2020-11-09, 12:18
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Stefan Davidsson kommer få sitt straff, vi kan vara helt lugna med det och det finns några till som bör vara oroliga, Hanna Davidsson och Jerry G kommer nog ha svårt att sova efter nyår

Jag funderar kring detta med den manliga upprörda rösten som en granne vittnade om, den skulle kunna tillhöra JG.
Tänker mig att SD berättade/visade för JG att LW upprepat tog bort HD:s cacheloggar, för den kampen utspelade väl sig när SD var på trappinspektion hos JG?
Inte omöjligt att JG då fick nog och stegade över till LW för ett sanningens ord. Han ångade säkert på i sann amerikansk anda vilket såklart noterades av grannen som befann sig inom hörhåll.

Det skulle isåfall också kunna förklara endel angående JG:s misstankar om att HD låg bakom LW:s försvinnande, de oroande frågorna till SD angående mordmisstanke samt radering av sitt eget mobilinnehåll under pågående polisförhör.
Han vet alltså att ett cachekrig pågår mitt bland deltagarna i ett för honom känt triangeldrama och han var delvis inblandad i det hela.

Vill vara tydlig med att jag inte tror att JG är delaktig i mordet.
Citera
2020-11-09, 12:24
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag funderar kring detta med den manliga upprörda rösten som en granne vittnade om, den skulle kunna tillhöra JG.
Tänker mig att SD berättade/visade för JG att LW upprepat tog bort HD:s cacheloggar, för den kampen utspelade väl sig när SD var på trappinspektion hos JG?
Inte omöjligt att JG då fick nog och stegade över till LW för ett sanningens ord. Han ångade säkert på i sann amerikansk anda vilket såklart noterades av grannen som befann sig inom hörhåll.

Det skulle isåfall också kunna förklara endel angående JG:s misstankar om att HD låg bakom LW:s försvinnande, de oroande frågorna till SD angående mordmisstanke samt radering av sitt eget mobilinnehåll under pågående polisförhör.
Han vet alltså att ett cachekrig pågår mitt bland deltagarna i ett för honom känt triangeldrama och han var delvis inblandad i det hela.

Vill vara tydlig med att jag inte tror att JG är delaktig i mordet.
Ja JG var med sin käresta den kvällen så du får klura ut något annat skvaller
Citera
2020-11-09, 13:17
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan

Ok, då förstår jag. Det var bara en fundering kring just rösten som diskuterats några gånger i tråden.
Den behöver ju såklart inte ha tillhört någon kring LW överhuvudtaget.
Citera
2020-11-09, 13:27
Medlem
Citat:
Ok, då förstår jag. Det var bara en fundering kring just rösten som diskuterats några gånger i tråden.
Jag var själv nyfiken på rösten men den verkade inte vara så intressant i tråden så det rann ut i sanden.
Citera
2020-11-09, 14:20
Medlem
Citat:
Alla grövre brott i TR överklagas så inget konstigt med det.Utslaget i HR blir inte annorlunda för den sakens skull.
Vårt rättsväsende har inte heller din förmåga som tur e..

Du verkar utgå från att det blir papperskopia från TR som Åkl presenterar i HR. Jag anammar inte alltid rättsväsendets bedömning i alla mål. Gör du? Som tur är får vi tänka själva i vårt samhälle och ha en egen övertygelse. Att du vill framhäva SDs oskuld har du naturligtvis rätt till att göra, även om jag tycker det är uppåt väggarna.
Citera
2020-11-09, 14:36
Medlem
Citat:
Alla grövre brott i TR överklagas så inget konstigt med det.Utslaget i HR blir inte annorlunda för den sakens skull.
Vårt rättsväsende har inte heller din förmåga som tur e..
Ja, i princip överklagas alla grövre brott, men det är hovrätten som ger prövningstillstånd. Det är inte så att ALLA domar vid grova brott går upp i hovrätten. I mordmål ges automatiskt prövningstillstånd.
Citera
2020-11-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, i princip överklagas alla grövre brott, men det är hovrätten som ger prövningstillstånd. Det är inte så att ALLA domar vid grova brott går upp i hovrätten. I mordmål ges automatiskt prövningstillstånd.
Det är i stort sett bara bötesmål som inte ges prövningstillstånd i hovrätten
Citera
2020-11-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Det är i stort sett bara bötesmål som inte ges prövningstillstånd i hovrätten
Nu får du allt ta och kamma till dig. Läs på igen. Du vet faktiskt inte ens vad du talar om. Det finns massor att läsa om det. Googla lite vet jag! Hovrätten har en egen sida med just prövningstillstånd. Du har helt klart inte hittat den än.

Edit: Det kan vara så att vi pratar förbi varandra. Jag talar om att få ett automatiskt prövningstillstånd - dvs att Hovrätten tar upp fallet så länge överklagan sker inom 3 veckor från tingsrättens dom. Du verkar prata om själva överklagan. Allt går att överklaga. Men endast tingsrättens mordomar går AUTOMATISKT till prövning i HR om överklagan sker. I övrigt ser Hovrätten över ärendet och ger antingen tillstånd eller inte.
Senast redigerad av Picasso2 2020-11-09 kl. 16:04.
Citera
2020-11-09, 15:43
Medlem
Citat:

Jag tror att det var SDs och LWs röster. Passar bra in i sammanhanget. Inga andra personer har heller dykt upp och förklarat sig.
Eller vad säger SD själv?
Citera
2020-11-09, 15:47
Medlem
Citat:

Just det. Och JGs kompis var med sin f d käresta, eller vad säger du?
Citera
2020-11-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du verkar utgå från att det blir papperskopia från TR som Åkl presenterar i HR. Jag anammar inte alltid rättsväsendets bedömning i alla mål. Gör du? Som tur är får vi tänka själva i vårt samhälle och ha en egen övertygelse. Att du vill framhäva SDs oskuld har du naturligtvis rätt till att göra, även om jag tycker det är uppåt väggarna.
Nej jag anammar inte alltid rättväsendes bedömning för deras bedömningar kan ibland vara för strikta.
Jag framhäver ingens skuld i LW's fall men då skvallret enbart är om SD så har jag ju såklart åsikter om
bevisningen.Så blanda inte in mig i eran lekstuga då jag enbart (iaf försöker) har åsikter om fakta i fallet och inte skvaller.
Jag själv har ingen aning om vem MGM är då jag inte har en susning om vem det kan vara.
Citera
2020-11-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Just det. Och JGs kompis var med sin f d käresta, eller vad säger du?
Pratar du om SD&LW?Dom var nog inte med varandra då LW hade ett av sina barn hemma.Eller menar du att dom träffades bakom planket?Ja det e inget jag vet något om.

Är fundersam varför LW har telefon med sig ut i natten?Varför behövde hon den?Där har du något att bita i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in