Citat:
Ursprungligen postat av
brunoDjungel
Det är det som är så jävla fånigt med nationella. Trump är inte our guy för att han inte invaderar Polen och sätter människor i interneringsläger. Visst, man kan se lite si och så på hur han har gynnat Israel, men jag vill inte se mer krig. Det spelar inte så stor roll om det är palestinska barn, irakiska barn, syriska barn, eller iranska barn som sprängs i luften. Trump har inte startat fler krig och Trump har mäklat fred. Mina bröder och systrar på andra sidan Atlanten har fått jobb och mer pengar i plånboken som gör att de kan leva bättre och ta hand om sina familjer. Trump har dragit tillbaka militär från Tyskland, Irak och Afghsnistan.
Det är vad som gör honom till our guy.
Jag tror inte Bajden kommer att starta några krig eftersom alla förväntar sig att det ska ske så fort Trump är avsatt, dvs Bajden vill övervinna Trumps väljare. Bajden anser sig själv för gammal för att fortsätta några krig, ge honom en häst och låt honom dra sin kos, av den väg han väljer ska du kunna bedöma honom
Dulny har fel om att folk inte har röstat på Trump för att han inte varit tillräckligt nationell, det väger mindre eftersom Trumps oberäkneliga sätt att vara medföljer vilket folk visade sig inte vilja ha mer av. Det verkar som att Jonas Dee Geer får mest rätt om att Amerikanerna inte är så olika svenskar där Trumps ledarstil inte skulle gå hem.
Detta var ett val mot Trump, inte för Bajden, varav amerikanerna hellre går och väntar på nästa frälsare