Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-10, 23:57
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Funderar på att se om serien i widescreen. Någon som gjort det? Någon skillnad?
Tror jag sett serien 6 gånger varav hälften i 4:3 SD och hälften i 16:9 HD. Den stora skillnaden är ju att det är HD så bättre bild. Gillar att den känns lite "rå och old school" i 4:3 men bättre bild i 16:9. Så stor skillnad blir det ju inte. Föredrar nog 16:9.

Citat:
Ursprungligen postat av Weakest-soul
"Don't matter who did what to who at this point. Fact is, we went to war and now there ain't no goin' back. I mean, shit, it's what war is, you know? Once you in it, you in it. If it's a lie, then we fight on that lie. But we gotta fight."

Älskar det där citatet... Tall man!!
Riktigt bra citat. Det ansyftar och är en liten pik på när W Bush gick in i Irak.

Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag ogillade också säsong 2 men den växte på mig.
Det är definitivt för att man blir så fast i karaktärerna från säsong 1 och därmed besviken när dom förpassas till periferin. Hade säsong 2 kommit sist eller näst sist hade den varit mer älskad.
Jag tycker säsong 2 är bästa säsongen i en serie någonsin. Har nog skrivit detta innan men skriver igen: när jag såg serien första gången tänkte jag "va fan jag vill tillbaka till ghettot" När jag såg om serien andra gången insåg jag dess storhet. Detta verkar vara väldigt vanligt och är flera i tråden som verkar tycka samma sak. Men tyvärr i det stora hela så verkar ju folk glömma bort de karaktärerna en del om man kollar runt på exempelvis youtube så verkar folk glömt hur bra de karaktärerna är. Frank är ju en grymt bra karaktär med några riktigt bra citat. Exempelvis " You know what the problem is Brucie? We used to make shit in this country, build shit. Now we just put our hand in the next guys pocket"

Tror inte det är en slump med "the greek" då historien om Sobotkas är en grekisk tragedi.
Citera
2020-11-11, 00:04
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Jo men det var väl inte så han jobbade i serien typ spelade mormon knackade på dörrar och körde överraskning-pang!
Alla visste ju vem han var och att han va i stan och hur han såg ut. Ha hade tom.nån jävla butler med sig!
Brother Mouzone är muslim. Märks extra tydligt av att han bär fluga.

Han är ju välkänd och ryktas ha dödat tillräckligt med folk för att fylla upp en kyrkogård. Alltså har många respekt och är rädda för honom. Sånt kommer man långt med i kriminella kretsar. Ungefär på samma sätt som folk är rädda för Omar.
Citera
2020-11-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Riktigt bra citat. Det ansyftar och är en liten pik på när W Bush gick in i Irak.

Åfan! Det var inte förrän nu när du sa det jag kopplade piken, satans grymt gjort!

Håller med om att säsong 2 var den bästa!

Minns du när Bubbles fick i uppgift att leta upp Omar och slutade upp med hagelbössa riktad mot sig?

Älskar hur Mcnulty skrattade åt det när bubbles beskrev hur det kändes att få bössan riktad mot sig och sedan förklarade att detta uppdrag kändes som lite mer än ett "grymt jobbat bubbles" och en tjuga

Gillade även som jag nämnde tidigare i tråden allt trubbel mcnulty tog sig igenom för att säkra att baltimore city fick de 13 kropparna
Citera
2020-11-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Brother Mouzone är muslim. Märks extra tydligt av att han bär fluga.

Han är ju välkänd och ryktas ha dödat tillräckligt med folk för att fylla upp en kyrkogård. Alltså har många respekt och är rädda för honom. Sånt kommer man långt med i kriminella kretsar. Ungefär på samma sätt som folk är rädda för Omar.
"Brother mouzone? That nigga got more bodies on him than a chinese cemetary" -Proposition Joe!!!

Småflinade lite och tänkte tillbaka på det där citatet när du nämnde kyrkogård
På tal om Prop Joe...

Kan inte vi alla här ge cred åt hur smooth han var med sina ord?! Varje gång Prop joe var med i en scen höjde jag volymen och lyssnade extra noga på vad han hade att säga..

När han delegerade mellan Omar och Stringer..

"Speaking of cocksuckers.."
https://m.youtube.com/watch?v=jrE3iVO3Rmc&t=5s
Citera
2020-11-11, 15:18
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=zcq6jq0DTXQ

När knarklangarna i hamsterdam blir rånade och får följa med till polisstationen för att utföra ett signalemente

"Cant you ever get a police down here when you need one?!"
Citera
2020-11-11, 16:35
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Åfan! Det var inte förrän nu när du sa det jag kopplade piken, satans grymt gjort!

Minns du när Bubbles fick i uppgift att leta upp Omar och slutade upp med hagelbössa riktad mot sig?

Älskar hur Mcnulty skrattade åt det när bubbles beskrev hur det kändes att få bössan riktad mot sig och sedan förklarade att detta uppdrag kändes som lite mer än ett "grymt jobbat bubbles" och en tjuga

Gillade även som jag nämnde tidigare i tråden allt trubbel mcnulty tog sig igenom för att säkra att baltimore city fick de 13 kropparna
Men på tal om bubbles så är han bara för skön när han stöter på Prez i skolan.
Men det är typ sådana möten denna serien levde på.
Citera
2020-11-12, 23:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:

Ja den är väldigt välskriven. Finns en del såna "smarta" grejer eller vad man ska kalla det som inte är helt lätt att koppla. Exempelvis så kastar ju Frank pil, på tavlan sitter en bild av nån snubbe som flyttade ett av deras idrottslag bort från Baltimore (detta vet jag enbart då jag läst trivia på IMDB)

Som du skriver nedan har ju Prop Joe väldigt vettiga saker att säga. Som i klippet du skickade om marriage counseling.

Ja det är roligt när Mcnulty flinar åt Bubs hehe.

Egentligen är serien nästan för välskriven då en del av ghettosnubbarna säger saker som... känns för djupt på nåt sätt. Men å andra sidan visar det ju att alla typer av människor kan vara smarta. Ett av mina favorit citat är "we're like them little bitches on the chessboard" En av seriens bästa scener som såklart kopplar vad D pratar om i säsong 1 https://youtu.be/lfidBh_hAOE
Citera
2020-12-22, 10:02
Medlem
StenSaxPungs avatar
Vad är mindre realistiskt i denna serie?

Är t.ex grejen med the sunday morning truce något som finns i verkligheten?
Citera
2020-12-22, 15:38
Medlem
https://youtu.be/fh3WIp-7BKA

"Whats wrong with it?
-Ran out of time"

"You the one with the high card, you should speak your mind"

"Omar on one side holding a spade, and maybe marlo to the other holding a shovel... And just at this moment, i managed to crawl out my own damn grave.. No way do i crawl back in"

Slim charles i slutet som läxar upp tremaine

Sååå jäävla klockren scen!!
Citera
2020-12-24, 23:11
Medlem
Förresten! Någon som sett David Simons miniserie "The Corner"?
Utspelar sig i baltimore och är tydligen vad som gav inspiration till The Wire. Många skådespelare från the wire som är med.
Riktigt fängslande, rekommenderar starkt!

Första avsnittet: https://youtu.be/9Paz0ajIxzI
Garys Blues.

Som tidigare nämnt, rekommenderar denna riktigt starkt för alla Wire fans

Edit: länken leder till slutet av avsnittet, så det är bara att spola tillbaka till början. Har tyvärr endast hittat med franska undertexter men personligen har jag inga problem med det då engelskan är begriplig för min del(samma nivå som The Wire)

Norman, detective freamon, sydnor, lt daniels, prop joe och ett par andra kända karaktärer från the wire är med.

Rolig fakta; serier utspelar sig kring deandre mccullough och hans uppväxt i baltimore, detta är en sann historia som David Simon tog från just deandre mccullough som spelar brother mouzones andra hand. Ni vet han som fick i uppgift att leta reda på omar.

Fängslande miniserie som jag för tredje gången starkt rekommenderar för er som älskar Vajern som mig
Senast redigerad av Weakest-soul 2020-12-24 kl. 23:40.
Citera
2020-12-24, 23:15
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Förresten! Någon som sett David Simons miniserie "The Corner"?
Utspelar sig i baltimore och är tydligen vad som gav inspiration till The Wire. Många skådespelare från the wire som är med.
Riktigt fängslande, rekommenderar starkt!

Första avsnittet: https://youtu.be/9Paz0ajIxzI
Garys Blues.

Som tidigare nämnt, rekommenderar denna riktigt starkt för alla Wire fans
Går den på HBO?
Citera
2020-12-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Går den på HBO?
Tyvärr går den att endast hittas på youtube så vitt jag vet

Dock så är det en HBO produktion
Senast redigerad av Weakest-soul 2020-12-24 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in