2020-11-09, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vad menas med att Dulny "Känner alltid att han är skyldig svar"

Vilka är dessa rockstjärnor? som är Åkessons vänner. Devalverar vi ner oss till Peter Jezewski?

Åkesson är inte höjd över all misstanke? rent juridiskt, det enda som betyder nått.
Är inte Åkesson polare med Ultima Thule?
Citera
2020-11-10, 07:25
Medlem
baggebo1s avatar
Jag har hyllat Dulny mycket den senaste tiden, men här med röstfusket i USA visar han att han inte är 100%-ig. Problemet är att han snor många analyser ("tagningar" på töntiska) från sina amerikanska förebilder, och när amerikanerna är ute och virrar så har han inte alltid förmågan att sålla. Den här gången har väldigt många amerikaner som man annars respekterar (särskilt Richard Spencer som röstade på Biden!) förblindats av sitt Trumphat och vägrar se det helt uppenbara med alla konstigheter som skett under rösträkningen. Att Trump gått ner bland vita män är en bra poäng, men den statistiska biten kan inte göra en blind för att han ökat bland alla väljare i absoluta tal och att han ledde gigantiskt i alla de här svingstaterna sent på valkvällen, innan de slutade räkna. Om man vägrar se valfusket, eller åtminstone det otroligt suspekta i tillvägagångssättet under valnatten, så är man blind. Blind av Trumphat. Eller så är man som Spencer en narcissistisk tvångskonträr, som bara ska vara så där "härligt annorlunda" och som älskar att dra på sig hat. För då pratar ju folk om mig - och det finns inget bättre än att folk pratar om mig!
Senast redigerad av baggebo1 2020-11-10 kl. 07:27.
Citera
2020-11-10, 07:34
Medlem
baggebo1s avatar
Kan bara tillägga att Jonas De Geer här (igen!) är ett totalt föredöme. Trots att hans avsmak för Trump varit större än de flestas så har han inga problem att se det uppenbara fusket. Han har förmågan att se varje sak för sig själv, utan att tvinga in allt i sitt system. Han behöver inte skapa en perfekt värld i sin hjärna.
Citera
2020-11-10, 17:43
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Nä det är ni som är svartpillrade eftersom ni tvångsmässigt förnekar
https://soundcloud.com/bryskens/byxprassel-skrammel-i-hjarnan att valet har gått tillräckligt ofuskigt till för att vara legit.
Dulny kommer att fortsätta svälja sig röd..dvs national-social-listig, det inser man om man lägger samman enskilda uttalanden från dom olika poddarna även om han nu prompt etiketterar sig kulturarbetare, han började kalla sig kulturarbetare istället för nationalist efter att han i sommar läst en fördjupande version utav "Min kamp" på svenska.

Han har även i sommar sagt att han börjat sluka litteratur på svenska språket för första gången
https://soundcloud.com/bryskens/kungens-basta-hast-jarvsofaks
vilket förändrat hans bild av NS såklart, jag är nog Sveriges största Dulny kännare vilket ni ska vara tacksamma för.

Jimmy Thunlind är rolig, han låter som en levande Kjell Henry Dahlberg "men nu har vi ju inte Vasakronan som verd" men jag gillar ändå Thunlind som radiopratare
Vilka "ni"? Vad menar du jag har förnekat?

Jag skiter väl i om Dulny läser Min Kamp. Förklara vad i det jag säger är fel istället.
Citera
2020-11-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag har hyllat Dulny mycket den senaste tiden, men här med röstfusket i USA visar han att han inte är 100%-ig. Problemet är att han snor många analyser ("tagningar" på töntiska) från sina amerikanska förebilder, och när amerikanerna är ute och virrar så har han inte alltid förmågan att sålla. Den här gången har väldigt många amerikaner som man annars respekterar (särskilt Richard Spencer som röstade på Biden!) förblindats av sitt Trumphat och vägrar se det helt uppenbara med alla konstigheter som skett under rösträkningen. Att Trump gått ner bland vita män är en bra poäng, men den statistiska biten kan inte göra en blind för att han ökat bland alla väljare i absoluta tal och att han ledde gigantiskt i alla de här svingstaterna sent på valkvällen, innan de slutade räkna. Om man vägrar se valfusket, eller åtminstone det otroligt suspekta i tillvägagångssättet under valnatten, så är man blind. Blind av Trumphat. Eller så är man som Spencer en narcissistisk tvångskonträr, som bara ska vara så där "härligt annorlunda" och som älskar att dra på sig hat. För då pratar ju folk om mig - och det finns inget bättre än att folk pratar om mig!

Finns det någon källa på det fetmarkerade? Jag har inte sett någon. Jag har bara sett påståendet utan källa. Vi ska komma ihåg karaktärerna i den här branschen ljuger fullständigt ohämmat om allting, ofta på det sättet att de ljuger för sig själva så att sanningen är precis vad de vill att den ska vara.

Dulny vill att Trump ska förlora (så att Spencer ska få rätt (Spencer hade fel om allt)) -- alltså var det inget valfusk. Det är på den nivån analysen ligger.

Min uppfattning är att Dulny inte sållar alls. Han sväljer allt med blindkavel på. Jag lyssnade också på FtN 2016-2017 eftersom det var en underhållande podcast. Dulny däremot tar dessa personer som sina "förebilder" och sväljer varenda rutten analys han kan slurpa i sig utan att sålla alls. Fattar han inte hur det ser ut? En av de nuvarande programledarna i den podden är minst tio år yngre än Dulny.

Jag uppskattar att Dulny diskuteras såsom ett djur eller ett barn här i tråden (Dulny vill som vi vet "bli barnet"). Hans åsikter och analyser tas inte emot så som kommande från en vuxen person utan kommandes från, i bästa fall, ett emotionellt vrak.
Citera
2020-11-11, 01:02
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Att han har det där draget (eller ja, han är narcissist helt enkelt) har man märkt länge men det här blev lite droppen för mig, det får helt enkelt vara nog för ett tag nu tills han har nyktrat till lite. Det är trist för när Spencer är i högform är det få som kan vara lika intressanta i att lägga ut texten kring olika författare, tänkare och idéer. Jag blir bara så orimligt provocerad när han dummar sig som han gör kring det här. Jag får nästan intryck av att han på något vis uppfattar sig personligt förolämpad av Trump.

Man börjar fatta varför de flesta projekt han tar sin hand i kraschar förr eller senare.

Själv föraktar jag Trump och bryr mig inte särdeles mycket om hans vara eller icke vara, men rätt ska ju vara rätt.
Citera
2020-11-11, 11:22
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Vad menas med att Dulny "Känner alltid att han är skyldig svar"

Vilka är dessa rockstjärnor? som är Åkessons vänner. Devalverar vi ner oss till Peter Jezewski?

Åkesson är inte höjd över all misstanke? rent juridiskt, det enda som betyder nått.

Sångaren i the Boppers kanske?
Citera
2020-11-11, 14:21
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens
Sångaren i the Boppers kanske?
Är det möjligen Peter Jewsevski
Citera
2020-11-11, 15:30
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Vilka "ni"? Vad menar du jag har förnekat?

Jag skiter väl i om Dulny läser Min Kamp. Förklara vad i det jag säger är fel istället.
Men skiter du i om han blitt NS?, jag menar förstås att det kanske ideologiskt inverkar till att han
plötsligt dansar motvalls runt julgranen i alla dessa frågor

Förneka att Trump förlorade rättmätigen är vad jag menar att du och andra lider av.
Fram med något annat än indiciebevisning som Dee Geer mycket riktigt gjorde motstånd mot
i Radio Motströms men samtidigt inte ville avfärda Emil som person helt.

Dee Ger är väldigt lik Dulny i tankemönster, dom borde mötas i någon podd.

Och Dulnys argument om att Trump kan ha fuskat likaväl är också viktigt
Citera
2020-11-11, 18:44
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Men skiter du i om han blitt NS?, jag menar förstås att det kanske ideologiskt inverkar till att han
plötsligt dansar motvalls runt julgranen i alla dessa frågor

Förneka att Trump förlorade rättmätigen är vad jag menar att du och andra lider av.
Fram med något annat än indiciebevisning som Dee Geer mycket riktigt gjorde motstånd mot
i Radio Motströms men samtidigt inte ville avfärda Emil som person helt.

Dee Ger är väldigt lik Dulny i tankemönster, dom borde mötas i någon podd.

Och Dulnys argument om att Trump kan ha fuskat likaväl är också viktigt
Naturligtvis skiter jag i vilken ideologisk sida Dulny vaknar upp på morgonen. Det hör inte till saken.

Du verkar missförstått det här med att vara svartpillrad. Det är alltså inte den som tror att det finns en chans att Trump vinner som är svartpillrad utan snarare den som tror det är omöjligt och att Trump är en simpel judelakej. För att inte tala om att köpa den antivita demokratiska och mycket utstuderade djupstatpropagandan om "the red mirage". Snacka om att blivit svartpillrad till den grad att man inte längre ser skillnad på propaganda och verklighet.

Nekar du till att coronatroende Dulny som värsta liberala fåntratt anklagar Trump för att vara ansvarig för hundratusentals döda amerikaner?
Senast redigerad av skillnad 2020-11-11 kl. 19:01.
Citera
2020-11-12, 16:25
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Naturligtvis skiter jag i vilken ideologisk sida Dulny vaknar upp på morgonen. Det hör inte till saken.

Du verkar missförstått det här med att vara svartpillrad. Det är alltså inte den som tror att det finns en chans att Trump vinner som är svartpillrad utan snarare den som tror det är omöjligt och att Trump är en simpel judelakej. För att inte tala om att köpa den antivita demokratiska och mycket utstuderade djupstatpropagandan om "the red mirage". Snacka om att blivit svartpillrad till den grad att man inte längre ser skillnad på propaganda och verklighet.

Nekar du till att coronatroende Dulny som värsta liberala fåntratt anklagar Trump för att vara ansvarig för hundratusentals döda amerikaner?
Jag menar att svartpillret är innestående och kommer efter att tillbakavisandet nertystat faller isär. I vilket fall som helst så är inte Dulny svartpillrad av Trumps förlust och du bör fnula på hur han bär sig åt?.

Du är inne på begrepp som jag inte är bevandrad i. Men det är fortfarande
du och Emil som ska presentera annat än indicier-bevisning om att
fusket har avgjort valet eller så lever du vidare i just dementi

Vad menas med att vara Corona-troende? Dulny har väl? inte sagt särskilt mycket vad jag kan minnas
på rak fascistarm
Citera
2020-11-12, 16:50
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Jag menar att svartpillret är innestående och kommer efter att tillbakavisandet nertystat faller isär. I vilket fall som helst så är inte Dulny svartpillrad av Trumps förlust och du bör fnula på hur han bär sig åt?.

Du är inne på begrepp som jag inte är bevandrad i. Men det är fortfarande
du och Emil som ska presentera annat än indicier-bevisning om att
fusket har avgjort valet eller så lever du vidare i just dementi

Vad menas med att vara Corona-troende? Dulny har väl? inte sagt särskilt mycket vad jag kan minnas
på rak fascistarm
Du får ursäkta, men jag förstår inte vad du svamlar om.

Vad vi talar om här är inte uttjatade barnsliga metaforer utan om konkreta fakta.

Ett av dessa fakta är "the red mirage". Googla på det vetja!

Coronatroende är de som tror på den helt motbevisade hjonteorin att coronaviruset är precis så farligt som det framställts i massmedia. Samt tycker Trump är ansvarig för hundratusentals döda amerikaner. Ren skär idioti med andra ord.

Ett gott råd till dig är att sluta bete dig som en groupie till Dulny och tänk till lite själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in