2021-03-14, 13:56
Medlem
Asens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Bor inte Friberg i Ukraina? Och The Golden Ones tjej är väl därifrån också? Dulny bor väl hemma hos någon av dem om han nu verkligen är utomlands.

Han är väldigt förtjust i hela sin gamer-setup. I ett avsnitt kunde han prata länge och passionerat om sin spelmus kan jag minnas. Tror knappast att han klarar sig att vara borta från speldatorn alltför länge, så om den inte fick följa med så blir nog visiten kort.

Som någon sagt så är det knappast för att jobba som han är utomlands. Så det känns som bara en tidsfråga innan han tröttnar på att inte kunna spela dataspel.

Friberg bor i Polen och Golden Ones tjej är rumänska. Tvivlar på att han bor hos Friberg med tanke på att det verkar skurit sig mellan dem.
Tror mer på att han sitter i UK, har har väl släkt där?
Citera
2021-03-15, 10:40
Medlem
-Hengpung-s avatar
Riktigt bra senaste avsnitt ännu en gång från Dulny och gänget, där segmentet gällande medias makt var särskilt intressant och givande.

Jag håller med Dulny om att massmedia idag är i särklass den viktigaste institutionen för att styra folks tankar och beteenden och har förmodligen så varit minst i 100 år. Men jag tycker att massmedian delar platsen som viktigaste institution tillsammans med vetenskapen som också varit gravt korrumperat i minst 100 år och som med hjälp av korrumperad media befäster ett systemtänk och förståelse om omvärlden som ej är korrekt. Instämmer även i påståendet att det mesta vi får serverat från massmedia är 'fake & gay' från början, varför vi alltid måste vara kritiska till vad som förmedlas till oss genom det mediet, vare sig om det handlar om terrorattacker, politiska utspel eller vad det nu kan handla om (som den nationella rörelsen överlag varit usel på).

Som jag påpekat tidigare så glädjs jag av att VP beger sig in i dessa lite mer osäkra marker som rörelsen ej belyst så mycket. Jo, rörelsen vet att media ljuger, men har inte brytt sig särskilt mycket om att vilja förstå hur de ljuger eller omfattningen av lögnerna, vilket gör att nationella företrädare som spenderar mycket tid på att analysera och kommentera saker, mer ofta än inte, går i massmedias utplacerade fällor (som samtliga ramlar ner i ska tilläggas, vänster, höger, kommunister, nationella osv) eftersom man saknar den vitala förståelsen över just HUR förljuget allting är.

Judisk makt känns också som ett sådant ämne som sällan tas upp längre i rörelsen. Har för mig att Frodi Midjord en gång sade att han önskar rörelsen kunde släppa den frågan för att ta i dom mer alldagliga frågorna istället som påverkar folk mer. Då har man inte förstått någonting i min mening var all makt utgår ifrån och vilka de är som styr människors tänkande, några som rörelsen aldrig kommer kunna konkurrera om, om man ej attackerar de beståndsdelar systemet är uppbyggt på och som människor följer slaviskt till sin natur.

Eftersom rörelsen överlag lämnat walkover på många av dom viktigare frågorna till att enbart fokusera på det kulturella, politiska och parlamentariska (de två sistnämnda är till 100% ett kontrollerat och riggat spel från början till slut där systemet vill att vi ödslar vår energi så att vi per automatik blir kontrollerade oppositioner) så har det lämnat utrymme för sanningsrörelsen (Cui Bono, Vaken m.fl.) att breda ut sig allt mer och ta i frågorna som rörelsen ofta ser som 'foliehattigt', vilket är en mer kritiskt genomgång och granskning av massmedian, vetenskapen och propagandan bakom hela systemet som fortfarande håller upp det.

Det vore verkligen kul om Dulny kunde ta på sig ledartröjan här, våga trampa nationella på tårna mer och ta i frågorna dom ej vågat beröra av skräck för att ses som 'foliehattar'. Min erfarenhet av många nationella är att de i i regel fortfarande har en stor tillförlitlighet på systemet, förutom just det politiska då, men att det mesta är riktigt och stämmer. Dulnys bi-sittare Erik och Herr D gör överlag också ett bra jobb, och som jag personligen tror att de är mer konspirationstroende än vad de vill erkänna.

En bok jag vill att VP analyserar är 'Propaganda' av Edward Bernays och få höra panelens tankar och reflektioner över vad som står i den. Kanske ska man även bjuda in poddarna från Cui Bono för att analysera medias arbetssätt och tricks ännu mer och på ett djupare plan än vad man gjorde här.

För som sagt allt i media är:

Fake & Gay
Senast redigerad av -Hengpung- 2021-03-15 kl. 10:53.
Citera
2021-03-15, 12:08
Bannlyst
Det är lite intressant i Kulturarbetarna i avsnitt 5 av Min kamp där Thunlind tillåts breda ut sig lite om sin syn på rasism. Där uttrycker han att han är emot rasblandning, men kan godta det i enskilda fall, samt att han har vänner av annan ras. Den stora elefanten i rummet är ju då att hans fru är av främmande ras. Skäms han över detta, med tanke på hur han försöker navigera runt frågan? Det vore ju ett ypperligt tillfälle att två sina händer genom att säga att han till och med själv har en fru av annan ras.
Citera
2021-03-15, 15:45
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Det är lite intressant i Kulturarbetarna i avsnitt 5 av Min kamp där Thunlind tillåts breda ut sig lite om sin syn på rasism. Där uttrycker han att han är emot rasblandning, men kan godta det i enskilda fall, samt att han har vänner av annan ras. Den stora elefanten i rummet är ju då att hans fru är av främmande ras. Skäms han över detta, med tanke på hur han försöker navigera runt frågan? Det vore ju ett ypperligt tillfälle att två sina händer genom att säga att han till och med själv har en fru av annan ras.
Vad tillhör hon för ras, är hon möjligen från Angola? 🌚
Citera
2021-03-15, 20:42
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asen
Friberg bor i Polen och Golden Ones tjej är rumänska. Tvivlar på att han bor hos Friberg med tanke på att det verkar skurit sig mellan dem.
Det hördes kraftig åska i bakgrunden i senaste avsnittet. Tror snubben har tagit sig längre bort än så.

Indien, inspirerad av Friberg?

Sydamerika, baserat att följa "the ratline".

Japan, ja han är ett fan av japansk kultur. Detta alternativ fordrar dock en hel del pengar.
Citera
2021-03-16, 07:57
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Han är inte gift: https://pasteboard.co/JSQioQE.jpg
Citera
2021-03-16, 09:28
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asen

Dulny sa att han bor i en annan tidszon, i ett icke-engelsktalande land. Så både Polen och UK går bort.
Citera
2021-03-16, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Han är inte gift: https://pasteboard.co/JSQioQE.jpg
Vad hände med armenskan sen slst, då?
Citera
2021-03-16, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CogInTheZog
Är det här podden som blev till sockerpiller? Den har haft sina dalar tidigare. Den började starkt med Chris och Gustav och höll en hyfftad nivå. Sen började Gustav sniffa sig hög på sin egen flatulens. Det blev olidligt att lyssna på. Tack och lov kom Friberg in och styrde upp det lösdrivande skeppet.

Men så erbarmligt som det är nu har nog det aldrig varit. Var ska man börja?

Kanske lite självrannsakan kunde vara på sin plats? Dom sitter och diskuterar Bulletin och kallar dom för grifters och gödmagar. En kritik som dom också riktar mot till exempel en del amerikanska aktivister. Jag säger inte att det är fel för det finns många såna, men då man också vara konsekvent. Man har inga problem med att stödja DFS/Svegot. Vill man läsa mer om det kan man bara ta del av Landos och djungelbrunos mjukbyxneddragningar i Svegot och DFS-trådarna. Om man nu ska tala om grifters menar jag.

Dom menar att Bulletinmedarbetarna är barnsliga, och sen skrattade dom åt ett inspelat möte där en av ägarna ska ha mjutat Alice. Men den med ett minne som är längre än en "netflixcykel" kommer själv ihåg hur The Golden One helt oironiskt bad Dulny att tysta Eriks mikrofon när dom hade en diskussion i höstas. Var var dom hånfulla pekfingrarna då?

Men inte bara detta. En gång i tiden höll den här podden en så hög nivå att den faktiskt till och med fick uppmärksamhet av P1 kultur. Dessa dagar är långt borta. Jag vet inte om Dulny har börjat knarka eller vad som står på? Han betonar svenska ord helt fel. I synnerhet äldre svenska ord som han bara har läst i en gammal bok och som han inte har hört någon använda i dagligt tal. Han verkar bitvis ha tappat bort det svenska språket helt och hållet för han uttalar svenska ord med ett engelskt uttal, senaste avsnittet uttalande han till exempel schism med K. Eller så göra han lustiga översättningar, som nu i det senaste sa han utkomst när det engelska ordet var outcome, men den korrekta översättningen är resultat/utfall.

Sen vill jag kräkas lite på kulturarbetarna. Avsnitten Dulny gjorde ihop med Thunlind var fantastiska. Vilket så klart helt och hållet är Thunlinds förtjänst! Han kan materialet och har en utbildning i litteraturvetenskap. Därför blev denna poddserie bland det bästa som producerats någonsin i den svenska nationella rörelsen. Men sen har vi alla dom andra avsnitten av kulturarbetarna där Dulny försöker analysera en film eller bok med någon jeppe som är så talträngd att han knappt kan svara på vad klockan är. Jag har inte lyssnat på det senaste avsnittet som avhandlar Dark Crystal men jag har inga förhoppningar om att två bönder (som saknar bildning, utbildning och oratorisk förmåga) som har sett en tv-serie ska ha något att komma med som kittlar intellektet. Jag menar, det räcker inte med att åka ner till macken och läsa baksidestexten på uthyrningsexemplaret för att man sen ska kunna göra en pod på 90 minuter som fångar läsaren och som sen till sitt innehåll kan frambringa något matnyttigt för själen. Det är så amatörmässigt.

För att sen tala om Erik... I varje avsnitt påbörjar han ett resonemang och sedan mitt i det avbryter han sig själv, som om det pågår en inre strid där hans kluvna personlighet måste motsäga sig själv, och så säger han eh öh äh nej så är det förresten inte, och sen fortsätter han att prata. Och jag sitter där och bara häpnar och vet inte vad jag ska tänka om det han precis har pratat om.
Efter att ha lyssnat igenom lite drygt hälften av Min kamp-serien, så får jag säga att den faktiskt håller långt mycket högre nivå än jag hade väntat mig. Det är en intressant, men väldigt omfattande och tungläst bok, så det är trevligt att ha en lång serie som diskuterar kapitel för kapitel och analyserar texten. De saker jag har sneat till på har varit vetenskspsrelaterat. Citatet med att ha stått på jättars axlar är av Newton, inte Darwin. Det är möjligt att det var Hitlers första bekantskap med senapsgas, men det var tyskarna som introducerade den. Operatiom Paperclip korrigerade de själva.

Över lag ett väldigt bra jobb i alla fall utan flum och tramsande.
Citera
2021-03-16, 21:19
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Vad hände med armenskan sen slst, då?

Armenier är inte av främmande ras.
Citera
2021-03-16, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Armenier är inte av främmande ras.
Det finns de som menar på att så inte är fallet. Jag ser dem inte som vita européer i alla fall.
Citera
2021-03-26, 15:54
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Ständigt detta tjatande om "posta fysik" när The Golden One är med. Han vill verkligen marknadsföra sig själv som den stora hälsoguden som ska lära folk att vårda sin kropp och hälsa.

Jag känner ingen, från barn till pensionär, som INTE gör någon fysisk aktivitet per dag. Det kan vara alltifrån promenader, cykla till jobbet, gym, friskis och svettis eller innebandy med korplaget. En del är väldigt aktiva, andra lite mindre, men alla gör något. Rent generellt är väl också Sverige och dom nordiska länderna kända för att befolkningen har en mer sund inställning till motion och frisksport än i andra delar av världen.

Sen finns alltid en del tragiska exempel på folk som misshandlar sin kropp med fetma och andra saker, tyvärr.
Finns kanske någon sådan figur inom den nationella rörelsen till och med, *host host*.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in