Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-24, 23:24
Medlem
Ville skapa en separat tråd för The Corner men iochmed att den på ett inspirerande sätt var en prequel till The wire och var endast miniserie så tycker jag posten passade här
Citera
2020-12-25, 00:42
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weakest-soul
Tyvärr går den att endast hittas på youtube så vitt jag vet

Dock så är det en HBO produktion
Ok.
Citera
2021-08-10, 20:30
Medlem
XtraXs avatar
Tittar igenom serien igen för jag vet inte hur många gånger. Säsong fem nu. Fattar inte varför Mcnulty flippar ur totalt igen i säsong fem. I fyran är ju riktigt skötsam och gör inget väsen av sig alls. Men så fort han är tillbaka på mordroteln så spårar det ju totalt.
Citera
2021-08-10, 20:56
Medlem
SilentSilvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Tittar igenom serien igen för jag vet inte hur många gånger. Säsong fem nu. Fattar inte varför Mcnulty flippar ur totalt igen i säsong fem. I fyran är ju riktigt skötsam och gör inget väsen av sig alls. Men så fort han är tillbaka på mordroteln så spårar det ju totalt.
Handlingen kräver det
Citera
2021-08-10, 21:06
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentSilver
Handlingen kräver det

Mmm det är ju så men känns lite krystat ändå.
Citera
2021-09-07, 07:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Fy fan vad tragiskt att Omar (Michael K Williams) dött. Såg meddelandet från polare i natt och blev illa berörd.

Omar för evigt.

Tio riktigt fina citat med tillhörande tolkningar/ förklaringar.

https://m.goliath.com/tv/the-10-greatest-lines-from-omar-in-the-wire/
Citera
2021-09-07, 08:19
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fy fan vad tragiskt att Omar (Michael K Williams) dött. Såg meddelandet från polare i natt och blev illa berörd.

Omar för evigt.

Nääe RIP

Det där är ju en av de bästa karaktärerna någonsin. Tjejen har inte sett The Wire så får bli att kolla igenom den igen, för typ fjärde gången.
Citera
2021-09-07, 09:22
Medlem
RedXs avatar
Riktigt trist. Fan vad bra han var i The Wire!
Citera
2021-09-07, 09:24
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Omar för evigt.

Citera
2021-09-07, 10:22
Medlem
Hirvis avatar
Olidligt tråkigt, Omar är en av mina absoluta favoritkaraktärer i en serie någonsin.
Det är fascinerande när vissa verkligen får till sitt livs roll på en helt överlägsen nivå.
Som Omar, eller Dale Cooper i Twin Peaks, eller Aragorn i LOTR. När ingen annan hade kunnat göra rollen i närheten av rättvisa.
Citera
2021-09-07, 22:08
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Han var ju grinig över att de hade dåligt med resurser och sen var det väl något mord eller något sådant som Marlo gjort som han blev förbannad över?

Typ 10 år sedan nu
Citera
2021-10-29, 00:06
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Allt möjligt. Tror
var droppen och när inte det funkade var han beredd att göra vad som helst för att sätta dit Marlo.

Hade helt missat att Michael K Williams dött. Fick nyss reda på det. Sorgligt. Var helt fantastisk som Omar. Vilken jävla karaktär det är och vilken prestation av Michael. Tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in