2021-02-04, 07:08
Medlem
develis avatar
H y p o c r i t e

Citat:
" Jerry vet att Lena har kontaktat Hanna för bara någon/några veckor sedan avseende påståenden om att hon inte tänkte godkänna någon FTF som Hanna och Stefan ska ha gjort tillsammans eftersom hon själv hade varit där med Stefan hand i hand.
Lena kunde på så sätt vara elak mot Hanna."

(....)
" Lena motsatte sig därav loggningarna. Jerry vet inte vad som sades gällande det. Han tror att både Stefan och Hanna pratat om det.
Jerry vet inte hur Hanna reagerade på det."

" Jerry började ångra att han sökt kontakt och chattat med flera personer och började då begränsa sig. Han kände att han ville vara mån om Lenas rykte om hon skulle komma tillbaka."

H:" För mig är hon ingen Soft. Hon är Taggis"

JG:"Vi kör så!"

H:"Hon raderade ju mina loggar och då försvann en FTF som var viktig för sviten"

JG:"Hon var jävligt ödmjuk när vi träffades på månandens FTF. Not!"

H:"Är inte hennes starka sida när hon inte får ut något av det själv ." .

JG:"Typisk att försöka jävlas ... men hennes elakhet biter henne i arslet... med EN
placering!"

H:"Japp"

JG:När tog hon bort dina loggar?! "
Efter SH?

H:," Ja, direkt när jag började ladda upp våra gemensamma. Fick en hel del meddelande från henne som talade om att jag gjorde fel och hon beskrev även några loggar där hon visste att jag inte varit med eftersom de gått kärleksfulla promenader tillsammans."

JG: Nej!?!
JG:Hon är helt sjuk i huvudet!

H: Japp."

JG: Skizofren!

JG: I och med det drag skiljer hon från gängse kutym."

H:" Helt ärligt så tycker jag att det är lite läskigt med henne just för att hon hennes sätt är så
sjukligt. Vet aldrig vad hon tar sig till."

JG:"Har diskuterats massa med ggr i de olika GC forumen"

H:"Precis."

H: "Vill ibland berätta för andra i hennes omgivning som jag tycker om hon sjuk hon är."

JG:"Jag identifierade det tidigt när DET hände ... och sa det till er, all band borde brytas, inkl Touren. Hon skulle boet från alla samtal och grupper."

JG: "Gör inte det!"

H: "klart jag inte gör"

JG:"Hon blir avslöjade såsmåningom "

JG:" Hon är ynklig figur"
Citera
2021-02-04, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hatet finns sen långt innan men det blir väl inte bättre i mars (gräl om flytt nära LW) eller april (cacher logga på/logga av).
Om det har med sviter att göra vet jag inte. När hon loggar om efter LWs död är ju iaf inte USA aktuellt.

Tror det var Trie som nämnde att LWs cacher var en svit dvs man var tvungen att logga samtliga för att det skulle räknas och att HD behövde dom för att få spela i en högre klass (samma som HD) i USA.
Citera
2021-02-04, 07:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror det var Trie som nämnde att LWs cacher var en svit dvs man var tvungen att logga samtliga för att det skulle räknas och att HD behövde dom för att få spela i en högre klass (samma som HD) i USA.
Ok. Men det är nog mer än så och som jag skrev:
Efter LWs död är USA inaktuellt.

Resan var i huvudsak en återförening. De skulle fira halva livet tillsammans.
Det är vad hon säger i förhör.
Hon verkar dock ha gett sken utåt att GC var primärt.
Citat:
H: Vi har varit tillsammans i .. åh herre .. (gråter) åh .. den här resan till USA det var o fira att vi hade varit tillsammans hela .. halva vårat liv tillsammans .. för vi har varit tillsammans sen -96.
F: Mm. Så det var därför ni skulle åka nu?
H: Mm (gråter).
F: Mm. Ah .. så du sa att det var lugnt ett tag ..
H:Ah.
F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle va ute ur bilden eller?
H:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
H::Mm.
Senast redigerad av develi 2021-02-04 kl. 07:44.
Citera
2021-02-04, 07:53
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Det är mer som jag ser det, fullt tillräckligt med prestigeförlust som hustru, extremt kränkt.
Det blir snarare triggers x 2.
60 meter och 60 cacher. Typ.
Verkligen! Det borde ha stannat vid otroheten. Det hade varit skäl nog. Det räckte inte med att bli sviken av sin väninna. Det fortsatte i hobbyn..En tillflyktsort som hon verkligen behövde mitt i ett kaos. Inte ens där fick hon njuta av livet. H blev SVIKEN. H blev lurad både av sin man men inte desto mindre av sin som hon trodde väninna. En väninna som dessutom inte nöjde sig med att ta sig rätten till hennes man, utan även ställde till elände för frun i hennes fritidsintresse. Dvs Ren och skär djävlighet. Det är inte konstigt att frun mått så dåligt om man tänker efter. Det har även S gjort.En påskrift på en skilsmässohandling innebär inte att allt är glömt.Jag kan förstå.Hade L sagt förlåt och menat det då hade mordet aldrig skett. S hade även han behövt fått höra ordet förlåt.S ville avsluta med L men hon vägrade.Måttet mer än rågat!
Senast redigerad av Stonic 2021-02-04 kl. 07:57.
Citera
2021-02-04, 08:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonic
Verkligen! Det borde ha stannat vid otroheten. Det hade varit skäl nog. Det räckte inte med att bli sviken av sin väninna. Det fortsatte i hobbyn..En tillflyktsort som hon verkligen behövde mitt i ett kaos. Inte ens där fick hon njuta av livet. H blev SVIKEN. H blev lurad både av sin man men inte desto mindre av sin som hon trodde väninna. En väninna som dessutom inte nöjde sig med att ta sig rätten till hennes man, utan även ställde till elände för frun i hennes fritidsintresse. Dvs Ren och skär djävlighet. Det är inte konstigt att frun mått så dåligt om man tänker efter. Det har även S gjort.En påskrift på en skilsmässohandling innebär inte att allt är glömt.Jag kan förstå.
Det är SD som är problemet för en gift fru och sen tycks många falla till föga och peka ut LW som syndabocken.

Likt JG. HD acklimatiserar sig smidigt i rollen likaväl och så finns som sagt syltryggen i centrum.

"När Jerry fick veta detta så tog han totalt avstånd från Lena."
"Han sa upp bekantskapen med henne 30 mars 2017."

" Han minns att det var en överenskommelse mellan Stefan och Hanna att inte offentligt prata om relationen till Lena, även Jerry var med i överenskommelsen.
Både Stefan och Hanna har pratat om det. Jerrys uppfattning är att relationen inte var känd inom geocachingcommunityt."

"Även fast Jerry tyckte att Stefan hade gjort fel så valde han att stötta honom och Hanna."

"Jerry kände att han var tvungen att göra ett moraliskt val inför Hanna eftersom han ansåg att Lena och Stefan hade gjort fel."

"Att Stefan var den som var gift och Lena singel är inte det viktiga."

" För honom var det viktigt att inte såra Hanna genom att fortsätta umgås med Lena, vilket istället sårade Lena."

"Jerry ville inte att det skulle kännas obehaglig för Hanna."

"I och med otroheten blev relationen mellan Jerry och Hanna mycket starkare [via Messenger]. °

" I samband med det umgicks Jerry inte lika mycket med Hanna som han gjorde med Stefan men han tyckte väldigt mycket om henne och relationen var varm."

" Jerry håller Stefan högt och vänder sig ofta till
honom för att rådfråga honom utifrån att han är smart och kunnig om mycket."

" Jerrys uppfattning är att han och Stefan under sin relation varit öppna mot varandra och kunnat prata förtroligt. De döljer inte något för varandra och så har det alltid varit.
Förhörsledaren påtalar att Stefan inte varit ärlig mot Jerry om sin relation med Lena.

Jerry bekräftar att det stämmer och han vet inte hur han ska förklara det men tycker inte att det påverkat deras relation."

Gruppkram.
" Någon av dem berättade att de skickat in skilsmässopappren och Jerry blev helt paff. Han hade ögonkontakt med dem två, alla började gråta och sedan kramades de alla tre. "
Senast redigerad av develi 2021-02-04 kl. 08:08.
Citera
2021-02-04, 08:08
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Det är SD som är problemet för en gift fru och sen tycks många falla till föga och peka ut LW som syndabocken.

Likt JG. HD acklimatiserar sig smidigt i rollen likaväl och så finns som sagt syltryggen o centrum.

"När Jerry fick veta detta så tog han totalt avstånd från Lena."
"Han sa upp bekantskapen med henne 30 mars 2017."

" Han minns att det var en överenskommelse mellan Stefan och Hanna att inte offentligt prata om relationen till Lena, även Jerry var med i överenskommelsen.
Både Stefan och Hanna har pratat om det. Jerrys uppfattning är att relationen inte var känd inom geocachingcommunityt."

"Även fast Jerry tyckte att Stefan hade gjort fel så valde han att stötta honom och Hanna."

"Jerry kände att han var tvungen att göra ett moraliskt val inför Hanna eftersom han ansåg att Lena och Stefan hade gjort fel."

"Att Stefan var den som var gift och Lena singel är inte det viktiga."

" För honom var det viktigt att inte såra Hanna genom att fortsätta umgås med Lena, vilket istället sårade Lena."

"Jerry ville inte att det skulle kännas obehaglig för Hanna."

"I och med otroheten blev relationen mellan Jerry och Hanna mycket starkare [via Messenger]. °

" I samband med det umgicks Jerry inte lika mycket med Hanna som han gjorde med Stefan men han tyckte väldigt mycket om henne och relationen var varm."

" Jerry håller Stefan högt och vänder sig ofta till
honom för att rådfråga honom utifrån att han är smart och kunnig om mycket."

" Jerrys uppfattning är att han och Stefan under sin relation varit öppna mot varandra och kunnat prata förtroligt. De döljer inte något för varandra och så har det alltid varit.
Förhörsledaren påtalar att Stefan inte varit ärlig mot Jerry om sin relation med Lena.

Jerry bekräftar att det stämmer och han vet inte hur han ska förklara det men tycker inte att det påverkat deras relation."

Gruppkram.
" Någon av dem berättade att de skickat in skilsmässopappren och Jerry blev helt paff. Han hade ögonkontakt med dem två, alla började gråta och sedan kramades de alla tre. "
Där håller jag ej med. Lita på att L är svarta fåret här. Det intygar säkert S. De var nämligen två om det!
Citera
2021-02-04, 08:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonic
Där håller jag ej med. Lita på att L är svarta fåret här. Det intygar säkert S. De var nämligen två om det!
Klart de har allierat sig.

H har L som hatobjekt.
S håller med för han har vinstvinning.
J ränner deras ärenden och fjäskar.
Citera
2021-02-04, 09:05
Medlem
Under rättegången, när JG missförstod frågan angående SDs sömnbehov, blev han nästan lite upprörd och förnärmad, han hade minsann inte sovit med Stefan! "Jag har Aldrig sovit med Stefan"

Inte? Alla olika geocachetrippar, med cykel, båt osv...ingen övernattning någonstans?
Rädd att någonting ska avslöjas?
Citera
2021-02-04, 09:08
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Under rättegången, när JG missförstod frågan angående SDs sömnbehov, blev han nästan lite upprörd och förnärmad, han hade minsann inte sovit med Stefan! "Jag har Aldrig sovit med Stefan"

Inte? Alla olika geocachetrippar, med cykel, båt osv...ingen övernattning någonstans?
Rädd att någonting ska avslöjas?
Vilka konspirationsteorier. Låt JG sova med vem han vill😂. Varför var det inte bra att JG tog H och S parti? Det var ju det bästa han kunde gjort. Heder åt honom!!
Senast redigerad av Stonic 2021-02-04 kl. 09:14.
Citera
2021-02-04, 09:25
Medlem
Numera är SD aktiv på FB i gruppen skidspår i Kilsbergen samt Israpport Hjälmaren o andra närbelägna sjöar. Ville bl.a ha sällskap vid en tur på skridsko. Där svarade två kvinnor för hans lockelse. Bara inte dessa utsätts för SD:s våldsida. Hoppas någon varnar dom på sidan. En människa av denna typen bör allmänheten förvarnas.
Citera
2021-02-04, 11:24
Medlem
Killen med dåligt minne eller?

”Found it
2/7/2015

{*FTF*} @ 02.23
Hade varit ute på GCäventyr med denna burks CO. Kommer hem runt 00.30. Packar bilen med skidor och annat inför morgonens avresa 07.30 med "gamla" simmarkompisar. Vintersportdag i Stockholm väntar. Blir nog sent, så det känns bra att avsluta fredagen i tid... Men så kommer det. PLINGET.
Multi i Kilsbergen. Lätt att jag drar! Allt finns ju i bilen redan. Pannlampor, påsen med nötter och russin, skidhandskar och allt annat. Slår en snabb kik i datorn och ser att det blir mot Blankhult.
På vägarna är snön stenhårt packad och ganska hal. Svårt hålla ner hastigheten eftersom det är FTFjakt. Men när två älgar bestämmer sig för att passera vägen i närheten av Klockhammar blir jag nöjd. Hinner tokbromsa, skrämma djuren till varsin sida av vägen, och tom få fram kameran till när den lilla går över vägen. Blir fyra suddiga bilder och därefter ett ännu högre pep i bilen
Har aldrig varit i Blankhult. Ser P-skyltar överallt, men inga spår. Hinner bli lite stressad innan rätt ställe är identifierat.
Påbörjar direkt en fullständigt magisk tur genom ett helt fantastiskt vackert landskap. Behöver knappt pannlampan då månen visar upp sig med full effekt. Kulissen till detta äventyr får 11 av 10 i betyg. Stannar ett par gånger för att försöka få mobilkameran att skildra naturen rättvist. Misslyckas kapitalt.
Kommer till området där delstegen ska återfinnas. Och omigen har en noob fått till det perfekt. Alla koordinater sitter perfekt. Alla ledtrådarna är välgjorda. Blir en enkel match att samla ihop det som behövs. Men sedan blir det stopp. Står i radioskugga och har inte formeln som behövs. Skidar iväg till täckning nås. Kan sedan defiliera mot slutgömman som också finns på bra plats. Tack för det.
Återtåget blir ren glädje. Efter pistmaskinen har endast kanske fem personer åkt. Månen piskar manchestret med sitt ljus, grenarna hänger tunga av snö och tystnaden är nästan total. Ytterligare en FTF är bärgad”
Citera
2021-02-04, 11:40
Medlem
Rosamunds avatar
Åklagarna kommer tyvärr ingen vart med DNA-spåret på ringen i HR heller. När jag nu lyssnat på UW vittnesmål i TR säger han klart och tydligt att Lena tog av sig ringarna när hon skulle sova, klättra, duscha och vid andra tillfällen hon tyckte de kom i vägen.

Att åklagaren hävdar i överklagan till HR att Lena gjorde allting med ringarna på (t.ex. diska och duscha) kommer alltså inte kunna bevisa att SD:s DNA kom dit först vid mordtillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in