Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Och vad gör man om man har ett behov av att diskutera något när det inte finns en passande tråd? Man startar en tråd, och finns det ingen som diskuterar med dig där så är det tråkigt för dig, har hänt mig någon gång, bad luck, men jag försökte inte vända upp och ner på forumets fundament bara för det.
Jag har redan svarat på din fråga, men jag gör det igen. I många fall då man vill svara i en diskussion som håller på att glida iväg från trådens ämne, så skulle det svar man vill ge, utgöra en dålig start på en ny tråd. Däremot kan mitt svar utgöra en bra del i en befintlig tråd. Resultatet av ditt förslag, skulle bli att forumet översvämmas av värdelösa trådar.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Man kan inte tvinga till sig läsare och motdebattörer.
Självklart. Men i det här fallet, så finns det uppenbarligen många som vill delta i diskussionen. Problemet är att mycket av Corona-diskussionen har hamnat på en plats där den inte hör hemma.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Medicin och vetenskap har ungefär lika lite i politik att göra som tvärtom anser jag, finns knappast någon anledning att flytta problemet från vetenskap och medicin till politik, vad vinner vi på det?
Vi har hört det nu, att en del användare vill föra över den politiska diskussionen till politik, och ni har också fått (bra)förslag på hur ni kan göra. Till exempel citera de inlägg i den aktuella tråden som ni vill diskutera i politik och fortsätta diskutera i politik.
Jag har tillämpat den metoden sedan länge. Problemet är det som jag redan har nämnt, att hitta en passande tråd där diskussionen kan fortsätta.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Om jag får gissa, så är du angelägen om att få med dig precis alla politiska inlägg i den aktuella tråden och lägga dem i en politiktråd, och att det är här skon klämmer?
Det skulle vara alldeles strålande ifall det hade gått att genomföra. Både vetenskaps-debattörerna och politik-debattörerna skulle bli nöjda. Men det skulle krävas ett jättearbete att separera politiska inlägg från vetenskapliga inlägg, i en tråd med 400 000 inlägg. Dessutom har "Tinuviel" förklarat att det kanske inte är en så bra idé:
Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Nej, jag tror som sagt inte på att flytta inlägg. Det fungerar sällan att "lura" användare. De gånger jag varit med om att bryta ut inlägg för att skapa nya trådar har dessa ofta självdött. Än högre är risken om man medvetet skapar en tråd där det inte finns någon tydlig TS och en grupp inbördes spretiga inlägg skapar grund för en ny tråd.
Jag litar på Tinuviels omdöme, och ger upp tanken på att få inlägg överförda till den nya tråden.