Citat:
Ursprungligen postat av
VincentDerwydd
Använder man uttryck som "värdfolk" och snackar om att vissa etniska grupper ska föda mindre barn kan man gott vevas på. Förutsätter (eller vill åtminstone kunna göra det) att alla som vill göra nån sorts karriär inom demokratin inte vill befatta sig med sånt obvious fascistsnack.

E ju bra synd att det bara är Haveristerna som orkar gå igenom såna här relativt uppburna rasistfascisters högar med sörja. E ju liksom inte första gången Malcom goes Hitler, direkt.
Men det behövs ju adekvata begrepp som beskriver situationen där en eller flera etniska minoriteter i hög grad lever på bidrag från skattepengar från främst majoritetsbefolkningen. Parasiter är såklart ett laddat ord (värdfolk tycker jag verkar okontroversiellt. Men fine, vi säger att det också är rasismfascism).
Vilka ord tycker du då man bör använda för att beskriva ett sådant förhållande?
Nu vill jag säga att jag inte är ett större fan av M&Ms människosyn men då främst för att de verkar tycka att människor är till för statens behov istället för tvärt om.
Med det sagt tycker jag det är herr henko som framstår som töntigast i det här twitterbråket. Just eftersom han under lång tid bjäbbat mot Malcolm som inte ens bevärdigar honom med att svara, det får honom att verka desperat och Malcolm coolare än han förtjänar.
Angående poddavsnittet tycker jag det var väldigt platt eftersom de inte gav sig in i någon egentlig polemik i varför M&M skulle ha fel i sak eller hade några egna konkreta idéer och förslag. Jag tänkte att goda liberaler som får spel när invandrarkids ska bussas till deras barns skola vore något de annars skulle hugga på.