Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-10-16, 11:03
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister

Imorgon anar jag att säsong 2 kommer spelas här hemma

Har inte kommit till skott ännu men ser att den fortfarande finns för 499 riksdaler.
Citera
2016-10-17, 15:58
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt lyckas slippa massa "spoilers" gällande denna serie och nu (igår) har jag börjat titta på den. Har redan sett säsong 1.

Spontana tankar? Första avsnittet var ingen favorit. Mycket svärdomar som varken kändes realistiska eller hade charm. Bara massa "fuck" eller "idiot" till allt och alla. Serien kändes mer rörig än smart.

.. Men som skrivet har jag tittat på 13 avsnitt inom radien av kanske 30 timmar så visst satte sig serien. Tog kanske 3-4 asvnitt innan jag var fast.

Jag gillar alla "båda sidorna" får mycket tid och att även mindre karaktärer görs minnesvärda trots att det finns väldigt många karaktärer. Jag vet inte om seriens syfte är att vara helt realistiska, men tycker det om verkar lyckas med det mesta.. Det enda stora frågetecknet är..

Överlag är serien, åtminstone första säsongen, mycket bra sammanvävd och timmarna försvinner iväg fort. Det känns som en naturlig fortsättning mellan varje avsnitt. Något som serier ofta misslyckas med.

Imorgon anar jag att säsong 2 kommer spelas här hemma

Bortsett från att karaktärer som Omar med sin heliga policy att aldrig attackera civila är mer unika än enhörningar utanför Hollywood så köper jag hans relation med polisen. Som polis utredandes grova brott i en stad som Baltimore så kan du inte vara alltför kräsmagad över vilka du bryter bröd med om du vill få något gjort. Att Omar då och då skjuter av någon i knarkbranschen och kommer undan med det är det nog ingen som ligger sömnlös över..
Citera
2016-10-23, 07:15
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Bortsett från att karaktärer som Omar med sin heliga policy att aldrig attackera civila är mer unika än enhörningar utanför Hollywood så köper jag hans relation med polisen. Som polis utredandes grova brott i en stad som Baltimore så kan du inte vara alltför kräsmagad över vilka du bryter bröd med om du vill få något gjort. Att Omar då och då skjuter av någon i knarkbranschen och kommer undan med det är det nog ingen som ligger sömnlös över..

Absolut! Det var bara en liten tanke under säsongen som kändes lite "off". Tycker det mesta verkar göras på ett snyggt sätt så det blir milda klagomål.

Jag har nu arbetat mig till ungefär halva säsong 3. Svårt och säga om jag tyckte säsong ett eller två var bäst. Det tog 2-3 avsnitt, men sedan gillade jag hamnen starkt! Ziggy

Säsong tre tycker jag börjat extremt segt, men kände i sista avsnittet jag såg att det börjar hända grejer. Avon Barksdale är ute på gatorna igen!

Mindre sakerna jag stört mig på..

Mindre gnäll bara. Annars är jag fast
Citera
2016-10-30, 21:41
Medlem
Geomeisters avatar
Nu är det klart. På några veckor har jag kört igenom alla fem säsonger!

Jag gillar att serien går emot många klichéer. Visst finns det moment man väntar sig, men många som tar sig en helt annan vändning också.

Att dra in hamnen och skolan gillade jag mycket. Att dra in politikerna och nyhetstidningen gillade jag mindre. Jag förstår definitivt poängen och poängen kom fram bra, men med alla karaktärer känns det som att man kunde dragit ner på speciellt politikernas tid och satsa på annat. McNulty syntes ju knappt i vissa avsnitt medan många politiker syntes i tid och otid. Deras skådespel var det inget fel på, men när vissa jagar massmördare, det är "beefs" mellan gangstrarna och flera har personliga liv man hellre hade sett blir det aningen segt att se på politikerna säga vad man redan vet fast i andra ord..

Jag gillar McNultys trick i säsong fem och hur det eskalerar, men när säsnog 4 avslutades så dramatiskt kändes mycket av säsong 5 inte alls lika intensitvt som det skulle kunnat bli. Tidningen borde fått hälften så mycket tid, tycker jag. Jag är besviken på sista "uppdraget". Hade kunnat bli väsentligt roligare.. Nu kändes det bara som en liten delhandling för att snart återgå till hur "kostymer" sköter sig.

Nåväl. Mycket bra serie. Många säger bästa någonsin. Jag vet inte om jag tycker det, men helt klart något man borde titta på!

Känns överlag som att serien skulle kunna fortsatt och hållit kvalitet, men jag antar att skådisarna lär bli dyrare och dyrare att behålla. Att börja ta in nya skådisar för att fylla in största karaktärerna skulle definitivt dragit ner.

Slutet gillade jag.. Speciellt "begravningen".
Citera
2016-10-30, 23:29
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Nu är det klart. På några veckor har jag kört igenom alla fem säsonger!

Jag gillar att serien går emot många klichéer. Visst finns det moment man väntar sig, men många som tar sig en helt annan vändning också.

Att dra in hamnen och skolan gillade jag mycket. Att dra in politikerna och nyhetstidningen gillade jag mindre. Jag förstår definitivt poängen och poängen kom fram bra, men med alla karaktärer känns det som att man kunde dragit ner på speciellt politikernas tid och satsa på annat. McNulty syntes ju knappt i vissa avsnitt medan många politiker syntes i tid och otid. Deras skådespel var det inget fel på, men när vissa jagar massmördare, det är "beefs" mellan gangstrarna och flera har personliga liv man hellre hade sett blir det aningen segt att se på politikerna säga vad man redan vet fast i andra ord..

Jag gillar McNultys trick i säsong fem och hur det eskalerar, men när säsnog 4 avslutades så dramatiskt kändes mycket av säsong 5 inte alls lika intensitvt som det skulle kunnat bli. Tidningen borde fått hälften så mycket tid, tycker jag. Jag är besviken på sista "uppdraget". Hade kunnat bli väsentligt roligare.. Nu kändes det bara som en liten delhandling för att snart återgå till hur "kostymer" sköter sig.

Nåväl. Mycket bra serie. Många säger bästa någonsin. Jag vet inte om jag tycker det, men helt klart något man borde titta på!

Känns överlag som att serien skulle kunna fortsatt och hållit kvalitet, men jag antar att skådisarna lär bli dyrare och dyrare att behålla. Att börja ta in nya skådisar för att fylla in största karaktärerna skulle definitivt dragit ner.

Slutet gillade jag.. Speciellt "begravningen".

Bästa säsongen är ändå med ziggy och polackerna som jobbar på hamnen. Det har aldrig funnits så bra serie som the Wire och kommer aldrig finnas tyvärr.
Citera
2016-12-07, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Bästa säsongen är ändå med ziggy och polackerna som jobbar på hamnen. Det har aldrig funnits så bra serie som the Wire och kommer aldrig finnas tyvärr.

Har precis börjat på 3an! Och tänker fortfarande på säsong 2. Den va grymt bra! Säsong 2 hade nästan kunnat vara en egen miniserie. 3an är än så länge ingen höjdare. Börjar på 3 avsnittet idag..
Citera
2016-12-07, 18:29
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Har precis börjat på 3an! Och tänker fortfarande på säsong 2. Den va grymt bra! Säsong 2 hade nästan kunnat vara en egen miniserie. 3an är än så länge ingen höjdare. Börjar på 3 avsnittet idag..

Även säsong 3 är grymt bra ge det bara några avsnitt men som sagt det når inte samma klass som 2 an.
Citera
2016-12-08, 12:19
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Citat:
Många grymma karaktärer i säsong 3, Cutty och Slim Charles är mina favoriter.

He a man today. He a man.- Avon Barksdale

Det är en stor bedrift att förvandla ghettoslang till poesi
Senast redigerad av Sven-Dufva1 2016-12-08 kl. 12:29.
Citera
2016-12-08, 15:32
Medlem
Citat:

Säsong 2 är den bästa säsongen som gjorts någonsin i en tv serie. Men Säsong 3 är också riktigt bra. Massa bra karaktärer Slim charles och Cutty som nämndes ovan, Bunny Colvin är också en favorit. Sen är hela Hamsterdam grejen grymt bra!
Citera
2016-12-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Även säsong 3 är grymt bra ge det bara några avsnitt men som sagt det når inte samma klass som 2 an.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
Många grymma karaktärer i säsong 3, Cutty och Slim Charles är mina favoriter.

He a man today. He a man.- Avon Barksdale

Det är en stor bedrift att förvandla ghettoslang till poesi

Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Säsong 2 är den bästa säsongen som gjorts någonsin i en tv serie. Men Säsong 3 är också riktigt bra. Massa bra karaktärer Slim charles och Cutty som nämndes ovan, Bunny Colvin är också en favorit. Sen är hela Hamsterdam grejen grymt bra!

ja de börjar ta sig nu när man kommit in lite. Som vanligt Cutty är än så länge favoriten denna säsongen. Spännande karaktär
Citera
2016-12-28, 11:11
Medlem
Scarecrow87s avatar
Har en fråga,i början av S02E11 så pratar Daniels med Russel om varför dom lämnade Spiros fri. Och de har hans namn plus adress under fotografiet på honom. Hur fick de reda på det? I avsnittet innan så är det ju första gången "the detail" ser honom,nämligen när mcnulty och Bunk spanar honom när han möter Eton utanför huset vid vattnet. Hur fick dom namn och adress?
Citera
2017-01-14, 19:51
Medlem
Upptäckte nyss en rolig detalj i S03E10 och inne på gaybaren så sitter en av polischeferna (william rawls) i bakgrunden. Han är inte i fokus men man ser han klart och tydligt sitta och dricka där inne. Verkar alltså som han är gay alt bi. Men serien har inte lagt så mkt fokus på honom så jag antar att man inte får se så mycket mer om de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in