2020-11-09, 16:51
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Kära nötis e en hejare på att ha det på d klara.
Har du några funderingar på varför LW tar med sig sin telefon ut i natten?
Citera
2020-11-09, 17:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att tro att en datoruppdatering friar SD är okunnigt.. Ingen utom SD har lämnat spår på LWs ring och kläder. Ingen annan har hotat henne. Ingen annan har skäl att döda henne. Men... rätten valde att låta honom gå. Denna gång.

Nu hittar du väl på igen vad?
Det är väl inte så noga när det bara handlar om ett sketet mord på en kvinna.
F.ö. så valde inte Tr att låta honom gå "denna gång" han blev frikänd.
Citera
2020-11-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nu hittar du väl på igen vad?
Det är väl inte så noga när det bara handlar om ett sketet mord på en kvinna.
F.ö. så valde inte Tr att låta honom gå "denna gång" han blev frikänd.
Nej, till skillnad från dig sitter jag inte och hittar på. Ja, han blev frikänd, i denna rätt. Men domen har inte vunnit laga kraft, och han är fortfarande en misstänkt mördare. Även om du inte vill se det så.
Citera
2020-11-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag tror att det var SDs och LWs röster. Passar bra in i sammanhanget. Inga andra personer har heller dykt upp och förklarat sig.
Eller vad säger SD själv?

Vittnet, eller rättare sagt, den personen som hörde rösten vid den aktuella tidpunkten (under Måndagskvällen den 14 Maj 2018) var ju helt säker på att det inte var SD:s röst som hördes.

Huvamannen, stalkern från Gbg strök ju omkring vid LW:s bostadsrätt under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och bar sig väldigt egendomligt åt, det var ju en gående person som plötsligt upptäckte strykaren nära angränsande till LW:s bostadsrätt och då huvamannen märkte att hen blivit iakttagen, drogs huvan snabbt ner över ansiktet och därefter sprang huvamannen därifrån. Ett beteende som får vem som helst att ana ugglor i mossen.

LW hade mycket troligen ett sexuellt förhållande med huvamannen, (stalkern från Gbg) och vad som egentligen hände dom emellan är svårt att sätta fingret på.

Mycket tyder på att huvamannen lurade ut LW från sin bostadsrätt och dätefter lurade med sig LW ner till Rättar*vägen där huvamannens kamrat MVM stod gömd och väntade bakom bullerplanket vilken väg är nära angränsande till brottsplatsen (bakom bullerplanket)

När huvamannen till sist lyckades med att få med sig LW bakom bullerplanket stod MVM därstädes med ett tillhygge i ett stadigt grepp i väntan på att få misshandla LW, och i samma ögonblick som misshandeln påbörjades, försvann troligtvis huvamannen från brottsplatsen och MVM fortsatte sedan på egen hand att dödsmisshandla LW.

Mycket troligt är också att det var MVM som stal LW:s mobiltelefon.

Jag tycker det är väldigt egendomligt att polisen inte har engagerat sig i att få tag på dessa två skumrask (Huvamannen och kamraten MVM), dom skulle ha varit förhörda för länge sedan och då hade mordfallet med mycket stor sannolikhet varit uppklarat.

Åklagarna och polisens tunnelseende i detta mordfallet har orsakat att en oskyldig person (SD) har pekats ut som GM.

Vi får hoppas på, att efter det, att SD har friats i HovRätten under år 2021 att åklagarna och polisen tar tag i utredningen på ett bättre sätt än tidigare gjorts och utreder huvamannen och MVM på ett grundligt sätt.
Citera
2020-11-09, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Pratar du om SD&LW?Dom var nog inte med varandra då LW hade ett av sina barn hemma.Eller menar du att dom träffades bakom planket?Ja det e inget jag vet något om.

Är fundersam varför LW har telefon med sig ut i natten?Varför behövde hon den?Där har du något att bita i

Jag behöver inte bita särskilt hårt: hon hade med sig mobilen eftersom hon 1) ville känna sig trygg trots att hon kände den andre väl (eller kanske just pga att hon visste hur oberäknelig han var), 2) hon spelade in träffen. Det senare bör ha gjort galningen ännu mer urspårad.
Citera
2020-11-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag behöver inte bita särskilt hårt: hon hade med sig mobilen eftersom hon 1) ville känna sig trygg trots att hon kände den andre väl (eller kanske just pga att hon visste hur oberäknelig han var), 2) hon spelade in träffen. Det senare bör ha gjort galningen ännu mer urspårad.
Bättre än mina funderingar iaf för hon har väl spelat in förr om jag minns rätt?
Citera
2020-11-09, 18:19
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nej, du JM. S satt inte hemma när hans synkade enhet gjorde en refresh i 5 sekunder som kan ha utlösts per automatik p g a att han alltid sparar ned geosidor när han ska lösa nya gåtor (han höll på m en ny på jobbet o blev sen p g a den)
Datorn brukar han ha med sig ut o han skulle skriva utlåtande till Jelly om en trapp, men det blev inget skrivet.
Datorn kopplade inte upp hemma förrän kl 02.49
Mest troligt att en chattrensning i Ls mobil delade ut några sekunders internetdelning till hans medhavda dator innan han slå av hennes mobil eller att ett litet kast med ryggan väckte den till liv.

Dokument öppnas först den sjukt exakta tiden kl 00.00.00, vilket talar för förinställd öppning.

S använder mobilen som remote.

S vill nog inte att de ska grotta mer i det digitala. Annars hade försvaret inte missat möjligheten att hävda 5 sekunders datoralibi som ändå inte bevisar var han befann sig.

JM! Alla spår leder ändå till S, men du kanske hittat nåt som gått alla förbi? Meddela åklagaren isf o knip igen om det i tråden.
Hur vet du att SD inte vill "grotta mer i det det digitiala", har han ändrat sig efter att han skrev TR-brevet i april?

"Ej tillräckligt belyst av åklagare och försvar ..."

Speciellt 23.34-händelsen.

https://www.docdroid.net/eANls3r/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-483-skrivelse-fran-stefan-davidsso-pdf#page=5

Han har markerat det med VIKTIGT, det skulle jag också gjort. Hans förklaring är dock inte helt korrekt rent tekniskt. Det sker ingen synkning av filer, det är enbart webbsidan som uppdateras p g a datoröppnandet

Här brevet i "klartext".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Senast redigerad av MrBarnaby 2020-11-09 kl. 19:10.
Citera
2020-11-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Hur vet du att SD inte vill "grotta mer i det det digitiala", har han ändrat sig efter att han skrev TR-brevet i april?

https://www.docdroid.net/eANls3r/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-483-skrivelse-fran-stefan-davidsso-pdf#page=5

Han har markerat det med VIKTIGT, det skulle jag också gjort. Hans förklaring är dock inte helt korrekt rent tekniskt. Det sker ingen synkning av filer, det är enbart webbsidan som uppdateras p g a datoröppnandet

Här brevet i "klartext".

Vad bra,då vet jag var jag läst om LW's alla karlar det sista året.
-Lw hade våren 2018 och intensiva uppvaktningar efter fler. Sista året är 12-15 män i sådana relationer med Lw. De flesta uttrycker att dom vill mer med Lw. Exakt ingen har alibi

Hur är det med att alla andra är undersökta/alibi?
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2020-11-09 kl. 19:45.
Citera
2020-11-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Här brevet i "klartext".

Citat:
Ursprungligen postat av Sandared
Hej.

Som vi alla vet så har Åklagaren överklagat Tingsrättens beslut, och hennes överklagan finns här i tråden nånstans. Idag på kontoret öppnade jag en låda där jag hittade ett dokument som jag tror är Stefans och försvarets bemötande av denna överklagan. Har ingen aning om ifall detta dokument redan finns i tråden, men jag delger er det ändå.

Finns dokumentet redan i tråden så är det bara att scrolla förbi.

Tänk vad man kan hitta i lådorna på kontoret.

https://docdro.id/uVz2qsv

Hans försvarare tycker inte det är viktigt MrBarnaby
Citera
2020-11-09, 20:29
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WillesWille
Hans försvarare tycker inte det är viktigt MrBarnaby
Ja det är märkligt, håller med. Fast advokaten menar i och för sig att det inte är meningsfullt att styrka alibi om man inte vet exakta tiden för mordet.

Det verkar som SD var missnöjd redan i våras, inte skulle väl han vilja att det utreddes bättre om det fanns en risk att alibit skulle kunna avfärdas, det vill säga avfärdas på riktigt. Nu verkar det vara avfärdat ändå men på helt felaktiga grunder.
Citera
2020-11-09, 20:40
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Efter att varit ut tråden ett halvår är det ändå vidrigt att läsa det några få härinne fortfarande insinuerar, att Stefan Davidsson inte har med mordet att göra och att allt är Lws eget fel att hon är död, men det ska bli så gött när Stefan Davidson får sin dom i vår, såklart livstidsdom. Åker förbi detta as nästan varje dag och möter hans livrädda blick ganska ofta, den lyser av rädsla och han förstår såklart själv att tiden som ”fri” snart är slut,,,,

Den blicken SKA lysa av rädsla, Grubbelman! Han kommer att åka dit så det skriker om det. Hans "semester" är snart slut på allvar... (Kanske har vi delvis samma källor, du och jag?)

Har till min glädje fått en hel del ny information sista tiden, direkt från Örebro, och kontentan av den närmast MASSIVA informationen, är entydigt att han och eventuella beskyddare, ska vara räddare än någonsin.

Snaran dras åt... Det händer massor på flera olika håll. Tyvärr inget jag kan dela med mig av i tråden, som ni förstår, men ni kommer märka det förr, eller senare.

Hav förtröstan, ni som troget väntar på att LW´s ska få upprättelse. Kvinnomördaren SD kommer INTE undan!

Sannolikt inte de som skyddat honom heller, då det reageras starkt på de inblandades uppförande både INNAN mordet, EFTER mordet och NU. Vore jag dem så skulle jag känna mig iakttagen dygnet runt....på alla sätt och vis.

En hel del intressanta och viktiga tips HAR kommit till utredningen från folk i tråden. Och de ska vi låta flöda när vi har sådana.

Den som tror SD är oskyldig, tror sannolikt på Jultomten, John Blund och Shape-Shifter-Mållgor med.

Tick, tack, tick, tack...

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-11-09, 20:52
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har han kvar sin anställning?

Till dig och Picasso:

Han har en "tjänst" på någon luddig Tyréns Filial i Sthlm. Där står han kvar.

https://www.hitta.se/stefan+davidsson/stockholm/person/kgsbiggb?vad=Stefan%20Davidsson%2C%20Tyr%C3%A9ns%2 0Infrakonsult%20AB%20Stockholm

De kan nog inte kicka honom helt förrän efter HR, så de lär troligtvis låta honom uppbära lön tillsvidare.

Och han har fortfarande samma mobilnummer som slutar på 7666. Numret som de hade som kod på sitt hotell på väg till Arlanda, men som både HD och SD "glömde bort helt" och "sov i bilen" istället. Troligt att man glömmer en sådan kod...

Tick, tack, tick, tack...

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in