2020-11-09, 10:15
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Under två år var du övertygad om SDs skuld. Nu har du tvärvänt till Snoris, Gloria m anhang. Lite besviken att du vänder kappan efter vinden.NEJ. Datortiden 23.34 är inget alibi. Inte alls. Och SD är skyldig.
Lite besviken på dig nu då du verkar tro att denna tråd e nåt slags lag-bygge,teamwork(chat-tråd).Kanske jag e naiv och kom in försent då jag inbillade mig att mordet diskuterades och ev MGM's.

Normalt ändrar man väl åsikter när nya uppgifter dyker upp men inte,man håller på sitt och sin åsikt
(den rätta såklart) oavsett fakta/bevis.
Citera
2020-11-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nej, du JM. S satt inte hemma när hans synkade enhet gjorde en refresh i 5 sekunder som kan ha utlösts per automatik p g a att han alltid sparar ned geosidor när han ska lösa nya gåtor (han höll på m en ny på jobbet o blev sen p g a den)
Datorn brukar han ha med sig ut o han skulle skriva utlåtande till Jelly om en trapp, men det blev inget skrivet.
Datorn kopplade inte upp hemma förrän kl 02.49
Mest troligt att en chattrensning i Ls mobil delade ut några sekunders internetdelning till hans medhavda dator innan han slå av hennes mobil eller att ett litet kast med ryggan väckte den till liv.

Dokument öppnas först den sjukt exakta tiden kl 00.00.00, vilket talar för förinställd öppning.

S använder mobilen som remote.

S vill nog inte att de ska grotta mer i det digitala. Annars hade försvaret inte missat möjligheten att hävda 5 sekunders datoralibi som ändå inte bevisar var han befann sig.

JM! Alla spår leder ändå till S, men du kanske hittat nåt som gått alla förbi? Meddela åklagaren isf o knip igen om det i tråden.
Det fetade: Intressant,hur vet du allt detta?Kan du spräcka Mr Barnabys test?
Citera
2020-11-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Intressant,hur vet du allt detta?Kan du spräcka Mr Barnabys test?
Simpelt. det var på Mr Barnabys dator .. dumt va
Citera
2020-11-09, 10:26
Medlem
Citat:
Lite besviken på dig nu då du verkar tro att denna tråd e nåt slags lag-bygge,teamwork(chat-tråd).Kanske jag e naiv och kom in försent då jag inbillade mig att mordet diskuterades och ev MGM's.

Normalt ändrar man väl åsikter när nya uppgifter dyker upp men inte,man håller på sitt och sin åsikt
(den rätta såklart) oavsett fakta/bevis.
Att tro att en datoruppdatering friar SD är okunnigt.. Ingen utom SD har lämnat spår på LWs ring och kläder. Ingen annan har hotat henne. Ingen annan har skäl att döda henne. Men... rätten valde att låta honom gå. Denna gång.
Senast redigerad av Picasso2 2020-11-09 kl. 10:31.
Citera
2020-11-09, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Simpelt. det var på Mr Barnabys dator .. dumt va
Dom som har en dator kan ju prova själv
Men SD's dator får vi troligen inte prova med
Citera
2020-11-09, 10:30
Medlem
Citat:
Dom som har en dator kan ju prova själv
Men SD's dator får vi troligen inte prova med
Vad säger det om hans ord och hans kunskap och slutligen testet.. katastrof !
Citera
2020-11-09, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att tro att en datoruppdatering friar SD är okunnigt.. Ingen utom SD har lämnat spår på LWs ring och kläder. Ingen annan har hotat henne. Ingen annan har skäl att döda henne. Men... rätten valde att låta låta honom gå. Denna gång.
Du vet vem som är källan till datoruppdateringen så du får bäst svar av hen men man vägrar att ta till sig hens kunskaper och ist så nedvärderarade man hen ( i början).
SD är en MGM och inget bindande finns att hitta och därav så är han inte inlåst.
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2020-11-09 kl. 10:40.
Citera
2020-11-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hur kan SD komma att få ett straff för ett brott han inte har begått ?

Vad är det som får dig att tro på att HD och JG bör vara oroliga och nog få sömnsvårigheter efter nyår ?

JG är SD:s bästa kamrat och HD har två barn tillsammans med SD.

Självklart skall inte SD dömas för brott han inte begått. Men däremot för brott han begått, som det planerade och bestialiska mordet på LW. Dina argument vilar på domen i TR. Den domen har överklagats som felaktig. Att du inte har förmåga att se att SD är den skyldige är bara beklagligt. Hela historiken och händelseförloppen mellan SD och LW skriker ut att SD är den skyldige. Duktiga grävare i tråden har visat på ett otal sådana faktorer. Jag är övertygad om att åklagaren lyckas med att presentera ett material som leder till en fällande dom i HR - livstid, med tanke på att det var planerat och bestialiskt med sina minst 17 slag med ett hårt trubbigt föremål som vanställde Ls ansikte. Ett förlopp som var utdraget och plågsamt. Alternativa gärningsmän finns inte. Bara i spekulationer ut i det blå.

Polisen och åklagaren är övertygade om rätt gärningsman, likaså jag.
Citera
2020-11-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Vad säger det om hans ord och hans kunskap och slutligen testet.. katastrof !
Jag vet inte,har inte provat själv.
Prova du så kanske du får en del frågor besvarade
Citera
2020-11-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Självklart skall inte SD dömas för brott han inte begått. Men däremot för brott han begått, som det planerade och bestialiska mordet på LW. Dina argument vilar på domen i TR. Den domen har överklagats som felaktig. Att du inte har förmåga att se att SD är den skyldige är bara beklagligt. Hela historiken och händelseförloppen mellan SD och LW skriker ut att SD är den skyldige. Duktiga grävare i tråden har visat på ett otal sådana faktorer. Jag är övertygad om att åklagaren lyckas med att presentera ett material som leder till en fällande dom i HR - livstid, med tanke på att det var planerat och bestialiskt med sina minst 17 slag med ett hårt trubbigt föremål som vanställde Ls ansikte. Ett förlopp som var utdraget och plågsamt. Alternativa gärningsmän finns inte. Bara i spekulationer ut i det blå.

Polisen och åklagaren är övertygade om rätt gärningsman, likaså jag.

Alla grövre brott i TR överklagas så inget konstigt med det.Utslaget i HR blir inte annorlunda för den sakens skull.
Vårt rättsväsende har inte heller din förmåga som tur e..
Citera
2020-11-09, 10:49
Medlem
Citat:
Jag vet inte,har inte provat själv.
Prova du så kanske du får en del frågor besvarade
Vad menar du i din värld finns att testa... något spel ?
På så vis anslöt den servern, nej du kan bara du vill.. egentligen.
Även om programmet är samma som Polisens forensiker använde på bild ger det omöjligen samma utslag.
Ta en kurs i programmering det finns nog på youtube

Keep your hands of my stack Jiack !
Citera
2020-11-09, 12:03
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jo då @Ulanna, SD har faktiskt ett alibi för tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket, SD satt hemma i sitt eget hus och öppnade upp ett dokument på sin dator klockan 23:34:16 - 23:34:17 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Så länge som åklagaren ÅH inte kan slå hål på SD:s alibi och sålunda visa att det inte var SD som satt framför sin egen dator och öppnade upp ett dokument, så länge är SD en fri person och kan inte dömas.

Du fortsätter att hävda att SD har ett alibi för mordet på LW. Ett alibi bygger på att det kan bekräftas fysiskt av en eller flera personer eller en övervakningskamera. Att åberopa ett alibi som bygger på att SD satt hemma framför datorn är juridiskt lika värdelöst som att säga att han låg i sin säng och sov.
Så snälla @jokermannen ta av dej foliehatten och kom in i matchen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in