2020-11-18, 21:47
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag kan sympatisera med din vilja att få alla att känna sig hemma i trådarna men det är Laidback som erbjuds om man vill ha trådar med mysfaktor. Flashback är först och främst ett diskussionsforum och som sådant existerar nu två trådar där man utan specifik frågeställning kan avhandla covid-19 dels ur medicinsk/vetenskaplig synpunkt och dels ut ur ett samhällspolitiskt perspektiv.

Lägg till det hundratals trådar som avhandlar covid-19 utifrån mer eller mindre specifika frågeställningar.

Så, det finns gott om trådar om man vill diskutera covid-19, men vill man prata av sig eller ha mysfaktor i tråden då är det Laidback som erbjuds.

Nu handlar det inte bara om att alla ska känna sig hemma. Utan att ingen (förutom kanske något undantag) gillar hur tråden är nu. 18 ”stammisar” , vilket kanske är medparten av ”stammisarna” har skrivit här och uttryckt sin frustration av att ni klyvt tråden (resterande har kanske inte hittat hit). Ingen har skrivit att de tycker att de fungerar. Ni har stängt av för ohörsamhet en hel rad av skribenter som frikvent besöker tråden, tre av dessa har ni stängt av för 6 månader.

Begrundar ni detta?

Trådämnet ger bärning till en bred debatt och således borde kunna finnas en samlingstråd för covid-19 även i medicin och hälsa. Ja, jag förstår att ni tycker tråden blivit ohanterlig, men eran lösning fungerar inte.

Jag vill om cetera ett inlägg jag tycker beskriver detta klockrent. Jag hoppas du har läst det. Jag vill höra era kommentarer.
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
jag har inte hunnit sätta mig in i vad tusan som hänt med coronaforumet under medicin och hälsa senaste veckorna, bara funderat på varför diskussionerna blivit så ointressanta, speciellt i den stora tråden.. den är ju helt dödad. men nu fick jag svaret här varför det blivit så.

jävligt synd när moderatorerna ska förstöra intressanta diskussioner och gå emot vad forumets medlemmar tycker är en bra diskussion och ett bra sätt att diskutera på.

det har helt klart blivit sämre.
2020-11-18, 22:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Nu handlar det inte bara om att alla ska känna sig hemma. Utan att ingen (förutom kanske något undantag) gillar hur tråden är nu. 18 ”stammisar” , vilket kanske är medparten av ”stammisarna” har skrivit här och uttryckt sin frustration av att ni klyvt tråden (resterande har kanske inte hittat hit). Ingen har skrivit att de tycker att de fungerar. Ni har stängt av för ohörsamhet en hel rad av skribenter som frikvent besöker tråden, tre av dessa har ni stängt av för 6 månader.

Begrundar ni detta?

Trådämnet ger bärning till en bred debatt och således borde kunna finnas en samlingstråd för covid-19 även i medicin och hälsa. Ja, jag förstår att ni tycker tråden blivit ohanterlig, men eran lösning fungerar inte.

Jag vill om cetera ett inlägg jag tycker beskriver detta klockrent. Jag hoppas du har läst det. Jag vill höra era kommentarer.
Oavsett vad vi skulle valt för lösning skulle inte alla ha blivit nöjda.

Den lösning vi valde går i linje med hur forumet är uppdelat. Det efterfrågades breda trådar där man kunde få diskutera mer fritt. Nu finns två breda trådar, en placerade i politikdelen med inriktning politik/myndigheter/samhälle (FB) Den samhällspolitiska utvecklingen i pandemins skugga och en placerad i Medicin och Hälsa med inrikting medicin/vetenskap: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19).

Det finns vidare ett tydligt moderatormeddelande och följer man det blir man vare sig varnad eller avstängd för ohörsamhet.
2020-11-18, 22:03
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Jag kan sympatisera med din vilja att få alla att känna sig hemma i trådarna men det är Laidback som erbjuds om man vill ha trådar med mysfaktor.

Det handlar inte bara om dom som känner sig hemlösa. Det handlar även om ursprungsproblemet i den här tråden, nämligen att vetenskaps-debattörerna vill få bort icke-vetenskapliga inlägg från sin avdelning. Ifall det inte erbjuds någon lämplig plats att uttrycka starka känslor, så kommer dessa känslo-yttringar att leta sig in i medicin-sektionens tråd. Då får inte vetenskaps-debattörerna sitt önskemål uppfyllt.

Problemet med oönskade inlägg i medicin-sektionens tråd kan förvisso lösas med att moderatorerna svingar ännu hårdare med piskan. Men den metoden är smärtsam för oönskade skribenter, och besvärlig för moderatorerna.

Citat:
Flashback är först och främst ett diskussionsforum och som sådant existerar nu två trådar där man utan specifik frågeställning kan avhandla covid-19 dels ur medicinsk/vetenskaplig synpunkt och dels ut ur ett samhällspolitiskt perspektiv.

Jag har äntligen fått mitt önskemål uppfyllt, i form av den nya tråden i politik-sektionen. Jag hoppas att den nya tråden får mer liv, och kan ta över mycket av dom diskussioner som har förts i medicin-sektionen.

Citat:
Lägg till det hundratals trådar som avhandlar covid-19 utifrån mer eller mindre specifika frågeställningar.

Så, det finns gott om trådar om man vill diskutera covid-19, men vill man prata av sig eller ha mysfaktor i tråden då är det Laidback som erbjuds.

Har ni övervägt alternativen seriöst? Det har varit bristande respons från moderatorerna här i tråden. Har ni begrundat "aw"s fina förslag?

Citat:

Får jag fråga moderatorerna om bakgrunden till alla dessa avstängningar, i synnerhet dom långvariga? Hur många av varningarna har sin upprinnelse i Corona-tråden? Hur många av varningarna gäller för "off-topic"? Hur många av varningarna har delats ut efter 6:e november?
2020-11-18, 22:19
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det handlar inte bara om dom som känner sig hemlösa. Det handlar även om ursprungsproblemet i den här tråden, nämligen att vetenskaps-debattörerna vill få bort icke-vetenskapliga inlägg från sin avdelning. Ifall det inte erbjuds någon lämplig plats att uttrycka starka känslor, så kommer dessa känslo-yttringar att leta sig in i medicin-sektionens tråd. Då får inte vetenskaps-debattörerna sitt önskemål uppfyllt.
Det finns hundratals trådar att uttrycka sina känslor med om man håller sig till ämnet, jag förstår ärligt talat inte varför det måste göras i en specifik tråd som är placerad i ett specifikt delforum som ska avhandla medicin och hälsa?
Citat:
Har ni övervägt alternativen seriöst? Det har varit bristande respons från moderatorerna här i tråden. Har ni begrundat "aw"s fina förslag?
Det finns underforum i tre forumdelar men utöver dessa finns spridda trådar om covid i så gott som alla forumdelar inklusive Droger, Mat och Livsstil. Så, jag ser inte aw:s lösning som möjlig då listan av underforum med bara några få trådar i varje skulle bli väldigt lång.
Citat:
Får jag fråga moderatorerna om bakgrunden till alla dessa avstängningar, i synnerhet dom långvariga? Hur många av varningarna har sin upprinnelse i Corona-tråden? Hur många av varningarna gäller för "off-topic"? Hur många av varningarna har delats ut efter 6:e november?
Är man bekymrad över avstängningar kan man ta upp det i den här forumdelen (FB) Avstängningar och bannlysningar: feedback eller vända sig direkt till någon av admins och be dem granska avstängningen (de hittas längst ned här: https://www.flashback.org/moderatorer
Senast redigerad av Tinuviel 2020-11-18 kl. 22:23.
2020-11-18, 22:33
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Det finns hundratals trådar att uttrycka sina känslor med om man håller sig till ämnet, jag förstår ärligt talat inte varför det måste göras i en specifik tråd som är placerad i ett specifikt delforum som ska avhandla medicin och hälsa?

Meningen var ju tvärtom, att det inte ska göras i medicin-sektionen.

Förhoppningsvis så hittar fler medlemmar till politik-sektionens tråd, och uttrycker sina åsikter där. Då skulle det bli mer liv där.

Citat:
Det finns underforum i tre forumdelar men utöver dessa finns spridda trådar om covid i så gott som alla forumdelar inklusive Droger, Mat och Livsstil. Så, jag ser inte aw:s lösning som möjlig då listan av underforum med bara några få trådar i varje skulle bli väldigt lång.

Nu hänger jag inte med i ditt resonemang. Förslaget byggde på att ha 3 underforum:

Citat:
Ursprungligen postat av aw
Man skulle ju kunna ha:

Olyckor och katastrofer >
---Coronapandemin >
------Allmän diskussion och politik
------Medicin och vetenskap
------Alternativa teorier/konspiration

Och rakt av göra om de nuvarande tre forumen till dessa tre, och flytta megatråden till allmän diskussion.

Hur skulle det kunna leda till en lång lista underforum med bara några få trådar?

Citat:
Är man bekymrad över avstängningar kan man ta upp det i den här forumdelen (FB) Avstängningar och bannlysningar: feedback eller vända sig direkt till någon av våra admins och be dem granska avstängningen (de hittas längst ned här: https://www.flashback.org/moderatorer

Jag trodde den sektionen enbart gällde för specifika avstängningar, inte frågor som rör bakgrunden till ett flertal avstängningar.
2020-11-19, 21:17
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Oavsett vad vi skulle valt för lösning skulle inte alla ha blivit nöjda.

Den lösning vi valde går i linje med hur forumet är uppdelat. Det efterfrågades breda trådar där man kunde få diskutera mer fritt. Nu finns två breda trådar, en placerade i politikdelen med inriktning politik/myndigheter/samhälle (FB) Den samhällspolitiska utvecklingen i pandemins skugga och en placerad i Medicin och Hälsa med inrikting medicin/vetenskap: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19).

Det finns vidare ett tydligt moderatormeddelande och följer man det blir man vare sig varnad eller avstängd för ohörsamhet.
Tog mig en titt på tråden i dag. Den var alltid så full med kunskap. Nu måste man bläddra för att ens hitta en länk. Efter flera sidor hittade jag då äntligen en länk till en artikel. Glad i hågen för att ha fått denna klickade jag på den. Men artikeln var från den 27 oktober!
För skulle man gjort bort sig om man länkade en så gammal artikel. Och diskussionen, var inte aktuell utan handlade om att det var besvärligt att använda munskydd!! Ni har verkligen lyckats sänka nivån på tråden. Den är inte ens läsvärd längre.

När dessa stammisar som fyllde tråden med så mycket kunskap skriver här en efter om att ni håller på att förstöra tråden, så lyssnar ni inte. Vad skulle ni då överhuvud taget lyss på?

Hade det inte varit så jäkla sorgligt hade det bara varit komiskt.
2020-11-20, 12:13
Medlem
Citat:
Tog mig en titt på tråden i dag. Den var alltid så full med kunskap. Nu måste man bläddra för att ens hitta en länk. Efter flera sidor hittade jag då äntligen en länk till en artikel. Glad i hågen för att ha fått denna klickade jag på den. Men artikeln var från den 27 oktober!
För skulle man gjort bort sig om man länkade en så gammal artikel. Och diskussionen, var inte aktuell utan handlade om att det var besvärligt att använda munskydd!! Ni har verkligen lyckats sänka nivån på tråden. Den är inte ens läsvärd längre.

När dessa stammisar som fyllde tråden med så mycket kunskap skriver här en efter om att ni håller på att förstöra tråden, så lyssnar ni inte. Vad skulle ni då överhuvud taget lyss på?

Hade det inte varit så jäkla sorgligt hade det bara varit komiskt.

Det stämmer, standarden har sjunkit kraftigt på tråden den senaste tiden tyvärr. Det är mer trams och offtopic än det är relevant innehåll. Majoriteten av skräpet postas dock av ett fåtal individer och av de som matar trollen, så det borde vara lätt att åtgärda genom att kväsa problemet vid källan. Att åtminstone försöka hålla en högre ambitionsnivå i Vetenskap/Medicin än i laid-back borde vara en självklarhet. Man skall inte behöva scrolla sida up och sida ner av oneliners/chat i en seriös forumtråd.
2020-11-20, 19:18
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det stämmer, standarden har sjunkit kraftigt på tråden den senaste tiden tyvärr. Det är mer trams och offtopic än det är relevant innehåll. Majoriteten av skräpet postas dock av ett fåtal individer och av de som matar trollen, så det borde vara lätt att åtgärda genom att kväsa problemet vid källan. Att åtminstone försöka hålla en högre ambitionsnivå i Vetenskap/Medicin än i laid-back borde vara en självklarhet. Man skall inte behöva scrolla sida up och sida ner av oneliners/chat i en seriös forumtråd.
Jag har rensat lite chats och trams från framför allt nattetid, men rapportera så fort ni ser något så blir det lättare att hålla rent. Vissa perioder är det kanske inte någon moderator som hinner läsa varenda sida...
2020-12-01, 20:12
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Den stora tråden om covid-19. Vad är det för någon tråd?

”Ett nytt virus med ursprung i Wuhan skapar oro i världen. Vad vet vi om detta? Finns många länkarna på nätet, men ingen än så länge på svenska. Exempel: ” Detta är den inledande texten. Tillsammans med länkar.

Tråden var alltså tänkt att vara en plats där man delade information om covid-19. Placeringen är korrekt, det är där man placerar trådar om sjukdomar och sjukdomar som kan utveckla sig till pandemier. Liknande trådar har inga extra regler, inlägg är ok så länge de inte är trams och håller sig till ämnet.
Ingen stans i den inledande texten står det att tråden ska vara en plats för vetenskapliga diskussioner om covid-19. Således hör inte sådana dit, lika lite som politiska diskussioner. Men nu har man valt att inte tillåta informations delande angående pandemin, just det som var meningen med tråden. Utan istället bara tillåta en form av diskussion och debatt. Jag accepterade, de vetenskapliga debatterna, liksom jag accepterade de politiska bara för att jag ville ha detta informations delande som är kärnan i tråden.
Är det inte dags nu att låta tråden få vara det den var tänkt till, en plats där man kan dela information om pandemin? Ta bort reglerna som inskränker på informations delandet och vill ni vara konsekventa kasta även ut de som enbart vill föra vetenskapliga debatter. Eller låt tråden vara brusig och stor. För min del är det ok med debatter så länge man är konsekvent, men delandet av information angående pandemin måste få vara fri!

Varsågod najas sätt igång och idiotförklara mig så att du slipper svara på frågor.

Citat:
Så många som möjligt belåtna? Jag räknar det till 15 ”stammisar” som uttryckt sitt missnöje med förändringarna och hitintills har inte en enda sagt sig vara positiv till dem. Om du menar allvar med att du vill göra så många som möjligt belåtna, visa det då och ta bort dessa regler som ingen gillar!

Här är några exempel.
(FB) Har moderatorerna gett upp Coronatråden?

Ja, vi vet ju alla att man inte får jämföra Sverige med sina grannländer nu under pandemin. Men tydligen gäller det vist trådar här på Flashback också! Man får inte jämföra covid-19 tråden med svininfluensatråden t.ex. Ändå ligger de bägge i medicin och hälsa. Den ena tråden får man diskutera alla aspekter av pandemi och den andra får man det inte.

1:e december och du har fortfarande inte fått något svar från den ignoranta, partiska och ytterst olämpliga moderatorn Mr Woods. Mr Woods ignorans säger ganska mycket om vad som pågår när Flashbacks moderatorer utan någon kontakt med verkligheten och respekt för medlemmarnas önskemål bestämt att egenmäktigt censurera Corona-tråden.

Ett stort tack till användaren Virvelbagg som i inlägg efter inlägg dragit ner byxorna på Mr Woods och Flashbacks moderatorer. Denna tråd har utvecklas till en bisarr humortråd där Mr Woods och moderatorerna som håller Mr Woods bakom ryggen, spyr ut absurda bortförklaringar till att censurera det fria samtalet och informationsflödet i corona-tråden.

TS var mycket tydlig: ”Ett nytt virus med ursprung i Wuhan skapar oro i världen. Vad vet vi om detta? Finns många länkarna på nätet, men ingen än så länge på svenska."

Därefter har Mr Woods och moderatorerna hittat på egna regler för att strypa informationen och den fria debatten i corona-tråden. Så lämpligt att Flashback stryper det fria ordet i tråden just precis när det visar sig att Regeringen och Folkhälsomyndighetens strategi var någon helt annan än vad som kommunicerats till svenska folket och att tusentals svenskar dött på grund av lögnerna och missförhållandena kring strategin.

Lögnerna och desinformation har spridits ofiltrerat i svensk MSM. Corona-tråden var en fri och oberoende informationskälla för tusentals svenskar som behövde uppdatera sig om vad som händer under pandemin tills Flashbacks moderatorer tappade kompassen och stolt erkände att "yttrandefrihet på riktigt" bara var en kuliss. Inte en enda moderator i denna tråd har visat civilkurage, lyssnat på vad medlemmarna säger och ställt sig upp för det fria ordet.
Senast redigerad av GaretheGOLFERbale 2020-12-01 kl. 20:26.
2020-12-01, 20:25
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
1:e december och du har fortfarande inte fått något svar från den ignoranta, partiska och ytterst olämpliga moderatorn Mr Woods. Mr Woods ignorans säger ganska mycket om vad som pågår när Flashbacks moderatorer utan någon kontakt med verkligheten och respekt för medlemmarnas önskemål bestämt att egenmäktigt censurera Corona-tråden.

Ett stort tack till användaren Virvelbagg som i inlägg efter inlägg dragit ner byxorna på Mr Woods och Flashbacks moderatorer. Denna tråd har utvecklas till en bisarr humortråd där Mr Woods och moderatorerna som håller Mr Woods bakom ryggen, spyr ut absurda bortförklaringar till att censurera det fria samtalet och informationsflödet i corona-tråden.

TS var mycket tydlig: ”Ett nytt virus med ursprung i Wuhan skapar oro i världen. Vad vet vi om detta? Finns många länkarna på nätet, men ingen än så länge på svenska."

Därefter har Mr Woods och moderatorerna hittat på egna regler för att strypa informationen och den fria debatten i corona-tråden. Så lämpligt att Flashback stryper det fria ordet i tråden just precis när det visar sig att Regeringen och Folkhälsomyndighetens strategi var någon helt annan än vad som kommunicerats till svenska folket och att tusentals svenskar dött på grund av lögnerna och missförhållandena kring strategin.

Lögnerna och desinformation har spridits ofiltrerat i svensk MSN. Corona-tråden var en fri och oberoende informationskälla för tusentals svenskar som behövde uppdatera sig om vad som händer under pandemin tills Flashbacks moderatorer tappade kompassen och stolt erkände att "yttrandefrihet på riktigt" bara var en kuliss. Inte en enda moderator i denna tråd har visat civilkurage, lyssnat på vad medlemmarna säger och ställt sig upp för det fria ordet.

Nix, du har nog bara tyvärr grovt missförstått vad "yttrandefrihet på riktigt" innebär. Enkelt uttryckt innebär det att att alla får diskutera vad fan dom vill så länge det görs på rätt ställe. Forumet är extremt frikostigt vad gäller åsikter (alla får framföras) men väldigt hårt när det gäller form (de ska framföras på rätt ställe, dvs i rätt trådar och delforum). Därför har vi ett antal avdelningar för ämnesområden, som samlar mer specificerade delforum för mer avgränsade ämnesområden, och som sista nivå specifika trådar som handlar om ett visst ämne. Så varsågod att diskutera lögnerna och desinformationen om vad det vara månde. Gör det bara i rätt tråd i rätt delforum.

Vissa, lite mer grumligt lysande stjärnor, får gärna för sig att "yttrandefrihet på riktigt" innebar att de får posta vad som faller dem in lite här och där. Det får de alltså inte. Yttrandefrihet på riktigt innebär således INTE att ett tiotal tjommar ska sitta i en tråd och diskutera allt möjligt om Corona, som exempel. Dessa 10-15 personer ska alltså inte förstöra tråden för de som vill diskutera de medicinska aspekterna av Corona. En del verkar obegripligt nog tro att en trådstarts definition av ämnet gäller helt oberoende av i vilket delforum den är placerad. Så är givetvis inte fallet, vilket bör inses lätt.

Det har tagit lång tid för vissa här att förstå det, men jag trodde det hade gått fram vid det här laget, men tydligen inte.
2020-12-01, 22:08
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Yttrandefrihet på riktigt innebär således INTE att ett tiotal tjommar ska sitta i en tråd och diskutera allt möjligt om Corona, som exempel. Dessa 10-15 personer ska alltså inte förstöra tråden för de som vill diskutera de medicinska aspekterna av Corona.

Det är inte 10 skribenter som skrivit här och fördömt förändringarna. Det är 18 st av ”stammisarna”, det är de som är tråden. De är de flesta av dem, de få som inte har skrivit, har säkert bara inte brytt sig om det eller inte hittat hit. Ingen har sagt sig gilla förändringarna. Så det du skriver är inte sant. Jag vet inte varför du skriver så, ni har förstört tråden för dess användare, säg det rakryggat och göm det inte i lögner. Ni har makten att förstöra tråden, ni har brukat den utan en tanke på skribenterna. Hade ni brytt er om oss hade ni lyssnat på oss. Alla är missnöjda nu ingen är nöjd.

Men ännu har du inte svarat på den frågan jag så många gånger ställt dig. Om dessa förändringar ens är legitima.

Citat:
Tråden handlar om Corona ur medicinska aspekter eller ur hälsorelaterade aspekter. Detta är alltså oavsett vad du tycker är viktigt vad gäller Corona. Du får gärna anse det vara en "huvudtråd", eller vad du nu kallar det, det påverkar inte ämnet för tråden som är begränsat till medicin/hälsorelaterad diskussion kring Corona. Det spelar alltså ingen roll om du tycker att något är jätteintressant och viktigt för pandemin, är det inte medicin/hälso-relaterat ska det inte postas i tråden i Medicin & hälsa, utan i någon av de andra trådarna.
Handlar verkligen tråden om Corona ur medicinska aspekter eller ur hälsorelaterade aspekter? För så tyder inte jag trådstarten. Jag tyder det som om det var en informationstråd TS önskade.

Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Ett nytt virus med ursprung i Wuhan skapar oro i världen. Vad vet vi om detta? Finns många länkarna på nätet, men ingen än så länge på svenska. Exempel:

https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna1117911
https://www.straitstimes.com/asia/east-asia/wuhan-virus-claims-second-victim-in-china
https://www.sciencealert.com/japan-reports-case-of-mystery-virus-behind-china-outbreak/amp

Du har ju så vänligt påpekat för mig att det är ok med politik om det har bäring på trådämnet.
Citat:
Det är ok med politik om det har bäring på trådämnet, som jag skrivit till dig ett antal gånger.

Så nej, så jag kan inte ens se hur dessa förändringar är legitima.
Senast redigerad av virvelbagg 2020-12-01 kl. 22:10.
2020-12-01, 23:14
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Handlar verkligen tråden om Corona ur medicinska aspekter eller ur hälsorelaterade aspekter? För så tyder inte jag trådstarten. Jag tyder det som om det var en informationstråd TS önskade.

Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale

Det spelar ingen roll hur tydlig trådstartaren är med sin avsikt - den står inte över de gränser för diskussionen som forumdelens topic sätter. Det finns folk som startar trådar i t ex Juridik där de vill diskutera hur dum de tycker att en lag är. Men det hör enligt forumdefinitionen INTE till juridik, utan till rättspolitik och ska därför diskuteras i Politik Inrikes. Avdelningarna under Vetenskap&Humaniora håller i genomsnitt en högre klass än många andra delar av forumet och det är vi många som uppskattar. Där om nånstans vill man inte ha en allmän snacktråd.

Detta sagt så håller jag med om att det finns problem runt var/hur alla aspekter av pandemin ska diskuteras. Det rör sig om en stor, unik händelse där medicin, politik, allmänna värderingar och våra allmänna känslor kring att leva i en kris (som vissa dessutom tror är överdriven/påhittad) flyter ihop och ofta inte kan särskiljas från varandra. Utifrån det perspektivet hade kanske det bästa beslutet av Flashback varit att nånstans i mars/april lyfta upp allt rörande pandemin till ett eget delforum på översta nivån. Det hade sen kunnat delas in i dels mer strikta underkategorier för t ex trådar om medicinska/hälsomässiga aspekter och dels en eller flera kategorier där lite mer "vildvuxna och tvärsgående diskussionsteman hade kunnat tillåtas. Jag tror t.o.m. att FB hade kunnat tjäna på det, då fler besökare hade kunnat lockas in. Nu är det väl för sent, de flesta hoppas nog bara att eländet ska ta slut eller komma under hyggligt kontroll åtminstone och har tappat lusten att både följa med i nyheter och debattera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in