2020-11-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Till dig och Picasso:

Han har en "tjänst" på någon luddig Tyréns Filial i Sthlm. Där står han kvar.

https://www.hitta.se/stefan+davidsson/stockholm/person/kgsbiggb?vad=Stefan%20Davidsson%2C%20Tyr%C3%A9ns%2 0Infrakonsult%20AB%20Stockholm

De kan nog inte kicka honom helt förrän efter HR, så de lär troligtvis låta honom uppbära lön tillsvidare.

Och han har fortfarande samma mobilnummer som slutar på 7666. Numret som de hade som kod på sitt hotell på väg till Arlanda, men som både HD och SD "glömde bort helt" och "sov i bilen" istället. Troligt att man glömmer en sådan kod...

Tick, tack, tick, tack...

#TeamÅsaHiding
Tack för det. Men är inte det något man fyller i själv på olika sidor och som hitta.se plockar upp per automatik? Nå, jag vet inte hur det funkar. Han står inte öppet där i alla fall, bland personalen. Han kanske sitter i källaren och frankerar kuvert. För hand.
Citera
2020-11-09, 20:57
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Den blicken SKA lysa av rädsla, Grubbelman! Han kommer att åka dit så det skriker om det. Hans "semester" är snart slut på allvar... (Kanske har vi delvis samma källor, du och jag?)

Har till min glädje fått en hel del ny information sista tiden, direkt från Örebro, och kontentan av den närmast MASSIVA informationen, är entydigt att han och eventuella beskyddare, ska vara räddare än någonsin.

Snaran dras åt... Det händer massor på flera olika håll. Tyvärr inget jag kan dela med mig av i tråden, som ni förstår, men ni kommer märka det förr, eller senare.

Hav förtröstan, ni som troget väntar på att LW´s ska få upprättelse. Kvinnomördaren SD kommer INTE undan!

Sannolikt inte de som skyddat honom heller, då det reageras starkt på de inblandades uppförande både INNAN mordet, EFTER mordet och NU. Vore jag dem så skulle jag känna mig iakttagen dygnet runt....på alla sätt och vis.

En hel del intressanta och viktiga tips HAR kommit till utredningen från folk i tråden. Och de ska vi låta flöda när vi har sådana.

Den som tror SD är oskyldig, tror sannolikt på Jultomten, John Blund och Shape-Shifter-Mållgor med.

#TeamÅsaHiding

Det där är musik för mina öron det du delger oss med ditt inlägg, Ja dom ska vara rädda, det har dom all anledning att vara. Ont ska med ont förgås. Det här var verkligen goda nyheter, Fröken_Sverige.
Citera
2020-11-09, 21:16
Medlem
Citat:
Den blicken SKA lysa av rädsla, Grubbelman! Han kommer att åka dit så det skriker om det. Hans "semester" är snart slut på allvar... (Kanske har vi delvis samma källor, du och jag?)

Har till min glädje fått en hel del ny information sista tiden, direkt från Örebro, och kontentan av den närmast MASSIVA informationen, är entydigt att han och eventuella beskyddare, ska vara räddare än någonsin.

Snaran dras åt... Det händer massor på flera olika håll. Tyvärr inget jag kan dela med mig av i tråden, som ni förstår, men ni kommer märka det förr, eller senare.

Hav förtröstan, ni som troget väntar på att LW´s ska få upprättelse. Kvinnomördaren SD kommer INTE undan!

Sannolikt inte de som skyddat honom heller, då det reageras starkt på de inblandades uppförande både INNAN mordet, EFTER mordet och NU. Vore jag dem så skulle jag känna mig iakttagen dygnet runt....på alla sätt och vis.

En hel del intressanta och viktiga tips HAR kommit till utredningen från folk i tråden. Och de ska vi låta flöda när vi har sådana.

Den som tror SD är oskyldig, tror sannolikt på Jultomten, John Blund och Shape-Shifter-Mållgor med.

#TeamÅsaHiding

Skulle tro vi har samma källor

Stefan Davidsson och de som skyddat/skyddar honom kan se fram emot en ”skakig” vår
Citera
2020-11-09, 21:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Har ej läst NA. - Oförsvarligt självsvåldigt referat av A20:

Tack för din genomgång!

Vad tror du om försvarets yttrande mot överklagandet?

Det är väl klart att de delar TR bedömning, då detta inte bara friat SD, utan sågat åklagarna till fotknölarna.

Den "irrelevanta bevisningen" som handlar om otroheten, är ju svår att bortse från om man ska förstå de ömsesidiga hoten och slutligen varför det blev ett mord. Det är ju själva kärnan. Men visst, vinkla bort var skon trycker, det måste vara viktigt som tusan.

Naturligtvis måste försvaret försöka peka på alternativa gm, det måste vara ett av de grundläggande arbeten som igår i försvaret, liksom att försöka slå hål på tidpunkten för mordet (alibit).

Kanske är det så att det hör till åklagarnas skyldigheter att påpeka brister i utredningen, eller i varje fall svagheter? Minns inte om de tog upp några svårigheter som de stött på? Annars kan jag inte se att man ska behöva göra det, mer än för att förklara varför man inte kunnat få klarhet i vissa frågor. Jag förmodar att förvaret med detta menar att det gör det svårare att fria mgm med uteblivna resultat?

Jag tror försvaret får svårt att peta hål på skrikvittnenas betydelse för tidpunkten för mordet, likaså mobilrörelser. Det stöds ju av den plötsligt avbrutna chatten och polissamtalet. Annars skulle man kunna hävda att någon tagit mobilen redan tidigare, och att Lena mördats vid annan tidpunkt. Ingen annan har ju hörts av angående några skrik.
Det vore intressant om man hade gjort skriktest bakom planket, men jag förmodar att det blir svårt, då alltför många faktorer påverkar ett tillförlitligt resultat. Det är väder och vind, andra ljud i omgivningen, såsom trafik och buller, skrikvolym och vilken röstkapacitet Lenas hade. Även vilken tonhöjd Lenas röst hade är av betydelse. I maj- 18 var det ovanligt varmt och mycket av växter och blad hade växt ut som kan ha gett en dämpande effekt.

Jag är nyfiken på om man som vittne är tvungen att vittna till försvarets fördel? Då med tanke på att en granne, en arbetskollega och en reviewer ska vittna. Naturligtvis ska sanningen fram, även sådant som r till fördel för den misstänkte. Det kan även vara personer som står på mgm sida förstås, samtidigt som jag tänker att man som vittne bara ska svara på exakt de frågor man får. Inget annat väl? Och då kan man inte riktigt räkna med att allt kommer fram. Inte säkert att åklagarna lägger märke till att man har något mer "på hjärtat".

Citat:
Härutöver åberopas platshistorik, videosekvens på LW skickat som fb-mess till MGM, ljudfil 10 jan 2017 (åberopad även av åklagarna), foto på MGM:s blodiga ben, kartbild med 7 markörer, originalartikel från Expr. samt tid. konfrontationsmaterial (div. fb-mess) i TR.

Här är det svårt att veta vad de har för kort att ta fram ur rockärmen.

Att HD och SD separerat och bodelat har väl åklagarna inte stuckit under stol med. Det viktiga är väl samtidigt att åklagarna har visat att SD arbetat för att få tillbaka HD. Han har ju bevisligen sagt till många att han trott på återförening. Även SOA och hans fru har ju trott det. Kom det inte fram under rättegången?

Angående blodet som försvaret tar upp, handlar det om det där bruna kladdet som kom fram under en konversation? Jag anser att det borde ha motbevisats tillräckligt med alla blodfria trosor, plädar, älskare och sängkläder. Tror inte på det kortet.

Citat:
Från sidomaterialet åberopades PM i TR rörande LW:s Telegram-konto. Detta åberopas även i HR till styrkande av att det förekommit brister i utredningen.

Det här är ju något som vi inte läst, så vad är det?
Vad anser försvaret att man missat?
Citera
2020-11-09, 21:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

#TeamÅsaHiding

Jag instämmer i kören!
Ljuv musik och skön god natt kudde!

Jag hoppas verkligen att Lena får upprättelse!
Citera
2020-11-09, 21:37
Medlem
Citat:

#TeamÅsaHiding

Ja att LW skall få upprättelse, i den mån det nu är möjligt.., hoppas vi nog alla på (förutom GM och ev några till). Och att MGM är den som bör dömas för dådet råder det nog egentligen inga tveksamheter kring. Det är bara detta aber med bortom alla rimliga tvivel som ställer till det.
Man kan boxa för Hiding och fällande.
Man kan kraxa för SD och friande.
Fan vet.
Men tiden får, som eljest, utvisa.
Citera
2020-11-09, 21:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Självklart skall inte SD dömas för brott han inte begått. Men däremot för brott han begått, som det planerade och bestialiska mordet på LW. Dina argument vilar på domen i TR. Den domen har överklagats som felaktig. Att du inte har förmåga att se att SD är den skyldige är bara beklagligt. Hela historiken och händelseförloppen mellan SD och LW skriker ut att SD är den skyldige. Duktiga grävare i tråden har visat på ett otal sådana faktorer. Jag är övertygad om att åklagaren lyckas med att presentera ett material som leder till en fällande dom i HR - livstid, med tanke på att det var planerat och bestialiskt med sina minst 17 slag med ett hårt trubbigt föremål som vanställde Ls ansikte. Ett förlopp som var utdraget och plågsamt. Alternativa gärningsmän finns inte. Bara i spekulationer ut i det blå. Polisen och åklagaren är övertygade om rätt gärningsman, likaså jag.

Domen har inte överklagats för att den var felaktig utan för att den var mycket välmotiverad och rätt.
Det har varit intressant att följa hur du låtit dig "övertygas" av dom "duktiga grävarna i tråden".

Eftersom det handlar om något så allvarligt som att anklaga någon för mord kanske du kan vara lite tydligare med vad för avgörande dom "duktiga grävarna "funnit?

Det vore bra att veta så inte det suggestiva byskvallret vilket "övertygat" dom andra också övertygat dig?
Citera
2020-11-09, 22:04
Medlem
Citat:
Till dig och Picasso:

Han har en "tjänst" på någon luddig Tyréns Filial i Sthlm. Där står han kvar.

https://www.hitta.se/stefan+davidsson/stockholm/person/kgsbiggb?vad=Stefan%20Davidsson%2C%20Tyr%C3%A9ns%2 0Infrakonsult%20AB%20Stockholm

De kan nog inte kicka honom helt förrän efter HR, så de lär troligtvis låta honom uppbära lön tillsvidare.

Och han har fortfarande samma mobilnummer som slutar på 7666. Numret som de hade som kod på sitt hotell på väg till Arlanda, men som både HD och SD "glömde bort helt" och "sov i bilen" istället. Troligt att man glömmer en sådan kod...

#TeamÅsaHiding

Stort tack för dagens information!

Allt låter underbart och jag ser verkligen fram emot vårens rättskipning i Hovrätten!

Tack för att jag nu kan somna med ett leende!
Citera
2020-11-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Domen har inte överklagats för att den var felaktig utan för att den var mycket välmotiverad och rätt.
Det har varit intressant att följa hur du låtit dig "övertygas" av dom "duktiga grävarna i tråden".

Eftersom det handlar om något så allvarligt som att anklaga någon för mord kanske du kan vara lite tydligare med vad för avgörande dom "duktiga grävarna "funnit?

Det vore bra att veta så inte det suggestiva byskvallret vilket "övertygat" dom andra också övertygat dig?

Jag anklagar inte SD mer än vad polisen och åklagaren gör.

Ditt första stycke verkar vimsigt .
Citera
2020-11-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Nej jag anammar inte alltid rättväsendes bedömning för deras bedömningar kan ibland vara för strikta.
Jag framhäver ingens skuld i LW's fall men då skvallret enbart är om SD så har jag ju såklart åsikter om
bevisningen.Så blanda inte in mig i eran lekstuga då jag enbart (iaf försöker) har åsikter om fakta i fallet och inte skvaller.
Jag själv har ingen aning om vem MGM är då jag inte har en susning om vem det kan vara.

Du utelämnar mycket fakta. Skvaller och illvilliga förtal i denna tråd berör i högsta grad LW. Du vägrar att ta till dig fakta som rör SDs handlande och beteende. Du måste väl inse att många här förstår att du har gett dig fan på att SD skall förklaras oskyldig. Sedan om du verkligen tror det vet jag inte. Men du visar i dina argument att du anser det uteslutet att SD skulle kunna dömas som skyldig.
Citera
2020-11-10, 00:00
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du utelämnar mycket fakta. Skvaller och illvilliga förtal i denna tråd berör i högsta grad LW. Du vägrar att ta till dig fakta som rör SDs handlande och beteende. Du måste väl inse att många här förstår att du har gett dig fan på att SD skall förklaras oskyldig. Sedan om du verkligen tror det vet jag inte. Men du visar i dina argument att du anser det uteslutet att SD skulle kunna dömas som skyldig.
Ja SD's beteende intresserar mig inte för man kan inte döma han på det.SD ska inte förklaras skyldig förrän det finns bevis till det (märker du skillnaden?)
Ja han kan aldrig dömas utan bevis.Om han så skriver 79kg chat konversationer med LW med dödshot så är det inga bevis utan han kommer att gå fri.

Det går inte att förklara att SD e skyldig för att han har rutiga skor på sig och dyligt, utan dna,mordvapen
och vittnen måste fram och sådana finns inte.

Jag tog fram vad SD sa om dessa 12-15 killar LW umgåts med sista året och Ingen av dom har alibi för
mordnatten.Tror du någon vill ta i det?Nej inte ens nära..

Bättre/trevligare än såhär kan jag inte skriva så jag kanske ramar inte det jag nu har skrivit.
Förstår du mig nu?
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2020-11-10 kl. 00:03.
Citera
2020-11-10, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman

Stefan Davidsson och de som skyddat/skyddar honom kan se fram emot en ”skakig” vår

Är du säker på att du inte enbart har inbillat dig detta beträffande att det finns folk som skyddar SD ?

SD har ingenting med mordet på LW att göra, hade SD verkligen haft någonting med mordet att göra så hade polisen och åklagarna för länge sedan fått fram detta.

Fakta: Det finns överhuvudtaget ingenting som bundit den mordmisstänkte SD direkt till brottsplatsen bakom bullerplanket.

SD satt hemma i sitt hus under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och öppnade upp ett dokument på sin dator under just den tiden som någon eller några galningar dödsmisshandlade LW bakom ett bullerplank.

23:34:16 - 23:34:17 är och förblir SD:s alibi, och så länge som Kammaråklagaren ÅH inte kan slå hål på SD:s alibi och sålunda visa att det inte var SD som satt framför sin egen dator i sitt eget hus under den aktuella tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket, så länge går det inte att i en domstol döma SD för gärningen han misstänks för.

1 ) Hitta mordvapnet [tillhygget] som brukades av gärningspersonen vid det aktuella tillfället.

2 ) Den mordmisstänkte SD skall utom rimligt tvivel kunna bindas direkt till mordplatsen.

3 ) Det måste kunna bevisas att det inte var SD som satt framför sin egen dator och öppnade upp dokumentet vid den aktuella tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket.

Det finns inget mordvapen, det har inte gått att binda den mordmisstänkte direkt till brottsplatsen och SD har dessutom ett alibi för tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket vilket åklagaren inte har kunnat bevisa motsatsen till, det vill säga att SD inte var den personen som öppnade upp dokument klockan 23:34:16 - 23:34:17.

Den indiciekedja som kopplats ihop i detta mordfallet mot den mordmisstänkte SD räcker inte för en fällande dom, tillika finns det en hel del som talar för att SD inte är GM i detta fallet.

Det råder ingen tvekan om att HR kommer att taga full hänsyn till detta och sålunda slutligen friskriva SD från alla misstankar om mord.

Jag känner mig mycket övertygad om att SD kan förvänta sig ett väldigt högt skadestånd en tid efter det att han friskrivits av HR, och givet vis kommer SD att få hjälp med detta genom sin försvarsadvokat IB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in