Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Ja, i Rimborns PM från mordnatten framgår denna uppgift.
https://imgur.com/a/tI8mr4V
Och anledningen till att jag ständigt bråkar om just denna uppgift är för att den ständigt viftas bort eller knappt bemöts... tror man på (eller har man bestämt sig för) SE som GM så vill man ju inte höra något som talar emot detta.
Men här borde vi alla egentligen vara eniga om att SE gissar att Lisbeth sagt detta.
Det må vara en i ert tycke "kvalificerad gissning"... vem annars skulle sagt detta? o.s.v.
Men en gissning oavsett.
Jag reagerar rätt mycket på att man vill fuska in SE som GM... och därmed inte ens lyfta och vädra osäkerheter som dessa. Det är inte seriöst.
Det intressanta är ju om LP sade blå täckjacka redan på mordplatsen eller inte.
NÄR SE första gången nämnde blå täckjacka är lika intressant och väsentligt,
Att han säger det den 1a mars när just det signalementet redan nämnts i media säger väl mer att SE ja hängde med i media.
Vidare så finns på Tunnelgatan.se fullt tänkbara förklaringar på hur SE ändå kan ha snappat upp vissa saker som hände på mordplatsen strax efter mordet även om han inte var där.
En del saker hade han inte det minsta koll på som han kanske borde ha känt till om han hade varit där.Om man inte läst på Tunnelgatan.se så rekommenderas det av mig.
Okalrheter och osäkerheter finns absolut även kring SE-teorin.
Emellertid så gäller det alla andra teorier och spår också.
De tveksamheterna och frågetecknen är fler och större för de allra flesta kanske alla andra teorier.
Den helhet som SE har är svår att bara vifta bort det är troligt därför som vi ändå är ett antal personer som tror på den.
Innan våren så lär vi veta än mer om honom och hans helhet lär va ännu större och kraftigare.