2020-11-16, 17:20
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag matchade med de få "för unga" snyggon jag högrade så jag syntes för dem. Mig spelar det egentligen inte någon större roll om någon ligger på min önskade lägre gräns eller några år därunder. Är man och snuddar vid lägre gräns så kan jag gilla det bättre än någon som är i önskad ålder och däröver. Det beror på vad jag vill att kontakten ska leda till.

Ja. Det är något med algoritmerna. Fo sho. Och jag antar att Tinder har listat ut att jag i större utsträckning gillade yngre män och därför försökte locka med sådana.

Vete tusan. Men Tinder är ju ett vinstdrivande bolag mån om att behålla kunder/användare (även om vi inte betalar för oss) så det är givet att de försöker behålla användare så länge de kan. Inte sant? Hade du och jag mestadels högrat gamlingar så hade populära sådana visats för att hålla oss kvar. Men så var inte fallet eftersom vårt Tinder-beteende visar att vi föredrar yngre?

Jag vill fan inte att ett företag ska outa mig (för mig själv) om att jag innerst inne är en snuskgubbe!
Citera
2020-11-16, 17:37
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Tack, då vet jag att jag troligen syntes för dem med. Hyste egentligen inga större illusioner över att de skulle högerswipa mig ändå.

Jag har som sagt försökt att förstå Tinders algoritmer och vem som visas för vem. Förstår fortfarande inte. När dessa yngre stiliga män kom upp och jag svepte höger (absolut inte på alla) så blev det omedelbar match. Det betyder ju att de redan hade sett mig trots att de inte fanns i mitt önskade åldersspann. Skumt.

Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag vill fan inte att ett företag ska outa mig (för mig själv) om att jag innerst inne är en snuskgubbe!

Jag vet redan att jag är tantsjuk.
Citera
2020-11-16, 17:38
Medlem
Paatiences avatar
Är det lägre aktivitet på Tinder nu under corona eller? Har inte haft det på ett tag, men känns meningslöst att skaffa det igen nu under pandemin.
Citera
2020-11-16, 17:53
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Det fetade.

Det många kvinnor jag hör säga om Tinder är att "det är bara idioter på Tinder". Det kanske är ett smalt urval av kvinnor jag pratat med om det, men ändå.

Men hur agerar kvinnor på Tinder, anpassar de sig själva och försöker att agera på ett annat sätt för att undvika dessa så kallade "idioter"? Jag upplever inte det. Varför skulle kvinnor plötsligt vara mer ändringsbenägna bara för att deras förutsättningar skulle ändras? Det är väl enklare att ändra sitt eget beteende istället för att klaga på det andra könet och hoppas att de ändrar sig.

Visst, många män klagar på hur det funkar, (jag med säkerligen, men jag tycker också att det är intressant att analysera kring fenomenet,) men min bild är att de som inte är nöjda med utfallet av männen i någon mån anpassar sig, eller så lämnar de appen (vilket också är ett sätt att anpassa sig).

Jag vill förtydliga, att jag inte menar att det är vissa mäns fel, men tänker att det kan spela en viss roll i hur utfallet blir. Att det ena ger det andra, och som enskild individ kan man rannsaka sig själv och se om och hur man bidrar till att det blir uppskruvat.

Jag väljer att inte vara på Tinder, då jag dels inte söker någon relation, och att jag inte har ett sånt utseende som "säljer in sig" (läs ser inte så bra ut kanske) så Tinder vore helt fel arena för min del.
Jag väljer annan plattform för att söka sex, där mina möjligheter är bättre än på Tinder, och där jag upplever att man har en chans trots mediokert utseende, då tempot inte kan skruvas upp på samma sätt där, då ansiktsbilder är ovanliga, och jag upplever att många söker på annat än bara utseende.

Det gäller nog både män och kvinnor på Tinder, att "som man ropar får man svar", men med en app som spelar på ytlighet så kan man nog inte förvänta sig så väldigt eftertänksamma individer, av något kön. Men det är min personliga uppfattning, från det jag läser här, så jag kan vara ute och cykla totalt.
Men visst är det intressant att försöka förstå, och se om och vad man kan göra för att ändra på "spelets regler".
Citera
2020-11-16, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag har som sagt försökt att förstå Tinders algoritmer och vem som visas för vem. Förstår fortfarande inte. När dessa yngre stiliga män kom upp och jag svepte höger (absolut inte på alla) så blev det omedelbar match. Det betyder ju att de redan hade sett mig trots att de inte fanns i mitt önskade åldersspann. Skumt.

Jag vet redan att jag är tantsjuk.
Haha, hur är definitionen på att vara tantsjuk?

(Jag hade ändå inställt på en sådan nivå så att jag inte fick upp någon yngre än enligt the creepy rule, men håller med föregående att det är rätt jävligt att Tinder inte kan rätta sig efter åldersinställningarna.)
Citera
2020-11-16, 18:34
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Haha, hur är definitionen på att vara tantsjuk?

(Jag hade ändå inställt på en sådan nivå så att jag inte fick upp någon yngre än enligt the creepy rule, men håller med föregående att det är rätt jävligt att Tinder inte kan rätta sig efter åldersinställningarna.)

Jag hade min lägsta ålder inställd på min ålder/2+7. Det var faktiskt inte uttänkt efter the creepy rule. Det var en kompis som påpekade det. Jag tror att jag funderade på när jag själv kände mig vuxen på riktigt, med på banan och levde ett vuxenliv. Och så tog jag den åldern som lägsta ålder. Men jag fick alltså upp män yngre än så. Som tydligen redan hade sett mig eftersom det blev en omedelbar match.

Jag vet inte riktigt om det finns någon allmängiltig definition av att vara tantsjuk. Men i mitt fall handlar det om jag ibland är liiiite för intresserad av yngre män som ser pigga, friska och glada ut. Män som är så pass mycket yngre att en seriös relation inte är fundera på eftersom vi är på olika platser i livet. Det är inte något som kom till uttryck bara på Tinder. Det händer även IRL.

Det beror lite på vad man är ute efter antar jag. Vill man bara ha lite sällskap och kul så är åldern inte så där jätteviktig. Då är det roligare att träffa någon okomplicerad typ som vill och orkar ha kul.

Det finns för all del en charm även med äldre män, då pratar jag 10 år äldre än jag själv, men de är lite tröttare, bekvämare och mer märkta av livet.
Citera
2020-11-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag vill förtydliga, att jag inte menar att det är vissa mäns fel, men tänker att det kan spela en viss roll i hur utfallet blir. Att det ena ger det andra, och som enskild individ kan man rannsaka sig själv och se om och hur man bidrar till att det blir uppskruvat.

Jag väljer att inte vara på Tinder, då jag dels inte söker någon relation, och att jag inte har ett sånt utseende som "säljer in sig" (läs ser inte så bra ut kanske) så Tinder vore helt fel arena för min del.
Jag väljer annan plattform för att söka sex, där mina möjligheter är bättre än på Tinder, och där jag upplever att man har en chans trots mediokert utseende, då tempot inte kan skruvas upp på samma sätt där, då ansiktsbilder är ovanliga, och jag upplever att många söker på annat än bara utseende.

Det gäller nog både män och kvinnor på Tinder, att "som man ropar får man svar", men med en app som spelar på ytlighet så kan man nog inte förvänta sig så väldigt eftertänksamma individer, av något kön. Men det är min personliga uppfattning, från det jag läser här, så jag kan vara ute och cykla totalt.
Men visst är det intressant att försöka förstå, och se om och vad man kan göra för att ändra på "spelets regler".
Typ det fetade:
Okej. Såhär tänker jag ett scenario om männen skulle rannsaka sig själva och bara swipa höger på de som bara ligger på deras egen nivå eller högre.

Alla killar börjar svepa höger bara på de som är exempelvis 1 och högre om de är en 1, bara på 2 och högre om de är en 2 etc ända upp till att 10 bara swipar höger på 10.

Skulle då kvinnor börja swipa över tid på de som är på samma nivå om de är 6 eller 5 eller 4 eller 3 eller 2 eller 1? Nej, jag tror inte det. Då skulle vi bara istället få ett toppskikt som matchar med varandra och 60-70% som inte skulle matcha alls och försvinna från appen.

Men visst, jag kanske har helt fel om kvinnors benägenhet till att ändra sin selektivitet av partner/sexpartner om förutsättningarna skulle ändras. Det hade onekligen varit ett mycket intressant experiment.
Citera
2020-11-16, 18:52
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Typ det fetade:
Okej. Såhär tänker jag ett scenario om männen skulle rannsaka sig själva och bara swipa höger på de som bara ligger på deras egen nivå eller högre.

Alla killar börjar svepa höger bara på de som är exempelvis 1 och högre om de är en 1, bara på 2 och högre om de är en 2 etc ända upp till att 10 bara swipar höger på 10.

Skulle då kvinnor börja swipa över tid på de som är på samma nivå om de är 6 eller 5 eller 4 eller 3 eller 2 eller 1? Nej, jag tror inte det. Då skulle vi bara istället få ett toppskikt som matchar med varandra och 60-70% som inte skulle matcha alls och försvinna från appen.

Men visst, jag kanske har helt fel om kvinnors benägenhet till att ändra sin selektivitet av partner/sexpartner om förutsättningarna skulle ändras. Det hade onekligen varit ett mycket intressant experiment.

Svårt att veta, men jag menar att ALLA bör rannsaka sig själva och se om dom själva kan förändra något till det bättre, inte bara män såklart, alla som är på appen.
Men detta skulle kräva självkännedom, och har man det redan, så är man troligen inte en del av problemet, så blir lite moment 22.
Men så himla tragiskt, att en app som skulle förenkla/förbättre dejting, i själva verket verkar ha fått båda könen att bli mera missnöjda med varandra till stor del...

Hur skulle det vara möjligt att få så många som möjligt att hitta det dom önskar, utan att välja någon man inte alls känner för, för det vill nog ingen?

Skulle det bli någon skillnad, om det bara fick sökas seriöst på en app, och bara ligg på en annan? Hur nu det skulle kunna kontrolleras, men hypotetiskt?
Utgår från mig själv nu, och jag tror ju inte att jag är eftertraktad för annat än sex från yngre män, då jag är på en sida enbart för sexsök. Jag vet alltså varför en man tar kontakt med mig, jag behöver inte undra vad han vill, eller luras att tro att han vill mera än han vill, det är raka rör helt enkelt.

Kan det ändra på utvecklingen, då många kvinnor sannolikt skulle få färre matchningar om alla söker seriöst på en app och inte blandar ihop seriöst med ligg? Eller är jag ute och cyklar i höstmörkret
Citera
2020-11-16, 18:59
Medlem
empoisonnes avatar
Det finns dock många som kan hantera Tinder och ta det för det är (ytligt, snabbt och suggestivt) utan att för den skull bli missnöjda med sig själva, andra, dejtingscenen, världen och livet. För många är det ett kul tidsfördriv där man kommer i kontakt med folk man annars inte skulle ha träffat.
Citera
2020-11-16, 19:21
Medlem
Citat:
Svårt att veta, men jag menar att ALLA bör rannsaka sig själva och se om dom själva kan förändra något till det bättre, inte bara män såklart, alla som är på appen.
Men detta skulle kräva självkännedom, och har man det redan, så är man troligen inte en del av problemet, så blir lite moment 22.
Men så himla tragiskt, att en app som skulle förenkla/förbättre dejting, i själva verket verkar ha fått båda könen att bli mera missnöjda med varandra till stor del...

Hur skulle det vara möjligt att få så många som möjligt att hitta det dom önskar, utan att välja någon man inte alls känner för, för det vill nog ingen?

Skulle det bli någon skillnad, om det bara fick sökas seriöst på en app, och bara ligg på en annan? Hur nu det skulle kunna kontrolleras, men hypotetiskt?
Utgår från mig själv nu, och jag tror ju inte att jag är eftertraktad för annat än sex från yngre män, då jag är på en sida enbart för sexsök. Jag vet alltså varför en man tar kontakt med mig, jag behöver inte undra vad han vill, eller luras att tro att han vill mera än han vill, det är raka rör helt enkelt.

Kan det ändra på utvecklingen, då många kvinnor sannolikt skulle få färre matchningar om alla söker seriöst på en app och inte blandar ihop seriöst med ligg? Eller är jag ute och cyklar i höstmörkret
Haha, tror inte att du är ute och cyklar. Min gissning är att det skulle ha gett kvinnor ett trevligare samtalsklimat i chatten. Det vore givetvis en stor vinst.

Dock tror jag att det knappast skulle maximera den totala nyttan för männen som kollektiv. Kvinnor skulle väl fortfarande sikta in sig på top 30%-ish, på båda hållen.
Citera
2020-11-16, 19:28
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Haha, tror inte att du är ute och cyklar. Min gissning är att det skulle ha gett kvinnor ett trevligare samtalsklimat i chatten. Det vore givetvis en stor vinst.

Dock tror jag att det knappast skulle maximera den totala nyttan för männen som kollektiv. Kvinnor skulle väl fortfarande sikta in sig på top 30%-ish, på båda hållen.

Okej.

Men vad skulle krävas för att den totala nyttan för män som kollektiv skulle bli till det bättre?
Eller det kanske inte är möjligt då det är som det är nu?
Citera
2020-11-16, 20:03
Medlem
Citat:
Okej.

Men vad skulle krävas för att den totala nyttan för män som kollektiv skulle bli till det bättre?
Eller det kanske inte är möjligt då det är som det är nu?
Är det inte uppenbart vad jag försökt formulera?

Kvinnor bör söka efter män som ligger på deras egen nivå (också). Alla kvinnor kan inte jaga efter topp 10-20%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in