2020-11-14, 10:41
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Translobbyn
Gruppen snarare fylld av vita cismän som inte vill veta av sina priviliegier. Skillnaderna mot svärjevänner är pyttesmå.

Henrik skrev i fredags att kvinnor inte har snopp.

Chockerande avslöjande av Henrik, eller menar du att kvinnor har snopp?
Citera
2020-11-14, 13:24
Medlem
Kvillebacken1s avatar
"journalisten Ingrid Carlqvist har väl för fan inte skrivit något vettigt sedan hon var på Aftonbladet och skrev om sperma i ansiktet"

Citera
2020-11-14, 13:44
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
"journalisten Ingrid Carlqvist har väl för fan inte skrivit något vettigt sedan hon var på Aftonbladet och skrev om sperma i ansiktet"

För att vara rättvis så skrev hon även för Villaliv. Där skrev hon säkerligen om hur man sprutar in silikon för att vindtäta.
Citera
2020-11-15, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polis-elin
Kostar det 1 euro per avsnitt om man blir patreon? Brukar man inte betala månadsvis?

Mvh aldrig varit patreon men lite nyfiken på deras material där. Är det värt?

Nä. Jag var det ett tag och lyssnade igenom lite. Ångrade mig snabbt och avslutade.
Citera
2020-11-17, 12:26
Medlem
Negerollons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Nä. Jag var det ett tag och lyssnade igenom lite. Ångrade mig snabbt och avslutade.

Synd, då går du miste om gnäll som detta:

Citat:
I avsnitt 93 pratar vi lite om horungeriet i att betala en euro per avsnitt och sätta en maxgräns på en euro per månad. Jag tänkte förtydliga vad som menas.

På första bilden här ovan ser ni Patreons guesstimate på hur mycket vi kommer att tjäna på våra tre nästkommande avsnitt. Man kan fråga sig hur fan de kommit fram till detta, då vi inte har och aldrig har haft 3180 patrons, men OK. Man kan också fråga sig varför de visar detta i dollar när jag har ändrat valutan vi tar betalt i till euro, men OK. Jag hatar den här plattformen av hela min kropp och själ.

Som ni ser har vi KRAFTIGA diminishing returns ju fler avsnitt vi släpper per månad. Jag har inte orkat djupintervjua Henrik och Sanna om hur de känner, men personligen finns det en direkt korrelation mellan mitt intresse för att spela in avsnitt och hur mycket pengar vi får in på det avsnittet. Detta då det kan ta vedervärdigt lång tid att förbereda ett avsnitt.

Sagan om LejonYxa och JeanneDark/Alfatiken tog drygt 10 timmar totalt att förbereda. Först gå igenom 127 debila PM, välja ut de bästa, renskriva analfabeternas dåliga svenska så att det skulle gå att läsa upp utan att få hjärnblödning, spåra upp och gå igenom arkiverade versioner av LejonYxas ruttna blogg, och så vidare. Dessutom inspelning och genomlyssning innan publicering på det. Eftersom det var Patreon-exklusivt tog vi inte betalt för det, däremot ska ju klipparen ha betalt oavsett.

På andra bilden har ni en breakdown för oktober månad. Över 20 % av våra inkomster brinner upp i kostnader för att hantera betalningar och avgift för att använda den här ruttna plattformen. När pengarna kommer in ska klipparen få betalt, 2.500 + moms per avsnitt. Dessutom knullar Patreon oss på den ingående moms de tar av er om ni inte angett att ni bor på Malta. De har något listigt upplägg där de betalar in det till skatteverket via ett bulvanföretag baserat inom EU, och så är vi någon slags underleverantör till dem. Det betyder att vi inte har någon ingående moms att kvitta utgående moms mot, så momsen för att betala klippare, revisor och avgifter för en triljard ytterligare jävla plattformar dras också från våra inkomster. Av de pengar som återstår går drygt hälften till staten i arbetsgivaravgifter och skatt.

För att undvika missförstånd; jag tjurar inte över att varken betala underleverantörer eller staten. Jag försöker bara på ett pedagogiskt vis förklara för er som till skillnad från mig kanske inte är EnTrEpReNöReR att även om blahablaha per avsnitt kan te sig som supermycket pengar, så tillfaller inte allt detta guld mig, Henrik och Sanna. Staten är den som tjänar absolut mest på den här podden. Jag är inte ens upprörd.

Som jag nämner i avsnittet går pengarna inte heller rakt in på knark-och-horor-kontot. Dels har vi en massa folk som gör olika saker för oss och hjälper oss på olika vis, dem vill vi kunna betala för den tid de lägger. Vi köper också en del saker för att höja kvaliteten på det vi gör. Senast var det webkameror så att våra streams inte ska se ut som total skit. Vi kommer också innan årets slut troligtvis ha kostnader för resa och logi för ett än så länge SUPERHEMLIGT projekt.

I alla fall, jag har full förståelse för att ingen utom Cissi Wallin är gjord av pengar. Det är anledningen till att vi sedan start gett full tillgång till allt på Patreon för en dollar/euro per avsnitt. Har du satt en maxgräns per månad för att du inte har råd med mer har du min välsignelse att fortsätta med det. Har du däremot en pledge på en dollar/euro per avsnitt och en gräns på en dollar/euro per månad bara för att du är en snål jävla horunge hoppas jag att du dör snarast, gärna i svåra plågor. Då är det fan bättre att du slutar vara Patreon och warezar avsnitten, så jag slipper bli förbannad av att se hur jävla ovärt det är att göra avsnitt mot slutet av månaden.
Citera
2020-11-17, 16:43
Medlem
GrodanBollsSkjortas avatar
Nu håller Henko på och vevar mot Allard på twitter. Avsnitt på gång
Citera
2020-11-17, 18:53
Medlem
Använder man uttryck som "värdfolk" och snackar om att vissa etniska grupper ska föda mindre barn kan man gott vevas på. Förutsätter (eller vill åtminstone kunna göra det) att alla som vill göra nån sorts karriär inom demokratin inte vill befatta sig med sånt obvious fascistsnack. E ju bra synd att det bara är Haveristerna som orkar gå igenom såna här relativt uppburna rasistfascisters högar med sörja. E ju liksom inte första gången Malcom goes Hitler, direkt.
Citera
2020-11-17, 22:02
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentDerwydd
Använder man uttryck som "värdfolk" och snackar om att vissa etniska grupper ska föda mindre barn kan man gott vevas på. Förutsätter (eller vill åtminstone kunna göra det) att alla som vill göra nån sorts karriär inom demokratin inte vill befatta sig med sånt obvious fascistsnack. E ju bra synd att det bara är Haveristerna som orkar gå igenom såna här relativt uppburna rasistfascisters högar med sörja. E ju liksom inte första gången Malcom goes Hitler, direkt.

Men det behövs ju adekvata begrepp som beskriver situationen där en eller flera etniska minoriteter i hög grad lever på bidrag från skattepengar från främst majoritetsbefolkningen. Parasiter är såklart ett laddat ord (värdfolk tycker jag verkar okontroversiellt. Men fine, vi säger att det också är rasismfascism).
Vilka ord tycker du då man bör använda för att beskriva ett sådant förhållande?

Nu vill jag säga att jag inte är ett större fan av M&Ms människosyn men då främst för att de verkar tycka att människor är till för statens behov istället för tvärt om.

Med det sagt tycker jag det är herr henko som framstår som töntigast i det här twitterbråket. Just eftersom han under lång tid bjäbbat mot Malcolm som inte ens bevärdigar honom med att svara, det får honom att verka desperat och Malcolm coolare än han förtjänar.

Angående poddavsnittet tycker jag det var väldigt platt eftersom de inte gav sig in i någon egentlig polemik i varför M&M skulle ha fel i sak eller hade några egna konkreta idéer och förslag. Jag tänkte att goda liberaler som får spel när invandrarkids ska bussas till deras barns skola vore något de annars skulle hugga på.
Citera
2020-11-17, 22:04
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Jag har märkt att Sanna är väldigt vänster.
Citera
2020-11-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Jag har märkt att Sanna är väldigt vänster.

Är hon? När har de pratat ekonomisk politik i podden?
Citera
2020-11-21, 04:24
Medlem
Spritnotas avatar
Två personer har frågat om jag varit med i podden - naturligtvis har jag inte.

Men jag tycker vi alla ser om Kekus video igen, från den 19 augusti, om peddos på Wordfeud med över 57k views vara de flesta i hans publik är under 18 år (14) och vi hyllar hjältarna som uppmärksammade detta först av alla! Hurra!

https://youtu.be/LyzhXJntDys
Citera
2020-11-21, 04:54
Medlem
Spritnotas avatar
Då Keku gjorde sin video 19 augusti och har nått den utsatta målgruppen på 57 000 ungdomar som inte lyssnar på Haveristerna fick han väl cred?! Oj nej Keku är ju höger, glöm det, försvinn från jag folk som älskar staten har patent på.

Hur låter detta horungar? Busungar?

Hahaha ni såklart gjotde en djuplodanďe fick 3 guys fällda. Jättebra. Men varför var inte med första vändan? 14 aug gick och ni fick ni samma idé som honom, men tog denna tiden? Bara det tog just er 2 h få snukiga svar?

Hörde ni fick många nya followers pga detta. Ja boomers gotta follow boomers.
Senast redigerad av Spritnota 2020-11-21 kl. 04:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in