri verkar ha sålt och kammat hem vinsten. De köpte för ca 6kr och om de sålde över 30 så är det ändå minst 500% vinst.

Visst har de varit med och "haussat" lite och varit aktiva i discorden, men tror inte att det rör sig om olagliga nivåer.

Ser dock inte varför de skulle vilja trasha värdet, vilket ju var vad attackerna handlade om.

Hur lyckades de sälja av utan att det märks dock och utan att det påverkat kursen för mycket? Undrar av ren nyfikenhet bara. runt 60,000*3 aktier har de behövt sälja av. Kan detta vara det som sänkt kursen? Finns ju andra ägare också, P-gänget är inte de enda som gått från storägare till "småägare".

Av attacken att döma, om det nu inte bero på dump(!) så verkar någon ha velat sänka kursen för att köpa billigt, eller?

Enligt ditt inlägg och min research verkar M delta i kapitalanskaffningar vilket många andra seriösa investerare också gör. Jag ser inte hur detta skall vara förknippat med något ekobrott.

Rörande volatiliteten i kursen:
Efter en koll på liknande bolag i denna sektor så handlar det med säkerhet om en aktion från olika konstellationer av traders som jag skrev om tidigare. En storägare har inget intresse av att sälja aggressivt och därefter plocka upp samma antal aktier 10-20% billigare, dels urholkar detta aktiens förtroende och investerare blir generellt mer försiktiga då de drar sig från att investera i så volatila bolag samt att det drar till sig blickar från både handelsplats och Finansinspektionen som lämnar vidare ärendet till Ekobrottsmyndigheten ifall det hamnar utanför deras 'jurisdiction'.

Det finns en fråga som jag inte riktigt kan besvara: Vem/vilka handlar på detta äckliga sätt, så öppet och så brutalt utan att vara rädda för att åka fast.. det sker trots allt i ett flertalet bolag som liknar Synact och mönstret går inte att undkomma. Any takes?
Citera
2020-11-21, 09:35
Medlem
Citat:
Tror inte att de har så mycket med Ibra att göra dock gällande några ekobrott. Skulle inte tro att Ibra varit helt ärlig med P och Ö om sina avsikter isåfall. Det är bevisat att Ibra är bekant (möjligen ytligt) med P och Ö.

Ibra har ju boostat upp sig som någon slags super-star och kan ha kontaktat olika företagare av olika skäl. Men jag ser inget behov hos varken P eller Ö att behöva hålla på med brott. Iallafall inte samma desperata behov som Ibra som både verkar vara en rejäl loser och desperat efter en framgångssaga på samma gång.

P sysslar med venture och investerade i SynActs nyemissoin. Jag vet inte hur det där fungerar dock. Men Ibra investerade nog inte ett skit.

Två olika relationer till SynAct verkar det som.

Jag tvivlar mycket starkt på att Ö eller P (som gör detta professionellt och har ett venturebolag) skulle behöva råd av Ibra. Däremot sägs det att Örjan investerat i alla de bolag som Ibra haussat.. men där kan man tänka sig som sagt att Ibra är en manipulativ jävel som lyckats få sig ett förtroende då han på olaglig väg lyckats "förutspå" kursuppgångar på kort tid.

Men jävligt suspekt den där Örjan om det som skrivs om honom är sant. Men har han verkligen någon relation till SynAct?

Vad gäller P-gänget så får de ju egentligen göra vad fan de vill med sina aktier, helt lagligt, och de var bland de allra första att investera. Nu har de sålt av de mesta dock. Paym*n P sitter kvar med en del dock.

Enligt det jag kan utläsa har varken Ibra Kadabra eller Ö något att göra med Synact. När jag gått igenom de olika aktiegrupperna på Facebook har jag inte hittat ett enda inlägg om Synact från Ibra Kadabra. Han brukar i annat fall vara öppen med de bolag som han äger eftersom det är så han får igång kursrörelser. Det skall även tilläggas att Synact som sökterm inte förekommer mer än något annat bolag i dessa Facebook-grupper.

Rörande relationerna mellan Ibra Kadabra, M och Ö så bör de ha lyst igenom starkare om Ibra Kadabra exempelvis skulle ha pumpat Synact vilket han alltså nu inte gjort. Kopplingen med Synact kan således inte göras. I min genomgång av Ms inlägg i Discordchatten hittade jag att han på ett underliggande sätt hånar Ibra att han nu utreds av Ekobrottsmyndigheten, en vän skulle nog inte göra så. Jag utesluter således att Ibra Kadabra pumpar eller tidigare har pumpat Synact, se följande skärmdump: https://ibb.co/hLvPjLQ

I alla bolag så kommer en eller flera storägare att sälja vid någon tidpunkt, det som avgör är om dennes beteende efter försäljning ändras till det negativa och huruvida individen övergår till att skriva nedsättande kommentaren om bolaget i en uppenbar agenda att sänka det - något sådant har vi dock inte sett här.

skitstugan - jag ser fram emot fortsatt dialog och tar gärna input från dig på de inlägg som jag skrivit. Jag har säkert missat något, upplys mig gärna om så är fallet.
Senast redigerad av KN198 2020-11-21 kl. 09:39.
Citera
2020-11-21, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Alla vägar bär till impontenta fettot Örjan och hans Bullfittor. Milad och hans gäng är ju länkade direkt till lingonplockaren. Alla verkar sitta i en rejäl tacksamhets skuld till han och den lilla Thai horan som tror han är Gordon Gecko har ju intagit platsen som Örjans lilla stjärtgosse och har som heltidsjobb att hetsa upp kurserna samtidigt som han själv inte kan äga en enda aktie på grund alla skulder hos Kronofogden. Säkert skyldig Örjan pengar och får evighetsbetala påhittade skulder genom att sätta igång diverse slutna grupper på olika forum.. Jag tror att det är kört för dom alla nu. De har varit övervakade länge och EBM kommer inte backa en enda millimeter till slut. Det är sannolikt uppbyggt som ett pyramidspel omkring alla inblandade i detta där den som tjänar mest på det i slutändan ÄR Örjan.

SynAct, Parans, Celmondo, Spectrumone med flera bolag är pumpmaffians verk. Kikar man på historiken i bolagen så ser man exakt vad som händer när Örjan och hans blattegäng kliver in i bolagen. Det blir pump utan dess like, oftast har Örjan kommit in via en Riktad emission och sen börjar det ofattbara. Bolag som inte är större än en korvkiosk i omsättning och affärside börjar få börsvärden på 4-500 miljoner eller mer.

Jag har länge förvånats över vissa aktier. Men då andra sidan, vad är aktiehandel för ett för spel? De som vinner är den som redan har mycket pengar, och de småsparare som har trängre ekonomi gör mycket små kapitalvinster. Där är det up and coming bolagen som kan ge småspararna en chans att också få göra vinster.

Men klart att man inte ska manipulera kurser.
Citera
2020-11-21, 11:39
Medlem
stockcocks avatar
Nu får vissa ta och ge sig. Nivån är pinsamt låg. Bara för att man inte spammar, uttrycker grov hausse eller uppmanar någon att köpa, så innebär det inte per automatik att man inte är med i pumpen. Man kan mycket väl ha flera alternativa konton man i stället skriver från, s.k. alter egos.

Man kan även vara delaktig i att manipulera kursen upp & ner, på diverse sätt.

Till skitstugan, bra gräv haha. Detta styrker ju mer och mer det jag hela tiden varit inne på. Är det inte lite lustigt att dessa två är vänner? Vilken seriös aktieinvesterare är vän med Ibra?

Dramatiken tätnar, vännen.

https://ibb.co/2S01t6K
Senast redigerad av stockcock 2020-11-21 kl. 11:44.
Citera
2020-11-21, 12:06
Medlem
-Mystics avatar
Finns det några bevis på att dessa storägare har mer insyn i bolaget än oss andra? Utan dom bevisen så kan vi väl inte säga mycket, att sälja ut delar av sitt innehav är inte olagligt. Jag hade själv nog sålt ut delar av innehavet om jag hade legat i Synact sedan 2017. Det är ytterst olagligt om bolaget ger insynsinformation till folk som inte är reggade som insynspersoner, har ni sådana bevis/misstankar så ta det direkt till FI/EMB.

Misstankar om marknadsmanipulation kvarstår dock, speciellt det som hände i Torsdags, tydligen är FI inkopplade och dom har betydligt mer insyn än oss. Det är bara att vänta och se ifall dom kommer fram till något, och vem/vilka som är ansvariga.

Återigen, vart är alla pumpinlägg? Visst skrivs det mycket i discorden/placera, men det är precis samma i alla småbolag på Svenska börsen. Personligen så tycker jag att kvalitén på Synacts placera/discord är betydligt högre än många andra bolag (t ex Kancera).

Synacs Facebook grupp är betydligt mer sansad än Kancera, Parans etc.
Senast redigerad av -Mystic 2020-11-21 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in