Citat:
Ursprungligen postat av
PUBG2018
Det är en fin bubbla politikerna och andra skojare skapat i storstäderna som nu också spridit sig till små städer. Man massimporterar onaturligt mycket folk samtidigt bygger man inte tillräckligt med hyresbostäder för dessa invandrare som kan ej försörja sig själva.
Vad är bubblan du talar om? Hur har du definierat och mätt upp den?
Är det att vi kan köpa större och lyxigare hus som är en bubbla? Hur då?
Annars ser jag inte att du har någon kommentar till det du citerar. Förstår du inte tabellen?
Sedan det med importerar framgår inte vad du menar.
De som flyttat till min kommun har gjort det på eget initiativ. Det går inte att tala om import.
Om du upplever underskott på hyresrätter så förstår jag inte varför du inte startat ett fastighetsbolag, upphandlat hyreshus och hyrt ut till bruksvärdeshyra.
Varför har du inte gjort det?
Förväntar du dig att
andra skall serva dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
PUBG2018
När industrialiseringen satte fart ordentligt på 50-60-talet satsade Sverige på miljonprogrammet som underlättade när större delen av landsbygden flyttade in till städerna. Sedan 90-talet har Sverige pumpat in nästan 2 miljoner invandrare. Utan denna massinvandring skulle Sverige ej ha haft denna bostadsbubbla där en standard 1:a på ca 30 km2 kan kosta 2-4 miljoner kr i lite större städer eller att det ej finns några hyreslägenheter.
Det sk miljonprogrammet handlade om att överheten plundrade folket och delade ut stöldgodset till de som byggde bostäder i städerna. Vet inte om jag tycker det är så sympatiskt. Jag är ganska negativ till kriminalitet.
Vill du sedan säga att utan invandring skulle vi inte haft råd att köpa oss större och lyxigare bostäder?
Fö produktionskostnaden för en 30 kvm lägenhet är ca 1.4 MSEK om jag inte missminner mig. Då låter det som det du vill göra är att köpa en sådan lägenhet på samma adress som andra vill. Och så åker du på att betala mycket för att andra också är betalvilliga. Det ni betalar extra för är adressen.
Det är ungefär som du vill köpa madonnas trosor på en auktion. Men det är inte detsamma som att alla begagnade trosor är dyra.
Citat:
Ursprungligen postat av
PUBG2018
Sverige är ultra korrupt därav har vi denna problem med att våra etniska svenska ungdomar har svårt att hitta bostäder eller tvingas bo hemma tills de är 30 för att en fjuttig 30 km2 cell kostar 2-3 miljoner.
Möjligheten till korruption ökar med andelen av BNP som offentlig sektor förfogar över. Vill man slippa korruption röstar man nyliberalt. Då kommer nyliberala politiker att jobba ned skattekvoten och korruptionen minskar.
Sverige är ett land där ungdomar flyttar hemifrån ovanligt tidigt. I de flesta länder sker det vid högre ålder.