2017-06-02, 16:11
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Ny podcast: Vita pillret
Nordisk alternativhögers officiella radioshow.

Avsnitt 1: https://soundcloud.com/user-58182517...son-ar-vartjej

Citat:
Vita pillret är en ny podcast från Nordisk Alternativhöger som kommer blanda
nyhetsanalyser med fokus på att bryta ner de narrativ som idag formar berättelsen
om Sverige. Detta blandas med fuktiga memer, fashwave, och förhoppningsvis en hel
del humor och heta droppar. Så håll till godo, kom gärna med konstruktiv kritik
eller bullycida oss om ni så känner för. :^)

Dagens panel består av:
Christoffer Dulny, ordförande för Nordisk alternativhöger.
Daniel Friberg, VD på Arktos och europeisk redaktör för Altright.com.
Gustav, medgrundare till Nordisk Alternativhöger.
Gäst är Fredrik Hagberg, talesMAN för Nordisk Ungdom.

00:00-00:17 Fredrik Hagberg gästar för att berätta om operation #ZaraLarsson
00:17-00:35 Feminister beter sig som idioter del 1487
00:35-00:45 Afganspaning
00:45-00:47 Leiptr — Weaponized autism
00:47:01:03 NA:s presskonferens
01:03-01:10 Pillerutdelning
01:10-01:13 Avslut
Citera
2017-06-04, 08:00
Medlem
Run3s avatar
Vad är URL:en till RSS-flödet så man kan lyssna på podden i valfri podcast-app?

Har Gustav (som du nämner i beskrivningen) inget efternamn?
Citera
2017-06-04, 08:29
Medlem
motarbetars avatar
riktigt bra avsnitt få jag lov att säga, kommer att följas! Gillar verkligen deras avståndstagande från Sara Larsson
Citera
2017-06-05, 00:24
Medlem
Guillounisms avatar
Jag vill gärna lovorda det här men känslan av "töntigt" kunde jag verkligen inte skaka av mig efter inledningen där Dulny presenterade Hagberg som "baserad" och annat trams. Det lät bara dumt det hela.
Citera
2017-06-05, 00:44
Medlem
Kusmors avatar
Man kan få cancer i hörselgångarna för mindre
Citera
2017-06-05, 00:48
Medlem
Antagonist88s avatar
Jag tyckte första avsnittet var helt okej, med lite rutin på detta kan säkert Vita pillret bli en podcast att räkna med. Kommer Judefrågan beröras tro eller hålls det barnvänligt?
Citera
2017-06-07, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Jag vill gärna lovorda det här men känslan av "töntigt" kunde jag verkligen inte skaka av mig efter inledningen där Dulny presenterade Hagberg som "baserad" och annat trams. Det lät bara dumt det hela.

Introduktionerna (och programmet I övrigt) var ju inspirerade av The Third Rail, där Specter introducerar alla deltagarna med lite fyndiga men halvautistiska kommentarer. Jag tyckte det var rätt bra men är också lite besviken om de helt kommer undvika judefrågan. Friberg är ju medveten men brukar inte vilja prata om den.
Citera
2017-06-07, 06:26
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vad är URL:en till RSS-flödet så man kan lyssna på podden i valfri podcast-app?
Hittade den själv : http://feeds.soundcloud.com/users/so...668/sounds.rss
Citera
2017-06-07, 06:45
Medlem
motarbetars avatar
Någon som vet när nästa avsnitt kommer?
Citera
2017-06-07, 07:11
Medlem
Durcherrss avatar
Trampar inte såna som Dulny lite i klaveret här? Verkar som att många som uteslöts ur SD och SDU verkligen var radikalare än partiledningen och ville "radikalisera" SD.

Bekräftar de inte bara att uteslutningarna var korrekta och att de själva ljög om sina riktiga åsikter för att rädda sina skinn?
Citera
2017-06-07, 16:25
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Trampar inte såna som Dulny lite i klaveret här? Verkar som att många som uteslöts ur SD och SDU verkligen var radikalare än partiledningen och ville "radikalisera" SD.

Bekräftar de inte bara att uteslutningarna var korrekta och att de själva ljög om sina riktiga åsikter för att rädda sina skinn?
Det kan ju mycket väl vara så att Dulny m.fl radikaliserades efter de blev uteslutna ur Stalinistiska SD och uthängda som ”Neofascister”. Sedan ska vi också komma ihåg att Sverigedemokraterna var ett annat parti för tio år sen då många av dessa eller tidigare anslöt sig. Att köra en stil utåt och en annan inåt är vad politik historiskt har handlad om.
Citera
2017-06-07, 20:14
Medlem
Run3s avatar
Har lyssnat på avsnittet nu. Riktigt bra måste jag säga! Intressanta diskussioner och välproducerat. Men det som framförallt sticker ut är personkemin som är fenomenal, speciellt för att vara poddens första avsnitt, och vilket jag tror kommer vara en viktig komponent till varför man kommer fortsätta lyssna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in