Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-14, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Vad menar du? Det var väl ändå MrBrax Tinder-upplevelser som var underlag för diskussionen.

Får han bara svar av 1/10 så handlar ju knappast att den 1/10 sedan inte svarar efter ett par meddelanden om att han inte har några chatt-skills. Hans profil var ju inte tillräckligt intressant för dem heller. De fick bara för sig att svara några gånger. Fattar du inte det?

Nu var ämnet att ta det vidare från en chatt till en dejt. Självklart handlar det om chattskills, att du inte förstår det säger ju en hel del om din sociala kompetens. Det känns som att du har intalat dig själv det, p.g.a. samma situation händer dig, med tanke på bristande social kompetens.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Majoriteten av tjejer har ju svintråkiga svenssonprofiler också, fullt med friluft, klättring, resor, och vindrickande. Inte en chans att alla håller på med sånt, det är bara en fasad för att se cool ut på internet.

Det enda i den listan jag gör är att resa på semestern, men inte fan är det ett intresse? Vad ska man annars skriva i profilen om man sitter hemma på dagarna och underhåller sig själv?

Nu projicerar du dina misslyckanden på tjejerna och det är verkligen inte attraktivt.

Man up. Skriv något roligt i bion, inte vad du gillar att göra. Alla har en fasad på tinder, det är en del av spelet.
Citera
2021-01-14, 13:58
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Nu projicerar du dina misslyckanden på tjejerna och det är verkligen inte attraktivt.

Man up. Skriv något roligt i bion, inte vad du gillar att göra. Alla har en fasad på tinder, det är en del av spelet.

Vad tycker tjejer är roligt då? Har prövat skriva citat och lite slumpade grejer, till och med haft vänner som skrivit. Inte hjälpt ett dugg.
Citera
2021-01-14, 14:01
Medlem
Citat:
Nu var ämnet att ta det vidare från en chatt till en dejt. Självklart handlar det om chattskills, att du inte förstår det säger ju en hel del om din sociala kompetens. Det känns som att du har intalat dig själv det, p.g.a. samma situation händer dig, med tanke på bristande social kompetens.
Det var ju du som drog slutsatsen från MrBraxs situation att det skulle vara hans chatt-skills som var problemet och gjorde att han inte lyckades få det till dejt.

Jag poängterade att ditt påstående var irrelevant och att det inte alls beror på hans chatt-skills att han inte kommer till dejt, utan att tjejerna inte varit tillräckligt attraherade av hans profil från första början, trots att de matchat.

Vad har det hela med mig att göra? Givetvis behöver chatten gå bra för att det ska leda till dejt, no shit, men det är ju inte där MrBraxs utmaning ligger.
Citera
2021-01-14, 14:02
Medlem
Citat:
Vad tycker tjejer är roligt då? Har prövat skriva citat och lite slumpade grejer, till och med haft vänner som skrivit. Inte hjälpt ett dugg.

Beror ju på vilken målgrupp du har. Jag kan inte avslöja min p.g.a. outning. Men jag kan säga att det är en omskrivning på "netflix and chill?".
Citera
2021-01-14, 14:04
Medlem
Citat:
Det var ju du som drog slutsatsen från MrBraxs situation att det skulle vara hans chatt-skills som var problemet och gjorde att han inte lyckades få det till dejt.

Jag poängterade att ditt påstående var irrelevant och att det inte alls beror på hans chatt-skills att han inte kommer till dejt, utan att tjejerna inte varit tillräckligt attraherade av hans profil från första början, trots att de matchat.

Vad har det hela med mig att göra? Givetvis behöver chatten gå bra för att det ska leda till dejt, no shit, men det är ju inte där MrBraxs utmaning ligger.

Haha, nä hans profil är uppenbarligen urusel men man får väl jobba med det man har? Om någon har svarat och det sedan dör ut har det absolut ingenting med bilderna att göra. Jeez, även om han fixar bilderna är det ju fortfarande jävligt svårt att stämma träff om man inte kan skriva.

Gå och lägg dig, du har ju inte koll på någonting.
Citera
2021-01-14, 14:09
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Beror ju på vilken målgrupp du har. Jag kan inte avslöja min p.g.a. outning. Men jag kan säga att det är en omskrivning på "netflix and chill?".

Ålder tänker du eller? 20-30.

Är inte "netflix and chill" riktigt övergjort vid det här laget?
Citera
2021-01-14, 14:10
Medlem
Citat:
Ålder tänker du eller? 20-30.

Är inte "netflix and chill" riktigt övergjort vid det här laget?

Jodå, det är därför jag har gjort en omskrivning. Där skapas humorn.
Citera
2021-01-14, 14:12
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Jodå, det är därför jag har gjort en omskrivning. Där skapas humorn.

Det är väl just där det fallerar för mig, kan ingenting om dejtingkultur och dens humor, bara memes och shitposting. Är väl inte så attraktivt.
Citera
2021-01-14, 14:13
Medlem
Citat:
Haha, nä hans profil är uppenbarligen urusel men man får väl jobba med det man har? Om någon har svarat och det sedan dör ut har det absolut ingenting med bilderna att göra. Jeez, även om han fixar bilderna är det ju fortfarande jävligt svårt att stämma träff om man inte kan skriva.

Gå och lägg dig, du har ju inte koll på någonting.
Vad vet du om hans chatt-skills? Oerhört märkligt att du inte förstår att responsen från tjejerna i chatten till väldigt stor beror på hur intresserade de var av profilen från början och inte vad som specifikt skrivs i chatten.

Jobba med det man har? Det är väl ett bättre tips att ta nya bilder och testa vilka som är bra eller inte på något annat forum och sedan starta om kontot?
Citera
2021-01-14, 14:13
Medlem
Citat:
Det är väl just där det fallerar för mig, kan ingenting om dejtingkultur och dens humor, bara memes och shitposting. Är väl inte så attraktivt.

Jodå, tjejer älskar trötta memes. Du får börja jobba med att skicka mer gifs helt enkelt.

Jag har skickat pm till dig förresten ang. bio.
Citera
2021-01-14, 14:16
Medlem
Citat:
Vad vet du om hans chatt-skills? Oerhört märkligt att du inte förstår att responsen från tjejerna i chatten till väldigt stor beror på hur intresserade de var av profilen från början och inte vad som specifikt skrivs i chatten.

Jobba med det man har? Det är väl ett bättre tips att ta nya bilder och testa vilka som är bra eller inte på något annat forum och sedan starta om kontot?

Håll käften bara, orkar du ens med din egna idioti? Likear du någon du inte hade kunnat tänka dig att träffa? Jeez...
Citera
2021-01-14, 14:18
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Jodå, tjejer älskar trötta memes. Du får börja jobba med att skicka mer gifs helt enkelt.

Jag har skickat pm till dig förresten ang. bio.

Att chatta kan jag lära mig när det väl kommer, behöver ju bara nog många att träna med. Memes i profilen verkar inte gå hem för mig iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in