Citat:
Ursprungligen postat av
MycketOintressant8
Typ det fetade:
Okej. Såhär tänker jag ett scenario om männen skulle rannsaka sig själva och bara swipa höger på de som bara ligger på deras egen nivå eller högre.
Alla killar börjar svepa höger bara på de som är exempelvis 1 och högre om de är en 1, bara på 2 och högre om de är en 2 etc ända upp till att 10 bara swipar höger på 10.
Skulle då kvinnor börja swipa över tid på de som är på samma nivå om de är 6 eller 5 eller 4 eller 3 eller 2 eller 1? Nej, jag tror inte det. Då skulle vi bara istället få ett toppskikt som matchar med varandra och 60-70% som inte skulle matcha alls och försvinna från appen.
Men visst, jag kanske har helt fel om kvinnors benägenhet till att ändra sin selektivitet av partner/sexpartner om förutsättningarna skulle ändras. Det hade onekligen varit ett mycket intressant experiment.
Svårt att veta, men jag menar att ALLA bör rannsaka sig själva och se om dom själva kan förändra något till det bättre, inte bara män såklart, alla som är på appen.
Men detta skulle kräva självkännedom, och har man det redan, så är man troligen inte en del av problemet, så blir lite moment 22.
Men så himla tragiskt, att en app som skulle förenkla/förbättre dejting, i själva verket verkar ha fått båda könen att bli mera missnöjda med varandra till stor del...
Hur skulle det vara möjligt att få så många som möjligt att hitta det dom önskar, utan att välja någon man inte alls känner för, för det vill nog ingen?
Skulle det bli någon skillnad, om det bara fick sökas seriöst på en app, och bara ligg på en annan? Hur nu det skulle kunna kontrolleras, men hypotetiskt?
Utgår från mig själv nu, och jag tror ju inte att jag är eftertraktad för annat än sex från yngre män, då jag är på en sida enbart för sexsök. Jag vet alltså varför en man tar kontakt med mig, jag behöver inte undra vad han vill, eller luras att tro att han vill mera än han vill, det är raka rör helt enkelt.
Kan det ändra på utvecklingen, då många kvinnor sannolikt skulle få färre matchningar om alla söker seriöst på en app och inte blandar ihop seriöst med ligg? Eller är jag ute och cyklar i höstmörkret