Citat:
Ursprungligen postat av
reinvest
Varför tar du upp "tidigare ostraffad"? Ej relevant då det finns många i historien som gått från tidigare ostraffad till mord. Men det var inte det viktiga...
Det viktiga och märkliga är varför ljuga om nåt sånt som han gör? Han går ju inte där längs Dekorima och alldeles i närheten av makarna Palme. Han säger att han är där vid Palme först, eller en av dom allra första. Men Björkman ser ju bara att det är två unga personer där, Stefan och Anna.
Jag tog upp den uppgiften för att det är fakta. Vad den betyder i sammanhanget är en annan sak.
Men du besvarade heller inte min fråga om paret Palme vs. din logik.
Vidare på mordplatsen så räcker det inte med att endast peka på vad Björkman ser, självfallet.
Ex. Bäsén, Hage, Glantz ser alla flera personer (men lägger inte på minnet hur många eller hur dom ser ut)
Bäsén som heller inte uppfattar Björkman:
"Det fanns naturligtvis många fler människor där, men det var
inga som Bäsen lade på minnet. Bäsen tillfrågades om hon sett
någon man med blå jacka, men hon säger att hon inte har någon
sådan minnesbild."
Så självfallet minns inte alla alla vid en brottsplats! och självfallet finns det då en möjlighet att man även missat SE, men vilken du och andra självfallet vill tona ned då ni faktiskt utgår från att han är mördaren.
Jag vill visa på
osäkerheten i flertalet av dessa uppgifter som basunerats ut från boken Osannolika mördaren som återupprepas här utan närmare eftertanke..
Men du verkar endast vilja leta saker som stödjer din teori?
Gällande lögner så håller jag med att dom är märkliga...så märkliga att det mer talar för SE's oskuld då han uppenbarligen chansar och gissar kring flera av dessa..