Citat:
Jag hoppas inte allt detta handlar om att du tycker att det är för jobbigt att sköta en stor tråd?OK, det kanske lät illa, men efter 10 månader av harvande bland samma argument och okvädingsord som kastats fram och tillbaka så känns just "tjafs" och "ältande" som en ganska adekvat beskrivning av vad som pågått.
Vi talar alltså om över 50 000 moderatorsåtgärder i en 400 000 sidor lång tråd. Det är med andra ord bortåt en åttondel av inläggen som postats som antingen raderats eller rapporterats, och en inte oansenlig andel har varit just "tjafs" och "ältande".
Som jag ser det har vi trots allt lyssnat in era åsikter på så vis att det numera är tillåtet att diskutera saker som inte tilläts tidigare.
Huvudsakligen är det endast två regler som gäller.
- Man diskuterar politik någon annanstans än i medicinforumet.
- Man ser till att inte posta inlägg vars enda syfte är att förolämpa eller förlöjliga andra användare eller ansvariga för hanteringen av pandemin.
Jag tycker att vi har färre regler nu än förut när vi slentrianmässigt raderade inlägg om munskydd och skolstängningar, men i det läget var det nödvändigt eftersom det mynnade ut i just tjafs och ältande.
Vi skall ha en tråd som går att läsa och föra resonemang i utan att dessa dränks i den eviga pajkastning som fått pågå alltför länge.
Vi talar alltså om över 50 000 moderatorsåtgärder i en 400 000 sidor lång tråd. Det är med andra ord bortåt en åttondel av inläggen som postats som antingen raderats eller rapporterats, och en inte oansenlig andel har varit just "tjafs" och "ältande".
Som jag ser det har vi trots allt lyssnat in era åsikter på så vis att det numera är tillåtet att diskutera saker som inte tilläts tidigare.
Huvudsakligen är det endast två regler som gäller.
- Man diskuterar politik någon annanstans än i medicinforumet.
- Man ser till att inte posta inlägg vars enda syfte är att förolämpa eller förlöjliga andra användare eller ansvariga för hanteringen av pandemin.
Jag tycker att vi har färre regler nu än förut när vi slentrianmässigt raderade inlägg om munskydd och skolstängningar, men i det läget var det nödvändigt eftersom det mynnade ut i just tjafs och ältande.
Vi skall ha en tråd som går att läsa och föra resonemang i utan att dessa dränks i den eviga pajkastning som fått pågå alltför länge.
Det låter ju lite så.
Vi älskar våran breda underbara tråd. Ok, den är jobbig för dig. Ska du verkligen krossa det för så många ändå? Varje dag nu så kommer det till nya skribenter, eller skribenter som bara tagit en lång sommar paus. Om någon månad är läget ännu värre i Sverige och behovet för en fri och bred tråd ännu större. Och ni kan inte ens klara att tillgodo se oss en sådan tråd när behovet är så skriande stort, bara för att det är jobbigt? Eller för ni inte själva förstår varför det är viktigt?