Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-16, 12:25
Medlem
punanihunters avatar
Tar det tid innan man fattar tycke för serien?
Nu har sett 7 avsnitt. Jag kan tycka att den är väldigt välgjord, med grymma skådespelare.
Men den har inte riktigt "sugit in" mig?
Blir serien bättre, eller har jag kollat tillräckligt mycket att man kan dra slutsatsen att det nog inte är min smak?
Citera
2020-03-16, 13:02
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Nu har sett 7 avsnitt. Jag kan tycka att den är väldigt välgjord, med grymma skådespelare.
Blir serien bättre, eller har jag kollat tillräckligt mycket att man kan dra slutsatsen att det nog inte är min smak?
Alltså jag hade lite samma problem.
Det är inte så jävla tillgängligt alla gånger. Jag hade försökt ge den hela säsong 1.
Om du inte fastnat i slutet så kan du ge upp.
Det är en grym serie, men den är definitivt lite krånglig att ta sig igenom.
Under säsong 2 som jag tyckte var lite seg till en början så var jag nära att ge upp, men det är helt klart värt det för att få se Idris Elba i sitt esse.
Citera
2020-11-03, 22:56
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter

Nu kanske det här är lite för sent svar men jag tyckte samma som dig. Hade svårt för första halvan av säsong ett men tyckte de sista avsnitten var grymma. Gillade inte säsong två så mycket heller tyvärr. Däremot trögade jag mig igenom och fastnade starkt för säsong tre. Var galet mycket bättre än de två första säsongerna enligt mig och älskade den. Jag är fortfarande på säsong 4 och tycker även den är mycket bra.

Så skulle säga att säsong 1 och 2 även fast de har några smulor av guldkorn så blir serien mycket bättre från och med säsong 3. Kan inte uttala mig om säsong 5 än såklart men hört att den inte ska va så bra men hoppas på att den överraskar mig ändå.
Citera
2020-11-03, 23:19
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Nu kanske det här är lite för sent svar men jag tyckte samma som dig. Hade svårt för första halvan av säsong ett men tyckte de sista avsnitten var grymma. Gillade inte säsong två så mycket heller tyvärr. Däremot trögade jag mig igenom och fastnade starkt för säsong tre. Var galet mycket bättre än de två första säsongerna enligt mig och älskade den. Jag är fortfarande på säsong 4 och tycker även den är mycket bra.

Så skulle säga att säsong 1 och 2 även fast de har några smulor av guldkorn så blir serien mycket bättre från och med säsong 3. Kan inte uttala mig om säsong 5 än såklart men hört att den inte ska va så bra men hoppas på att den överraskar mig ändå.
Ja säsong 3 är tung. 4 är också bra.
Men det är nog bäst i vilket fall att du håller förväntningarna för nästa säsong låga.
Citera
2020-11-04, 19:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Minns att jag köpte första säsongen på dvd och att jag såg den men fastnade inte. Sedan hoppade jag in i säsong två tre är senare och fastnade och såg klart serien på en vecka eller två. Seriens styrka är ju dess problem, den bjuder inte in tittaren, utan börjar in medias res; den jobbar inte med cliffhangers för att få oss att stanna kvar. Märks så tydligt när man ser om serien och när man känner karaktärerna. Det är guld rakt igenom. Hade samma ”problem” med Six feet under som jag följde på SVT första säsongen och såg klart den först ett par år senare.

Funderar på att se om serien i widescreen. Någon som gjort det? Någon skillnad?
Citera
2020-11-04, 23:07
Medlem
Måste bara inflika, dock har detta säkert pratats om tidigare.

Men är det bara jag som ÄLSKAR mcnulty och rawls dynamik?
Tänker tillbaka och råflinar åt gången när mcnulty såg till att rawls fick de 13 döda kropparna xD

"You look like you need a cup of coffe"
Citera
2020-11-06, 16:01
Medlem
NotDeads avatar
Önskar jag kunde glömma bort denna serie och se om den. Förmodligen tidernas bästa serie tillsammans med Sopranos (inom denna genre).

Hade svårt för den första gången jag såg den, la av i säsong två men började om något år senare och tittade igenom allt på några dagar, så jävla bra!

Slim Charles is the man.
Citera
2020-11-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Önskar jag kunde glömma bort denna serie och se om den. Förmodligen tidernas bästa serie tillsammans med Sopranos (inom denna genre).

Hade svårt för den första gången jag såg den, la av i säsong två men började om något år senare och tittade igenom allt på några dagar, så jävla bra!

Slim Charles is the man.

"Don't matter who did what to who at this point. Fact is, we went to war and now there ain't no goin' back. I mean, shit, it's what war is, you know? Once you in it, you in it. If it's a lie, then we fight on that lie. But we gotta fight."

Älskar det där citatet... Tall man!!
Citera
2020-11-06, 19:48
Medlem
Måste bara fråga igen gott folk, är det bara jag som dör av garv när jag tänker tillbaka på när Mcnulty i säsong 2 såg till att Rawls fick de 13 kropparna?
Citera
2020-11-06, 20:36
Medlem
sk0gens avatar
Undrar varför det är så populärt att ogilla säsong 2 i hamnen? Jag tycker det är iaf näst bästa säsongen efter första.
Citera
2020-11-07, 08:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Undrar varför det är så populärt att ogilla säsong 2 i hamnen? Jag tycker det är iaf näst bästa säsongen efter första.
Jag vill minnas att i min bekantskapskrets och från inlägg här runt 2010-11 att säsong två var en av de mer populära. Det är ju ”vedertagen sanning” att sista säsongen tappar en del i kvalitet men att andra säsongen också anses kvalitetsmässigt under de andra kan jag ej erinra.
Citera
2020-11-07, 08:57
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen

Den är ju den mest ”udda” säsongen så tillvida att den fokuserar ganska lite på livet i hooden. De flesta tycks ju antingen anse den vara den bästa eller den sämsta säsongen, vilket är i linje med att den är en outlier i serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in