Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jag har hyllat Dulny mycket den senaste tiden, men här med röstfusket i USA visar han att han inte är 100%-ig. Problemet är att han snor många analyser ("tagningar" på töntiska) från sina amerikanska förebilder, och när amerikanerna är ute och virrar så har han inte alltid förmågan att sålla. Den här gången har väldigt många amerikaner som man annars respekterar (särskilt Richard Spencer som röstade på Biden!) förblindats av sitt Trumphat och vägrar se det helt uppenbara med alla konstigheter som skett under rösträkningen. Att Trump gått ner bland vita män är en bra poäng, men den statistiska biten kan inte göra en blind för att han ökat bland alla väljare i absoluta tal och att han ledde gigantiskt i alla de här svingstaterna sent på valkvällen, innan de slutade räkna. Om man vägrar se valfusket, eller åtminstone det otroligt suspekta i tillvägagångssättet under valnatten, så är man blind. Blind av Trumphat. Eller så är man som Spencer en narcissistisk tvångskonträr, som bara ska vara så där "härligt annorlunda" och som älskar att dra på sig hat. För då pratar ju folk om mig - och det finns inget bättre än att folk pratar om mig!
Finns det någon källa på det fetmarkerade? Jag har inte sett någon. Jag har bara sett påståendet utan källa. Vi ska komma ihåg karaktärerna i den här branschen ljuger fullständigt ohämmat om allting, ofta på det sättet att de ljuger för sig själva så att sanningen är precis vad de vill att den ska vara.
Dulny vill att Trump ska förlora (så att Spencer ska få rätt (Spencer hade fel om allt)) -- alltså var det inget valfusk. Det är på den nivån analysen ligger.
Min uppfattning är att Dulny inte sållar alls. Han sväljer allt med blindkavel på. Jag lyssnade också på FtN 2016-2017 eftersom det var en
underhållande podcast. Dulny däremot tar dessa personer som sina "förebilder" och sväljer varenda rutten analys han kan slurpa i sig utan att sålla alls. Fattar han inte hur det ser ut? En av de nuvarande programledarna i den podden är minst tio år yngre än Dulny.
Jag uppskattar att Dulny diskuteras såsom ett djur eller ett barn här i tråden (Dulny vill som vi vet "bli barnet"). Hans åsikter och analyser tas inte emot så som kommande från en vuxen person utan kommandes från, i bästa fall, ett emotionellt vrak.